خبرهای برگزیده- جمعه بیست و ششم آذر ١٣٨٩


ضرب و شتم وحشیانه همسران زندانیان سیاسی

رادیو آلمان: محمد نوری‌زاد، کارگردان و نسرین ستوده، وکیل دادگستری از جمله زندانیان سیاسی هستند که در پی اثرات ناشی از اعتصاب غذای خشک به بیمارستان منتقل شد‌ه‌اند. ماموران امنیتی به خانواده نوری‌زاد در برابر اوین حمله کرده‌اند.

یکی از فرزندان محمد نوری زاد درباره اتفاق جلوی زندان اوین می‌گوید: « ما شانزده نفر از اعضای خانواده پدری بودیم و این عده کاملا تحت کنترل نیروی انتظامی، گوشه‌ای نشستند و مشغول دعا خواندن شدند. نیروی انتظامی خواهش کرد که گوشه‌ای بشینید ما هم پذیرفتیم و مشغول خواندن دعا بودیم که یک‌دفعه در عرض دو دقیقه ماشین‌های ون لباس‌شخصی آمدند. یک آقایی بدون هیچ صحبتی شروع به کتک زدن مادر من، خانم تاج‌زاده و همه ما کرد. مادر من را روی زمین می‌کشیدند، شرایطی به‌وجود آمد که همان‌جا حال مادر من خیلی بد شد. حال همه ما خیلی بد شد، لباس‌های همه پاره شد.»

فرزند نوری‌زاد می‌گوید که مادرش دچار سکته شده و از آن روز تا به‌حال در بیمارستان به سر می‌برد: « از جلوی زندان اوین به‌طور وحشیانه‌ای همه را داخل ماشین ون کردند. با دو، سه ماشین ون ما را بردند کلانتری یا نمی‌دانم اماکن در خیابان وزرا. آن‌جا جداگانه همه را تفتیش و بازجویی کردند. آن‌جا حال مادرم خیلی بد شده بود، من خواهش کردم که باید او را به پیش پزشک ببریم که نگذاشتند. تا ساعت ۸ شب این ماجرا طول کشید که ما بلافاصله بعد از این‌که آزاد شدیم ایشان را به بیمارستان آورده و در بخش سی‌سی‌یو بستری کردیم. ما تقریبا به این رفتارها عادت کردیم ولی ظهر عاشورا امیدواریم این حرکت هیچ وقت برای عزیزان خودشان هم پیش نیاید. آن هم در مملکتی که سرلوحه اسلامی دارد.»

او درباره حال عمومی مادرش به دویچه وله می‌گوید: «مادر الان خیلی نوسان فشار دارد، ناراحتی قلبی هم داشتند. دیروز یک سکته را رد کردند. حال عمومی او هم تا ظهر خوب بود ولی الان دوباره وخیم شده که اکسیژن وصل کرده‌اند. دکتر هم گفت فعلا باید کاملا تحت کنترل باشند. به‌هرحال هدیه‌ای است که ظهر عاشورا شامل حال ما شد. حتی لطف نکردند که مامور زن برای کتک زدن ما بیاورند. ظهر عاشورا بدون این‌که ما چیزی گفته باشیم، حتی کتاب‌های دعایمان را هم پاره کردند. امیدوارم این نوع رفتارها حتی برای زن و بچه خودشان پیش نیاید.»


مادر یکی از جانباختگان به دادستانی انقلاب احضار شد

خبرگزاری هرانا - مادر اشکان سهرابی یکی از جان باختگان اعتراضات سال گذشته به دادستانی انقلاب فراخوانده شده و برای وی احضاریه ای در رابطه با معرفی خود به دادستانی ارسال گردیده است.

به گزارش كانون حمايت ازخانواده هاي جان باختگان وبازداشتي ها ، حاکمیت بدنبال ایجاد فضای رعب و وحشت در بین خانواده های جانباختگان می باشد.

در همین راستا، مهدی رمضانی، پدر شهید رامین رمضانی نیز، از روز یکشنبه ۱۴ آذر در مراسم یادبودی که به مناسبت تولد امیر ارشد تاجمیر برگزار گردیده بود ،به همراه تعداد دیگری از مادران جانباختگان و خانواده های آنان بازداشت گردید.

تعدادی از نفرات بازداشت شده در این مراسم آزاد گردیدند و خانمها حکیمه شکری و ندا مستقیمی و آقای مهدی رمضانی تا کنون در اوین بازداشت می باشند و خانواده های آنان از وضعیت آنان مطلع نیستند.

گفتنی است روز گذشته (عاشورا)، ماموران امنیتی مانع برگزاری مراسم بزرگداشت جانباختگان عاشورای سال گذشته گردیدند و با اهانت و خشونت، خانواده های جانباختگان و تجمع کنندگانی که برای سوگ جانباختگان در بهشت زهرای تهران حضور داشتند را متفرق ساختند.


بازداشت پدر یكی از نوكیشان مسیحی در كرج

خبرگزاری هرانا - "هاشم كریمی" پدر "حسین كریمی" از نوكیشان مسیحی توسط ماموران لباش شخصی در خانه خود بازداشت شد.

بنا به اطلاع گزارشگران خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران(هرانا)، ماموران امنیتی در روز دوشنبه ۱۵ آذرماه ۱۳۸۹ با ورود به خانه آقای "هاشم كریمی" در كرج ضمن تفتیش و بازرسی كامل خانه نامبرده را بدون هیچ توضیحی بازداشت و وی را به مكان نامعلومی انتقال دادند.

به گزارش " محبت نیوز" ماموران پس از ورود به خانه گویا قصد بازداشت فرزند ایشان حسین كریمی از نوكیشان مسیحی را داشتند و هنگامی كه موفق به یافتن وی نشده و متوجه شدند حسین از كشور خارج شده است پدر 63 ساله ایشان را بازداشت نمودند.

پس از بازداشت نامبرده همسر و فرزندان وی جهت اطلاع از وضعیت سلامت و محل نگهداری ایشان با مراجعه به اداره اطلاعات و سازمانهای مربوطه تاكنون موفق نشدند اطلاعاتی در این مورد كسب نمایند و مسئولین در این خصوص حاضر به جوابگویی نبوده و همچنان اطلاعی از وضعیت ایشان تا كنون در دسترس نیست.

حسین کریمی در گفتگو با گزارشگر هرانا دستگیری پدر خود را نوعی گروگانگیری دانسته تا از این طریق ضمن فشار بر ایشان وی را مجبور سازند به ایران بازگردد و خود را به نیروهای امنیتی معرفی كند.

به گزارش محبت نیوز، در روز ۹ آذر ماه ۱۳۸۹ درست ۶ روز پیش از بازداشت پدر ایشان ماموران امنیتی كرج با اطلاع از محل یك كلیسای خانگی كه وی سرپرستی آنجا را برعهده داشت ضمن هجوم به آنجا و بازداشت یكی از ساكنان آن كلیه وسیله از قبیل كتاب مقدس ، ارگ، جزوات مسیحی و یكدستگاه كامپیوتر را ضبط و با خود بردند .

این شهروند نوكیش مسیحی افزود: پس از این حادثه و با خبر شدن از هجوم ماموران به كلیسای خانگی كه سرپرستی آن را عهده دار بود و همچنین نظر به اینكه ایشان پرونده ایی با حكم دادگاه در وزارت اطلاعات داشت اقدام به خروج از كشور نمود.

لازم به ذكر است "حسین كریمی" از نوكیشان مسیحی ساكن كرج تا كنون بدفعات بخاطر اعتقاد و باورهای مسیحی خود بازداشت شده است . وی یكبار در تاریخ ۲۶ آبانماه ۱۳۸۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انگشت نگاری و اخذ تعهد مبنی بر عدم فعالیت های مسیحی پس از چهار روز آزاد شد.

همچنین در نوبت دیگر در مورخه ۱۱ بهمن همان سال نیز بار دیگر بازداشت شد كه در نهایت به اتهام عضویت در كلیساهای خانگی ، بشارت انجیل ، برپایی جلسات كلیسایی درخانه ، در مورخه ۲۵ اسفند ماه ۱۳۸۷ در دادگاه انقلاب اسلامی شعبه ۱۹ دادیاری كرج ایشان به دو سال حبس تعلیقی محكوم گردید.

بر این اساس بازداشت هاشم كریمی پدر حسین كریمی به منزله فشار بر این پدر سالخورده و خانواده وی می باشد تا از این طریق فرزند ایشان "حسین كریمی" را كه در حال حاضر در خارج از كشور بسر می برد وادار كنند تا به كشور بازگردد.


گمانه ‌زنی در باره آغاز طرح حذف یارانه ها از فردا

خبرگزاری حکومتی فارس: درحالي گمانه‌زني‌ها حاكي از آغاز احتمالي روند اصلاح قيمتها در طرح هدفمندسازي يارانه‌ها از فردا همزمان با گفت‌وگوي تلويزيوني رئيس جمهور است كه تمامي دستگاههاي اجرايي و نظارتي اعم از دولت، مجلس، قوه قضائيه، بخش خصوصي و تعاوني و در يك كلام ملت آماده آغاز اين طرح بزرگ ملي است. پيش از اين نيز مسئولان اجرايي كشور اعلام كرده بودند بزودي هدفمندي يارانه ها با اعلام جزئيات آن توسط رئيس جمهوري در يك برنامه تلويزيوني آغاز مي شود. بنابر اعلام پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد شنبه 27 آذر در گفت وگوي مستقيم تلويزيوني بعد از اخبار سراسري ساعت 21:00 شبكه يك سيماي جمهوري اسلامي ايران، با مردم به تشريح مسائل مهم كشور و موضوع هدفمند كردن يارانه ها خواهد پرداخت. پيشتر رئيس جمهوري در تاريخ دوم آذر ماه امسال در جمع مردم زنجان اعلام كرد در آينده‌اي نزديك، توضيحات كاملي ‌درباره هدفمندكردن يارانه‌ها به ملت ايران ارائه خواهد داد. اين در حالي است كه محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور نيز در تاريخ 13 آذر ماه در مراسم افتتاح نخستين نمايشگاه راه و ترابري و صنايع وابسته به قانون هدفمندكردن يارانه‌ها اشاره كرد و گفت: به زودي با اعلام رئيس جمهور اين قانون به مرحله اجرا خواهد رسيد. همچنين در همين روز و در حاشيه همايش بيمه و توسعه، سيد شمس الدين حسيني وزير امور اقتصادي و دارايي تصريح كرد: قيمت‌هاي اصلاح شده بر اساس قانون هدفمندي يارانه‌ها، در آينده نزديك اعلام خواهد شد. به گزارش فارس، بانك مركزي نيز هفته گذشته در نامه‌ مهمي به مديران عامل بانكها با تصريح بر نزديك شدن موعد اعلام امكان برداشت يارانه‌ها توسط مردم از سوي دولت به آنها آماده باش كامل داد. در نامه آماده‌باش بانك مركزي به بانكها، با توجه به اتمام عمليات واريز يارانه هاي نقدي به حساب متقاضيان و نزديك شدن به موعد اعلام امكان برداشت اين مبالغ توسط دولت، رعايت نكات مهمي مورد تأكيد قرار گرفته است. اين در حالي است كه رحيمي معاون اول رئيس جمهور نيز هفته گذشته در دو بخشنامه جداگانه با اعلام نزديكي اجراي قانون هدفنمدي يارانه ها، دستورات جديدي را در مورد كنترل قيمتها صادر كرده بود. گزارش فارس حاكي است، آغاز بزرگترين طرح ملي و اقتصادي كشور در حالي است كه تمامي دستگاه‌هاي اجرايي و نظارتي اعم از دولت، مجلس، قوه قضائيه و عوامل اجرايي بخشهاي خصوصي و تعاوني به ويژه توليد كنندگان و اصناف پيش از اين بر آمادگي كامل خود براي اجراي اين طرح تاكيد كرده بودند.


درخواست رسیدگی بین المللی به وضعیت زندانیان تبعیدی

....همسر زید آبادی: هیچ مرجعی در ایران صدای مظلومیت ما را نشنید، مراجع بین المللی کاری بکنند ****

سایت سحام نیوز: خانواده جمعی از روزنامه نگاران و فعالان سیاسی زندان رجایی شهر کرج طی نامه ای به کمیسر عالی حقوق بشر خواستار دیدار و گفتگوی مستقیم و بدون واسطه خانم پیلار با این زندانیان شدند.

خانواده‌های عیسی سحرخیز، احمد زیدآبادی، مسعود باستانی، مهدی محمودیان، منصور اسانلو، حشمت‌الله طبرزدی، مجید توکلی، رضا رفیعی فروشانی، رسول بداغی، کوهیار گودرزی از جمله کسانی هستند که از طریق این نامه خواستار بررسی ویژه کمیسر عالی حقوق بشر نسبت به وضعیت زندانیان رجایی شهر کرج شدند… این در حالیست که همسر باستانی و زیدآبادی در گفتگو با جرس درخواست رسیدگی مجامع بین المللی به و ضعیت زندانیان تبعیدی ایران کرده اند.

همسر زید آبادی: هیچ مرجعی در ایران صدای مظلومیت ما را نشنید، مراجع بین المللی کاری بکنند

مهدیه محمدی همسر احمد زید آبادی نامه به کمیسر عالی حقوق بشر را به نوعی واکنش خانواده های زندانیان به درخواست های بی پاسخ مانده این خانواده های در داخل ایران می داند و می گوید: اگر مجامع حقوق بشری پیگیر وضیعت حقوق بشر هستند، خب ما هم بشر هستیم که در ایران درمانده ایم و واقعا نمی دانیم چه باید بکنیم.

خانم محمدی با بیان این نکته که «ما هرچه به مراجع داخلی ایران مراجعه کرده ایم کسی پاسخ ما را نداده است»، تصریح کرد: ما نمی دانیم چگونه باید بگوییم که همسران ما بی گناه هستند، یعنی حتی از لحاظ قانون جمهوری اسلامی هم بیگناه هستند.

وی ادامه داد: به ما می گویند این زندانیان «امنیتی» هستند، ما نمی دانیم اقدام علیه امنیت ملی چگونه از طریق روزنامه نگاری رخ می دهد؟ ولی واقعا در داخل ایران به هر مرجعی که به فکرمان رسید برای دادخواهی مراجعه کردیم ولی کسی صدای مظلومیت ما را نمی شنود.

خانم محمدی با تاکید بر اینکه صدای خانواده های زندانیان به هیچ جایی نمی رسد گفت: برای همین ما فکر کردیم خانم پیلار وقتی می خواهد به ایران بیاید، طبیعتا حتما باید صدای ما را بشنوند، وگرنه صدای حکومت را آن سوی مرزها می شنوند، آقای محمد جواد لاریجانی می رود در خارج از ایران رسما حرف هایش را می زند، در صدا و سیمای جمهوری اسلامی دیدگاهش را مطرح می کند، ولی این ماییم که صدایمان به جایی نمی رسد، چطور ما باید ثابت کنیم که خانواده های ما بیگناه هستند و یک سال و نیم بی دلیل هم در زندان هستند، ما واقعا از مجامع بین المللی می خواهیم که رسیدگی کنند تا مشخص شود که آیا واقعا حق خانواده های ما این است که در زندان باشند یا اینکه باید در زندان باشند.

همسر مسعود باستانی: مجامع بین المللی به وضعیت زندانیان تبعیدی ایران رسیدگی کنند

مهسا امر آبادی، همسر مسعود باستانی روزنامه نگاری که پس از حوادث انتخابات دستگیر شده و تاکنون نزدیک به یک سال و نیم بدون حتی یک روز مرخصی در زندان رجایی شهر کرج به سر می برد به جرس گفت: انتقال برخی از روزنامه نگاران و فعالان سیاسی از اوین به زندان رجایی شهر کرج در واقع به این منظور صورت می گیرد که این زندانیان فراموش شوند تا آنجا که خود این دربندان نیز از زندان رجایی شهر به عنوان« دیار فراموش شدگان» یاد می کنند.

خانم امرآبادی که خود نیز پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران، چندین ماه زندانی بوده است می گوید: شاید مجامع حقوق بشری و سازمان های بین المللی تصور شان این است که زندانیان سیاسی و روزنامه نگاران دربند فقط در اوین به سر می برند و اگر دیداری هم قرار باشد صورت بگیرد احیانا فقط به بازدید از اوین خلاصه می شود که اگر چه این هم یکی از خواسته های ماست و مورد تقدیر است اما به هر حال خواسته دیگر ما این است که مجامع حقوق بشری نسبت به وضیعت زندانیانی که به زندان رجایی شهر کرج و زندان های دیگر در شهرستانی کوچک منتقل شدند حساسیت نشان دهند.

وی تاکید کرد: اگر نماینده هایی از سازمان ملل قصد سفر به ایران و بررسی وضعیت حقوق بشر را دارند باید بدانند که بسیاری از زندانیان سیاسی حوادث بعد از انتخابات به شهرهایی تبعید شده اند که وضیعت شان بسیار تاسف بار است لذا اگر چه ما در نامه مان به وضیعت زندانیان رجایی شهر اشاره کرده ایم، اما به نظرم حتی دیدار مجامع حقوق بشری با زندانیانی که به زندان های بهبهان و اهواز و شهرهای دیگر تبعید شده اند، واجب تر است.

همسر مسعود باستانی معتقد است: علاوه بر اینکه زندان اوین هم مشکلات زیادی دارد اما وضعیت زندانیانی که به شهرستانی کوچکی مثل اهواز و بهبهان تبعید شده اند، واقعا سخت است و باید کسانی این وضعیت را رسیدگی کنند.

لذا امیدواریم صدای ما به گوش مراجع بزرگتر برسد و به وضیعت این زندانیان رسیدگی شود.

نامه خانواده های زندانیان رجایی شهر کرج به کمیسر عالی حقوق بشر

متن کامل نامه خانواده های زندانیان رجایی شهر کرج در پی می آید:

سرکار خانم پیلار

کمیسر عالی حقوق بشر

با سلام و آرزوی بهروزی برای شما

بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد بار دیگر احتمال و زمینه‌های سفر شما به تهران را قوت بخشیده است.

ما خانواده‌های تعدادی از زندانیان سیاسی و روزنامه‌نگاران زندانی حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ که در حال حاضر از زندان اوین به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده‌اند صمیمانه آرزو می‌کنیم تا در پی این سفر فرصت دیدار و گفتگوی مستقیم و بدون واسطه اغلب زندانیان سیاسی از جمله عزیزان ما با شما فراهم شود.

همانطور که چندی پیش هم در نامه‌ای به آقای «بان‌کی‌مون» دبیرکل محترم سازمان ملل متحد تاکید کرده‌ایم به شما هم می‌گوییم که همسران، پدران و فرزندان ما در شرایطی نامساعد و همراه با اعمال فشار و تهدیدهای مختلف بازداشت، بازجویی و محاکمه شده‌اند و پس از صدور احکام سنگین حبس‌های طولانی به دلایل نامعلوم از زندان اوین به زندان رجایی‌شهر تبعید شده‌اند تا شاید در حاشیه قرار گرفته و توجه کمتری به سوی آنان جلب گردد.

از شما نیز انتظار داریم تا نسبت به عدم رعایت حقوق قانون و شهروندی و استانداردهای حقوق بشری درباره این زندانیان حساسیت نشان دهید.

در پایان از شما تقاضا می‌کنیم تا با دقت و جسارت کامل به ایران سفر کنید و بدانید که زندانیان سیاسی در همه جای ایران هستند، پس به دنبال شرایطی باشید تا بدون هیچ‌گونه دخالت یا نظارت دولتی امکان ملاقات و گفت‌وگو با همه زندانیان سیاسی از جمله تبعیدشدگان و خانواده‌های آنان که شاهد و قربانی عدم رعایت حقوق بشر در ایران هستند برایتان فراهم شود.


تحریمها؛ مشكل در زمينه انتقال درآمدهای نفتی به ايران

خبرگزاري حکومتی فارس: نشريه پلاتز تخصصی در تازه ترين شماره خود نوشت ايران بيش از 20 ميليون بشكه نفت خام خود را در 16 نفتكش بزرگ ذخيره كرده است .

اين نشريه نوشت منابع آگاه اخبار مربوط به ذخيره سازي نفت ايران در نفتكشهاي خليج فارس را تاييد كرده اند و گفتند، بيش از 4 ميليون بشكه نیز به تازگي به اين مجموعه افزوده شده است .

يك مقام آگاه در اين باره گفت بيش از 26 فروند نفتكش براي ذخيره سازي 52 ميليون بشكه نفت خام ايران در نظر گرفته شده است كه تا كنون 20 ميليون بشكه نفت در اين نفتكشها ذخيره شده است .

نشریه پلاتز مدعي است مشكلات ناشی از تحریمها در زمينه انتقال درآمدهاي نفتي به ايران عامل انباشته شدن نفت ايران بر روي نفتكش ها شده است.


کشته شدن پناهجویان باعث افزایش فشار بر دولت استرالیا

خبرگزاری «ریانووستی»/ کشته شدن 28 پناهجو به دنبال حادثه غرق شدن کشتی در جزیره "کریسمس" در اقیانوس آرام، باعث افزایش فشار بر "جولیا گیلارد" نخست وزیر استرالیا برای تسهیل سیاست های این کشور در زمینه پناهجویان شده است. این مطلب را خبرگزاری "رویترز" گزارش داد.

گیلارد روز پنجشنبه اذعان نمود که یکی از جنجالی ترین مسائل سیاسی استرالیا که در انتخابات گذشته سرنوشت ساز بود بار دیگر داغ شده است. اما وی اظهار کرد تلاش می کند از تجدید دوباره بحث در مورد پناهجویان که در گذشته با مسئله "بیگانه گریزی" همراه شده بود ممانعت کند و از حامیان کلیدی دولتش دلجویی نماید.

گیلارد که برای بررسی این حادثه تعطیلات کریسمس خود را نیمه کاره گذاشته و به سر کار برگشته بود در این مورد گفت: "بحث های عمومی در مورد پناهجویان و مهاجران اجتناب ناپذیر است. من طرفدار صداقت و گفتگوی آزاد مردم در باره سیاست دولت هستم".

گیلارد همچنین در یک اقدام غیر متعارف اعلام کرد که یک گروه سیاسی دو حزبی تمامی گزارشات را در مورد این حادثه تاسف بار مرور خواهد کرد و در صورت نیاز به تغییر در سیاست مهاجرتی، توصیه خود را ارائه خواهد نمود.

یادآوری می شود روز چهارشنبه یک کشتی حامل ده ها پناهجو به صخره ای در جزیره "کریسمس" در اقیانوس آرام برخورد کرد و منجر به کشته شدن 28 نفر پناه جوی ایرانی و عراقی گردید. این کشتی حامل حدود 70 مسافر بود که 42 نفر از آنها نجات داده شدند. اکثر مسافران ایرانی و عراقی بودند که برای پناهندگی به استرالیا می رفتند. علت این حادثه خرابی اوضاع جوی، باد و موج های بلند بوده است.


دادستان تهران گزارش های مربوط به وخامت حال محمد نوری زاد را رد کرد

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران وضعيت جسمی محمد نوری زاد را «خوب و مناسب» توصیف کرد. دادستان تهران به گزارش های مربوط به وخامت حال آقای نوری زاد پس از اعتصاب غذای چند روزه او در زندان اوین، واکنش نشان می داد. دادستان تهران درباره خبر انتقال این روزنامه نگار و فیلمساز به بیمارستان برای شکستن اعتصاب غذایش به زور، توضیحی نداد. ازسوی دیگرخديجه قوامی، مادر این زندانی سیاسی، در مصاحبه با رادیو فردا با ابراز نگرانی در مورد سلامت فرزندش، گفت که نام بيمارستانی که محمد نوری زاد در آن بستری شده به آنها اطلاع داده نشده است.


شمار بازداشت شدگان در ارتباط با انفجار چابهار 9 نفر اعلام شد

وزیر کشور جمهوری اسلامی می گوید 9 نفر تاکنون در ارتباط با انفجار انتحاری در چابهار بازداشت شده اند. او افزود که يك نفر از اين افراد در حال خروج از كشور و بقيه در كُنارك و چابهاردستگیر شدند. مصطفی محمد نجار همچنین دستگاه های اطلاعاتی خارجی، از جمله CIA و موساد را به دست داشتن در آن انفجار متهم کرد. وزیر کشور ایران و معاون او پیشتر گفته بودند که تروریست ها در پاکستان آموزش می بینند و برخی مقام های پاکستان، اوراق عبور آنها را فراهم می کنند. آمریکا انفجار چابهار را قویا محکوم کرده است.


ميرحسين موسوی: از زندانيان می خواهم به اعتصاب غذا پایان دهند

ميرحسين موسوی، روز جمعه در پيامی خطاب به زندانيانی که در اوين در اعتصاب غذا به سر می‌برند، از آنها خواست به اعتصاب خود پايان دهند. آقای موسوی گفته است که «دلبستگان آزادی و عدالت و عظمت ايران» نگران سلامت اين زندانيانند. نسرين ستوده، وکيل مدافع، محمد نوری‌زاد، روزنامه‌نگار و فيلمساز، غلامحسين عرشی، از بازداشتی‌های تظاهرات عاشورای سال گذشته، رضا شهابی، عضو هيئت مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران، و آرش صادقی، فعال دانشجويی، زندانيانی هستند که مدتی است در اعتصاب غذا به سر می‌برند. بر اساس گزارش‌ها، وضعيت جسمی اين زندانيان خوب نيست.


احمدی‌نژاد تروريست‌ها را «عوامل فتنه» خواند

محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور ايران، در پيامی به‌مناسبت واقعه تروريستی چابهار، بمب‌گذاران اين حادثه را «عوامل فتنه» و «مدعيان دمکراسی و حقوق بشر» دانست.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران محمود احمدی‌نژاد در پيام خود نوشته است رويداد چابهار «بار ديگر پرده از ماهيت واقعی مدعيان دمکراسی و حقوق بشر برداشت، البته عوامل فتنه بايد بدانند با همدستی و استخدام ايادی استکبار و حرکات تروريستی نمی توانند در وحدت شيعه و سنی خللی وارد نمايند.»


تالاب انزلی: تالابی که باتلاقی شده است تالاب انزلی تالاب انزلی

 نوشتۀ شاهرخ بهزادی  ISNA

تالاب انزلی را نابودی تهدید میکند. تالابی که منزلگاه هزاران پرنده زیبای مهاجر بوده است، هر ساله رو به کاستی میرود. تالاب انزلی که شاهرگ اصلی حیات منطقه سر سبز و زیبای گیلان است، اکنون بیشتر به خاطره زیبایی شبیه است که روان بزرگسالان مقیم در این منطقه را نوازش میدهد.

تالاب انزلی را نابودی تهدید میکند. تالابی که منزلگاه هزاران پرنده زیبای مهاجر بوده است، هر ساله رو به کاستی میرود.

تالاب انزلی که شاهرگ اصلی حیات منطقه سر سبز و زیبای گیلان است، اکنون بیشتر به خاطره زیبایی شبیه است که روان بزرگسالان مقیم در این منطقه را نوازش میدهد.

تالاب انزلی اکنون بیش از 16 سال است که تنها نامش تالاب است. میتوان گفت، تالابی است که در باتلاق افتاده و مردابی شده است. دیر زمانی است که مرگ تدریجی و غم انگیز این تالاب زیبا آغاز گردیده است. عرصه تالاب، آرام آرام کوچک و کوچکتر میشود. آب جای خود را بتدریج به نی زار میدهد، واز نی زار به تدریج، زمینی خشک و بایر سر بر می آورد. با نگاه کردن بدان فرآیندی غم انگیز را می بینیم که حکایت از عمق فاجعه دارد. باتلاقی، بجای تالابی، در میان زمین های خشک و فاقد حیات...