خبرهای برگزیده- چهارشنبه سوم و پنجشنبه چهارم آذر ١٣٨٩


ماموران امنیتی مانع از شرکت موسوی در مراسم ختم یکی از نزدیکانش شدند

ماموران امنیتی مانع از شرکت میرحسین موسوی در مراسم ختم یکی از نزدیکانش در مسجدی در تهران شدند. به گزارش سایت کلمه، وابسته به میر حسین موسوی، نیروهای امنیتی، مراسم سومین روز درگذشت حاج بهرام سلیمی ، پدر شوهر یکی از دختران آقای موسوی را به شدت کنترل می کردند و حتی نام میر حسین موسوی از پیام تسلیت جمعی که به روزنامه ها داده شده بود، حذف شد.

اعتراف خامنه ای به نفرت مردم از بسیج/نگرانی از ریزش نیروها

خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس): خامنه‌ای صبح امروز پنج‌شنبه در تجمع 110 هزار نفری بسیجیان در قالب اردوی فرهنگی رزمی "فدائیان ولایت " گفته است: درست است که تبلیغات دشمنان و به تبع آن‌ها منادیان طرفدار آن‌ها در داخل کشور بسیج را سعی می‌کنند کوچک کنند، تحقیر کنند یا اهانتی به بسیج بکنند؛ اما چیزی که در باطن دارای عظمت و درخشندگی است با اهانت اهانت‌کنندگان و تهمت‌ تهمت زنندگان نه کوچک می‌شود و نه از درخشندگی آن کاسته می‌شود.

نگرانی از ریزش نیروهای بسیجی

خامنه ای در ادامه گفت : شما دلتان متعلق به بسیج است. در دنیا احزاب وجود دارند. ممکن است احزاب پرشماری هم باشند اما همان کمیت‌هایی که در احزاب هستند جسم آن‌ها،‌ زبان آن‌ها ،‌ توانایی‌های مادی آن‌ها متعلق به حزب است، معلوم نیست دلهای آن‌ها متعلق به حزب باشد، ایمان‌های آن‌ها متعلق به آن حزب یا به آن مجموعه باشد. بسیج، بسیج دلهاست. بسیج جان‌هاست. بسیج عواطف، اعتقادات و ایمان‌هاست و همین است که به کار یک ملت در روز سخت می‌آید. آن‌روزی که ملت‌ها دچار مشکلات بشوند، آن‌جا جسم‌ ها فایده‌ای ندارد،‌ دل‌ها باید در میدان باشند، خط شکن باشند، ‌آن‌هایی که خط شکنی کردند لزوما جسم‌های نیرومندی نداشتند، دل‌ها و ایمان‌های محکمی داشتند که توانستند کوه‌ها را بشکافند. راه‌های دشوار را طی کنند، لغزش‌گاه‌ها را پشت‌سر بگذارند و خود را به منزل برسانند.

آخوند حکومتی: كاری نكنيم ملت از روحانيت جدا شود

ايسنا: آيت‌الله علوي‌گرگاني، در ديدار دبير کل حزب موتلفه اسلامي با اشاره به جايگاه ولايت و روحانيت در صيانت از ارزش‌هاي ديني گفت: جامعه بايد بر محور روحانيت قرار گيرد و کاري نکنيم که ملت از آنها جدا شوند.

وي افزود: هدف دشمن اين است که روحانيت را از مردم جدا کند، زيرا انقلاب برخاسته از روحانيت است و نبايد هيچ گاه از روحانيت جدا شد.

آيت‌الله علوي‌گرگاني گفت: حفظ ولايت بسيار مشکل است و مومن هميشه با نور ولايت حرکت مي کند و در آخرت نيز با نور ولايت همراه است.

وي با استناد به تلاش و زحمات امام راحل‌ در پايه‌گذاري انقلاب اسلامي، بردباري در برابر سختي‌ها را از عوامل موفقيت انقلاب دانست و گفت: امام راحل با صبر و تحمل توانستند حکومت اسلامي را تشکيل دهند.

وي با تاکيد بر جايگاه رهبري در جامعه گفت: ملت و مردم هميشه بايد گوش به فرمان رهبري باشند.

بر اساس گزارش مركز خبر حوزه، در ادامه اين ديدار دبير کل حزب موتلفه اسلامي بر لزوم تبعيت از مرجعيت تاکيد کرد و گفت: ما فرزندان مسجد و منبر محراب، هيچ گاه از روحانيت جدا نخواهيم شد.

وي با اشاره به اهرم هاي دشمن براي به خطر انداختن ارزهاش ديني گفت: دشمن با تحريم اقتصادي، اشاعه فرهنگ غرب و ناهنجاري هاي اخلاقي و فرهنگي مي‌خواهد وحدت مردم را تضعيف کند.


آلودگی هوا همه مراکز آموزشی، اداری و بانک‌ها در تهران و ری را تعطيل کرد ۱۳۸۹/۰۹/۰۳

کميته‌ی اضطرار آلودگی هوا با اعلام اينکه هوای تهران در شرايط ناسالم قرار دارد، تأکيد کرد که تمام مراکز آموزشی، اداری و بانک‌ها در شهر تهران و شهرستان ری، امروز (چهارشنبه) تعطيل است.

رسول علی اشرفی پور، دبير کميته‌ی اضطرار، اعلام کرده است که هوای تهران در دو هفته‌ی گذشته با شرايط وارونگی و ماندگاری هوا روبرو بوده و بر همين اساس بر غلظت آلاينده‌های هوا افزوده شده است.

کميته‌ی اضطرار آلودگی هوا همچنين از شهروندان تهرانی، بخصوص بيماران قلبی و عروقی، مبتلايان به آسم، کودکان و سالمندان و زنان باردار خواسته که از تردد در مناطق آلوده خودداری کنند.


 یک عضو دیگر سندیکای شرکت واحد تهران و حومه بازداشت شد ۱۳۸۹/۰۹/۰۳

یکی دیگر از اعضای سندیکای شرکت واحد تهران و حومه روز سه شنبه بازداشت شد. یک منبع آگاه به رادیو فردا گفت، مرتضی کُمساری، از اعضای این سندیکا، برای پاسخ به چند پرسش به دادگاهی در تهران رفته بود که توسط ماموران بازداشت شد. در حال حاضر علاوه بر آقای کمساری، چهار نفر دیگر از اعضای سندیکای شرکت واحد تهران و حومه به اتهاماتی همچون اقدام علیه امنیت ملی در زندان به سر می برند.

نگرانی در مورد وضعیت یک فعال دربند سیاسی - مدنی

کمیته گزارشگران حقوق بشر - مسئولان زندان اوین به سعید نورمحمدی، عضو شاخه جوانان حزب مشارکت گفته‌‌اند که دوماه بازداشت وی مربوط به خرداد سال گذشته «جزء ایام حبس» وی محسوب نخواهد شد و وی باید مدت بیشتری در زندان محبوس باشد.

سعید نورمحمدی، فعال سیاسی - مدنی در تاریخ ۱۰ مهر برای گذراندن پنج ماه باقی‌مانده از محکومیتش به زندان اوین مراجعه کرده بود. به گزارش منابع آگاه، در چند روز گذشته، به وی ابلاغ شده که دوماه بازداشت وی مربوط به خرداد سال ۸۸ «جزء ایام حبس» وی محسوب نخواهد شد و وی باید هفت ماه در زندان محبوس باشد.

همچنین، گزارش‌ها حاکی از آن است که این فعال سیاسی حق تماس تلفنی نداشته و تنها هفته‌ای یک بار، حق استفاده از ملاقات کابینی دارد.

این اقدام در حالی صورت گرفته که نورمحمدی، ۲۵ خرداد سال ۸۸ بازداشت و بعد از ۶۲ روز آزاد شده بود. وی برای دومین‌بار ۳۰ مهر سال گذشته در مراسم دعای کمیل به همراه تعداد دیگری از فعالان سیاسی بازداشت شد.

 


بازار گاز جهان و شانس‌های برباد رفته ایران

رادیو آلمان: تحریم‌ها امکان حضور ایران در بازار گاز دنیا و تبدیل آن به کشور ترانزیت گازی منطقه را ضعیف‌ و گاز آسیای‌میانه و حوزه خزر را جایگزین گاز ایران کرده است. ادامه‌روند کنونی را کارشناسان شکست سیاست گازی ایران توصیف می‌کنند.

قرارداد انتقال گاز ترکمنستان به هندوستان بنام "تاپی" قرار است ۲۴ دسامبر امسال توسط سران کشورهای ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و هندوستان امضاء شود. از دید کارشناسان این طرح پس از اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران فعال شده است.

از سوی دیگر ترکمنستان رسما اعلام کرده که قصد دارد حدود ۴۰ میلیارد متر‌مکعب گاز به اروپا صادر کند. عراق نیز خبر داده که گاز خود را از طریق خط لوله‌ی نابوکو به اروپا صادر می‌کند. تحولات کنونی مربوط به امور گاز در منطقه، پس ازتشدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، جدی‌تر شده است.

ایران در حال حاضر به اروپا گاز صادر نمی‌کند. به عقیده کارشناسان غربی، با تشدید تحریم‌های اخیر شورای امنیت، آمریکا و اتحادیه اروپا، ایران در آینده نزدیک نیز شانسی برای صدور گار به اروپا ندارد.

ایران به لحاظ ذخیره‌ی گازی دومین کشور دنیا به حساب می‌آید، اما مجبور است بخشی از گاز مورد نیاز خود را از ترکمنستان و جمهوری آذربایجان وارد کند. با این همه تا قبل از گسترش تحریم‌ها، مشارکت ایران در طرح نابوکو مطرح بود.

کارشناسان اکنون نتیجه می‌گیرند، دروضعیت کنونی خط لوله‌ی نابوکو بدون درنظرگرفتن توان گازی ایران هم می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد. تا چندی پیش این‌نظر غالب بود که بدون تزریق گاز ایران، نابوکو مقرون به صرفه نخواهد بود.


بيهوده كاری 6 مقام ارشد و مرگ يک درياچه

سایت عصرايران: يك معاون رئيس جمهور ،‌ دو وزير و سه استاندار در تاريخ 27 مهر 87 ، گرد هم آمدند و براي نجات درياچه اروميه از خشك شدن ،‌تفاهم نامه بلند بالايي امضا كردند. امضا كنندگان اين تفاهم نامه به اهميت درياچه اروميه و وضعيت اسفناك آن وقوف كامل داشته اند و از اين رو تفاهم نامه اي براي نجات آن امضا كرده اند.

امضاكنندگان هم اعضاي چند "سازمان مردم نهاد" (NGO) بي اختيار نبوده اند بلكه معاون رئيس جمهور ،‌وزير نيرو و وزير كشاورزي به همراه استانداران وقت آذربايجان غربي ،‌آذربايجان شرقي و كردستان بوده اند. يعني مقامات ارشد كشوري و منطقه اي تصميم گرفته بودند كاري براي درياچه درمعرض مرگ اروميه كنند.

اما از آنجا كه مرسوم است در ایران تصميمات و مصوبات ، روي كاغذ بمانند و كمتر به منصه ظهور برسند ،‌ از اين تفاهم نامه هم بخاري براي درياچه بلند شد و نتيجتاً‌ درياچه اروميه به حال و روزي افتاد كه كارشناسان مي گويند :‌با ادامه اين وضعيت ،‌ بزرگترين درياچه كشور ،‌تا سه سال آينده كاملاً ‌از بين خواهد رفت.

راستي اگر اين مسوولان محترم تفاهم نامه فوق را امضانمي كردند ،‌چه اتفاقي بدتر از ايني كه رخ داده ،‌ به وقوع مي پيوست؟ و اساساً‌ حضرات براي چه دور هم جمع شده بودند؟ آيا بود و نبودشان و امضا و عدم امضايشان توفيري هم مي كند؟


صدها هزار کشته و مجروح در تصادفات جاده ای طی یکسال گذشته در ایران / انتقال اجساد کشته های تصادفات رانندگی در جاده ها هيچ متولی ندارد

به گزارش ایلنا، سرپرست اداره پیشگیری از حوادث مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی وزارت بهداشت گفت: حوادث ترافیکی اولین علت بار بیماریها در ایران است به‌طوری که در سال گذشته حدود 30 هزار نفر در اثر حوادث ترافیکی در کشور فوت کردند.

حوادث رانندگي سالانه علاوه بر به جاي گذاشتن بيش از 30هزار نفر كشته و صدها هزار نفر مجروح و معلول، دو ميليارد دلار خسارت مالي نیز در پي دارد.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفته است، هم اکنون متاسفانه هيچ سازماني متولي اطفاي حريق در جاده ها نيست و از سوي ديگر حمل اجساد متوفيان در جاده ها نيز با مشکلات جدي مواجه است.

فوت شهروند مازني و عدم حضور اورژانس

شمال نیوز: یکی از فعالان مطبوعاتی در مطلب ارسالی خود به شمال نیوز از عدم احساس مسئولیت اورژانس مازندران انتقاد کرد.

وی در مطلب ارسالی خود آورده است:

در حال برگشت از جلسه اي بوديم كه در راه بازگشت در مقابل دامپزشكي مازندران متوجه پيكر بي جان يك جواني كه بر روي سرش پارچه سفيد پوشيده بود شديم. حس كنجكاوي خبرنگاريمان گل كرد و ديديم جز مامور پليس و پيكر بي جان اين مصدوم ، اثري از اورژانس نبوده است.

معلوم نبود اين فرد نقش بر زمين شده آيا مرده يا نه. بنابراين يكي از همكاران خبري مان به اورژاس 115 تماس گرفت كه اين موضوع را به اطلاع آنان برساند و فردي كه در آن طرف گوشي با همكارمان صحبت مي كرد گفته بود كه به ما ربطي ندارد بايد شهرداري جمع كند.

اين حرف جديدي بود كه از يك مسئول اورژانس شنيديم كه هنوز بر سرصحنه نيامده خودشان خودسرانه مي گويند كه جمع آوري افراد ولو كه مصدوم باشند به عهده شهرداري است.

سئوال اينجاست مگر شهرداري مجهز به آمبولانس است يا اينكه از طريق وسايل ميكانيكي اقدام به جمع آوري احتمالي اجساد مي كند. پس به واسطه اينكه ماموران اورژانس اقدامي خداپسندانه انجام نمي دهند رئيس مركز اورژانس 115 مازندران چند روز پيش به يكي از خبرنگاران مي گويد كه 75 درصد تماس ها به 115 مزاحمي است كه بايد در پاسخ به اين مدير بي تكلف بايد گفت كه ظاهرا منظور آقاي مدير اورژانس مازندران از تماس هاي مزاحمي به 115 همين تصادفات منجر به جرح و فوت در جاده هاي استان بوده كه روزانه به دليل بي توجهي و عدم تقويت قوه وجدان پرسنل اين مجموعه صورت مي گرفت.

براي اين مسئولان بي مسئوليت و كاركنان بي وجدان اورژانس مازندران متاسفيم.


به جان هم افتاده اند؛ جنایات یکدیگر را افشا میکنند

سایت آینده نیوز نزدیک به فرزند رفسنجانی: رضا گلپور، نویسنده كتاب جنجالی شنود اشباح در تازه ترین نوشته خود اقدام به افشارگری بی سابقه ای درباره اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفتر و محمدرضا رحیمی، معاون اول احمدی نژاد كرده است.

رضا گلپور كه پیش از این به دلیل تدوین كتاب شنود اشباح 2 و قصد انتشار آن توسط وزارت اطلاعات در دولت قبل دستگیرشده بود، در سالهای اخیر به دلیل مواضع انقلابی تند مورد حمایت رسانه های رسمی قرارگرفته و اخیرا به برنامه های تلویزیونی از جمله راز نیز دعوت شد.

گلپور در این اقدام كه در قالب نامه سرگشاده به مشایی منتشر شده است، مدعی شده كه در سه جلسه با اسفندیار رحیم مشایی درباره یافته های خود از پیشینه امنیتی، سیاسی و عقیدتی وی گفتگو كرده است و پس از آنكه مشایی از ادامه این جلسات خودداری كرده، تصمیم به افشاگری گرفته است.

گلپور در این نامه 20 صفحه ای ادعاهای عجیب و غریبی درباره سوابق مشایی در قبل و بعد از انقلاب و همچنین اعضای خانواده وی مطرح می كند و وی را متهم به جرایم تكان دهنده ای در واحد اطلاعات سپاه می كند.

رضا گلپور در این متن همچنین ادعاهایی درباره واسطه ارتباط مشایی با امام زمان و همچنین فعالیتهای اقوام و بستگان وی مطرح می كند.

این متن همچنین به محمدرضا رحیمی، سوابق وی قبل از انقلاب، ادعاهای اخلاقی و بستگان معاون اول دكتر احمدی نژاد پرداخته و ادعاها و اتهامات عجیبی را به وی نسبت می دهد.

مشخص نیست رضا گلپور كه به دلیل اقامت یكی از همسرانش در لبنان، مدتی مقیم این كشور بوده است، هم اكنون در ایران به سر می برد یا از كشور خارج شده است و آیا سرنوشت شنود اشباح 2 مجددا برای گلپور تكرار خواهد شد؟

****

نامه سرگشاده رضا گلپور به رحیم مشایی

آقای مشایی ازدواج موقت و تعدد زوجات حلال است نه پابوسی احمقانه مدعیان ارتباط با ولی عصر

عدم مرز بندی شریعت و طریقت در زمان غیبت امام معصوم(عج)، نفوذگاه شیطان رجیم در به سقوط کشاندن مدعیان ارتباط با آن حضرت است. حجت، ولایت فقیه است؛ نه اوهام امثال قدرت اله لطیفی ها…!

حزب الله آنلاین -رضا گلپور،نویسنده وپژوهشگردر نامه ای سرگشاده به اسفندیار رحیم مشایی به ذکر نکات قابل تاملی پرداخته است.با ذکر این نکته که این مطالب موضع ودیدگاه ما نیست ونیاز به بررسی دقیق توسط مراجع امنیتی وقضایی دارد،توجه خوانندگان عزیز را به آن جلب می نماییم. باسمه تعالی شأنه آقای مشایی ازدواج موقت و تعدد زوجات حلال است نه پابوسی احمقانه مدعیان ارتباط با ولی عصر

“عماریون”- با سلام بی پایان بر وجود نازنین حضرت بقیَّه الله الاعظم (عجّل الله تعالی فرجه الشّریف)؛ آرزوی سلامت وموفّقیّت روزافزون نائب بر حقّ ایشان مقام معظّم رهبری ، همه ی دست اندرکاران صادق نظام مقدّس جمهوری اسلامی و همه ی رزم آوران شهادت طلب جهان اسلام .

هر کجا دیده ی امید گشادیم به صدق بیش تر از همه آنجا هدف تیر شدیم!

جناب آقای اسفندیار رحیم مشایی مسئول دفتر و چندین عنوان دیگر رئیس محترم جمهور

اگر نبود تکلیف شرعی دفاع از این نظام مظلوم (که دستاورد بی نظیر وگرانقدر مجاهدت ها ، ایثارها ،خون دادن ها وخون دل خوردن های جمعی ازبهترین عباد مخلص خداوند می باشد) و اگر نبود ضرورت هوشیاری و دقّت در جایگاه راهبردی حضرتعالی (و البتّه حرف شنوی و تأثیر پذیری عمیق و باورنکردنی آقای” احمدی نژاد” از شما) و نیز جایگاه کلیدی حضرت آقای “محمّدرضا رحیمی” (که در نهایت بهت و حیرت ، عملاً و قانوناً ! همه کاره ی قوّه ی مجریّه ی جمهوری اسلامی با تقریباً تمامی اختیارات ویژه ی آقای “احمدی نژاد” گردیده است ) چه بسا لزومی به مخاطب قرار گرفتن چون تویی احساس نمی شد!

به عنوان یک پژوهشگر کوچک هر وقت در لابلای منابع مکتوب ، دیجیتال یا مصاحبه ها و نقل قول ها به نقطه ی مبهمی پیرامون فردی بر میخورم در حد توان مستقیماً به خود فرد مورد اشاره مراجعه و از او توضیحات لازم را بشنوم.این موضوع را هیچ کس ندانسته باشد تو یکی می دانی .چرا که از طریق دوست مشترکمان حداقل دو سه جلسه پیرامون نقاط مبهم سوابق و عملکردت با خودت به طرح بحث پرداختم که در یکی از آن جلسات مفصل که به صراحت به طرح برخی مطالب ذیل پرداختم به این نتیجه ی قطعی رسیدم که بیش و پیش از یافتن پاسخ برای موارد مبهم و مشکوک در سوابقت باید به مبانی انحرافات فکری و عقیدتی ات توجه نمود.

درست پس از همان جلسه بود که دیگر جلسه ای را نپذیرفته و در مرتبه های بعدی که شما را دیدم وعده کردید فردا صبح برای هماهنگی تماس بگیرم اما یا موبایل را جواب نداده یا به طرق مختلف دیگر خلف وعده کردید!

بدلیل تلاش های پژوهشی مختلف فعلاً قصد پرداختن به موضوع شما را نداشتم اما دیروز که دوست مشترکمان پیغام استهزاگونه ی حضرتعالی را برایم آورد که برود زن چهارمش را بگیرد چه به دخالت در سیاست ما …از من چیزی به او نمی ماسد…و مطالبی از این دست!!!با قلمی کردن این متن صدای خود را به آقای احمدی نژاد میرسانم.چه کنم که او چنان در سیطره ی شماست که جز این روشی برایم باقی نگذاشت. مطالب مهم تر ی هم هست که اگر صدایم پس از نشر این مطلب هم به گوش رئیس محترم جمهور نرسید ، حجت به انتشار آن خواهم یافت.

۱- بنده برای تجدید فراش به اذن مثل تویی احتیاج ندارم و ازدواج منقطع و تعدد زوجات را حکم مترقی و مدرن و انسانی اسلامی می دانم و بر خلاف تو که ازدواج با سرکار خانم زیبا الف را که اکنون مادر دختر کوچک توست مخفی می کنی ؛ بنده فریاد میزنم که افتخار میکنم در این لحظه ۳ همسر دائم رسمی دارم!ودر صورت فراهم بودن شرایط شرعی لحظه ای در تجدید و تداوم این روش الهی تردید نخواهم کرد و خود و خانواده ام را از شر شیطان رجیم در بدام انداختننمان به حرام ها ی گوناگون و بویژه دروغ ؛ به دامان لطف عام و خاص خداوند پناهنده میدانم.

۲- مبنای من این است که مدیریت در مباحث مختلف احتیاج به صداقت صرف ، عملکرد شفاف و تحصیل رضای خداوند دارد نه لزوماً تحصیل رضای انسانهای دیگر بویژه منافقان و مشرکان و ملحدان که با مخالفت با احکام شرعی از دایره ی ایمان خارجند.

۳- من مثل آدمهای متوهم گل اندیشی نیستم که از منابع غربی فامیل اصلی آقای احمدی نژاد را از صفحه ی توضیحات شناسنامه به جای صباغیان سبورچی ترجمه کرده و بعد ساعتها سبور جی را ریشه یابی کنم!!!

بنده در لابلای پژوهشهای کاملاً آشکار از افراد مورد وثوق و آگاه به سؤالات ذیل برخوردم که به عنوان کمترین بنده ی خدا چون از یافتن پاسخ به آنها توسط شما بویژه با این پیام اخیرتان نا امید شده ام و سکوت خود را در این مورد خطرناک می دانم از باب انجام حدّاقل وظیفه برای تنویر افکار عمومی و توجه و توضیح آقای رئیس محترم جمهور آنها می پردازم : آیا در صحت معلومات ذیل می توان تردید نمود؟

یادداشت های تحقیق کتابخانه ای و پژوهش های جاری :

“اسفندیار رحیم مشایی” معروف به “مرتضی محبّ الاولیا”(متولّد آبان ۱۳۳۹ رامسر)

عضو فعّال و پیگیر تأسیس تشکیلات انجمن حجّتیّه در روستاها و شهرستان های استان مازندران ؛ مسئول عملیّات واحد اطّلاعات سپاه مازندران ؛ عضو شورای تأمین آذربایجان غربی ؛عضویّت در وزارت اطّلاعات ؛ مسئولیّت در فرمانداری کردستان ؛ مسئولیّت رادیو تهران و رادیو پیام در صدا و سیما ؛ مدیر کلّ اجتماعی وزارت کشور ؛معاونت اجتماعی و فرهنگی شهردار و ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ؛ معاون و (بدون کمترین سوء ظن ) عقل منفصل آقای “احمدی نژاد” در دوره ی اوّل ریاست جمهوری ( که نامبرده را از جدّی ترین اسلام شناسان!!! آگاه معاصرمی داند.)

“رحیم مشائی” در حال حاضرحداقل دارای ۱۸ عنوان رسمی اعطا شده توسّط آقای “احمدی نژاد” (که نامبرده او را استراتژیست !!! بی نظیر در تاریخ معاصر جهان معرّفی میکند) می باشد.

در سالهای ۵۹ تا ۶۱ به جهت سهل انگاری وعدم بینش عمیق مسئول واحد اطّلاعات سپاه رامسر عملاً فرایند مأموریّت های امنیّتی واحد فوق با طرّاحی و اراده ی “اسفندیار رحیم مشایی” (با عنوان رسمی جانشین) هدایت و اجرا می شد.

خواهرش اشرف به همراه طاهره ذ ( بعد ها همسر اسفندیار ) تحت تأثیر روابط تشکیلاتی فردی به نام خانم جعفری بوده اند. تنها برادر تنی او “کوروش رحیمی” ( باز هم با تغییر فامیلی !)می باشد. برادران دیگرش : “ستّار”،”نصرت” ، “هژبر” ،”هوشنگ” بوده و “منصور” هم بازاری بوده و قبل از انقلاب فوت شده و پسرش “آرش” با نام خانوادگی “کوشا” (باز هم تغییر! فامیلی )رئیس فعلی باشگاه سایپا است.

مرور اسامی اعضای خانواده از باب نشان دادن فرهنگ غالب در فامیل محل دقت دارد.

منافقین در اردیبهشت سال ۶۰ با بکارگیری تیم عملیّات ۱۱ نفره (“حمید ق” ، “کوروش رحیمی” و “هوشنگ رحیم مشایی”،” و “داراب ج ” ،”رستم ط” و …) ضمن محاصره ی کامل و مسدود کردن خیابان اصلی و ورودی های سادات محلّه ی رامسر با شلّیک های بی هدف و ایجاد رعب و وحشت به بانک های صادرات و ملّی حمله کرده و اقدام به سرقت وجوهات نقدی چندین میلیونی نمودند.در جریان این حمله یکی از پاسداران سپاه به نام “سیّد موسوی” مجروح میگردد. تحت فشار دخالت مستقیم “اسفندیار” هیچ کدام از افراد این تیم ( به جز “رستم ط” ) دستگیر نمی شوند.پس از مدّتی نیز با مرگ به شدّت مشکوک “رستم” و “هوشنگ” در فاصله ی کوتاهی از زمان سرقت امکان عملی پیگیری کور می گردد.

صبح روز ۱۲/۳/۱۳۶۰ مسئول واحد اطّلاعات و “اسفندیار” (جانشین او)؛ فرمانده ی عملیّات سپاه ،(شهید) “شمس الدّین فرجی” را احضار و از وی میخواهند تا نسبت به انهدام پایگاه منافقین در جنگل های معروف به دالخانی اقدام کنند. شهید “فرجی” تیم های عملیّاتی را جهت محاصره به منطقه اعزام می کند و با فرارسیدن شب، خود به مقرّ حوزه مقاومت بسیج کالش محلّه مراجعه و صبح روز ۱۳ خرداد به همراه ۷ نفر با یک خودروی لندرور (درست لحظاتی بعد از آنکه یک آمبولانس سپاه با دو سرنشین به نامهای “اصغر سهیلی” و “حبیب خدایاری” به طرف منطقه حرکت کرده بودند) به سمت دالخانی حرکت می کنند که در دالخانی{جاده ی هریس : بین رامسر و تنکابن : جنگلهای دالخانی}به کمین منافقین افتاده و همگی به جز یک بسیجی به نام “شعبان ایزکی” به شهادت می رسند.(از عجایب و غیر قابل توجیه عقلی است که روی آمبولانس سپاه هیچ عملیّاتی انجام نمی شود !!!)از دیگر سو منافقینی که از شب قبل در محاصره قرار داشتند ؛ با شلّیک بی موقع یک نفر؟!!! فرار می نمایند.!!!در نهایت ۳ نفر از منافقین (“رحیم عمویی”،” مختارخان طالشی”،”بهمن رحیمیان” در پایین جنگل دستگیر می شوند.”رحیم عمویی” اعتراف می کند گرای این عملیّات از مقر سپاه به منافقین داده شده بود. …شهدای دالخانی : علی حلاجیان، محمد خلعتبری، علی کریمی، فلاحت پیشه…

در بررسی بیشتر مشخّص می شود که دو تن از منافقین (“داوود طالش شریفی” و “ایرج یوسف طالشی” ) جزء اعضای تیم عملیات کمین و عامل دریافت و انتقال اطّلاعات در خصوص زمان تردّد لندرور سپاه بوده اند . (نامبردگان قبلاًتوسّط سپاه دستگیر و با مساعدت “اسفندیار” در قبال وثیقه آزاد و سپس متواری شده بودند .) پس از آنکه نهایتاً “داوود طالش شریفی” دستگیر میشود، با ممانعت “اسفندیار” زندانبان ودیگران موفّق به برقراری ارتباط با “داوود” جهت اخذ اطّلاعات لازم درباره ی عملیات کمین منافقین نمی شوند.باز هم بهت آور است که در اثنای این کش و قوس، “داوود طالش شریفی” ظاهراً حسب دستور “اسفندیار” بدون توضیح قانع کننده اعدام انقلابی میگردد!!!

بعد ها بدلیل عذاب وجدان برخی مباشران در این قتل و قتل های مشابه نیروهای تحت مدیریت “اسفندیار”، پرونده هایی در مراجع قضایی تشکیل و پیگیری گردید که حتّی نمونه ای از آن تا سالهای پایانی دهه ی ۷۰ هم در سازمان قضایی نیروهای مسلّح در مازندران و سمنان درحال رسیدگی بود.

جایگاه امنیّتی نامبرده ، اِعمال نفوذ ها ، مُحارب بودن مقتولان ، عدم دسترسی به برخی شهود در گذر زمان و از همه مهم تر تهدیدها و تطمیع های مختلف و شبکه اش تا کنون او را در مسیر پاسخگویی به اتّهام آمریّت در چندین فقره قتل نفس عمد روئین تن! نموده است. جالب اینجاست که غالب قربانیان شهودِ کلیدی درباره ی عناصر نفوذی گروهک ها در سپاه یا شهودِ کلیدی اثبات نقش مستقیم و سوابق اعضای خانواده ی (نَسَبی و یا حتّی بعداً سَبَبی !!!)”اسفندیار” در به شهادت رساندن پاسداران و بسیجیان منطقه بوده اند.

برای درک پیچیدگی این موضوع تنها از باب نمونه میتوان برای تقریب به ذهن ، حمله ی گروهک نفاق و همکاران گروهک پیکاری ایشان در ۱۶/۱/۱۳۶۰ را به پایگاه بسیج شهر کتالم مرور نمود: در این تاریخ طیّ یک عملیّات ، منافقین با به کار گیری تیم ۱۳ نفره ( از جمله “کورش رحیم مشایی”،” مرتضی غلام کلایه”،” محمود طالش بهرامی”،” بهروز قربانی”،” عیسی ساملیان”،” مرتضی شکوری”،”سعید ایمانی” و …) با کمک و همراهی یک عامل نفوذی به نام “طاهر چمنی” در ساعت ۳ بامداد با نارنجک و سلاح های سبک به مقرّ حوزه ی بسیج شهر کتالم حمله کرده که در جریان آن فرمانده ی وقت حوزه “نظام الدّین خلعتبری” و “حجّت الله رستگاری” به شهادت رسیدند.

بعد از دستگیری “طاهرچمنی” و اعتراف او به دست داشتن و هدایت عملیّات توسّط “کورش” ؛ با استفاده از شنود مکالمات ، مخفیگاه وی لو رفته و نهایتاً در تهران دستگیر می شود .چهار نفر از اعضای سپاه رامسر به نامهای (شهید)” علی سلیمان نژاد” فرمانده ی وقت سپاه رامسر ،”هادی پیامی”،” عادل مشایی” و “بهرام قربانیان” در مسیر انتقال “کورش” به رامسر پس از اعتراف صریح وی به دست داشتن در آن عملیّات و با علم به اینکه “اسفندیا ر” مانع از اعدام برادرِ تنی خود خواهد شد ، مشورت نمودند که سریعاً او باید اعدام گردد، امّا با توجّه به محدودیّت های شرعی و دادستانی ، او را برای طی شدن مراحل قانونی رسیدگی تحویل برادرش “اسفندیار” می دهند.

مسیر طی شده ی بعدی این دستگیری و اتهامات” اسفندیار”در نوع خود اعجاب آور است: گفته شده اسفندیار بدون حکم دادستانی ۶ نفر منافق دیگرتحت امر برادرش راکه دستگیر شده بودند توسّط همان چهار نفر پاسدار ،بدون محاکمه ی قضایی و به عنوان خونخواهی شهدای پایگاه بسیج اعدام نموده وسپس با تهدید به افشا، آنها را مجبور به سکوت پیرامون برادرش می نماید. حمله به پایگاه بسیج، دو شاهد جدّی نیز داشت . … با تلاش شرم آور و غیر قابل توجیه “اسفندیار” ،”کورش” ابتدا به حبس ابد و سپس با اعلام توّاب شدن به سه سال حبس محکوم گردید. بازجویی از متّهمه ای به نام “طاهره ذ ” از تنکابن که در جریان عملیّات مسلّحانه بر علیه سپاه در خانه ی تیمی دستگیر شده بود و حین دستگیری اقدام به خوردن سیانور نموده (ولی با هوشیاری واحد عمل کننده ی سپاه از هلاکت نجات یافته بود) با اصرار “اسفندیار” در اختیار او قرار گرفت . “اسفندیار” در جریان بازجویی از خانم فوق الذّکر (که چندین فقره سابقه ی محاربه داشته و حکم تعزیر در مورد او صادر شده بود ) ، وظاهراً جهت اخذ معلومات عملیّاتی اش به او علاقمند شده و بعدها با او ازدواج می کند! در حال حاضر همسر رسمی اوّل او (مادرِ پسرش “رضا” و مادر زنِِ پسر آقای” احمدی نژاد”) است. پسرعمو و دخترعمو ویکی از برادرانِ این خانمِ آقای “اسفندیار” ، اعدامی ؛ برادرِدیگر، فراری و برادرِِدیگری در پیگیری امور اجرایی بعضاً همراه”اسفندیار” است. جالب است درمیان دوستان حلقه های محفلی و بسیار نزدیک وی ،افرادی دارای سوابق گروهکی نظیر منافقین ، توده ای ، پیکاری و چریک فدایی به چشم می خورند. همسر دوّم “اسفندیار” مادرِ دخترش ” زهرا” که او معمولاً این ازدواج خود را مخفی نگه داشته و با استفاده از خودروی متعلّق به دخترش با او رفت و آمد دارد. در زمان ورود به وزارت اطّلاعات گزینش این وزارتخانه ، “اسفندیار” را به چند دلیل فاقد صلاحیّت عضویّت دانست؛ از جمله ارتباط عمیق روحی و عاطفی با یک زن چریک فدایی خلق(که مدّعی ارشاد و هدایت او بود) … بعید به نظر می آید در طول بیش از ۱۲ سال اقامت خود در منزل تهران تا زمان ریاست جمهوری “احمدی نژاد” حتّی یک بار به نماز جمعه نرفته بلکه پس از ظهر جمعه با صدای بلند روی بالکن منزل خود دعای سمات می خوانده است. معمولاً جز در منزل خود ویا غذایی که با خود حمل می کند لب به هیچ غذا،میوه وحتّی چای نمیزند. اوج نمود انحرافات عقیدتی “اسفندیار” ناشی از ایمان او به ادّعاهای احمقانه ی “قدرت الله لطیفی نسب” (از اعضای تولیت مسجد جمکران) و پسرش “مرتضی” می باشد.

نامبرده از بزرگان مرتبط انجمن حجّتیّه و مدّعی ارتباط با امام زمان و دارای مأموریت از جانب امام زمان !!!برای انجام برخی امور بوده و از طریق “کاظم کیاپاشا” ؛ “اسفندیار” و چه بسا از طریق “اسفندیار”،” احمدی نژاد” به این مأموریت ها باور داشته و اکنون نیز دارند.

برای نمونه قسمت هایی از مطالب مطروحه توسّط “مرتضی لطیفی نسب” در دوّمین سالگرد فوت پدرش عیناً نقل می شود :

ویژه نامه …مرحوم” قدرت الله لطیفی نسب” متولّد ۱۳۰۴ در عین الدّوله ی تهران…ابتدایی … مدرسه ی حاج ابوالفتح… (قدرت لطیفی نسب (:در سال ۱۳۴۷ نیمه ی شعبان با یکی از رفقا به مسجد جمکران مشرّف شدیم …متوجّه عطری شدم…حالتی عارض شد که تصمیم به احیای مسجد گرفتم تا از غربت خارج شود … … پس از ۱۵ سالگی …به نزد سیّد “کریم پینه دوز”… بدون صحبت کردن ۱۰ دقیقه به من خیره می نگریست …گفت … حضرت سفارش شما را به من نمودند. مرتّب نزد ما بیا . شبهای جمعه میرفتم … ( بعد از فوت کریم!) شیخ “محمّد کوفی شوشتری” ، از بزرگان مرتبط با امام عصر (عج) در عراق بود …بعد از سه روز روزه و بی افطاری : در حجره دیدم سیّد بزرگوار نورانی است که متوجّه شدم خود حضرتند.حضرت به من فرمودند شما چای برایم درست کن(!!!)…از این نان و خرما و کباب …به کسی ندهید(!!!)این مخصوص خود شماست… دیگر در مشهد نمان… به تهران برو و مدارس اسلامی باز کن … نماز جعفر طیّار بخوان که کبریت احمر است و اکسیر اعظم … ( مرتضی لطیفی نسب پسرش: ) هر چه عنایت خاص فضائل و کمالات انسانی ایشان داشت با عنایت حضرت در همان شب کامل شد(!!!) (قدرت لطیفی نسب(: دم رفتن مشتی پول خُرد در دو دستم ریختند و فرمودند :اینها را بگیر ولی نشمار.زیر پوست تخت بریز و استفاده کن . ( مرتضی لطیفی نسب پسرش: ) ایشان… (گفتند در ۱۳۴۸) به مسجد مقدّس جمکران مشرّف می شوند .۵۰ نفر دیگر هم بودند…دیدم از در ورودی سه نفر تشریف فرما شده اندو حضرت جلوی بقیّه .سلام کردم و دست آقا را بوسیدم.آقا فرمودند بلند شو و اقدام کن مسجد ما را از این وضع بیرون بیاور .وضع بهداشتی اش را درست کن …ما هم کمکت می کنیم(!!!)…حضرت کارتی به دست من دادند که یک طرف آن اسماءالله بود و طرف دیگر آن نقشه ی جدید مسجد با یک گنبد و دو گلدسته و قسمت مردانه و زنانه با زیرزمین آن.فرمودند”این نزد تو باشد ما به موقع آن را از تو می گیریم.”امتثال کردم و آن را گرفتم و بوسیدم.فضا خیلی نورانی و معطّر شده بود. فرمودند شما سراغ آقای” احمدی” بروید.او خودش کارها را درست می کند…

آقای” احمدی” رئیس سازمان اوقاف (رژیم ستمشاهی) در تهران بود. آقای” احمدی” از ساعت ۸ صبح که ماجرا را شنید تا حالا گریه می کند.از من پرسید واقعاً آقا نام مرا بردند؟ماجرا را گفتم . او گفت ما ترتیب کارها رامی دهیم.شما یک هیئت امنای ۵ نفره تشکیل بدهید.در روز ۱۷ ربیع الاول همزمان با ولادت پیامبر اکرم کلنگ را زدیم و این سرآغاز جهانی شدن نام امام عصر به برکت مسجد جمکران بود(!!!) …حضرت پیغام دادند چاهی را که می خواهید بزنید در آینده به مشکل می خورید. حضرت جای دیگر را مدّنظر داشتند.آن نقطه را نشان دادند… آقا (پدرش قدرت الله )نظرشان این بود که حضرت(امام زمان) دو ظهور دارند: آفاقی و انفسی.ظهور انفسی حدود ۵۵ سال پیش (آنهم با کلنگ حاج” قدرت الله خان! لطیفی نسب”)شروع شده و از آن به بعد آرام آرام نام و یاد حضرت در همه جا جاری است. پدرم جامع صفات انسانی و ملکوتی بودند(!!!)سیر الی الله را با ولایت خاندان عصمت و طهارت و با محبّت و عشق امام زمان خویش طی نموده بودند…اگر قلب انسان دائماًمتوجّه و متوسّل به حضرتش باشد همه ی دستورالعمل ها و راهکارهای طریق بندگی و سیر کمال انسانی به سینه ی انسان اشراق می شودو مربّی عالم وجود هدایتگر سیر ملکوتی شده و ما را از انحرافات باز میدارد… حضرت طیِّ پیامی توسّط یکی از نزدیکانش ، ایشان و هیئت امنا مخصوصاًآیت الله “واحدی” را تشویق و ترغیب می کنند….از همین دست است ساختن چندین مسجد در تهران و دیگر شهر ها و تعمیر بقعه ی چندین امامزاده و امکنه ی متبرّکه از جمله امامزاده اسحاق مازندران و … آنگونه که از نقل بزرگان به سمع رسیده در عالم رؤیا ، مولا امیر مؤمنان حضرت علی به مرحوم حاج آقا” لطیفی” فرموده بودند که به ظهور فرزندم مهدی چیزی نمانده و به اندازه ی سپیده ی کاذب تا فجر صادق ازآن باقی است … کرامات(!!!)…: به خدمت ایت الله “مجدالدّین محلّاتی” شرفیاب شدم. فرمودندچهارشنبه که قراربود از نیویورک رهسپار عربستان شویم پرواز انجام نشد…پسرم “امیر” پیشنهاد کرد که برای بازدید برخی دوستان به یکی از ایالتهای آمریکا سفر کنیم.من نیز به جهت صله رحم و ادای حقوق متقابل دوستی موافقت کردم و به یکی از دوستانی که سرپرست بیمارستانی در آن ایالت بود وارد شدیم…خانمی آمد فشار مرا گرفت و گفت زود ایشان را به داخل سی سی یو ببرید که در آستانه ی سکته ی خطرناکی است .مرا به داخل سی سی یو بردند…بعد از رفع سکته …زنگ تلفن به صدا در آمد.میزبان گوشی را برداشت و گفت آقایی ازتهران تلفن کرده اند شما را می خواهند… گوشی را گرفتم …او کسی جز بنده ی صالح خدا جناب حاج” قدرت الله لطیفی نسب” نبود که از پاکباختگان آستان مقدّس حضرت بقیّه الله بود…گفت وجود مقدّس آقا (ارواحنا فداه)این شماره را به من دادند و فرمودند به این شماره زنگ بزن و به آقا “مجدالدّین” بگو ما تو را شفا دادیم و از مرگ حتمی نجات دادیم . دیگر باکی بر شما نیست…خشکم زد … نصایح … از معاشرت با کسانی که قادر به حفظ اسرار و رموز زندگی خود نیستند کاملاً دوری نما زیرا به هیچ عنوان تو را و اسرار تو را نگهدار نخواهند بود.

در سال ۱۳۷۵ همین آقای مدّعی یعنی “قدرت الله لطیفی” (تولیت مسجد جمکران)با خودروی “کاظم کیاپاشا ” (که حالت جانشین او را داشته ) از جمکران تا منزل “اسفندیار” ( در منطقه ی فرمانیه ی تهران )آمد و بیش از دو ساعتی میهمان او بودتا به آنها بشارت هایی از آینده بدهد!!!

“کیاپاشا” مشاور رسمی” اسفندیار” در شهرداری تهران ومشاور رسمی اش در جایگاه رئیس سازمان ایرانگردی و جهانگردی ونیز مسئول امور ایثارگران این سازمان بوده است. “اسفندیار”و همراهانش برای استقبال از “لطیفی”در ابتدای کوچه منتظر بوده و پس از پیاده شدن نامبرده به حالت سجده خم شد تا پای اورا ببوسد !!! تا قبل از آن تاریخ دیدارها در دفتر “لطیفی” در جمکران بود و آمدن حضرتش!!! به منزل اسفندیار نشان از عنایت ویژه ی آقا! به “اسفندیار” و” احمدی نژاد” بوده است !!! حدود نیم ساعت اوّل صحبت های” لطیفی” با گریه های شدید و حالتهای غشگونه ی “اسفندیار” و همسرش و برادرزاده اش “آرش کوشا” همراه بوده است!!! “اسفندیار” به “لطیفی” توضیح داد که خودش مرغ های زنده را از رامسر آورده خودش ذبح کرده و همسرش آنها را پَر کنده و پخته است تا شام آماده بشود!!!

پس از فوت “قدرت الله لطیفی” ،” احمدی نژاد” و “مشایی” با تعطیل نمودن تمام کارهای خود در مراسم تشییع جنازه ی او در حسینیه ی بیت الرّقیّه در خیابان پنجم نیروی هوایی ۲۹ مرداد ۱۳۸۶ شرکت کردندو سنگ تمام گذاشتند.

حسین باقری هنجانی مسئول دفتر و معتمد او …

به راستی سرّ ارادت احمدی نژاد به او در چیست ؟!!

اگر بپذیریم که “احمدی نژاد” با باور ارتباط “مشایی” با امام زمان (عج) درحلقه ی مراد و مریدی قرار گرفته است باید برای این سؤالات پاسخ یافت که ” کی ، چگونه ، توسّط چه کسی و با چه هدفی ؟”

ریاحی خواهر زاده ی اسفندیار ساکن در آمریکا فعالیت های ویژه ای را جهت پیگیری مباحث روابط آمریکا و ایران برایش انجام می دهد.

“محمدرضا رحیمی” معاون اوّل” احمدی نژاد” (۶۰ ساله متولّد روستای سریش آباد قروه)


ایران در رتبه ۱۱۹سلامتی و بهداشت کشورها قرار دارد

یک عضو کمیسیون بهداشت مجلس رژیم با اعتراف به وضعیت وخامت ‌بار بهداشت در ایران گفت، هم ‌اکنون در میان کشورهای همسایه ایران جایگاه مطلوبی در این خصوص نداریم. مهمترین چالش پیشروی این حوزه کمبود اعتبار سرانه آحاد جامعه است و این امر باعث شده تا کشور ما در رتبه ‌بندی جهانی عدالت در سلامت از میان ۱۹۰ کشور جایگاه ۱۱۹ را به ‌دست آورد.

محسنی بندپی با اشاره به سخنان اخیر وزیر بهداشت گفت، با همه این تفاسیر اما هنوز نظام سلامت ایران با استانداردهای جهانی فاصله معنی داری دارد.

وزیر بهداشت رژیم مدعی شده بود که نظام سلامت آمریکا الگو گرفته از مدل جمهوری اسلامی است.


مرگ دلخراش چهار پناهجوی ایرانی در یونان

به گزارش آخرین نیوز، جسد چهار مهاجر ايراني که بر اثرخفگي در داخل کاميوني جان باختند در یونان کشف شد.

پليس يونان پس از کشف اجسادي در غرب اين کشور اعلام کرد جسد چهار مهاجر که احتمالا ايراني بودند براثر خفگي در داخل کاميوني که قرار بود آنان را به ايتاليا منتقل کند کشف شد.

فرانس پرس به نقل از يک منبع آگاه پليس یونان نوشت: اجساد قربانيان که همگي مرد بودند در داخل کانتينرکاميوني که پلاک ايتاليا داشت کشف شد.

به گفته اين منابع ، نيروهاي پليس پس از مشاهده کاميوني که در يکي از جاده ها در نزديکي امفيلوکسيا در غرب يونان متوقف شده بود به بازرسي اين کاميون اقدام و اين اجساد را کشف کردند.

اين منبع اعلام کرد عوامل تحقيق اين مسئله را که مهاجران ديگري در اين کاميون کشف شوند رد نکردند و حتي اين مسئله را مردود ندانستند که قاچاقچيان انسان اجساد برخي از مهاجران را مخفي کرده باشند.

براساس نخستين عناصر تحقيق، قربانيان ايراني بوده اند و تلاش مي کردند به ايتاليا بروند.

يونان که در بخش شرقي اتحاديه اروپا قرار دارد مهم ترين گذرگاه مهاجران غير قانوني از آسيا و آفريقا به سوي غرب محسوب مي شود.

بنابر اعلام بخش يوناني کميسارياي عالي آوارگان ملل متحد، فقط در مرز زميني يونان با ترکيه که با رودخانه اوروس در شمال شرقي مشخص شده است ، چهل وچهار مهاجر از آغاز سال غرق شده اند.


فعالیت های کمپینی ها برای 25 نوامبر

تغییر برای برابری - در آستانه ۴ آذر (۲۵ نوامبر) روز جهانی محو خشونت علیه زنان، فعالین کمپین یک میلیون امضا همچون سال های گذشته فعالیت هایی را در راستای اطلاع رسانی و ارتقای اگاهی درباره موضوع خشونت علیه زنان انجام داده اند.

برگزاری کارگاه آموزشی و کارگاه نوشتن خلاق با موضوع خشونت علیه زنان، تهیه دفترچه ای از روایت های زنان از خشونت، تهیه بروشورهای آموزشی برای اطلاع رسانی در مورد این روز و اشکال مختلف خشونت علیه زنان و همچنین تهیه پین هایی با موضوع توقف خشونت علیه زنان، از جمله این اقدامات است.

این فعالیت ها که در شهرهای مختلف ایران انجام شده است، همراه با سایر کشورها تا ۱۶ روز ادامه خواهد داشت.

در ایران وضعیت زنان فاجعه‌ بار است

رادیو آلمان: روز ۲۵ نوامبر (۴ آذر) از سوی سازمان ملل متحد به عنوان روز مقابله با خشونت علیه زنان تعیین شده است. بدین مناسبت چندین سازمان بین‌المللی جهانیان را به مقابله با فشارهای خشونت‌بار علیه زنان فرا خواندند.

در کشورهای بسیاری زنان همچنان دستخوش ستم و خشونت هستند. ایران یکی از بدترین نمونه‌هاست. سازمان های بین‌المللی وضعیت زنان را در ایران «فاجعه‌بار» توصیف کرده‌اند.

در ایران زنان تنها قربانی فشارهای غیرقانونی نیستند. واقعیت تلخ این است که قوانین جمهوری اسلامی، که بر پایه شریعت استوار است، تبعیض بر زنان را توجیه می‌کند و مقامات این حکومت به برابری حقوقی زنان با مردان اعتقاد ندارند.

در ایران نه تنها زنان به خاطر جرم‌های "ناموسی" به مجازات‌های شدید مانند مرگ محکوم می‌شوند، بلکه این امر با شیوه‌هایی بیرحمانه مانند سنگسار اعمال می‌شود.


تکمیل خط لوله نفتی مخصوص دور زدن تنگه هرمز

یک روزنامه چاپ امارات نوشت، ساخت يک خط لوله نفت از بزرگترين ميدان های نفتی ابوظبی به فجيره، که دور زدن تنگه هرمز را ممکن می کند، به اتمام رسيده است. سپاه پاسداران بارها تهدید کرده که در صورت حمله نظامی، تنگه هرمز را مسدود خواهد کرد.

صدای آمریکا: روزنامه انگلیسی زبان نشنال زير عنوان "خط لوله نفتی که تنگه هرمز را دور می زند تکميل شد" می نويسد : رسيدن اين خط لوله به دريای عرب به معنای وعده امنيت بيشتر در صورت بسته شدن اين آبراه، و کمک به کاستن از هزينه های صدور نفت از امارات متحده عربی است.

قريب ۴۰ درصد از تجارت بين المللی نفت جهان، از جمله حدود ۲ ميليون بشکه نفت صادراتی روزانه ابوظبی، از اين تنگه می گذرد.

تست نشت، و ديگر آزمايش های لازم برای اطمينان از ايمنی اين خط لوله ۳۷۰ کيلومتری، که بايد پيش از بهره برداری انجام گيرد، به گفته خادم ال قبيسی (Khadem al Qubaisi) مديرعامل شرکت بين المللی سرمايه گذاری نفتی (IPIC) که مالک خط لوله است، ماه آينده شروع می شود.

ارزش نفتی که ابوظبی درسال گذشته از طريق تنگه هرمز واقع در حد فاصل ميان ايران و عمان صادر کرد، ۲۷۵ ميليارد درهم (۶۹ ميليارد و ۹۰۰ ميليون دلار) بود.

در ماه ژوئيه، يک نفت کش ژاپنی حامل نفت از راويس (Ruwais) درنزديکی ابوظبی به مقصد ژاپن، به يک قايق کوچک حاوی مواد منفجر برخورد، که به متلاشی شدن يک دريچه شيشه ای، ايجاد حفره در بدنه نفت کش، و مجروح شدن يکی از خدمه آن منجر شد. گروهی که خود را سپاهيان عبدالله عظام معرفی می کرد در پيامی که روی وب سايت خود گذاشت مدعی حمله به اين نفت کش شد.

ماه گذشته امارات متحده عربی يک پايگاه دريائی در فجيره باز کرد.

ابوظبی با انتقال نفت از راه زمينی از ميدان های نفتی خود در حبشان (Habshan) به ساحل فجيره، در مخارج بيمه نيز، در مقايسه با قيمت هائی که برای ارسال سريع محموله های صادراتی به بازارهای بين المللی از طريق تنگه هرمز بايد بپردازد، صرفه جوئی خواهد کرد.

ظرفيت خط لوله نفتی ابوظبی، موسوم به (ADCOP) يک ميليون و پانصد هزار بشکه در روز است که معادل نيمی از توليد روزانه نفت اين امارت است. رابين ميلز (Robin Mills) تحليلگر امور نفتی در شرکت ملی نفت امارات در دوبی، و مفسر نشنال می گويد "اين مسلما نشان می دهد که می توان تنگه هرمز را دور زد.


سازمان میراث فرهنگی: راه اندازی بورس عتيقه جات

ایرنا: رييس سازمان ميراث فرهنگي،‌ صنايع‌دستي و گردشگري كشور از راه اندازي بورس عتيقه جات در ساختمان قديم اين سازمان به نام 'مجموعه ارگ آزادي'، پيرو انتقال اين سازمان به استان هاي ديگر طبق مصوبه دولت مبني بر خروج سازمان هاي دولتي از تهران خبر داد. حميد بقايي شب گذشته در مراسم گشايش مجموعه ارگ آزادي اظهار داشت: از آنجا كه در خيابان آزادي كه محل قرارگيري مجموعه ارگ آزادي است، اتفاقات بزرگ انقلاب اسلامي رخ داده، كاركردهاي مختلفي براي اين مجموعه تعريف شده است. وي با بيان اينكه راه اندازي 'موزه تاريخ و تمدن ملل' يكي ديگر از كاركردهاي تعريف شده براي اين مجموعه است،‌گفت: جاي موزه ملل در ميان موزه‌هاي كشور خالي بود، بنابراين ايجاد اين موزه ‌كه به گردآوري محتواي فرهنگي كشورهاي داراي نزديكي با ايران مي‌پردازد، در دستور كار قرار گرفته است. رييس سازمان ميراث فرهنگي افزود: همچنين از آنجا كه تاكنون مكان ثابتي براي برپايي نمايشگاه هاي صنايع دستي و گردشگري در اختيار نداشتيم،‌ بخشي از ساختمان ارگ آزادي مي تواند به اين منظور اختصاص يابد. بقايي در ادامه اين مراسم با اشاره به هم زماني گشايش ارگ آزادي با عيد سعيد غديرخم گفت: همواره رابطه‌اي معنوي ميان ايرانيان و امام علي (ع) نخستين امام شيعيان وجود داشته است؛ بنابراين هر آنچه اين امام مظلوم فرموده، اجراي آن براي همه ما افتخاري بزرگ است. وي افزود:‌ ايرانيان هميشه در طول تاريخ، ملتي بزرگ، سرافراز و داراي فرهنگي غني بودند و در نتيجه همين فرهنگ بود كه با آغوش باز اسلام را پذيرفتند و در رده پيروان نخستين امام شيعيان قرار گرفتند.


بحران اتمی؛ لاريجانی: يک گام کوتاه نخواهیم آمد

صدا و سیمای رژیم: رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ملت ایران در دفاع از ولایت ، آرمانهای انقلاب و منافع خود همچون انرژی هسته ای یک گام کوتاه نخواهد آمد .

علی لاریجانی که امروز به استان آذربایجان غربی سفر کرده است در همایش بزرگ میثاق با ولایت بسیجیان استان در ورزشگاه ارومیه گفت: ملت ایران ، مسیری را که در روز عید غدیر خم مشخص شده بود به رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی به درستی درک کرده است که تداوم آن موجب صیانت امت اسلامی و دفاع از ستاوردهای انقلاب اسلامی خواهد شد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به توطئه های دشمنان ملت بویژه آمریکا علیه کشورمان افزود : دشمنان به بهانه هایی همچون هسته ای و حقوق بشر به دنبال صدور قطعنامه می روند که باید با دقت زیر نظر داشت و مقابل آنها ایستادگی کرد .

 

سخنگوی رژیم سرکوب معترضان را "قانونی" خواند

العربیه: رامين مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه ایران شامگاه دوشنبه سرکوب اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران را "قانونی" توصیف کرد.

مهمانپرست در گفتگو با خبرنگاران در منامه پایتخت بحرین گفت:" ایران همچون کشورهای غربی با معترضانی که به خرابکاری وخشونت دست می زنند برخورد می کند."

او همچنین ایران را جزو 10 کشور قدرتمند جهان به شمارآورد و گفت :" ما توانستیم 2000 دانشمند هسته ای آموزش دهیم."

وی از عملکرد رسانه های عربی نیز انتقاد کرد و آن را " بخشی از طرح غرب علیه ایران " دانست.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ خبرنگار العربیه درباره محمد داوری سردبیر سایت سحام نیوز که به پنچ سال زندان محکوم شده است ، گفت: " غرب در تلاش است تا از وی قهرمان بسازد او قانون را نقض کرده و مجازات شده است."

مهمان پرست در بخش دیگری از این گفتگو تحریم های اقتصادی را کم اهمیت اعلام کرد و گفت " این تحریم ها غیرقانونی و ناعادلانه است، و بر ایران تاثیری نمی گذارد."

سخنگوی وزارت خارجه ایران تهدید کشورهای غربی به اعمال تحریم های بیشتر علیه کشورش را بی تاثیر دانست و تاکید کرد " ایران برنامه هسته ای را متوقف نخواهد کرد."