پنجشنبه بیست و نهم مهرماه ١٣٨٩


ماموران لباس شخصی، دفتر سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را تفتیش کردند

ماموران لباس شخصی، بعدازظهر روز چهارشنبه با حمله به دفتر سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، تمامی کامپیوترها، اسناد و مدارک موجود در این دفتر را با خود بردند. بر پایه گزارش ها، دو تن از کارکنان این حزب اصلاح طلب تا پایان کار ماموران لباس‌شخصی‌، توسط آنها در اتاقی حبس شدند. چندی پیش غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضائیه و دادستان کل کشور اعلام کرد که پروانه فعالیت سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و همچنین حزب مشارکت باطل است و دادگاه خواستار انحلال آنها است.


جمهوری اسلامی «توریست درمانی» می کند

حسن امامي رضوی، معاون درمان وزارت «بهداشت، درمان و آموزش پزشكی» جمهوری اسلامی، از آمادگي شصت بيمارستان دولتی و خصوصی در ایران براي جذب و درمان بيماران خارجی خبر داده و گفته است که برای آن چه دولت محمود احمدی نژاد «توریسم درمانی» می خواند، «دهكده سلامت» در شيراز ايجاد می شود.

بگزارش «ايرنا»، خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی، حسن امامی رضوی افزوده است: " به برخی مراكز درمانی واجد شرايط، اجازه داده شده كه ده درصد ظرفيت خالی خود را به جذب بيماران خارجی اختصاص دهند و همزمان، وزارت بهداشت از جذب تسهيلات بانكي به بيمارستانهای دولتی و خصوصی به منظور ايجاد امكانات آبرومند و استاندارد برای جذب بيمار خارجی حمايت می ‌كند."

آقای امامی رضوی همچنین گفته است: "حداقل بیست بيمارستان دولتی و خصوصی در تهران از امكان جذب بيمار خارجی برخوردارند و نزدیک به پنجاه بيمارستان نيز در شهرهای ديگر مي‌توانند به جذب بيمار خارجی اقدام كنند. بنابراين در حال حاضر بيش از هفتاد بيمارستان و مركز درمانی در ایران می‌توانند در زمينه «توريسم درمانی» فعال شوند كه البته بين آنها ضعيف و قوی وجود دارد."


 از آیت الله خامنه یی خواسته شد «رساله» بنویسد

بگزارش خبرگزاری «فارس»، شماری از طلاب و روحانیون قم، در حاشیه دیدار آیت الله علی خامنه یی از آن شهر، بامداد روز پنجشنبه، امروز، با امضاء طوماری، خواستار انتشار «رساله» رهبر جمهوری اسلامی شدند. خبرگزاری فارس می نویسد: این عده شعار می دادند که " مرجع تقلید ما، رساله، رساله».

انتشار رساله برای روحانیونی که در راه «مرجعیت» گام بر می دارند، از لوازم اولیه رسیدن به این مقام است. در پی درگذشت آیت الله خمینی در سال ۱۳۶۸ حجت الاسلام علی خامنه یی جانشین او شد. اندکی پس از آن، برای استوار کردن آقای خامنه یی در جایگاه قدرت، شرط «مرجعیت» برای رهبر جمهوری اسلامی از قانون اساسی ایران حذف شد.


خامنه یی به «فتوای نامشروعیت برنامه هسته یی» ایران تاخت

آیت الله علی خامنه یی، رهبر جمهوری اسلامی، از فتوایی که برنامه هسته یی ایران را «نامشروع» خوانده، پرده برداشته، و از آن بتندی انتقاد کرده است. بگزارش «فارس»، خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران، آیت الله خامنه یی روز پنجشنبه، امروز، در جمع شماری از طلاب و روحانیون در قم، با اشاره تلویحی به آمریکا گفت: "برخی افراد، برای رعایت پسند و عرف ِ عمدتاً مادٌی دنیا، و حتی برای خوشامد «استکبار» فتوا صادر می کنند." رهبر جمهوری اسلامی،سپس افزود: "کسی فتوا داده است که تلاش صلح آمیز هسته یی ایران به خاطر این که مورد سوء ظن قدرت های بزرگ است، مشروع نیست. اما ما می گوییم استکبار غلط کرده است که به ملت ایران سوء ظن دارد."

آیت الله خامنه یی از صادر کننده چنین فتوایی نام نبرد.

شورای امنیت سازمان ملل تا کنون چندین قطعنامه در محکومیت ادامه فعالیت های حساس هسته یی در ایران صادر کرده، و جمهوری اسلامی را بدلیل سرپیچیش از خواست جامعه جهانی، و ادامه فعالیت های حساس هسته یی در ایران، زیر بار تحریم و مجازات برده است. آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بارها از سران تهران بدلیل آن چه عدم شفافیت در برنامه هسته یی ایران خوانده، انتقاد کرده و از جمهوری اسلامی خواسته است که برای رفع سوء ظن جهانی به فعالیت های حساس هسته یی در ایران، با بازرسان این نهاد بین المللی همکاری کند.


دولت اجازه نمی ‌دهد درياچه اورميه خشك شود

بر پایه خبرهای رسیده، مجید نامجو، وزیر نیروی دولت محمود احمدی نژاد، با تاکید بر ضرورت انتقال آب میان حوضه‌یی، برای احياء درياچه اورميه، و نیز با تاکید بر «اهمیت بین المللی ویژه» آن، یادآور شده است که "دولت جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد درياچه اورمیه خشك شود."

مجید نامجو، همزمان، از استاندار آذربايجان غربی خواسته است که در راه «توسعه آبی» آن استان، دوشادوش وزارت نيرو گام بردارد.


"اعتبار به اسم پرستار، خرج به كام ديگران"

محمد شريفی ‌مقدم، دبير كل خانه پرستار ايران، می گوید: پس از منتفی شدن استخدام ۲۳ هزار نيروی پرستار، مابه‌التفاوت ناشی از آن را قرار بود، در قالب اضافه كار، به پرستاران بدهند. اما وزارت بهداشت جمهوری اسلامی بهانه تراشی می کند. دبير كل خانه پرستار ايران در گفت و گویی با «ایلنا»، خبرگزاری کار ایران، می افزاید: "در روزهای اخير، دولت اعلام کرده كه حدود ۸۶ ميليارد تومان به وزارت بهداشت داده شده است تا اضافه كاری ‌های پرستاران را پرداخت كند. اما وزارت بهداشت می ‌خواهد چاله‌های خود را با اين اعتبار پر كند. در واقع به اسم پرستار اعتبار می ‌گيرند و به كام ديگران خرج می ‌كنند."


 بانک‌مرکزی ايران ذخاير ارزی کشور را ۱۰۰ ميليارد دلار اعلام کرد

محمود بهمنی، رئيس کل بانک مرکزی ايران، می‌گويد بر پايه اعلام بانک جهانی، ايران ۱۰۰ ميليارد دلار ذخاير ارزی دارد.

مانده حساب ذخيره ارزی و همچنين رقم ذخاير ارزی سال‌هاست که در ايران اعلام نمی‌شود؛ اين بار نيز آقای بهمنی رقم دقيق اين ذخاير را اعلام نکرده است.

تحريم های بانکی و مالی عليه جمهوری اسلامی، دشواری‌هايی را برای انجام مبادلات و دادوستدهای اقتصادی در ايران پديد آورده است.


وزير ارتباطات ايران: عاملان انتشار «استاکس نت» شناسايی شده‌اند

وزير ارتباطات و فناوری ايران می‌گويد عاملان انتشار کرم رايانه‌ای استاکس‌نت شناسايی شده‌اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رضا تقی پور، وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفته عاملان انتشار اين کرم رايانه‌ای را « کارشناسان خارجی» مراکز صنعتی ايران و همچنين شماری «افراد ناآگاه» بوده اند که از طريق حافظه‌های قابل حمل (فلش مموری) آن را به ايران منتقل کرده‌اند.

چند ماه قبل اعلام شد که نزديک به ۳۰ هزار رايانه مراکز صنعتی در ايران به کرم جاسوسی «استاکس نت» آلوده شده‌اند.


اسرائیل، ایران را به تلاش برای گسترش نفوذ خود در غزه و لبنان متهم کرد

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، دولت ایران را به تلاش برای گسترش نفوذ خود در غزه و لبنان متهم کرد. آقای نتانیاهو روز چهارشنبه در پارلمان اسرائیل گفت، کشورش اجازه نمی دهد که تهران در کرانه باختری رود اردن نیز همانند غزه و لبنان نفوذ کند. محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران، هفته گذشته در سفر خود به لبنان بر حمایت جمهوری اسلامی از مبارزه مردم لبنان با اسرائیل تاکید کرد.


وحشت خامنه ای از جدا شدن روحانیت شیعه از نظام اسلامی

رادیو فرانسه: رهبر جمهوری اسلامی از روحانیت شیعه خواست نظام اسلامی را رها نکند

آیت الله خامنه ای در جمع طلاب و مدیران و مدرسان حوزه علمیه قم گفت که کسانی که روحانیان را به بی تفاوتی نسبت به سیاست و قدرت در نظام اسلامی تشویق می کنند در واقع زمینۀ حذف تدریجی روحانیت و نظام اسلامی برآمده از آن را تدارک می بییند.

آیت الله خامنه ای در سومین روز از سفر خود به شهر قم در جمع طلاب، مدیران و مدرسان حوزه علمیه قم به سخنرانی پرداخت و در این سخنرانی تمام تأکید خود را بر ضرورت و اهمیت حفظ رابطۀ روحانیت و قدرت و سیاست در نظام اسلامی نهاد. رهبر جمهوری اسلامی ایران گفت : کسانی که ورود حوزه علمیه را در مسائل سیاسی منع می کنند در واقع در پی انزوا و بی تحرکی حوزه علمیه هستند که مآلاً به حذف تدریجی خود حوزه های علمیه منجر خواهد شد. آیت الله خامنه ای در اینباره تأکید کرد که "روحانیت سرباز و خادم دین است و اگر منفعلانه حرکت کند قطعاً دین ضربه خواهد خورد." رهبر جمهوری اسلامی سپس خطاب به روحانیان حاضر در محل سخنرانی گفت که "بی تحرکی و انفعال شما و دوری حوزه از سیاست و مسائل جهانی باعث متوقف شدن دشمن نمی شود، بلکه او را به تعدی و خصومت بیشتر تشویق می کند." آیت الله خامنه ای سپس تقسیم روحانیت به "آخوند حکومتی و غیرحکومتی" را بی اساس خواند و گفت که هدف دشمنان از این تقسیم بندی محروم کردن نظام اسلامی از پشتوانۀ فکری روحانیت است. رهبر جمهوری اسلامی در ادامه حتا "نسبت دادن حکومت آخوندی به جمهوری اسلامی را تهمت و دروغی آشکار دانست" و افزود : نظام اسلامی به لحاظ نظری و عملی محتاج روحانیت و حوزه های علمیه است. آیت الله خامنه ای گفت : خلاء نظریه پردازی دینی در عرصه های مختلف موجب نفوذ و جایگزینی نظریه های غربی و غیردینی می شود و به همین دلیل وی خواستار حذف علوم انسانی غربی از دانشگاه های کشور شد. رهبر جمهوری اسلامی در ادامه گفت : هدف دشمنان نظام اسلامی از تزریق مستمر شبهات گوناگون دینی، سیاسی و اعتقادی نهایتاً مخدوش کردن مبانی نظام اسلامی است. آیت الله خامنه ای حوزه های علمیه را "مادر و به وجودآورندۀ" نظام اسلامی توصیف کرد و سپس از حوژه علمیه خواست که همانند یک مادر از فرزندش، یعنی نظام اسلامی، غافل نماند و نسبت به آن بی تفاوت نباشد و در زمان لزوم از آن پشتیبانی کند.


منبع روسی: فتنه اقتصادی در ایران در راه است

مسکو، 29 مهر، خبرگزاری «ریا نووستی»/ لغو یارانه های دولتی ارزاق عمومی و سوخت در ایران تنش های اجتماعی شدیدی در میان مردم بوجود خواهد آورد و ممکن است به خروش ملت منجر گردد.

کمک های نقدی از سوی دولت به خانواده های بی بضاعت جایگزین یارانه های دولتی خواهد شد. در حال حاضر در حدود 80% از مردم ایران جز دسته "خانواده های بی بضاعت" قرار گرفته اند. لغو یارانه کالا و ارزاق عمومی و پرداخت وجه نقدی به تدریج از استان های شمال-شرقی ایران انجام خواهد شد.

در همین رابطه در ایران نگرانی اوضاع پیرامون هدفمند کردن یارانه های دولتی و شواهد احتمالی اغتشاشات گسترده در جامعه هستند.

به گزارش «ریانووستی» به نقل از "میگ.نیوز" دولت ایران تصمیم دارد که از هر گونه تلاش برای بی نظم کردن و یا دخالت در روند هدفمند کردن یارانه ها جلوگیری کند. بر اساس این گزارش، وظیفه اصلی پلیس در این مرحله تامین امنیت در پمپ بنزین ها بعد از لغو یارانه بنزین و افزایش ناگهانی بهای بنزین و سوخت می باشد.

"بوریس نمیروفسکی" کارشناس پایگاه خبری تحلیلی "رسپوبلیکا" در خردادماه سال جاری در مقاله خود نوشته بود: " رئیس جمهور ایران اعلام کرد که کشور تخصیص یارانه به یک سری از کالاهایی که نیاز اولیه هستند، در درجه اول بنزین، گاز و مواد غذایی اولیه را متوقف می کند. تاکنون دولت از محل بودجه کمک می کرد که قیمت این کالاها در سطح قابل قبول باقی بماند تا نه تنها قشر متوسط بلکه فقرا هم بتوانند این قبیل کالاها را برای خود خریداری کنند. اما از این پس، حمایت دولتی از میان برداشته می شود و طبیعتاً قیمت ها چند برابر می شوند. رئیس جمهور ایران به فقیرترین فقرا وعده داد که به آنها مستقیماً کمک پولی کند. اما چنین چیزی آنان را چندان نیز آرام نمی سازد، چرا که پول سریعاً بی ارزش می شود. با این حال کارشناسان مستقل معتقدند که دولت راه دیگری ندارد، چرا که خزانه دولتی تحمل حجم سنگین پرداخت ها بابت حفظ قیمت کالاهای اولیه را ندارد. کنفوسیوس عبارت مشهوری دارد به این مفهوم که آشوب بخاطر این که مردم می خواهند مال دیگری را غصب کنند، بوجود نمی آید، بلکه بدین دلیل است که مردم نمی توانند مال خود را نگهدارند".


جمهوری اسلامی مخفیانه سرگرم ایجاد بانک در کشورهای اسلامی

رادیو فرانسه: مقامات آمریکایی گفته اند که جمهوری اسلامی به طور مخفیانه سرگرم ایجاد بانک با اسامی و مالکان جعلی در کشورهای اسلامی است تا به این ترتیب تحریم های جهانی را دور بزند وعملیات بانکی و تجاری خود را از این طریق انجام دهد.

مسئولان دولت آمریکا می گویند که ایران برای دور زدن تحریم های اقتصادی سرگرم ساختن مخفیانه بانک در کشورهای مسلمان از جمله در عراق و مالزی است. مقامات آمریکایی همچنین می گویند که تلاش های مخفیانه ایران برای دایر کردن بانک در دیگر کشورها نشان می دهد که مجازات های بین المللی بر اقتصاد و نظام مالی این کشور مؤثر بوده اند، زیرا ایران نمی تواند به طور عادی از نظام مالی جهانی استفاده کند. یک مقام عراقی گفته است که تاکنون جمهوری اسلامی دو شعبه بانک ملی را در بغداد دایر کرده است و در تلاش است شعبه سومی نیز در کردستان عراق ایجاد کند. بانک ملی همچنین شعبه ای دیگر در باکو گشوده و مقامات ایران پیشنهاد تأسیس یک بانک مشترک را به جمهوری آذربایجان داده اند. مقامات خزانه داری آمریکا به جمهوری آذربایجان، امارات متحد عربی، بحرین، لبنان و ترکیه سفر کرده اند و نسبت به تلاش های تهران برای دور زدن تحریم های بین المللی از طریق این کشورها هشدار داده اند.

در واقع، مقامات آمریکائی از ترکیه و جمهوری آذربایجان می خواهند تا در مورد کنترل روابط بانکی و تجاری ایران تمهیدات بیشتری به کارگیرند.

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .