دوشنبه بیست و ششم مهرماه ١٣٨٩


مهدی کروبی در باره بحران های اقتصادی آتی هشدار داد

مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت، نسبت به آنچه که "مصيبت های در پيش روی اقتصادی" خواند، هشدار داد.

وی همچنين درباره سخنان برخی از فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی، از جمله اسماعيل احمدی مقدم، فرمانده نيروی انتظامی، در خصوص بروز فتنه اقتصادی در ايران گفت: اين سخنان، مجوزی برای سرکوب گسترده مردم در مقابل اعتراض به افزايش چشم گير قيمت ها است.

اشاره آقای کروبی به اجرای قانون هدفمند شدن يارانه ها از سوی دولت محمود احمدی نژاد است که به گفته کارشناسان اقتصادی و نيز برخی از نمايندگان مجلس، موجب بروز تورم گسترده ای در ايران خواهد شد.

مهدی کروبی همچنين گفت که بحث فتنه اقتصادی، بهانه‌ای برای حيف و ميل اموال عمومی است و دولت می خواهد تقصيرها را به گردن ديگران بيندازد.


فتنه اقتصادی؛ تشكيل گردانهای جديد سرکوب در تهران

خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس): فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ از تشكيل گردان‌هاي عاشوراي جديد خبر داد.

سردار حسين همداني فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در گفتگو با فارس، با اشاره به آمادگي گردان‌هاي رزمي عاشورا اظهار داشت: علاوه بر گردان‌هايي كه در سپاه تهران بزرگ فعاليت مي‌كنند به ما اجازه داده شده تا گردان‌هاي جديدي را تشكيل بدهيم.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) با اشاره به تشكيل اين گردان‌هاي جديد، تصريح كرد: سقف برنامه‌هايي كه براي گردان‌هاي عاشوراي سپاه محمد رسول الله(ص) تعيين كرده‌اند، اجرا شده و اين گردان‌ها كاملا آماده هستند.

همداني در ادامه با اشاره به فتنه سال گذشته تصريح كرد: در سال 88 گردان‌هاي عاشوراي سپاه تهران بزرگ در يك كارگاه عملي، امتحان خود را بخوبي پس دادند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) در پايان با بيان اينكه گردان‌هاي عاشورا، گردان‌هايي مردم پايه هستند، خاطرنشان كرد: بسيج اصل و پايه گردان‌هاي عاشورا است.

پيش از اين سردار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه از تجهيز 1500 گردان رزمي عاشورا در كنار گردان‌هاي تكاور و يگان‌هاي نيروي زميني سپاه خبر داده و گفته بود اين گردان‌ها توانايي انجام عمليات‌هاي محوله حتي در منطقه‌اي به طول صدها كيلومتر را دارند.


صدور شناسنامه هویت ژنتیکی برای ایرانیان

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: شناسنامه هویت ژنتیکی (واقعی) برای ایرانیان صادر می شود تا از این طریق بتوان بانک اطلاعات هویتی مردم را براساس اطلاعات ژنتیکی تشکیل داد.

به گزارش مهر، احمد شجاعی دوشنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با سازمان ثبت احوال با بیان اینکه شناسنامه هویت ژنتیکی برای ایرانیان کمک می کند تا دقیقترین اطلاعات هویتی را از افراد مختلف در اختیار داشته باشیم گفت: تشخیص هویت واقعی مهمترین وظیفه این سازمان است هر چند ثبت احوال اطلاعات هویتی افراد را در اختیار دارد ولی ممکن است نمونه های مشابه اسمی در کشور زیاد باشد.

شجاعی افزود: سازمان پزشکی قانونی از طریق یک قطره خون می تواند اطلاعات هویتی ژنتیکی افراد متخلف را بدست آورد که مشابه این اطلاعات به هیچ عنوان در هیچ کجای دنیا نیست و در حد صفر است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور اظهار داشت: با بدست آوردن اطلاعات هویت ژنتیکی افراد، برای آنها کارت شناسایی مربوطه که همه اطلاعات هویتی افراد در آن درج شده صادر می شود.

به گفته شجاعی، این سازمان می تواند با کمک سازمان ثبت احوال تشخیص هویت را که کار اصلی آن است را از طریق بررسیهای ژنتیکی انجام داده و اطلاعات منحصر به فرد را به مراجع متقاضی ارایه کند.

وی گفت: این اطلاعات می تواند در شناسایی جرم و مجرم موثر باشد به طوری که اگر یک اثر هویتی از کسی در صحنه جرم باقی باشد از طریق آزمایشات کارشناسی و تخصصی صاحب آن را پیدا کنیم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی افزود: در قالب این تفاهم نامه می توانیم آمار دقیق فوتیها را در اختیار ثبت احوال قرار دهیم تا مانع از سوء استفاده از شناسنامه ها افراد متوفی شویم.


مقام های ایرانی در مذاکرات رم درباره آینده افغانستان شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نماینده ایران در گفت و گوی مقام های بلند پایه آمریکا، ناتو و سازمان ملل متحد درباره ی آینده ی افغانستان که در رم برگزار شد، شرکت کرده است. این گفت و گوها که روز دوشنبه و با شرکت ریچارد هالبروک، نماینده ی ویژه ی آمریکا در افغانستان و پاکستان انحام شده است، در راستای طرح های تازه برای پایان دادن به جنگ نه ساله در آن کشور انجام شده است.

ریچارد هالبروک درباره ی حضور نماینده ی ایران در این نشست گفته است که واشنگتن هیچ مشکلی با حضور ایران ندارد. وی افزوده است آمریکا بر اهمیت نقش ایران برای ایجاد صلح در افغانستان واقف است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که این گفت و گو ها صرفا حول محور افغانستان بوده است و هیچ ارتباطی با روابط تهران – واشنگتن ندارد.


 ۸۱ هزار تومان یارانه نقدی به صورت علی الحساب به حساب افراد واریز می شود

بر اساس گزارش خبرگزاری های ایران، از روز سه شنبه مبلغ ۸۱ هزار تومان یارانه نقدی به حساب افراد واریز خواهد شد.

این در حالیست که خبرگزاری کار ایران، ایلنا، با اعلام این خبر می افزاید واریز این مبلغ به صورت علی الحساب از استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، آغاز خواهد شد. این خبرگزاری به نقل از مسئولین می افزاید که شهروندان تا اطلاع ثانوی اجازه برداشت این مبلغ را از حسابشان نخواهند داشت و تا اصلاح قیمت ها تنها می توانند موجودی حساب را بگیرند.

این گزارش ها از صبح امروز در حالی توسط خبرگزاری های ایران مخابره می شوند که هنوز مشخص نیست این رقم برای چه مدتی در نظر گرفته شده است.


آمریکا از چین خواست برای آن دسته از شرکت های چینی که با ایران معامله می کنند موانعی ایجاد کند

به گزارش روزنامۀ آمریکایی واشینگتن پست ، دولت آمریکا از چین خواسته است اقدامات بیشتری برای جلوگیری از معاملات شرکت های چینی با ایران در زمینه های توسعه تسلیحات هسته ای و بالا بردن توان موشکی انجام دهد.

بر اساس این گزارش، دولت آمریکا بر این باور است که چند شرکت چینی تحریم های سازمان ملل علیه ایران را نادیده می گیرند.

جزییات بیشتری در مورد این شرکت ها منتشر نشده است ولی یک سخنگوی سفارت چین گفت دولت وی به این ادعا رسیدگی خواهد کرد.


کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با ترکیه تشکیل جلسه دادند

وزرای خارجۀ کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و ترکیه روز یکشنبه به منظور گسترش روابط اقتصادی و سیاسی در کویت گرد هم آمدند. عبدالرحمن العطیه، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس گفت گرچه ترکیه و کشورهای عضو این شورا پیشرفت هایی در برخی زمینه ها داشته اند ولی هنوز موانعی در توافقنامۀ تجارت آزاد باقی مانده است. وی افزود دو طرف همچنین متعهد به همکاری در زمینۀ افزایش امنیت و اقدام های ضد تروریستی هستند. كشورهاى شوراى همكارى خليج فارس و تركيه در سال ۲۰۰۸ ميلادى (دو سال پيش) يادداشت تفاهمى براى نيل به همكارى استراتژيك امضا كرند. شورای همکاری خلیج فارس شامل بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحدۀ عربی ست.


کمیته‌ای در مجلس مسئول پیگیری هتک حرمت به نماینده شیراز شد

در پی حمله یکی از نمایندگان حامی دولت به نماینده اصلاح‌طلب شیراز، محمدرضا تابش دبیرکل فراکسیون اقلیت مجلس پس از دیدار با علی لاریجانی، اعلام کرد که رئیس مجلس کمیته‌ای را مسئول پیگیری هتک حرمت به نماینده شیراز کرده است.

رسانه‌ها در ايران گزارش دادند که روز چهارشنبه نصرالله کوهی نماينده سروستان و از حامیان دولت، در جريان جر و بحث، به صورت احمد رضا دستغیب نماینده شیراز، سيلی زده است.

آقای دستغیب در اطلاعیه ای با بیان اینکه نمايندگان مجلس «امنيت جانی» ندارند نوشته است که تا زمان رسيدگی هيات رئيسه مجلس به مسئله «توهين» يک نماينده حامی دولت به وی، در جلسات رسمی مجلس شرکت نخواهد کرد.

ته باشد.


دامنه اینترنتی با عنوان «ایران» رسماً تأیید شد

سازمان نظارت بر نام‌ها و ارقام اینترنتی، آیکان، با ثبت دامنه فارسی «ایران» موافقت کرد تا از این پس کاربران فارسی زبان بتوانند وب‌سایت مورد نظر خود را با دامنه «دات ایران» به ثبت برسانند.

به نوشته وبسایت رسمی مؤسسه «آیکان» که امر قانونگذاری در حوزه اینترنت را بر عهده دارد، این سازمان روز یکشنبه در نشست سالانه خود در سئول، پایتخت کره جنوبی با پذیرش درخواست ایران، مقرر کرد از این پس پسوند «ایران» جایگزین پسوند "ir." شود که پیش از این به عنوان دامنه آدرس‌های اینترنتی فارسی به کار می‌رفت.

گزراش میشود، تاکنون بیش از ۵ هزار دامنه اینترنتی با پسوند ایران در مرکز ثبت دامنه‌های اینترنتی ایران به ثبت رسیده است.


عملیات گسترده اکتشاف اورانیوم در ایران

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون رئیس جمهوری از آغاز عملیات گسترده اکتشاف اورانیوم در مناطق مرکز و جنوب کشور خبر داد.

علی اکبر صالحی در رابطه با اولویت کاری جدید سازمان انرژی اتمی گفت: ما پس از راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر اولویت نخست خود را بر روی اکتشاف اورانیوم گذاشته ایم تا بتوانیم نیاز های خود را به طور کلی از داخل تامین کنیم.

وی افزود: در این خصوص عملیات فنی و اجرایی آغاز شده و حمایت های مالی و فنی نیز با مساعدت رئیس جمهور مهیا شده است و با همین حمایت ها میزان فعالیت ها نسبت به گذشته چند برابر شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به تحقیقات گسترده زمین شناختی برای یافت اورانیوم گفت: در مکان هایی که پیش بینی می شد دارای منابع اورانیوم هستند تحقیقات فراگیری را آغاز کرده ایم، ولی به لحاظ زمان بر بودن این تحقیقات نتایج فعلی را اعلام نمی کنیم و به محض نهایی شدن آن به اطلاع عموم خواهیم رساند.

صالحی در پاسخ به این سئوال که تمرکز فعالیت تحقیقاتی در کدام مناطق است، گفت: کشور را به چند منطقه تقسیم کرده و در همه مناطق در حال کار تحقیقاتی هستیم ، ولی بیشتر فعالیت های اکتشافی را در مرکز و جنوب کشور متمرکز کرده ایم.

احتمال تخلیه دو روستای مجاور نیروگاه اتمی بوشهر

بوشهرنیوز: رییس سازمان انرژی اتمی اعلام كرد كه دو روستاي هلیله و بندرگاه در شعاع ایمنی نیروگاه بوشهر احتمالا تخليه مي شوند.

علي اكبر صالحي افزود: اين دو روستا در شعاع 5 كيلومتري نيروگاه بوشهر واقع شده‌اند که شورایعالی امنیت ملی در حال بررسی احتمال تخلیه و جابجایی ساکنان آنها است.

به گفته صالحی، شورایعالی امنیت ملی مسؤولیت انتقال این دو روستا را به عهده دارد.

مسئولان استاني و رييس سازمان انرژي اتمي دقيقا نمي دانند قرار است با ساكنان روستاهاي هليله و بندرگاه چه كنند و همه چيز به شوراي عالي امنيت ملي واگذار شده است.


پسر و وکیل سکینه روز سه شنبه محاکمه میشوند

کمیته بین المللی علیه اعدام و سنگسار

طبق خبری که به کمیته های بین المللی علیه اعدام و سنگسار رسیده است، روز ١٩ اکتبر سجاد قادرزاده و هوتن کیان که روز یکشنبه ١٠ اکتبر همراه با دو ژورنالیست آلمانی در تبریز دستگیر شدند، محاکمه میشوند.

نیروهای رژیم روز ١٠ اکتبر به دفتر هوتن کیان وکیل سکینه محمدی آشتیانی ریختند و او و سجاد قادرزاده، ٢٢ ساله، پسر سکینه را همراه با دو ژورنالیست آلمانی که مشغول مصاحبه با آنها بودند، دستگیر کردند.

جمهوری اسلامی هنوز رسما درمورد دستگیری هوتن و سجاد خبری منتشر نکرده است و از سلامت این دو نفر و همینطور دو ژورنالیست آلمانی خبری در دست نیست. آنها در یک زندان مخفی در تبریز نگهداری میشوند و در طول هفته گذشته مورد بازجوئی قرار گرفته اند.

طبق اطلاعاتی که به ما رسیده است، سجاد و هوتن درمورد تماس هائی که با رسانه های خارجی داشته اند مورد بازجوئی قرار گرفته اند. بویژه سجاد تحت فشار شدیدی قرار گرفته است.


قتل فجیع یک استاد زن دانشگاه در تهران

ایسنا: عصر 30 شهريور ماه سال جاري، ماموران كلانتري141، از طريق تماس شهروندي با مرکز فوريتهاي پليسي 110، در جريان یک قتل در شهرک قائم قرار گرفتند.

مأموران با حضور در صحنه حادثه با جسد خون‌آلود زن جواني به نام «خاطره . ل» در حالي که آثار بريدگي با شي برنده بر روي بدن او مشهود و دست و پاهايش با پارچه بسته شده، در اتاق خواب منزلش به قتل رسيده بود، روبرو شدند.

بررسي کارآگاهان در محل کشف جسد ادامه داشت تا اينكه آنان دريافتند دختر 5 ساله‌ اين زن نيز که در ناحيه گلو دچار بريدگي شده بود، توسط عوامل اورژانس به بيمارستان منتقل شده است.

ماموران نيروي انتظامي در صحنه حادثه دريافتند، مقتوله استاد يكي از دانشگاه‌هاي كشور است.

گفته می شود یک پسرجوان براي تهيه پول موادمخدر، این زن را با ضربات چاقو از پاي درآورده و متواري شده که با اصرار پدرش خود را به پليس آگاهي معرفي کرده است.

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .