شنبه سوم مهرماه ١٣٨٩


ویروس جدید رایانه ای نیروگاه بوشهر را تهدید میکند

رادیو فرانسه: روزنامه فاینانشال تایمز گزارش داده است که یک ویروس رایانه ای سایت های استراتژیک، خصوصاً نیروگاه اتمی بوشهر را تهدید میکند. برخلاف ویروس های گذشته که حداکثرموجب تخریب سیستم های رایانه ای میشوند، این ویروس، اولین ویروسی است که میتواند بطورواقعی و فیزیکی تأسیسات حساس را تخریب نماید.

در همین حال کارشناسان امنیت رایانه ای اعلام داشتند که این ویروس جدید، یکی از نرم افزارهای شرکت زیمنس آلمان را آلوده نموده است. این نرم افزار برای کنترل تجهبزات کارخانجات و تأسیسات حساس طرح ریزی شده است.

در باره پیدایش این ویروس، پیش از این کارشناسان امنیت رایانه ای اعلام خطر کرده بودند. جیمز لویز کارشناس آمریکایی مرکز مطالعات تأسیسات استراتژیک در باره ماهیت این ویروس گفته بود که تأثیرات تخریبی آن از مرز جاسوسی صنعتی گذر کرده و ابعاد بسیار خطرناکی را در بر میگیرد.

کارشناسان امنیت رایانه ای همچنین اظهار میدارند که این ویروس بسیار پیچیده، نمی تواند ساخته و پرداخته دست هاکرها ویا دزدان رایانه ای باشد.آنان اعتقاد دارند که ساخت و پیدایش این ویروس مخرب در چارچوب یک سازمان تخصصی انجام پذیرفته است.

هرچند که مسئولان شرکت آلمانی زیمنس اظهار داشتند که این نوع نرم افزار رایانه ای را به جمهوری اسلامی نفروخته اند. اما رالف لانگر متخصص آلمانی در این زمینه اعتقاد دارد که اولین مرکز اتمی ایران در بوشهر به این ویروس آلوده شده است.

این کارشناس آلمانی امنیت کامپیوتر همچنین گفته است هر یک از دشمنان رژیم ایران با داشتن یک توانمندی پیشرفته درجنگ سایبری در این ماجرا دخالت داشته‌ و گفته می‌شود که آمریکا و اسرائیل این توانمندی را دارند.


عفو بین الملل از ایران خواست حکم زندان عماد الدین باقی را لغو کند

سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای از دولت جمهوری اسلامی خواسته است حکم زندان عماد الدین باقی روزنامه نگار و مدافع حقوق بشر را لغو کند. عماد الدین باقی روزنامه نگار وسرپرست انجمن دفاع از حقوق زندانیان به هفت سال زندان محکوم شده است که شش سال آن بخاطر مصاحبه با آیت اله حسینعلی منتظری است. عمادالدین باقی که برنده جایزه حقوق بشر مارتین انالز در سال ۲۰۰۹ بود، در حال حاضر به قید وثیقه آزاد است. به گفته مسئول بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین الملل، پیگرد عمادالین باقی نمونه ای دیگراز آزار و اذیت روزنامه نگاران و مدافعان حقوق بشردر ایران است.

 


نقض حقوق بشر در ایران؛ اعتراض بی سابقه در روسیه

خبرگزاری «ریانووستی»/ جامعه اینترنتی روسیه حمایت خود را از "حسین درخشان" وبلاگ نویس ایرانی، ابراز کرد.

"آنتون مرکولوف" کارشناس مشهور اینترنت روسیه در تماس مستقیم با رادیو "وستی اف ام" اظهار نمود که جامعه اینترنتی در کشورهای متمدن باید علیه امکان قتل وحشیانه این وبلاگ نویس ایرانی دست به اعتراض بزنند. وی هشدار داد که درخشان را مرگ تهدید می کند.

به گفته مرکولوف، (حکومت) ایران مدت هاست که شبکه های اجتماعی، سرویس های ارتباطی و سایت ها را مسدود ساخته و به طور کلی اینترنت را فیلتر کرده و این به نوبه خود به ایجاد تعداد زیادی سایت و وبلاگ مخالف منجر گردیده است.

وی ابراز امیدواری کرد که جامعه اینترنتی با هم فکری هم، صدای خود را به تهران برساند. اما، به گفته وی، کلا جای تردید است که حکوت ایران به ندای جامعه اینترنتی اهمیت دهد.

مرکولوف می افزاید: "در این رابطه باید سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی وارد عمل شوند".

حسین درخشان نخستین وبلاگ نویس ایرانی و دارای تابعیت دوگانه ایرانی-کانادایی در اول نوامبر 2008 (10 آبان 1387) پس از بازگشت به ایران بازداشت شد و همچنان در بازداشت به سر می برد. طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر درخواست صدور حکم اعدام برای وی منتشر شده است.

بنا به گزارش «ریانووستی» به نقل از رسانه های طرفدار اپوزیسیون ایران، در کیفرخواست حسین درخشان اتهاماتی از قبیل "سب النبی"، "توهین به مقدسات"، "همکاری با دولت ها و گروه های متخاصم"، "تبلیغ علیه نظام اسلامی"، "تبلیغ به نفع گروهک های ضدانقلاب"، "توهین به رهبری و رئیس جمهور" و "راه اندازی و مدیریت سایت های مبتذل و مستهجن" مطرح شده است.

"انجمن قلم کانادا" و سازمان "خبرنگاران کانادایی مدافع آزادی بیان" طی هفته جاری با انتشار بیانیه مشترکی، در مورد اخبار مربوط به احتمال صدور حکم اعدام برای حسین درخشان، وبلاگ نویس ایرانی کانادایی دربند در ایران ابراز نگرانی کردند.

"لارنس کانن"، وزیر خارجه دولت فدرال کانادا، نیز ضمن ابراز نگرانی از سرنوشت درخشان اظهار کرد، اتاوا برای دسترسی به اطلاعاتی در مورد این جوان ایرانی- کانادایی بر تهران اعمال فشار خواهد کرد.

همچنین "سازمان گزارشگران بدون مرز" روز گذشته در مورد خطر صدور حکم اعدام برای درخشان و "وحید اصغری" دیگر وبلاگ نویس ایرانی، هشدار داد.


مجمع عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی قطعنامه پیشنهادی کشورهای عرب درباره اسرائیل را رد کرد

مجمع عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز جمعه، قطعنامه پیشنهادی کشورهای عرب برای پیوستن اسرائیل به پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای را رد کرد. پنجاه و یک کشور عضو به پیشنهاد اعراب رای مخالف دادند در حالیکه ۴۶ کشور از این قطعنامه حمایت کردند. ۲۳ کشور دیگر عضو مجمع عمومی آژانس بین المللی اتمی هم در رای گیری شرکت نکردند. کشورهای عرب با ارائه قطعنامه خود استدلال میکنند که زرادخانه هسته ای اسرائیل صلح و ثبات منطقه را تهدید میکند.

اسرائیل پیشتر به آژانس بین المللی انرژی اتمی هشدار داده بود تصویب قطعنامه پیشنهادی کشورهای عرب که اسرائیل را هدف قرار داده میتواند ضربه مهلکی به همکاری های آینده برای امنیت خاور میانه وارد آورد. ایالات متحده آمریکا هم ازاعراب خواسته بود تا این قطعنامه را که ضمانت اجرائی ندارد پس بگیرند زیرا به باور آمریکائی ها چنین قطعنامه ای میتواند مانعی برای تلاشهای همه جانبه برای دست یابی به صلح در خاورمیانه و پیامی منفی برای گفتگوهای اسرائیلی ها و فلسطینیان باشد.


وزیر اطلاعات ایران:معرفی مکتب ایرانی بجای مکتب اسلام، از برنامه های دشمنان دین است

حیدرمصلحی، وزیر اطلاعات ایران گفت: ترویج تفکرات باستان گرایانه و معرفی مکتب های ایرانی بجای مکتب اسلام، از برنامه های دشمنان در حوزه دین است. اخیرا اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهور، از مکتب ایرانی تجلیل کرده بود و محمود احمدی نژاد نیز در یک گفتگوی تلویزیونی، کورش، پادشاه هخامنشی را ستود. به گزارش خبرگزاری ایلنا،وزیر اطلاعات که به قم رفته بود، همچنین گفت: امروز بسیاری از نخبگان حوزوی هدف سرویس های غربی قرار گرفته اند وصهیونیسم مسیحی در صدد ایجاد « صهیونیسم شیعی » است. وی طراحی انواع شبهات، ایجاد بدبینی نسبت به مبانی شیعه، تلاش برای تقلیل جمعیت کشور و ترویج تفکرات باستان گرایانه و معرفی مکتب های ایرانی بجای مکتب اسلام را از دیگر برنامه های دشمنان در حوزه دین دانست.


عسکراولادی از اظهارات محمود احمدی نژاد در باره « در راس امور نبودن مجلس » انتقاد کرد

حبیب الله عسکراولادی، دبیرکل پیروان خط امام و رهبری، سخنان احمدی نژاد را مبنی بر این که « در راس امور بودن مجلس » مربوط به گذشته بود، مورد انتقاد قرار داد و گفت: «رئیس جمهور سخنان آیت الله خمینی را تفسیر نکند». محمود احمدی نژاد اخیرا گفته بود: این سخن آیت الله خمینی که مجلس در راس امور است، مربوط به دورانی خاص بود و اکنون دیگر مجلس در راس امور نیست. به گزارش خبرگزاری ایلنا، عسکر اولادی در این باره گفت: مگر رئیس جمهور مجلس را در راس امور قرارداده است که بخواهد آن را تغییر دهد؟ وی افزود : در این خصوص ولی فقیه باید سخن بگوید.


دومین پزشکی که در تهران به او سوء قصد شده بود، درگذشت

دکتر غلامرضا سرابی، متخصص قلب، که شامگاه چهارشنبه در مقابل مطبش در تهران به او سوء قصد شده بود، بعد از ظهر امروز در بیمارستان درگذشت. به گزارش خبرگزاری فارس، دکتر سرابی از شامگاه چهارشنبه در بخش « آی.سی.یو» بیمارستان امام حسین بستری بود. وی چهارشنبه شب در مقابل مطبش در نارمک از سوی افراد موتور سوار هدف تیراندازی قرار گرفته و به شدت زخمی شده بود. ۲۴ ساعت پیش از آن نیز دکتر عبدالرضا سود بخش، عضو هیات علمی دانشگاه تهران، در مقابل مطبش به همین ترتیب مورد سوء قصد قرار گرفت و کشته شد. بازپرس ویژه قتل تهران، به خبرگزاری ایسنا گفت: تاکنون دلیلی بر وجود انگیزه های سیاسی در این قتل ها بدست نیامده است و تحقیقات ادامه دارد.


یک نفر در زندان کرمان اعدام شد

حکم اعدام مردی به جرم ارتکاب زنای به عنف، در زندان کرمان اجرا شد. به گزارش خبرگزاری ایسنا ، این فرد که نام او « مجید. ش » گزارش شده، در سال ۱۳۸۶ به اتهام زنای به عنف دستگیر و محکوم به اعدام شده بود. براساس این گزارش ، اعدام وی پس از تایید دیوانعالی کشور و اجازه رئیس قوه قضاییه، در زندان مرکزی کرمان اجرا شد.تاریخ اعدام وی اعلام نشده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، در سال جاری دستکم ۱۱۷ نفر در ایران اعدام شده اند.


سازمانهای حامی خبرنگاران از امکان صدور حکم اعدام برای حسین درخشان، ابراز نگرانی کردند

تشکلهای حامی روزنامه نگاران، از احتمال صدور حکم اعدام برای حسين درخشان، که از او بعنوان پيشگام وبلاگ نويسی در ايران ياد ميشود، ابراز نگرانی کرده اند. به گفته سازمان گزارشگران کانادايی حامی آزادی بيان، و پن- کانادا، به دنبال محکوم شدن حسين درخشان در دادگاه انقلاب تهران در تيرماه گذشته، دادستان برای او درخواست صدور حکم اعدام کرده است. حسين درخشان که از تابعيت کانادا نيز برخوردار است، پس از آنکه در پائيز سال ۱۳۸۷ به ايران بازگشت، دستگير و متهم به همکاری با دولتهای بيگانه، تبليغ عليه نظام اسلامی، تبليغ به نفع گروههای ضد انقلاب و توهين به مقدسات شد. کاترين لوبير، سخنگوی وزير امورخارجه کانادا، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشته است دولت کانادا گزارشهای مربوط به وضعيت حسين درخشان را پيگيری ميکند.


محمود احمدی نژاد خواستار تشکیل یک گروه حقیقت یاب برای یازدهم سپتامبر شد

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی، در جریان سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با انتقاد از نحوه ی برخورد با پدیده ی تروریسم، خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره ی رخداد یازده سپتامبر شد. وی به غرب پیشنهاد داد تا همانند ایران در برخورد با گروه عبدالمالک ریگی، عمل کند.

محمود احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش به موضوع فلسطین و همچنین انرژی هسته ای پرداخت. وی پیشنهاد کرد سال ۲۰۱۱ به عنوان سال «خلع سلاح اتمی، انرژی هسته ای برای همه و سلاح هسته ای برای هیچکس» نامگذاری شود.

رییس جمهوری اسلامی همچنین از نحوه عملکرد سازمان ملل متحد انتقاد کرد و علت آنرا ساختار به گفته ی وی ناعادلانه ی این سازمان دانست. وی در این زمینه پیشنهاد داد حق وتو در شورای امنیت لغو شود.

نمایندگان آمریکا و برخی دیگر کشورها در جریان سخنرانی رییس جمهوری اسلامی، سالن سخنرانی را ترک کردند.


سوز و گداز لاریجانی از سخنان رئیس جمهور آمریکا

پاسدار علی لاریجانی از اینکه رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با تلویزیون فارسی بی بی سی، حساب مردم ایران را از حساب رژیم شرور جمهوری اسلامی جدا کرد به سوز و گداز پرداخت.

خبرگزاری حکومتی مهر: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اوباما بداند یک شرور بین المللی است و آمریکاییها رفتاری را از خود نشان دادند که باید به آنها مدال شرارت بین المللی داد.

علی لاریجانی امروز شنبه در سفر یک روزه خود به استان فارس گفت : من نمی دانم اوباما با چه رویی این حرف را می زند که دنبال کمک به ملت ایران است؟ آقای اوباما بداند یک شرور بین المللی است و هیچ وقت با ملت ایران نبوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود : می گویند به ملت ایران پیام داده ایم، ما پیام نمی خواهیم. فقط یک جو غیرت می خواهیم که به حرفهایی که ملت ایران می زنند اعتنا داشته باشند.


بازداشت یک شهروند دیگر بهایی در سمنان

خبرگزاری هرانا – علی احسانی، شهروند بهایی ساکن سمنان برای اجرای حکم دو سال زندان در حالی که عازم محل کار خود بود بازداشت شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، علی احسانی شهروند بهایی ساكن سمنان كه مدتی در سال 1388 بازداشت شده و سپس طبق حكم دادگاه بدوی و تجدید نظر استان سمنان به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت از طریق عضویت در تشكیلات بهایی به دو سال حبس تعزیری و 2 سال تبعید در نقطه ای خارج از سمنان محكوم شده بود روز چهاشنبه 31 شهریور ماه 89 ساعت 7 صبح در حالیكه عازم محل كار بود توسط ماموران امنیتی در خیابان دستگیر و برای سپری كردن محكومیت 2 ساله به زندان سمنان منتقل گردید .

لازم به ذکر است، مسئولین پس از مراجعه خانواده احسانی به ایشان گفته اند چون آدرس منزل علی احسانی را نداشته اند لذا مجبور شده اند نامبرده را در خیابان دستگیر كنند .

این در حالیست كه سمنان شهربسیار كوچكی می باشد و علی احسانی سال گذشته توسط ماموران در منزلش دستگیر شده بود.


اعتصاب بازار؛ نیمه تعطیل شدن بازار پارچه فروشان

گزارش یکی از خوانندگان از تهران: التهاب در بازار فرش فروشان و نیمه تعطیل شدن بازار پارچه فروشان

درگیری کسبه بازار با تعدای لباس شخصی که با شعار "مرگ بر منافق" قصد خسارت رساندن به کرکره های پایین کشیده شده اعتصاب کنندگان بازار فرش فروشان را داشتند به خشونت کشیده شد . و خساراتی نیز به کرکره های حجره های فرش فروشان بازار وارد شد . این گروه لباس شخصی در بازار بزرگ تهران بصورت سازمان دهی شده از صبح در بازار تهران مشغول ارعاب و وحشت و وارد کردن خسارات به مغازه ها و حجره های تعطیل شده هستند. در ضمن بازار پارچه فروشان نیز از ساعاتی پیش بصورت نیمه تعطیل در آمده و اعلام شده که از فردا اصناف مختلف بازار نیز به این تعطیلی می پیوندند

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .