چهارشنبه سی و یکم شهریور ١٣٨٩


حمله به معترضان با گاز اشک آور مقابل منزل کروبی

سایت جرس: خانواده شهیدان باکری و همت هنگامی که قصد ملاقات با مهدی کروبی را داشتند با اسپری گاز اشک آور مورد حمله نیروهای لباس شخصی قرار گرفتند و در جریان این حمله پسر شهید باکری بازداشت شد.

احسان باکری در پی هجوم نیروهای لباس شخصی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گفته منابع مطلع، مهدی کروبی پس از تماس تلفنی صبح امروز با خانواده این شهدا و دلجویی از بابت اتفاق به وقوع پیوسته مقابل منزل میرحسین موسوی، از خانواده این شهدا برای حضور در منزلش دعوت به عمل آورده بود.

نیروهای لباس شخصی هنگام مراجعت خانواده شهید همت و باکری به منزل کروبی به آنها حمله ور شدند و احسان باکری را بازداشت کردند.

به گزارش خبرنگار جرس، پس از آنکه یکی از نیروهای مستقر به مادرش می گوید اسلحه را می گذارم روی شقیقه ات و راحتت می کنم ، درگیری شروع می شود.

خاطر نشان می شود که پس از تعرض به خانواده شهدا مقابل منزل میرحسین موسوی، این دومین بار است که به خانواده این دو شهید به خاطر دیدار و ملاقات با رهبران جنبش سبز جسارت صورت می گیرد.

صبح امروز، از دیدار خانواده این شهیدان با میرحسین موسوی ممانعت به عمل آوردند و همسران این دو شهید در راه بازگشت از این دیدار ناتمام، شعار "مرگ بر دیکتاتور" سر می دادند.


نوشین احمدی احتمالا بازداشت شده است

رادیو آلمان: نوشین احمدی خراسانی پژوهشگر و کنشگر جنبش زنان روز چهارشنبه ۳۱ شهریور به دادسرای اوین احضار شد. وی تا حدود ساعت ۵ بعدازظهر به وقت ایران هنوز از بازجویی برنگشته و احتمال بازداشت او وجود دارد.

نوشین احمدی خراسانی سردبیر سایت "مدرسه فمینیستی" روز دوشنبه (۲۹ شهریور / ۲۰ سپتامبر) یک احضاریه کتبی از شعبه ۵ دادسرای اوین دریافت کرد. این فعال زنان روز سه‌شنبه به شعبه مذکور مراجعه کرد اما به او گفته شد که کارشناس پروند‌ه‌اش نیست و او باید روز بعد مجددا مراجعه کند.

خانم احمدی روز چهارشنبه ۳۱ شهریور ساعت ۱۰ صبح به شعبه ۵ دادسرای اوین مستقر در زندان اوین مراجعه کرد ولی تا آخرین لحظات تهیه این خبر هنوز باز نگشته است.

فریده غیرت وکیل او در گفت‌وگو با دویچه ‌وله گفت، بازنگشتن موکلش می‌تواند نشانه دستگیر شدن او باشد. وی افزود: «وقتی کسی تا این ساعت در دادسرای اوین نگه داشته می‌شود، احتمال بازگشتش بسیار ضعیف است.»

نوشین احمدی یک بار دیگر در ۱۳ اسفند ۱۳۸۵ به همراه ۳۳ تن دیگر از فعالان زن در مقابل دادگاه انقلاب بازداشت شد و مدت چهار روز در زندان به سر برد.


احمدی نژاد: ممكن است دو آمريكايی ديگر هم آزاد شوند

ایرنا: رييس جمهوري اسلامي در خصوص احتمال آزادي دو نفر آمريكايي ديگر كه به صورت غير قانوني وارد مرزهاي ايران شده بودند، گفت: همه چيز بستگي به نظر قاضي دارد و ممكن است اين دو نفر هم آزاد شوند. محمود احمدي نژاد در مصاحبه با شبكه CNN در خصوص آزادي سارا شورد هم توضيح داد كه وي به قيد وثيقه آزاد شده و اين كار هم به خاطر مسايل انساني صورت گرفته است.


دستگاه قضایی رژیم حکم اعدام 24 نفر را تائید کرد

خبرگزاری هرانا - واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در گزارش ماهانه شهریور ماه از اجرای حکم اعدام دستکم 12 زندانی خبر داد.

بنا بر این گزارش، مقامات قضایی جمهوری اسلامی به دلیل همزمانی نیمه اول شهریور ماه با ماه رمضان، اجرای حکم اعدام را به نیمه دوم این ماه موکول کرده و بدین ترتیب اجرای حکم 12 تن محرز شده است.

در ادامه این گزارش آمده است، در طی ماه گذشته دست کم حکم اعدام برای 12 تن صادر و یا تائید شده است که یک مورد از احکام تاییدی مربوط به زندانیان سیاسی حبیب الله گلپری پور بوده است و دو مورد مربوط به تائید حکم سنگسار دو زندانی به نامهای "ولی جانفشانی" و"ساریه عبادی" است.

در این بین یک نوجوان به نام ساسان پاکدل از اعدام رهایی یافت و هم چنین حکم اعدام یک زندانی سیاسی به نام عبدالرضا قنبری به حبس تعزیری تقلیل یافت.

این گزارش می افزاید 4 زندانی سیاسی به نامهای محمد علی حاج آقا یاری، ناصر شه بخش، خان لعل محمد شه بخش و خالد شه بخش و دو زن به نامهای سکینه محمدی و محبت محمودی در آستانه اعدام قرار دارند.


رفسنجانی بجای اينكه.... فرزند فتنه گر خود را تحويل دهد

ایرنا: حمید رسايی نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: هاشمي رفسنجاني بجاي اينكه بدنبال آزادي بقيه فتنه گران باشد فرزند فتنه گر خود را تحويل مقامات قضايي دهد.

'حميد رسايي' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار سياسي ايرنا با بيان اينكه بايد علت ديدار خانواده هاي زندانيان فتنه با هاشمي و محرمانه بودن محتواي آن را واكاوي كرد، گفت: ديدار خانواده فتنه گران با هاشمي رفسنجاني در حقيقت به دليل فشاري است كه اين خانواده ها به هاشمي رفسنجاني مي آورند . آنان از هاشمي مطالبه مي كنند تا پاسخگو باشد، زيرا آنان به تصور خود راس فتنه را هاشمي رفسنجاني مي دانند.

رسايي افزود: اين افراد به دليل عملكرد خانواده هاشمي، وي را منشا فتنه مي دانند از اين رو در اين ديدارها بيان مي كنند كه فرزندان و خانواده هاي ما با طراحي ها و برنامه ريزي هاي فرزندان شما به خيابان ها آمده اند، با حمايت شما ادعاي تقلب را مطرح كرده اند و نامه بدون سلام و والسلام شما مهمترين عامل در به خيابان آوردن ما بوده و از او مي خواهند كه جوابگو باشد.

وي اظهار داشت كه خانواده هاي زندانيان فتنه در اين ديدارها به هاشمي مي گويند كه چرا بايد فرزندان و همسران ما در زندان باشند ولي فرزندان و بستگان شما كه از طراحان اصلي فتنه بودند در دبي و لندن به راحتي مشغول زندگي باشند.

رسايي با بيان اين كه مطمئنا متن كامل اين ديدارها هيچ گاه منتشر نمي شود گفت: هاشمي از طرف خانواده هاي آنان تحت فشار است و اين افراد در اين جلسات به هاشمي اعتراض مي كنند كه چرا او ادعاهاي دروغ را مورد حمايت قرار داد و باعث شد كه عده اي به دليل اعتماد به او كه جايگاهي در نظام داشت ، دست به اقدامات ساختارشكنانه بزنند.

وي گفت: حرف خانواده هاي زندانيان فتنه اين است كه چرا تنها آنان بايد هزينه بپردازند و فرزندان فردي مثل هاشمي كه سردمدار فتنه بودند بايد در بهترين موقعيت ها در كشورهاي خارجي زندگي كنند.

رسايي همچنين با اشاره به يك رفتار ديگر هاشمي كه وي معمولا قبل از برگزاري اجلاس هاي خبرگان مواضعي اتخاذ مي كند و بعد از اجلاس مواضع ديگر، گفت: در گذشته هم شاهد بوديم كه هاشمي معمولا بعد از اجلاس خبرگان اين ملاقات ها را صورت مي دهد ومواضعي مي گيرد كه در شان او نيست.

نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي افزود: اعضاي مجلس خبرگان بايد اين مساله را مورد توجه قرار دهند كه چرا هاشمي قبل از اجلاس خبرگان يك موضع دارد ولي پس از آن موضع اصلي خود را آشكار مي كند.

رسايي تاكيد كرد كه هاشمي نيز قصد دارد با جاخالي دادن اين فشارها را به رهبري انقلاب منتقل كند و به جاي محاكمه فرزندانش به دنبال آزادي بقيه فتنه گران است اما ما خيرخواهانه معتقديم از آنجا كه رهبري فرموده اند مانند امام امت به كسي باج نمي دهند، بهترين اقدام اين است كه وي فرزندان فتنه گر خود را تحويل مقامات قضايي دهد تا خانواده زندانيان هم احساس عدالت كنند و فشارها از هاشمي رفسنجاني برداشته شود.


نامه جمعی از خانواده زندانیان سیاسی به بان کی مون

سایت سحام نیوز: نامه جمعی از خانواده زندانیان خطاب به دبیر کل سازمان ملل: فرزندان ما بی گناه در پشت میله های زندان گرفتار هستند

جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی خطاب به بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل نوشتند: ” ما همسران و خانواده های زندانیان سیاسی و روزنامه نگاران زندانی از شما تقاضا داریم نسبت به نقض حقوق بشر در ایران فعالانه تر برخورد کنید و در دیدار با آقای احمدی نزاد همان حساسیتی را که نسبت به زندانی شدن سه شهروند آمریکایی در ایران نشان می دهید، نسبت به وضعیت عزیزان ما که بدون ارتکاب گناه یا نقض قانون در پشت میله های زندان گرفتار هستند، مبذول فرمایید.”

متن این نامه که نسخه ای از آن در اختیار سحام نیوز قرار گرفته به شرح زیر می باشد:

جناب آقای دبیر کل سازمان ملل

با درود

چنانچه مستحضرید آقای محمود احمدی نژاد رییس دولت ایران برای ششمین دور متوالی در مقر سازمان ملل حضور یافه تا دیدگاه های خود را در مقابل نماندگان جامعه جهانی در مجمع عمومی این سازمان، مطرح کند.

قاعدتا ایشان طبق روال گذشته از تاریخ و تمدن ایران و ارزش های فرهنگی مردم ما بسیار سخن خواهد گفت و اینبار حتما بر منشور حقوق بشر کوروش کبیر به عنوان میراث ایرانیان تاکید ویژه خواهد کرد.

آنچه ایشان درباره تاریخ و تمدن ایران زمین و پایبندی ایرانیان به حقوق بشر و کرامت انسان ها، مطرح می کند مسلما صحیح است. اما از جناب عالی تقاضا داریم تا از ایشان به صراحت بپرسید که بین ارزش های فرهنگی ایران و کارنامه حقوق بشری کوروش کبیر با عملکرد دولت وی در یک سال و نیم اخیر چه نسبتی وجود دارد.

عالی جناب

شما از میزان نقض حقوق بشر از جمله سرکوب تجمعات مسالمت آمیز، بازداشت، شکنجه و صدور احکام بی سابقه زندان، تبعید و محرومیت از حقوق اجتماعی برای روزنامه نگاران و فعالین سیاسی و مدنی ایران آگاه هستید و شاهد برپایی دادگاه های فرمایشی، انحلال احزاب منتقد و سازمان های غیر دولتی در طول دوران پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ تا کنون، بوده اید.

متاسفانه آقای احمدی نژاد در مواجه با پرسش های گوناگون این اقدامات را که مغایر با قوانین جاری ایران است، امری عادی تلقی می کند و معتقد است همه دولت ها برای مقابله با آنچه که وی آن را اغتشاش و آشوب می نامد، چنین رفتاری دارد و حتی گاهی منکر این برخوردها می شود.

هرچند که هر ناظر بی طرف بر مسالمت آمیز بودن آن چه دولت ایران اغتشاش می نامد، اذعان دارد اما در عین حال خوب است بدانید بسیاری از روزنامه نگاران ایرانی و فعالین مدنی که اکنون به زندان های طویل المدت محکوم شده و دوران حبس خود را در شرایطی بسیار بد و سخت تر از زندنیان عادی می گذرانند، اصلا حتی در این تجمعات مسالمت آمیز نیز حضور نداشتند و صرفا به دلیل اظهارنظرهای سیاسی یا ابراز عقاید خود و یا انجام وظایف حرفه ای روزنامه نگاری بازداشت شده اند.

آقای دبیر کل

آیا می دانید بسیاری از عزیزان ما برای اعتراف علیه خویش تحت فشارهای شدید جسمی و روانی قرار گرفته اند و در دادگاه های فرمایشی به صورت نمایشی محاکمه شده اند؟

عالی جناب

ما همسران و خانواده های زندانیان سیاسی و روزنامه نگاران زندانی از شما تقاضا داریم نسبت به نقض حقوق بشر در ایران فعالانه تر برخورد کنید و در دیدار با آقای احمدی نژاد همان حساسیتی را که نسبت به زندانی شدن سه شهروند آمریکایی در ایران نشان می دهید، نسبت به وضعیت عزیزان ما که بدون ارتکاب گناه یا نقض قانون در پشت میله های زندان گرفتار هستند، مبذول فرمایید.

به ویژه تقاضا داریم تا زمینه های لازم برای سفر هرچه سریعتر کمیسر حقوق بشر سازمان ملل به کشور ما برای اطلاع دقیق تز از کم . کیف نقض حقوق اولیه بازداشت شدگان و ملاقات ایشان با عزیزان ما را فراهم آورید. به یقین سفر خانم پیلای به ایران و گفت و گوی بی واسطه ایشان با روزنامه نگاران زندانی و فعالین سیاسی در زندان اوین و رجایی شهر و گزارش وی از این وضعیت به شما و کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل می تواند گواه روشنی بر این دردنامه باشد.

با تشکر

خانواده های عیسی سحرخیز، حشمت الله طبرزدی، احمد زیدآبادی، مسعود باستانی، بهمن احمدی امویی، کیوان صمیمی، مهدی محمودیان، هنگامه شهیدی، امیرحسین کاظمی، مجید دری، علی پرویز، علی جمالی، رضا رفیعی فروشانی


سخنان امروز خامنه ای: عبور از پیچ خطرناک تاریخ

صدا و سیمای رژیم: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار پرشور هزاران نفر از جوانان و جهادگران بسیج سازندگی، «عشق و ایمان» و «بصیرت و همت» را عوامل اصلی حرکت عظیم ملت ایران و «روح و جوهره» بسیج سازندگی خواندند و تأکید کردند: هر جامعه ای از چنین سرمایه ذی قیمتی برخوردار باشد بدون تردید به برترین قله های عزت و عظمت دست خواهد یافت و این جایگاه پرافتخار، سرنوشت قطعی ملت عزیز ایران

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار که صبح امروز انجام شد، نیروی جوانی و «شور و امید و ایمان» جوانان بسیج سازندگی را، مایه آبروی ایران و تاریخ دانستند و خطاب به صدها هزار جوان فعال بسیج سازندگی در سراسر کشور افزودند: عزیزان من! این جور جوانی کردن و اینگونه دوران عزیز و گرانبهای جوانی را در راه خدمت به اسلام و انقلاب و مردم صرف کردن، هر انسان آگاهی را در مقابل شما به غبطه و تحسین وا می دارد.

رهبر انقلاب اسلامی، با اشاره به گرفتار بودن جوانان کشورهای غربی در «دام افسردگی، ناامیدی، توهم و بی هدفی» افزودند: جوانان مؤمن، ارزشمند، فعال و متعهدی که نعمت و توان خدمت گذاری را از خداوند هدیه گرفته اند، باید روحیه پرشور و جهت گیری صحیح خود را قدر بدانند و مسئولان و مدیران کشور نیز این گنجینه لایزال و این حرکت عظیم را قدرشناسی کنند.

ایشان، حرکت خودجوش جوانان دانشجو و دانش آموز را در خدمت رسانی به محرومان، مبدأ صدور فرمان امام خمینی (رض) در تشکیل جهاد سازندگی برشمردند و خاطرنشان کردند: این حرکت خودجوش ده سال پیش نیز تکرار و مایه صدور پیام تشکیل بسیج سازندگی در سال 79 شد و این حقیقت را نمایان کرد که اینگونه کارهای مردمی، می تواند و باید الهام بخش اقدام مسئولان کشور باشد.

رهبر انقلاب اسلامی، چهار عامل «عشق، ایمان، بصیرت و همت» را جوهره بسیج سازندگی دانستند و افزودند: این عوامل حرکت آفرین و تعالی بخش را انقلاب و امام بزرگوار به ملت قدرشناس ایران هدیه داده اند و استمرار این عوامل در 3 دهه اخیر، باعث استحکام، فراگیری و ثمرات نو به نو و پرطراوت شجره طیبه انقلاب اسلامی شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای، پایبندی عاشقانه به امام خمینی، ایمان قوی، احساسات پرشور و بصیرت عمیق جوانان کشور را نمود روشن تداوم پرنشاط انقلاب خواندند و با اشاره به ادعای برخی درباره کهنه شدن و تمام شدن انقلاب و فراموش شدن امام افزودند: این افراد که از اول هم لزوماً دشمن انقلاب نبودند، در واقع در مقابل جاذبه های اهداف حقیر مادی و شخصی کم آوردند و اسیر وسوسه ریاست و قدرت شدند و این بلای سنگین، آنان را از درون تهی و تمام کرد لذا فکر می کنند که انقلاب هم تمام شده است اما این ادعا، فقط یک خیال و توهم است.

رهبر انقلاب اسلامی در همین زمینه خاطرنشان کردند: ملت، بدون اعتنا به ریزشهایی که ممکن است در آینده هم تکرار شود به حرکت پر رویش و پرنشاط خود ادامه داده و خواهد داد.

ایشان، خدمت رسانی مادی و معنوی به میلیونها نفر در سراسر کشور را از برکات بسیج سازندگی خواندند و افزودند: حضور الگوساز جوانان مؤمن و متشرع در مناطق روستایی و محروم، مظهر مجسم آیه قرآن و دعوت عملی مردم به اسلام و انقلاب است.

حضرت آیت الله خامنه ای، فعالیت در بسیج سازندگی را همچنین زمینه ساز شکوفایی استعدادهای جوانان، تجربه آموزی آنان، لمس واقعیات زندگی، شکسته شدن حصارهای طبقاتی و ایجاد شعف و بهجت خدمت رسانی در روح و جان جوانان دانستند و افزودند: جوانان بسیج سازندگی، سفیران «کار و تلاش و خدمت و مجاهدت» در مناطق مختلف کشور هستند و این فواید بزرگ، اثبات می کند که جریان عظیم بسیج سازندگی را باید حفظ و تقویت کرد.

ایشان با اشاره به آغاز سال تحصیلی، جوانان را به خوب درس خواندن و تلاش و فعالیت برای رسیدن به قله های علمی فراخواندند و افزودند: پیوستن به حرکت زیبای خدمت رسانی به مردم در فرصتهای فراغت از تحصیل تکمیل کننده این حرکت خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی، در بخش دیگری از سخنانشان، ملت بزرگ و بزرگوار ایران را در حال عبور از پیچ خطرناک تاریخ دانستند و خاطرنشان کردند: در سی سال گذشته، بسیاری از نقاط خطرخیز این دوران سرنوشت ساز را پشت سر گذاشته ایم اما عبور از این نقطه حساس تاریخی هنوز کامل نشده و ملت و مسئولان با حواسی جمع و با تدبیر و تعقل و انسجام، به حرکت خود ادامه می دهند.

ایشان، ملت ایران را پرچمدار رهایی و سعادت امت اسلامی برشمردند و با اشاره به صف بندی سی ساله جبهه مستبدان و زیاده خواهان جهانی در مقابل مردم ایران خاطرنشان کردند: دشمنان وانمود می کنند که هدفشان ایران است اما در واقع اسلام و قرآن را هدف گرفته اند چرا که درک کرده اند موتور محرک پیشرفت، پایداری و عزت ملت ایران، دین مبین اسلام و معنویت و قرآن است.

حضرت آیت الله خامنه ای، «همت، بصیرت و توانایی» ملت ایران را در مقایسه با آغاز انقلاب، به مراتب بیشتر دانستند و تأکید کردند: ملت ایران، به عنوان خط شکن مقابله ی امت اسلامی با سلطه گران جهانی، بدون هیچگونه تزلزل و عقب نشینی، شتاب و اقتدار حرکت خود را افزایش داده و با همان ضرب دست و نیروی انقلاب به پیش می رود.

ایشان با یادآوری حضور تعیین کننده جوانان در عرصه های مختلف علم و فناوری نظیر انرژی هسته ای، سلولهای بنیادین و فناوری نانو افزودند: جوانانی که «پیروزی انقلاب» و امام خمینی (ره) و دفاع مقدس را ندیده اند اکنون در کنار دیگر قشرها در همه عرصه ها حضوری پیشتاز دارند و علاوه بر فعالیت در میدانهای سازندگی، با خلق حماسه عظیم نهم دی، 22 بهمن و حضور در انتخابات، عرصه سیاسی را نیز به میدان تجلی بصیرت و همت و نشاط تبدیل کرده اند.

رهبر انقلاب اسلامی این واقعیات را نشان دهنده ناکامی دشمن در کمرنگ کردن روحیه انقلابی و به فراموشی سپرده شدن یاد امام دانستند و افزودند: آنانی که در ابتدای انقلاب اسلامی، از نابودی 3 روزه، یک هفته ای و حداکثر 2 ماهه انقلاب مردم ایران، سخن می گفتند این روزها دیگر از این حرفهای گزاف به زبان نمی آورند و این نشان دهنده ضعف آنان و قوت ملت ایران است.

حضرت آیت الله خامنه ای که سی و یکم شهریور یعنی در سالگرد آغاز جنگ تحمیلی با هزاران جوان بسیج سازندگی سخن می گفتند، با اشاره به حمایت همه جانبه تسلیحاتی – مالی – سیاسی و تبلیغاتی قدرتهای جهانی از صدام در طول 8 سال جنگ با ایران افزودند: صدامی که زورگویان جهانی برای مقابله با «امام و انقلاب و ملت» ایران، به پیش انداخته بودند با ذلت و نکبت، مرد، اما انقلاب اسلامی و ملت امام خمینی قوی تر از هر زمان، زنده اند و این یک تجربه قابل تکرار است.

رهبر انقلاب اسلامی، سرنوشت صدام را در انتظار دشمنان حال و آینده ایران اسلامی دانستند و تأکید کردند: حرکت ملت ایران بدون شک و تردید با منکوب شدن دشمنان ملت، روز به روز زنده تر و پویاتر می شود و به قله های عالی پیشرفت و افتخار دست خواهد یافت.

در ابتدای این دیدار فرمانده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به حضور بسیار گسترده جوانان در طرح اردوهای جهادی گفت: در ده سال گذشته، میلیونها نفر از ساکنان مناطق محروم در مناطق روستایی مستقیماً از خدمات عمرانی، بهداشتی، رفاهی و تربیتی اردوهای بسیج سازندگی بهره برده اند و این نوع سازندگی مردم می تواند به عنوان نظریه جدیدی در الگوهای توسعه مطرح شود.

سردار نقدی با اشاره به جهش بسیج سازندگی در دولت نهم و دهم و حمایت رئیس جمهور و استانداران گفت: با کار داوطلبانه و بی مزد و منت بسیجیان و حمایت مضاعف دولت می توان در طول برنامه پنجم، بسیاری از اهداف سازندگی از جمله ریشه کن کردن بی سوادی و برخی بیماریها، جنگل بانی، آبخیزداری و اجرای طرحهای عمرانی و توسعه ای را محقق کرد.

در این دیدار همچنین آقای احمدی از فعالان اردوهای جهادی ضمن قرائت دل نوشته ای از شور و صفای جوانان حاضر در این اردوها گفت: پرچم پر عزت جهاد و سازندگی با همت جوانان مومن در هر گوشه ای از این کشور برافراشته خواهد ماند.


  20 هزار طرح نیمه ‌‌تمام صنعتی در ایران

سایت آفتاب: حسین سلیمی عضو هیات ‌مدیره انجمن مدیران صنایع در یادداشتی در روزنامه فرهیختگان اعلام کرد که ۱۹ هزار و ۵۸۳ طرح نیمه‌‌تمام صنعتی در کشور وجود دارد.

استان‌ آذربایجان شرقی با 2 هزار و ۵۳۶ طرح دارای بیشترین طرح صنعتی نیمه‌تمام و استان خراسان ‌شمالی با ۸۸ طرح صاحب کمترین طرح نیمه ‌تمام صنعتی در کشور است.

براساس این گزارش، استان مازندران در بین استان‌های شمالی کشور با هزار و ۴۹۴ طرح و استان خوزستان در بین استان‌های جنوبی با ۶۱۳ طرح دارای بیشترین تعداد طرح‌ نیمه ‌تمام صنعتی با پیشرفت ۲۰ درصدی در کشور است.

کاهش سرمایه‌گذاری‌ها و عدم تامین ماشین‌آلات و تجهیزات، مهم‌ترین عوامل در ناتمام ماندن طرح‌های صنعتی اعلام شده است.

به نوشته این روزنامه، مشکلات موجود اقتصادی از عواملی است که سرمایه‌گذاری را طی امسال و سال گذشته نسبت به سال‌های قبل کاهش داده و بر مشکلات موجود بیش از گذشته دامن زده است.

فرهیختگان نوشته است: «کاهش سرمایه‌گذاری علت اصلی وجود طرح‌های نیمه‌ تمام صنعتی است که امروز تبدیل به موضوعی جدی در کشور شده است.»


یک استاد دیگر دانشگاه در تهران ترور شد

عبدالرضا سودبخش عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران شب گذشته در مقابل مطب شخصی خود در بلوار کشاورز از طرف افراد ناشناس با ضرب گلوله ترور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا سودبخش استاد بیماری‌های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران مقارن ساعت ۲۱ دیشب در مقابل مطب شخصی خود از طرف راکبین موتور سوار ترور شد اما تاکنون هویت عاملان این جنایت مشخص نشده است.

مرحوم سودبخش در سال ۶۹ موفق به اخذ درجه تخصصی در رشته عفونی از دانشگاه علوم پزشکی تهران شد و به عنوان عضو هیئت علمی و استادیار گروه عفونی در بخش عفونی بیمارستان امام مشغول به کار شد.

گفته می‌شود که وی به تازگی به عنوان عضو کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون پزشکی ورزشی و رئیس کمیته کنترل عفونت درمانگاهی و اورژانس مجتمع بیمارستان امام منصوب شده بود.

سایت کلمه متعلق به موسوی با درج این خبر نوشت، روز بیست و دوم دیماه سال گذشته نیز، مسعود علی‌محمدی، استاد دانشگاه تهران در مقابل منزلش ترور شد. وی که پس از کشته شدن به سرعت از سوی حاکمیت عنوان “استاد هسته‌ای” گرفت، به گفته دانشجویانش از استادان سبز دانشگاه تهران به شمار می‌آمد. تاکنون مقصرین این واقعه شناسایی نشده‌اند و از کسی به عنوان عامل یا آمر این ترور نام برده نشده است.

همچنین دکتر معتمدی وزیرارتباطات و فن آوری اطلاعات کابینه خاتمی و عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر سیزدهم اردیبهشت ماه در دفتر خود در دانشگاه، از سوی فردی با چاقو مضروب شد. همسر معتمدی در هنگام عیادت مهدی کروبی از این استاد دانشگاه گفته بود: این‌ها می‌خواهند ترور دکتر معتمدی را به‌یک سوء‌قصد معمولی ناشی از انگیزه‌های شخصی تقلیل دهند، در حالی می دانیم چنین نیست.


کشف محموله بزرگ حاوی مواد منفجره از ایران به مقصد سوریه توسط پلیس ایتالیا

سایت اینساید اف ایران: پلیس ایتالیا یک محموله حاوی ۷ تن مواد منفجره قوی RDX را که ظاهرا از ایران به مقصد سوریه حرکت می کرده توقیف کرده است. پلیس ایتالیا معتقد است بخشی از این محموله ممکن است به مقصد ایتالیا بارگیری شده باشد.

به گزارش رویترز، این محموله توسط پلیس ضد مافیا در حمل و نقل کانتینری در بندری در جنوب ایتالیا کشف شده است. پلیس ایتالیا کماکان در حال تحقیق در باره علل توقف کشتی مذکور در بندر ایتالیا است.

به گفته کارکنان کشتی علت توقف نقض فنی بوده است ولی پلیس ایتالیا بر این باور است که ممکن است توقف بدلیل تخلیه بخشی از باری بوده است که به مقصد ایتالیا در نظر گرفته شده بود.

RDX ماده منفجره با قدرت انفجاری بالا است که برای استفاده های نظامی و صنعتی طراحی شده است.


لغو قراردادهای پیمانی پرستاران به دلیل پوشش نامناسب

ایلنا: دبیرکل خانه پرستار ایران گفت: بسیاری از پرستاران پیمانی بیمارستان امام خمینی از سوی گزینش لغو قرارداد شده‌اند.

محمد شریفی‌مقدم افزود: با وجود اینکه دفاتر پرستاری به شدت نسبت به پوشش و حجاب پرستاران سخت‌گیر است اما از سال گذشته و اوایل سال 89 گزینش دانشگاه علوم پزشکی تهران بی‌دلیل و به بهانه پوشش نامناسب بسیاری از پرستاران را لغو پیمانی کرده است.

وی ادامه داد: پرستاران همانند کارمندان مشاغل دیگر در شرایط معمولی کار نمی‌کنند و به دلیل رسیدگی به بیماران ممکن است پوشش آنها دچار مشکل شود و این در حالی است که نسبت به سایر گروه‌های شاغل در بیمارستان حجاب خود را بیشتر رعایت می‌کنند.

شریفی‌مقدم گفت: به پرستارانی که لغو قرارداد شده‌اند حتی مهلت داده نشده که تا پایان ماه کار کنند و علی‌رغم دعوت دوباره به کار برخی از آنها، اما این پرستاران مایل به ادامه کار نبوده‌اند.

دبیر کل خانه پرستار با انتقاد از نگاه مسئولان به حوزه پرستاری ادامه داد: بیشترین سخت‌گیری‌ها متوجه قشر پرستاری است که در حوزه گزینش، حضور و غیاب، پرداخت کارانه و ارزشیابی‌ها همواره نسبت به پزشکان و اعضای هیات علمی مورد ظلم قرار می‌گیرند.


منبع حکومتی: دیدار احمدی نژاد با نخست وزیر یونان

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، محمود احمدی نژاد دوشنبه شب در دیداری کوتاه با نخست وزیر یونان در نیویورک، با وی گفتگو کرده است. این در حالیست که رژیم تهران تحت تحریمهای اتحادیه اروپا قرار دارد.

خبرگزاری فرانسه این خبر را به نقل از سایت ریاست جمهوری در ایران گزارش کرده است.

بنابراین گزارش، نخست وزیر یونان در این دیدار به احمدی نژاد گفته است که فکر نمی کند رژیم تهران در پی ساخت بمب اتمی باشد و دیپلماسی تنها گزینه برای حل مسئله هسته ای جمهوری اسلامی است. احمدی نژاد نیز به مقام یونانی گفته است که جمهوری اسلامی مایل به توسعه روابط و گسترش همکاری با یونان است.

خبرگزاری فرانسه نوشت، در صورتیکه این خبر صحت داشته باشد، یک مورد نادر از دیدار رهبر یک کشور عضو اتحادیه اروپا با رئیس جمهوری اسلامی طی سالهای اخیر است.

گفتنی است این خبر هنوز از سوی منبع دیگری تائید نشده است.

 


اطلاعیه دبیرخانه کومه¬له در محکومیت انفجار در شهر مهاباد

در خبرهای روز چهارشنبه 31 شهریور ماه آمده است که ساعت 10 و 30 دقیقه صبح، هنگام برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی، انفجاری قوی در نزدیکی این مراسم و در میان مردم غیر نظامی و مدنی به وقوع پیوسته است. بنا به آمارهای ارائه شده توسط مسئولین دولتی، 11 زن و بچه در این انفجار کشته شده و بیش از 50 نفر بر اثر این انفجار زخمی شده اند. مسئولین دولتی مسئولیت انجام این انفجار و حرکت تروریستی را به گردن احزاب مخالف جمهوری اسلامی تحت نام "ضد انقلاب" انداخته اند. حزب کومه¬له، انجام اقدام تروریستی بمبگذاری و انفجار آن در میان مردم مدنی توسط هر گروه و دسته¬ای که باشد را به شدت محکوم می¬نماید. بعید نیست که مسئول انجام این اقدام تروریستی، خود سران امنیتی رژیم در کردستان باشند. جنبش رهایی بخش کردستان و احزاب سیاسی آن در طول بیش از سی سال مبارزه¬ی آزادیخواهانه¬ی خود علیه رژیم جمهوری اسلامی، سنتاً با انجام عملیات انتحاری و بمبگذاری بیگانه بوده و اینگونه اقدامات را مذموم و محکوم نموده¬اند. امنیتی کردن بیشتر فضای کردستان و تلاش برای تقبیح نمودن چهره احزاب سیاسی کورد، تلاشی است نافرجام و عوامفریبانه جهت تحریف افکار عمومی. لازم است که کلیه رسانه¬های مستقل و اپوزیسیون دمکرات و آزادیخواه، در راستای افشای این توطئه جمهوری اسلامی کوشا و فعال باشند.

حزب کومه¬له کردستان ایران 31 شهریور 1389


حمله باند احمدی نژاد به زندانی سیاسی محمد نوری زاد

سایت حکومتی بولتن نیوز نزدیک به دولت احمدی نژاد : مواضع یک سال اخیرمحمد نوری زاد به گونه ای بوده که او عملا تبدیل به بازیچه رسانه های بیگانه و شبکه های زنجیره ای شده است.

وی در سال گذشته به هتاکی علیه برخی مراجع تقلید و بزرگان نظام پرداخت سپس در اوج فتنه های پس از انتخابات به هیزم کش جریان فتنه تبدیل شد و به عنوان نفوذی هنری جریان فتنه مورد استقبال شدید دشمنان نظام واقع شد.

اگرچه درباره علل جدایی این فیلمساز ازجبهه انقلاب یا لااقل سردرگمی وی گفتنی بسیار است اما بجاست که به نکاتی از زندگی حرفه ای این گارگردان ونویسنده اشاره کرد.

شیوه محمدنوری زاد درساخت سریال ها و فیلم های مستند و سینمایی که عملا با شکست مواجه میشد وقصد او ازساخت چنین کارهای ضعیف وبی محتوایی فقط و فقط سوء استفاده های کلان و برخورداری از بودجه های میلیاردی ازبیت المال بوده است.

دراین میان میتوان به سریال چهل سرباز اشاره نمود که با تحمیل هزینه گزاف سه میلیاردی ساخته شد و نکته تاسف آور اینکه این سریال رستم را همطراز حضرت علی (ع) قرار داد این سریال به گونه ای مبتذل و ضعیف ساخته شد ه بود که درزمان پخش باوجودهزینه های گزاف میلیاردی به سرعت به یکی از کم بیننده ترین سریال های سیما بدل شد.

و یا مثلا به فیلم مبتذل "انتظار"می توان اشاره نمود که علاوه برمحتوی بی معنا و سخیف ، سیصد میلیون تومان پول زبان بسته بیت المال را به اصطلاح خرج این فیلم می کند در حالی که از این فیلم 65 هزار تومان بیشتر بلیت فروخته نشد.

این در حالی است که جوانهای هنرمندو متعد برای ساخت یک فیلم مستند با هزینه دو میلیون تومان عاجزند.

بنا بر این گزارش میتوان به پروژه سینمایی چندمیلیاردی میرقباد اشاره کرد که معلوم نیست این پول کجا رفته است!.

نکته جالب اینکه می توان به فیلم "پرچم های قلعه کاوه" اشاره کرد که نوری زاد با ارائه خلاصه داستان اين فیلم سینمایی فقط دریک سطر مصوبه میلیاری می گیرد این درحالی است که یک کارگردان برای تصویب یک فیلم باید ابتدای خلاصه دهها صفحه ای فیلم نامه را ببرد و پس از رفت وآمدهای بسیار اگر تایید شد آنوقت کل فیلمنامه راببرد تا تصویب گردد.

گفتنی است ضعف محتوی آثارو فیلم های ارائه شده ازسوی این مدعی کارگردانی به اندازه ای بود که اشتباهات فاحش تاریخی و مذهبی در کنار اشکالات بی شمار تکنیکی و فنی تحمل ساخته های محمد نوری زادرا برای هر بیننده ای غیرممکن میکرد.


بی خبری از مکان بازداشت رئیس دفتر موسوی

خبرگزاری هرانا - بی خبری از محل بازداشت حمید محسنی ،رییس دفتر میر موسوی که دو هفته پیش بازداشت شد موجب نگرانی خانواده او شده است.

به گزارش کلمه ، وی که چند روز پیش تماس کوتاهی با خانواده اش داشت نتوانست محل بازداشتش را به خانواده اش اطلاع دهد. موضوعی که بر نگرانی خانواده او افزوده و آنها نمی دانند برای ملاقات و یا پی گیری کارهای وی باید به کجا مراجعه کنند .

فرزند وی در این باره به خبرنگار کلمه گفت : هنوز نمی دانیم پدرم را کجا برده اند و او چه حال و روزی دارد . هر چند دوری از پدر نگران مان کرده است اما این موجب نمی شود که حتی یک لحظه به درستی راه او شک کنیم .جرم پدرم فقط این است که مسول دفتر کسی بوده است که سالها از خدمتگزاران انقلاب و راه امام محسوب می شده و می شود.

او افزود : امروز کسانی که خود را فراتر از قانون تصور می کنند با اشخاصی چون پدر من که جز دلسوزی برای انقلاب و نظام هدفی ندارند این گونه برخورد می کنند .در حالیکه پدر من گذشته روشنی دارد و همه می دانند که هدف او تنها خدمت بوده است .

او ادامه داد : پدر من هم مثل خیلی های دیگر وقتی این مرز و بوم مورد تهدید قرار گرفت. همراه برادر شهید خود به جبهه های جنگ رفت و در کنار کسانی قرار گرفت که یا اکنون به شهادت رسیده اند یا دربند به سر می برند یا خانه نشین شده اند. آیا سزای کسی که این گونه از کشورش دفاع کرده این است که خانواده اش باید از نگرانی اینکه او اکنون در کجا به سر می برد شبها خواب به چشم هایشان راه نیابد .

خانواده محسنی از همه مسولان قضایی تقاضا دارند که هر چه زودتر محل بازداشت وی را به خانواده اش اطلاع دهند و شرایط آزادی هرچه سریع تر او را فراهم کنند

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .