یکشنبه چهارم مهرماه ١٣٨٩


کرم رایانه ای«استاکس نت» کامپیوترهای شخصی کارکنان نیروگاه بوشهر را آلوده کرده است

کرم رایانه ای «استاكس نت» کامپیوترهای شخصی کارکنان نیروگاه بوشهر را آلوده کرده است. مجري طرح نيروگاه اتمي بوشهر با اعلام این خبر تاکید کرد «استاکس نت» که از آن با نام « کرم جاسوس» یاد شده، نتوانسته به سيستم‌هاي اصلي نيروگاه اتمي بوشهر آسیبی وارد سازد. به گفته محمود جعفری در حال حاضر یک گروه کاری با عنوان « امنيت فناوري اطلاعات» در نيروگاه اتمي بوشهر تشكيل شده تا مشکلات موجود را برطرف کند. مجري طرح نيروگاه اتمي بوشهر همچنین تاکید کرده که اين موضوع هيچ اثري در روند اجرا و راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر نگذاشته است. وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات نیز در در گفت و گو با روزنامه دولتی ایران گفت : «کرم استاکس نت توانایی آن را ندارد که به سیستم های دولتی در ایران نفوذ کند و یا آسیب جدی ای به آنها برساند.» مقامها در ایران از آلودگی حدود ۳۰ هزار آی‌پی ایرانی (نشانی اینترنتی) به این کرم رایانه‌ای خبر داده اند.


فرمانده نیروی دریایی ایران می گوید، امارات جرات بازرسی کشتی های ایرانی را ندارد

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت امارات جرات بازرسی کشتی های ایرانی را ندارد. حبیب الله سیاری که در واکنش به اظهارات سفیر امارات متحده عربی در امریکا سخن می گفت، تاکید کرد :‌ نیروی دریایی اجازه بازرسی کشتی های ایرانی را به اماراتی ها نخواهد داد. وی اظهارات سفیر این کشور در امریکا را بحث های تبلیغاتی خواند.

پیش از این، یوسف العطیبه سفیر امارات متحده عربی در امریکا ، در نامه ای به روزنامه نیویورک تایمز مدعی شده بود که امارات بیش از ده کشتی و صدها محموله مشکوک را که عازم ایران بوده اند بازرسی کرده است


وزنه بردار ایرانی مدال طلای جهان را به گردن آویخت

بهداد سلیمی قهرمان وزنه برداری دسته فوق سنگين مسابقات وزنه‌برداري قهرماني جهان در سال 2010 شد. به گزارش خبرگزاری مهر ، بهداد سلیمی به مدال طلای دسته «مثبت 105 » رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان دست پیدا کرد و عنوان قوی ترین مرد جهان را به خود اختصاص داد. سجاد انوشيرواني، ‌ديگر وزنه‌بردار ايرانی که در رقابت های جهانی وزنه برداری در آنتالیای ترکیه شرکت کرده بود نیز در سکوی پنجم ایستاد.


خاتمی از زندانی بودن شماری از معلمان و استادان دانشگاه ها در شروع سال تحصيلی انتقاد کرد

محمد خاتمی، رئيس جمهوری سابق ايران، روز يکشنبه از زندانی بودن شماری از معلمان و استادان دانشگاه ها در شروع سال تحصيلی انتقاد کرد. آقای خاتمی گفت : جرياناتی تلاش می کنند که محيط پاک مدارس، آموزشگاه ها و دانشگاه ها را با فشار بر معلمان، استادان و مربيان مستقل و آزاده آلوده کنند.

به گزارش وبسايت « کلمه»، آقای خاتمی همچنين، آنچه که « بی حرمتی » به خانواده های برخی از کشته شدگان جنگ عراق و ايران، از جمله خانواده های باکری و همت، ناميد، مورد انتقاد قرار داد.

وی گفت: ممکن است مثل هميشه گفته شود نيروهای خودسر اين اعمال را انجام دادند اما جای تعجب دارد که « در نظامی مقتدر و با وجود نيروهايی که مدعی می شوند بر همه چيز مسلط هستند، نمی توانند با آنها برخورد کنند.»

رئيس جمهوری سابق ايران همچنين هشدار داد: « هر چه حقوق قانونی مردم محدود شود، زمينه برای پيدايش حرکت های خشن در مقابل حرکت های افراطی فراهم می شود و همه از جمله نظام، آسيب می بينند.»


تجمع صدها معلم در مقابل مجلس

صدها معلم قراردادی آموزش و پرورش در اعتراض به تمديد نشدن قراردادهايشان صبح روز يکشنبه در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری ايلنا، نماينده اين معلمان که شمار آنها بيش از ۶۰۰ نفر بود ، گفت که مسئولان آموزش و پرورش پاسخی به اعتراض ها و مطالبات آنها نداده‌اند و افزود :« نيروهای خريد خدمتی زمانی به داد آموزش و پرورش رسيدند که اين وزارتخانه با کمبود نيرو مواجه بود.»

در روزهای اخير، مقام های وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده اند که دهها هزار نيروی جديد را برای کار در اين وزارتخانه استخدام کرده اند اما معترضين می گويند در حالی‌که وزارت آموزش و پرورش گفته است که به آنها نياز ندارد، همزمان شماری از بازنشستگان را به کار گرفته و يا از برخی معلمان رسمی، در دو شيفت استفاده می‌کند.

تجمع‌کنندگان همچنين گفته اند که به آنها اجازه شرکت در آزمون استخدامی امسال داده نشده است.


بازپرس جنايی تهران: دو متهم به قتل دکتر سرابی بازداشت شده اند

خبرگزاری « فارس» روز يکشنبه به نقل از بازپرس جنايی تهران گزارش داد که دو متهم پرونده قتل دکتر غلامرضا سرابی، پس از بازداشت، به اتهام قتل با انگيزه شخصی اعتراف کرده اند.

محمد شهرياری، بازپرس جنايی تهران، به اين خبرگزاری گفت که اين افراد مدعی شدند، مادرشان چندی قبل توسط اين پزشک، تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته و فوت کرده بود و آنان با انگيزه انتقام، او را به قتل رساندند.

وی توضيحی در مورد زمان بازداشت اين دو متهم نداد.

دکتر غلامرضا سرابی، متخصص قلب، چهارشنبه شب در مقابل مطبش در نارمک در تهران، از سوی افراد موتور سوار هدف تيراندازی قرار گرفت و پس از جراحت شديد، در بيمارستان درگذشت. ۲۴ ساعت پيش از آن نيز دکتر عبدالرضا سود بخش، عضو هيات علمی دانشگاه تهران، در مقابل مطبش به همين ترتيب مورد سوء قصد قرار گرفته و کشته شده بود. هنوز کسی در ارتباط با قتل پزشک بازداشت نداشت.


دهها زن با حضور در مجلس شورای اسلامی از نمايندگان مجلس خواستند تا چند همسری را ممنوع کنند

بيش از ۴۰ زن روز يکشنبه با حضور در مجلس شورای اسلامی برای چندمين بار از نمايندگان خواستند تا بجای ترويج ازدواج‌موقت و چندهمسری، برای «ممنوعيت چندهمسری» قانون تصويب کنند.

به گزارش خبرگزاری ايلنا، اين گروه از زنان همچنين بيش از پنج هزار امضا را که در آن، از نمايندگان خواسته‌ شده است چندهمسری را ممنوع کنند، به دبيرخانه دفتر رئيس مجلس شورای اسلامی تحويل دادند.

قرار است مواد مورد اعتراض لايحه جديد حمايت از خانواده، روز سه شنبه برای تصويب نهايی در کميسيون حقوقی و قضايی مجلس بررسی شود.


طلافروشان روز شنبه در مشهد، نیشابور، سبزوار و تربت حیدریه نیزاعتصاب کردند

وبسایت « کلمه»، متعلق به میر حسین موسوی، روز یکشنبه گزارش داد که بازار طلافروشان شهر مشهد در روزهای پنجشنبه و شنبه به طور کامل تعطیل بوده است. این وبسایت، دلیل این اعتصاب را اعتراض طلافروشان مشهدی به نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده دانست و نوشت که قرار بوده است این اعتصاب روز یکشنبه نیز ادامه داشته باشد. برپایه این گزارش، این در حالیست که طلافروشان از سوی نهاد های امنیتی شهر مشهد تهدید شده اند. گزارش کلمه تاکنون از سوی منابع رسمی جمهوری اسلامی ایران تایید نشده است. خبرگزاری های « فارس» و « مهر» روز شنبه از اعتصاب در بازار طلافروشان شهر تهران خبر داده بودند.


بروجردی: عدم تحویل موشک « اس ۳۰۰» به ايران قابل پيگيری حقوقی است

علاء الدين بروجردی، رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس، روز يکشنبه گفت: خودداری روسيه از تحويل سيستم موشکی دوربرد « اس ۳۰۰» به ايران قابل پيگيری حقوقی خواهد بود. به گزارش خبرگزاری فارس، آقای بروجردی در اين ارتباط ابراز اميدواری کرد که روسيه به اعتبار خود در سطح منطقه و جهان اهميت بدهد. دميتری مدوديف، رئيس جمهوری روسيه، روز ۲۲ سپتامبر با صدور فرمانی تحويل سيستم موشکی « اس ۳۰۰» و ديگر جنگ‌افزارها را به ايران ممنوع اعلام کرد. گفته می شود که دستيابی به اين موشک ها، بر موازنه قوای نظامی ايران و اسرائيل در منطقه تأثير خواهد گذاشت. سرگئی لاوروف، وزير خارجه روسيه، هدف اين اقدام جديد مسکو را پيروی از قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل در تحريم ايران دانسته است.


یورش لباس شخصی ها با منزل معترضان

سایت کلمه: ماموران لباس شخصی بدون مجوز وارد منزل شهید باکری شده و میهمانان خانواده باکری را مورد بازجویی قرار دادند.

جمعی از خانواده زندانیان سیاسی پس از انتخابات برای دلجویی از همسر شهید باکری به منزل ایشان رفته بودند که نیروهای امنیتی با هجوم به خانه آنها وارد شده و میهمانان را مورد بازخواست و بازجویی قرار دادند.

گزارش سایت سحام نیوز: ماموران لباس شخصی برای دومین بار به منزل شهید باکری هجوم بردند و موجب آزار خانواده این شهید شدند.

به گزارش جرس، این حمله در حالی صورت می‌گیرد که گروهی از اعضای حزب مشارکت و خانواده زندانیان سیاسی برای دلجویی از خانواده باکری پس از حمله به آنان در مقابل منزل مهدی کروبی، به دیدار آن‌ها رفته بودند.

آسیه باکری فرزند حمید باکری توضیح می‌دهد: ساعاتی پیش از این دیدار که همراه با برپایی جلسه ختم قرآن بود، ماموران در مقابل منزل جمع شده بودند و مهمانانی که از راه می‌رسیدند را به داخل ون برده و سوال و جواب‌هایی نظیر بازجویی انجام می دادند. او در ادامه می‌گوید: ماموران لباس شخصی بدون مجوز و به زور وارد ساختمان شدند و باز هم از مهمانان‌ ما بازجویی کردند. وی ادامه می‌دهد: رفتار توهین آمیز این ماموران به نحوی بود که یکی از مهمانان از حال رفت و بقیه افراد نیز از برخورد بد ماموران به شدت عصبی شده بودند.

گفتنی است روز ۳۱ شهریور ماه، بعد از ممانعت نیروهای امنیتی از دیدار خانواده شهیدان باکری و همت با میرحسین موسوی و حضور این خانواده‌ها در مقابل منزل مهدی کروبی، نیروهای لباس شخصی با گاز اشک‌آور به آنان حمله‌ور شدند و احسان باکری، فرزند حمید باکری را برای ساعاتی بازداشت کردند. این عمل نیروهای لباس شخصی با واکنش‌های بسیاری مواجه شد


بیانیه کمپین سفارت سبز خطاب به هموطنان در خصوص اظهارات اخیر سخنگوی وزارت خارجه رژیم کودتا

آقای مهمانپرست مدعی است سه نفردیپلماتی که اخیراً به جنبش سبز مردم ایران پیوسته اند ، بر اساس مشکلات خانوادگی و ادامه تحصیل فرزندان ودر خاتمه ماموریتشان دست به این اقدام زده وترک سفارت نموده و پشت به شغل و مقام وزارت خارجه زده اند ،وایستادن آنان در مقابل این رژیم را حرکتی فرصت طلبانه دانسته و عنوان کرده اند که اگر اقدامشان سیاسی اعتراضی است، چرا این کار را طی 15 ماه گذشته ،که از کودتای انتخاباتی 22 خرداد سال 1388 میگذرد انجام نداده اند؟ ایشان بالاخص با اقرار به آشنایی قبلی با جناب آقای حسین علیزاده دیپلمات عالیرتبه عضو این کمپین ،به ارائه سندی از سوی ایشان ،مبنی بر کودتایی بودن انتخابات اعتراض کرده،و در غایت ،سه تن از اعضای این کمپین را دعوت به بازگشت به ایران و وعده وضعیت بهتری که انتظارشان را می کشد نموده و پیوستن 90% از کارکنان وزارت خارجه را به جنبش سبز مردم ایران انکار کرده اند. همانطور که در گزارشات مکرر و بالاخص در بیانیه ها و اطلاعیه اخیر به استحضار هموطنان رسید، کمپین سفارت سبز همچنان مدعی است که 90% کارکنان وزارت خارجه از آنچه که در وزارت خارجه ، بخصوص طی این روزها میگذرد و جرایم و جنایاتی که رژیم کودتایی نظامی و اوباشی طی 15 ماه گذشته علیه مردم بیگناه ایران مرتکب شده ،ناراضی ونگران بوده وبه سوء استفاده عناصر کودتا از وزارت خارجه به منظور سیاه نمایی این جنبش در محافل و مجامع دیپلماتیک و بین المللی خارج از کشور وانکار آنهمه جنایات ضد بشری ،بشدت معترض اند. و این اعتراض در تماس های متعدد و بی شمار و روزانه همکاران با این کمپین مستتر است. دراین مقطع حساس از مبارزات مردم ایران که رژیم هر صدائی را در داخل کشوربه شدت سرکوب می نماید و در ملاقاتهای سفرای دست نشانده خود با مقامات کشور های مختلف مدعی خاموش کردن صدای حق طلبانه ملت می باشد، با تصمیم این کمپین و موافقت دو نفر از اعضای آن ، این عزیران با شجاعت و بطور آشکار به مردم و جنبش آنان پیوستند، تا صدای ملت باشند در خارج از ایران ،و بار دیگر به این رژیم کودتائی ابلاغ نمایند که جنبش سبز ملت ایران به حرکت خود ادامه خواهد داد . کمپین سفارت سبز در آخرین اعلامیه خود از همکاران درخواست نمود ،بخاطر حفظ و پاسداری از منافع ملی کماکان طی تداوم تماس با کمپین به وظایف ملی میهنی خود ،در محل نمایندگی ها ادامه دهند ،اما به محض شناسایی و احساس خطر ،فورا و بطور آشکارا همچون آقایان علیزاده و فرهنگیان به مردم و کمپین سفارت سبز آنان بپیوندند. آقای مهمانپرست و اربابان کودتاگرش با چنین سخنانی در صدد تضعیف حرکت همکاران ما ،شانتاژ واقعیات، وگفتن دروغ که در این رژیم نهادینه شده، و تخریب حرکت صادقانه کارکنان وزارت امورخارجه می باشند وفکر می کنند با جایگزین کردن نظامیان و اطلاعاتی ها و سپاهیان و اراذل و اوباشی که آن فجایع شوم وباورناکردنی را علیه مردم آفریدند ،در سفارتخانه ها می توانند زمینه را برای حفظ و تداوم عمر پلید رژیم تبهکارشان فراهم نمایند. این کمپین بار دیگر خطاب به سفرای سبز نمایندگی های ایران در خارج از کشور اعلام و تاکید میکند، تا هنگامی که شناسایی نشده و خطری ادامه همکاری آنان را با کمپین و پروسه حفظ منافع ملی توسط آنان را تهدید نمی کند ، کماکان به وظایف ملی و میهنی خود ادامه داده ،وبه این قبیل هذیان گویی های این سخنگو و غیره بها نداده ودر صورت شناسایی و هر گونه تهدید خود و اعضای خانواده محل نمایندگی را ترک و این بار به طور علنی و آشکارا به جنبش سبز مردم و سفارت سبز آنان به پیوندند. مردم ایران مطمئن هستند در فردای پیروزی جنبش ، به اعمال این افراد یاوه گو به طور قاطع رسیدگی خواهد شد.

کمپین سفارت سبز ایران


تجارت میلیاردی مواد مخدر در زندان رجایی شهر

خبرگزاری هرانا – ارژنگ داوودی زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج گزارشی از مافیای مواد مخدر در زندان و ارتباطات آنان با مسئولین زندان تهیه نموده است.

متن این گزارش که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته است به قرار زیر است:

یک محاسبه ساده و حداقلی تجارت میلیاردی مواد مخدر در زندان رجایی شهر مدت هاست که تعداد زندانیان زندان رجایی شهر از مرز 5 هزار نفر گذشته که حداقل 4500 نفر از آنان مصرف کننده مواد مخدر هستند . اگر از این مقدار 1500 نفر را مصرف کننده تضمینی بدانیم و در محاسبات خود دخالت ندهیم در این صورت حداقل شد هزار نفر مصرف کننده حرفه ای مواد مخدر در این زندان وجود دارد .

اگر برای هر سه نفر فقط یک گرم مواد در روز در نظر بگیریم مصرف روزانه مواد در اینجا حداقل هزار گرم روزانه می شود و چون به علت ارزان بودن کراک مصرف عمده دارد این ماده مخدر را مورد محاسبه قرار می دهیم .

قیمت یک گرم کراک در بیرون از زندان حداکثر 8 هزار تومان است . قیمت یک گرم کراک در داخل زندان حداقل 60 هزار تومان است . اگر آنچه که بابت توزیع مواد مخدر در زندان نصیب خرده فروشان می شود را 12 هزار تومان برای هر گرم در نظر بگیریم جمعاً هر گرم کراک برای وارد کنندگان مواد حداکثر 20 هزار تومان هزینه دارد . پس ما به التفاوت آن می شود هر گرم 40 هزار تومان و چون مصرف روزانه هزار گرم می باشد بنابراین فروش روزانه « حداقل 40 میلیون تومان عایدات دارد !؟ و این یعنی وارد شدن تنها یک کیلو کراک به داخل زندان یک تجارت یک میلیارد و دویست میلیون تومانی در ماه است !؟

بازرسی های خشن و نسبتاً دقیقی که از خانواده زندانیان در روزهای ملاقات به عمل می آید و نیز بازرسی های چندین مرحله ای که از زندانیان اعزامی به دادگاه و ... به عمل می آید همه و همه صرفاً برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به داخل زندان ، خارج از شبکه مافیایی حاکم بر زندان و یکدست ماندن این تجارت میلیاردی در دست آنان است .

به دلیل همین درآمد سرشار است که عده ای به صورت خانوادگی چه سببی و چه نسبی روی این زندان قنبرک زده اند و بعد از گذشت 30 سال هنوز حاضر نیستند بازنشسته شوند که از زمره آنها خانواده علی محمدی، خاکی ، کولیوند ، دایی قاسم ، حمزه ، ترابی ..... هستند .

در این میان وضع مدیر بدنام زندان رجایی شهر بنام علی حاجی کاظم به عنوان سرگردنه دار بزرگ از همه بهتر است و با استان شدن کرج که قرار است این فرد بیمار و طماع که داماد رئیس قبلی همین زندان رجایی شهر می باشد به عنوان مدیر کل زندان های استان البرز معرفی شود ، وضعش از این که هست بهتر هم می شود زیرا از سایر زندان های استان نیز باج خواهی خواهد کرد .

آری با کمال تأسف می بینیم که عمال رژیم میلیاردها تومان به جیب نامبارکشان می زنند و بسیاری محتاج نان شب هستند !؟

زنده باد ازادی، مرده باد استبدادحاکم

ارژنگ داودی

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .