یکشنبه بیست و پنجم  مهرماه ١٣٨٩


دو نفر دیگر در ایران به جرم قاچاق مواد مخدر اعدام شدند

به گزارش خبرگزاری فارس دو نفر دیگر در ایران به جرم قاچاق مواد مخدر اعدام شدند. این خبرگزاری بدون اشاره به زمان اعدام این افراد نوشت، آنها در زندان اهواز به دار آویخته شده اند. علی رغم اعتراض نهادهای حقوق بشری، در سال های اخیر، آمار اعدام در ایران به شدت افزایش یافته است.


نخست وزیر سابق عراق، دولت ایران را به ایجاد آشوب در منطقه متهم کرد

ایاد علاوی، نخست وزیر سابق عراق و رهبر ائتلاف العراقیه، ایران را به ایجاد آشوب در منطقه متهم کرد. آقای علاوی روز یکشنبه در گفت و گویی با شبکه سی ان ان گفت، ملت های خاورمیانه قربانی تروریست هایی می شوند که "قطعا از سوی ایران حمایت مالی می شوند." ایاد علاوی این سخنان را در آستانه سفر نوری المالکی، نخست وزیر کنونی عراق، به ایران مطرح کرده است. آقای المالکی می کوشد تا با جلب حمایت شیعیان همچنان بر سرکار بماند.


وزارت ارشاد: نشریاتی که درباره سران مخالفان دولت گزارش دهند توقیف می شوند

احسان قاضی زاده، مدیر كل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد ایران، گفت نشریاتی که بیانیه و عکس سران مخالفان دولت را منتشر می کنند، توقیف می شوند. وی افزود: "نشریاتی در برخی استانهای كشور در جریانات یكسال گذشته به دلیل توهین به اصول نظام و اهانت ها به جایگاه مراجع و ولایت فقیه لغو مجوز شدند." مدیر كل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد همچنین گفت، نشریاتی که درباره تظاهرات نهم دیماه در حمایت از دولت، روز قدس و موارد مشابه گزارش نداده اند، از سوی دولت مورد حمایت قرار نمی گیرند.


زهرا رهنورد خواستار آزادی نسرین ستوده و سایر زندانیان سیاسی زن شد

زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی، در نامه‌ای سرگشاده به رئيس قوه قضاييه، از وی خواست که ضمن توجه به آزادی همه زندانيان سياسی، به ويژه زندانيان حوادث پس از انتخابات، هر چه سریع‌تر دستور آزادی نسرين ستوده و همه زندانيان سياسی زن را صادر کند.

نسرين ستوده، وکيل دادگستری، از ۱۳ شهريور سال جاری در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوين به سر می‌برد و نگرانی‌ها از وضعيت سلامت وی به شدت افزايش يافته است، چرا که اين مدافع حقوق بشر، از روز سوم مهرماه در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

وی حدود يک ماه است که هيچ تماسی با خانواده خود نداشته و همين مسئله باعث شده است که در مورد سلامت وی نگرانی‌های بسياری به وجود آيد.

خانم رهنورد در نامه خود به رئيس قوه قضاييه از ساير زندانيان زن از جمله مهديه گلرو، بهاره هدايت، محبوبه کرمی، عاطفه نبوی، هنگامه شهيدی نیز اشاره کرده است که به گفته او، به نوعی «در گروگان هستند».


مشکلات اقتصادی تهرانی‌ها را عصبی کرده است

سایت آفتاب: عدم سلامت روانی جامعه در ایران و روند رو به رشد جمعیت بیماران روانی، خسارت‌ها و هزینه هائی خواهد داشت که به مراتب سنگین‌تر از هزینه هایی است که بابت درمان بیماری‌های جسمی افراد پرداخت می‌شود.

دکتر پرویز مظاهری، دبیر انجمن روانپزشکان ایران، ضمن اعلام اینکه اضطراب، شایع‌ترین اختلال روانی شهرنشینان به خصوص در کلان‌شهر تهران است، می گوید: «سلامت جسمانی مربوط به یک بیمار است و می بایست درد را تحمل کند اما وقتی سلامت روان یک نفر دچار اختلال می‌شود، بیمار و خانواده و حتی جامعه دچار مشکل می‌شوند.»

بر اساس گزارش‌های وزارت بهداشت ۵ تا ۱۰ درصد بیماریهای روانی در کشورمان را افسردگی تشکیل می‌دهد که بر این اساس 7 تا 8 میلیون نفر از جمعیت کشور افسرده هستند.

سیدمحمد مومنی، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی نیز با اشاره به شیوع بالای اختلالات روانی در ایران که ۱۵ تا ۲۰ میلیون نفر از مردم جامعه را درگیر کرده، بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره را از ضروری‌ترین نیازهای جامعه می‌داند.

روانپزشکان با اعلام اینکه مشکلات اقتصادی، عامل مهم شیوع اختلالات روانی در تهرانی‌هاست، معتقدند که تفاوت فاحش درآمدی در پایتخت و افزایش فاصله طبقاتی به‌ هیچ عنوان قابل تحمل و دفاع نیست و اختلالات رفتاری زیادی را به‌وجود آورده به‌گونه‌ای که اکثر مردم تهران عصبی و عبوس شده‌اند و نشاط و سر‌‌زندگی در بین آنها کمتر دیده می‌شود.


شیطان پرستان در میان جوانان ما رخنه کرده اند

خبرگزاری مهر: معاون تبلیغ و ارتباطات بنیاد مهدویت کشور گفت: شیطان پرستان اکنون در میان جوانان ما رخنه کرده اند و والدین باید در این خصوص مراقبتهای بیشتری از فرزندان خود داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر در ماهشهر، حجت الاسلام محمد رضا نصوری شامگاه جمعه در سیزدهمین نشست فرهنگ انتظار و مهدویت در فرهنگسرای فردوسی ماهشهر گفت: بسیاری از مشکلات اجتماعی و سیاسی امروز جهان به دلیل خلاء معنویت و اخلاق در جوامع است.

وی در ادامه با اشاره به فرقه شیطان پرستان افزود: شیطان پرستان اکنون در میان جوانان رخنه کرده و به اجرای برنامه های خود از قبیل پارتیها، جشنهای شبانه و ... می پردازند تا جوانان ما را منحرف کنند و به اهداف شوم خود برسند.

معاون تبلیغ و ارتباطات بنیاد مهدویت کشور جامعه گریزی و تمایل به خودکشی را نتیجه گرایش به شیطان پرستی دانست و گفت: شیطان پرستی اخلاق و قوانین جامعه را مورد هدف قرار می دهد و شیطان پرستی ابتدا بر علیه مسیحیت مطرح شد و مهمترین اندیشه ای که ترویج کرد، جایگزینی موجودی شر یا شیطان به جای خداوند بود.

وی یاد آور شد: در دین اسلام و به خصوص تشیع برای گسترش عرفان ناب بسترهای مناسبی وجود دارد که از آن می توان به عاشورا، انتظار، زیارات ائمه اطهار (ع) و... اشاره کرد.

حجت الاسلام نصوری خاطرنشان کرد: کلیدی‌ترین عامل ارتباط قلبی ما با امام زمان(عج) ولایت و امامت اوست و جایگاهی است که او در شرع مقدس ما دارد و درست به همین دلیل است که به سهولت ارتباط عاطفی برقرار می‌شود.

وی با تاکید بر برتری عرفان اسلامی برعرفان ترویجی دیگر ادیان الهی افزود: مکاتب نوظهور و ادیان ساختگی که نتیجه سردر گمی بشریت امروز است در برابر عرفان اسلامی حتی دیده هم نمی شوند.

 

بگفته یک مقام وزارت بهداشت ایران طرح پیشگیری از همسرآزاری در دست تدوین است

یک مقام وزارت بهداشت در ایران میگوید، طرح پیشگیری از همسرآزاری با همكاری دفتر امور بانوان ریاست جمهوری در دست تدوین است.

به گزارش ایلنا، خبرگزاری کار ایران ، عباسعلی ناصحی مدیر اداره سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، تدوین طرح جامع پیشگیری از خودكشی ، برنامه‌های جلوگیری از كودك‌آزاری با همكاری سازمان بهداشت جهانی و تدوین طرح كشوری سلامت جنسی خانواده را از برنامه های وزارت بهداشت عنوان کرده است.


ایران خواستار افزایش امنیت در مرز با عراق شد

ایران خواستار افزایش امنیت در مرز با عراق شد. سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با وزیر کشور عراق، بر تقویت مناسبات دو كشور در عرصه‌های مختلف تاكید كرد.

به گزارش ایرنا خبرگزاری جمهوری اسلامی، سعید جلیلی عصر روز شنبه در دیدار با جواد بولانی، با اشاره به مشكلات موجود در تردد زائران ایرانی، تلاش بیش از پیش دولت عراق جهت افزایش امنیت و ارایه تسهیلات به خصوص در مناطق مرزی دو كشور را خواستار شد.

بنا بر این گزارش، وزیر كشور عراق نیز در این دیدار خواستار تقویت همكاری‌ها و انتقال تجربیات ایران خصوصا در زمینه مسایل امنیتی شد.


کسری تراز بازرگانی ایران سه میلیارد دلار افزایش یافت

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گزارش می‌دهد که کسری در تراز بازرگانی خارجی ایران، بدون احتساب صادرات نفت و گاز کشور، در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با رشدی بیش از سه میلیارد دلار روبرو بوده است.

به گزارش این خبرگزاری، بخش مهمی از افزایش ارزش واردات ایران در شش ماه نخست امسال ناشی از افزایش حدود سیصد درصدی میزان واردات بنزین و طلای خام برای مصارف غیرپولی است. بر پایه این گزارش، این کسری بودجه در بازرگانی خارجی ایران در حالی است که جایگاه آلمان، بریتانیا، کانادا، آرژانتین و استرالیا که از تحریم کنندگان ایران به‌شمار می‌آیند در میان کشورهای صادرکننده کالا به ایران نزول داشته ‌است.

در گزارش ایسنا، تنها از ترکیه و چین به عنوان کشورهایی که صادراتشان به ایران افزایش یافته، یاد شده ‌است.


نان یارانه ‌ای حذف می‌شود/نگرانی از اعتراض اقتصادی

معاون وزیر بازرگانی: نان یارانه‌ای به زودی حذف می‌شود، اما وضعیت از حال فعلی بدتر نمی‌شود!

همشهری آنلاین: معاون وزیر بازرگانی با بیان اینکه سناریوی تلفیقی وزارت بازرگانی برای تغییر قیمت نان در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در کارگروه طرح تحول اقتصادی تصویب شد، گفت: قیمت گندم با نرخ جهانی محاسبه می‌شود.

به گزارش مهر، حمید علیخانی در جمع خبرنگاران گفت: بر این اساس، قرار بر این شد که حمایت از خرید تضمینی گندم صورت گیرد و در عوض، یارانه تخصیصی به تولیدکنندگان نان، حذف و به‌صورت مستقیم به مصرف‌کنندگان پرداخت شود.معاون وزیر بازرگانی افزود: در این حالت، مصرف‌کنندگان نیز با دریافت یارانه‌های نقدی، خود تصمیم می‌گیرند که نان را با چه قیمتی از نانوایان آزادپز خریداری کنند.

به گفته علیخانی، در فرایند آزادسازی قیمت نان، مبلغ یارانه مستقیم به مردم پرداخت می‌شود. از سوی دیگر، آرد نیز با قیمت‌های جهانی در اختیار آزادپز‌ها قرار می‌گیرد که با توجه به آنکه قیمت آرد هم‌اکنون بالاتر از قیمت جهانی است، در نتیجه قیمت نان آزادپزها کاهش می‌یابد.وی اظهار داشت: سرانه مصرف نان و یارانه تخصیصی به هریک از مردم باید تجزیه و تحلیل شود.

معاون وزیر بازرگانی تاکید کرد: آنچه که از اهمیت برخوردار است، این است که دولت و مجلس به سمت حرکتی نخواهند رفت که وضعیت از حال فعلی بدتر شود.

یک سایت حکومتی (افکارنیوز) در این باره روز یکشنبه نوشت، دولت حداقل باید در خصوص اطلاع رسانی به مردم همت بیشتری به کار بنند تا خدای ناکرده آثار آزاد سازی یارانه ها مخالفتهای اجتماعی را در پی نداشته باشد.


ماموران يک جوان 26 ساله ايرانشهری را کشتند

انجمن فعالان حقوق بشر بلوچستان: ماموران انتظامي "يگان امداد" يک جوان بيست وشش ساله ايرانشهري را بقتل رساندند

يک جوان بيست وشش ساله به نام "عبدالرحيم کنبرزهي (قنبرزهي)" فرزند حاجي مراد هفته گذشته در منطقه "غريب آباد" ايرانشهر توسط ماموران انتظامي "يگان امداد" بقتل رسيد

طبق اظهارات حاضرين در صحنه, مامورين انتظامي بعد از توقف خودروي عبدالرحيم وي را با حالت خشونت بار و ضرب و شتم از خودرو پائين ميکشند. گويا وي بمنظور دفاع يکي از ماموران را در بغل ميگيرد و از وي بعنوان سپر در مقابل ضربات مامورين استفاده ميکند. مامورين وقتي ميبينند که بعد از گذشت حدود ده دقيقه ضرب و شتم هنوز موفق به دستگيري عبدالرحيم نشده اند از پشت يکي از مامورين بطرفش شليک و او را از ناحيه کمر زخمي ميکند. عبدالرحيم غرق در خون بر زمين ميافتد

مامورين با وجود اينکه مشاهده ميکنند که وي در حال خونريزي و نيازمند انتقال به بيمارستان است اينکار را نمی کنند و به افرادي هم که خواهان کمک به وي بودند اجازه نزديک شدن نميدهند. عبدالرحيم بعد از شش ساعت بعلت خونريزي و عدم کمک رساني در محل اتفاق در حضور ماموران انتظامي جان ميدهد

گفتنی است مامورين علت شليک به وي را حمل سلاح گرم و تهديد مامورين انتظامي ذکر کرده اند.

انجمن فعالان حقوق بشر بلوچستان

یکشنبه، 25 مهر ماه 1389 برابر با 2010-10-17


بازداشت دو شهروند بهايی ساكن تنكابن

خبرگزاری هرانا - دو شهروند بهايي ساكن شهرستان تنكابن ( از استان مازندران ) به نام هاي وحيد سليم ايقاني و آقاي قادري صبح روز شنبه 24 مهر ماه 1389 توسط ماموران اداره اطلاعات شهر مزبوربازداشت شده اند .

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، نامبردگان ابتدا به اداره اطلاعات تنكابن سپس به دادسراي انقلاب اين شهر برده مي شوند كه پس از ساعتي بازجويي به زندان شهر ساري منتقل مي گردند .

در حال حاضر اين دو شهروند بهايي در زندان شهرساري نگهداري مي شوند و هيچگونه اطلاعي در مورد دليل بازداشت نامبردگان به خانواده ها يشان ارائه نشده است .


شرکت نفتی توتال از توقف دادوستد فرآورده های نفتی با ایران خبر داد

کریستف دومارژری، رییس شرکت نفتی توتال، در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که این شرکت خریدو فروش فرآورده‌های نفتی با ایران را متوقف کرده است.

او افزود که توقف داد و ستد در راستای قوانین و تحریم‌های اتحادیه اروپا و فرانسه است و به دلیل فشارهای ایالات متحده صورت نگرفته است.

اظهارات رییس شرکت نفتی توتال در حالی بیان می شود که تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا علیه ایران تنها شامل سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز ایران می شود و موضوع داد و ستد فرآورده های نفتی، از جمله تحریم های آمریکا علیه ایران است.

عدم تحویل سوخت به "ایران ایر"؛ توافق آمریکا با کمپانیها

روزنامه واشنگتن پست در شماره امروز خود نوشت، در راستای گسترش تحریمها و افزایش انزوای رژیم تهران، ایالات متحده و چهار غول نفتی اروپایی در مورد عدم تحویل سوخت به هواپیماهای شرکت هوايیمايی "ایران ایر" توافق کردند.

این روزنامه نوشت، در پی این توافق، همه هواپیماهای "ایران ایر" در فرودگاههای آمستردام، لندن و استکهلم به علت عدم تحویل سوخت، مجبور به توقف طولانی میشوند. این تحریم در آلمان و اتریش نیز اجرا خواهد شد.

واشنگتن پست نوشت، بدین ترتیب "ایران ایر" مجبور به لغو و یا کاهش پروازهای خود به کشورهای اروپايی می شود.

توقف سوخت رسانی به هواپیماهای "ایران ایر" در لندن

سایت عصر ایران: مقامات فرودگاه هیترو لندن تصمیم گرفته اند به هواپیماهای شرکت هواپیمایی ایران ایر بنزین تحویل ندهند.

بر این اساس، هواپیماهای ایرانی در مسیر اروپا ضمن توقف سه ساعته و سوخت گیری مجدد به پرواز ادامه می دهند که در نتیجه آن، مسیر شش ساعته لندن- تهران به مسیر بیش از 9 ساعته تبدیل خواهد شد.

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .