خبرهای برگزیده- چهارشنبه بیست و چهارم آذر ١٣٨٩


مدير مسئول روزنامه ايران احضار شد

سایت حکومتی بی باک: مدير مسئول روزنامه ايران در شب تاسوعاي حسيني با حكم دادسراي عمومي و انقلاب تهران احضار شد.

به گزارش فارس، اين احضار به دنبال دادگاه هفته گذشته روزنامه ايران كه با شكايت مهدي هاشمي برگزار و به دفاعيات كاوه اشتهاردي و افشاگري او منجر شده بود، صورت گرفته است.

دادستان تهران پس از اين دادگاه از انتشار متن دفاعيات مدير مسئول روزنامه ايران، در رسانه‌ها جلوگيري و در مصاحبه‌اي اعلام كرد كه قوه قضائيه عليه اشتهاردي اعلام جرم خواهد كرد.

مديرمسئول روزنامه ايران با تأييد اين خبر افزود: شكايت اخير براي رسيدگي به شعبه دوازدهم دادسراي كاركنان دولت ارجاع شده است.

اشتهاردي «جلوگيري از دستور قضايي، افترا و نشر اكاذيب» را اتهاماتي خواند كه در اين احضاريه به وي ابلاغ شده است.

روزنامه ايران امروز هم در آستانه سالگرد عاشوراي سال 88 ويژه نامه‌اي را منتشر كرد كه بازخواني پرونده‌هاي مهدي و فائزه هاشمي بخش‌هايي از آن را تشكيل مي‌دهد.

اين روزنامه در شماره امروز خود دست‌خطي از مهدي هاشمي را منتشر كرده كه نشان دهنده نقش او در طراحي القاي دروغ بزرگ تقلب در انتخابات است.


گزارشهای مربوط به اعتصاب غذای محمد نوری زاد

گزارش دریافتی: لحظاتی پیش (بعدازظهر چهارشنبه) از اوین گزارش رسید که حال محمد نوری زاد رو به وخامت نهاد ه است.ساعت 14.20 امروز چهارشنبه از اوین خبر رسید که محمد نوری زاد به دلیل اعتصاب غذا بیهوش شده است. متاسفانه این تماس از اوین بلافاصله قطع شد و هیچ خبر دیگری تا این لحظه در دسترس نیست. همچنین گزارش دیگری که شب گذشته از اوین به دست ما رسید حکایت از همراهی بسیاری از زندانیان با نوری زاد دارد. این هنرمند و روزنامه نگار منتقد به دلیل انتقاد از رهبر ایران مدتهاست که در زندان به سر می برد. او همواره از وضعیت برخورد با زندانیان و روند قضایی حاکم بر پرونده های سیاسی انتقاد کرده است. در روزهای گذشته نوری زاد که اکنون در میان طیف مذهبی جنبش به ”حر” معروف شده است در پیامی اعلام کرد که وارد اعتصاب غذای خشک خواهد شد. همچنین گزارش دیگری از یک منبع موثق حاکی از عزیمت خانواده های زندانیان به سوی اوبن حکایت می کند. گویا خانواده های زندانیان اوین با ظرفهای آب به سوی زندان روانه شده اند. فضای خاصی که همزمان با شب تاسوعا از اوین گزارش شده بسیار تاثیر گذار و تاثر برانگیز است.

****

در پی اعتصاب غذای محمد نوری زاد و وخامت وضعیت جسمانی وی، جمعی از اهالی سینما با خانواده ی آقای نوری زاد ملاقات کردند و ضمن اظهار همدلی و همدردی با شرایط ایجادشده برای این هنرمند متعهد، طی نامه ای خواستار پایان یافتن وضعیت بحرانی محمد نوری زاد شدند.

این سینماگران که دوشنبه شب در منزل آقای نوری زاد حضور یافتند، از خانواده ی ایشان درخواست کردند که تقاضای آن­ها مبنی بر پایان دادن به اعتصاب غذا به هر طریق ممکن به آقای نوری زاد برسد.

متن این نامه بدین شرح است:

"محمد نوری زاد عزیز،

ما نگرانیم و آرزومند.

نگران سلامتی تو که با اعتصاب غذای خشک به مخاطره افتاده است؛

و آرزومند آزادی و حضور دوباره ی تو در کنار خانواده ات و خانواده ی سینما هستیم."

رخشان بنی اعتماد، کمال تبریزی، جعفر پناهی، کیومرث پوراحمد، مجتبی میرطهماسب، کامپوزیا پرتوی، حسن برزیده، محمد رحمانیان، مهتاب نصیرپور، محمد رسول اف، مازیار میری، محمدرضا موئینی، منوچهر محمدی، مهناز محمدی، داوود رشیدی، محسن عبدالوهاب، سید رضا میرکریمی، ابراهیم سعیدی، بایرام فضلی.


 یک کارشناس آلمانی: کرم «استاکس نت» برنامه اتمی ایران را "دو سال" عقب انداخته است

یک کارشناس آلمانی می گوید، کرم «استاکس نت» برنامه اتمی ایران را "دو سال" عقب انداخته است. رالف لانگنِر، یکی از نخستین کسانی که کد استاکس نت را تحلیل کرده است، در گفت و گو با روزنامه اسرائیلی جروزلم پست گفت: کرم استاکس نت به اندازه یک حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران ضربه زد. مقام های جمهوری اسلامی،ضمن تائید آلوده شدن هزاران رایانه صنعتی به کرم استاکس نت، تکذیب کرده اند که این کرم به تاسیسات هسته ای آسیبی وارد کرده باشد.


حقوق بشر؛ وکیل دادگستری به سه سال حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا - دکتر وحید احمد فخرالدین وکیل پایه یک دادگستری، استاد دانشگاه و فعال حقوق بشر از دیگر قربانیان سناریو دستگاه امنیتی خاصه همراهان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به سه سال حبس تعلیقی محکوم شد.

بنا بر اطلاع گزارشگران خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این وکیل دادگستری و از همکاران سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در اسفند ماه سال گذشته و در پی یورش سازمان یافته اطلاعات سپاه پاسداران به منازل فعالان حقوق بشری بازداشت شد، وی پس از تحمل ماهها انفرادی با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

دکتر وحید احمد فخرالدین وکیل پایه یک دادگستری و فعال حقوق بشر که در 13 اسفند ماه در شهر اهواز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیر عباسی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام از طریق عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به سه سال حبس تعلیقی محکوم شده است.

شایان ذکر است، راس ساعت 21 روز سه شنبه 11 اسفندماه لغایت 9 صبح روز 12 اسفندماه به مدت 12 ساعت طرح ضربتی، گسترده و برنامه ریزی شده ای از سوی دستگاه امنیتی برای بازداشت فعالان حقوق بشر خاصه همکاران یا اعضای سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به اجرا گذاشته شد که منجر بازداشت بیش از 30 تن از فعالان حقوق بشر شد.


 سنگال سفیر خود را از ایران فرا خواند

سنگال روز سه‌شنبه با اعلام نارضایتی از توضیحات ایران در باره ماجرای کشف محموله سلاح در نیجریه، سفیر خود را از تهران احضار کرد.

وزارت خارجه سنگال، در بیانیه‌ای، اعلام کرده است توضیح ایران را در قبال محموله تسلیحاتی که یک ماه و نیم قبل در نیجریه کشف شد «ناکافی» می‌داند.

اواخر ماه اکتبر، پس از کشف و توقیف محموله‌ای تسلیحاتی در نیجریه، که از مبدا ایران ارسال شده بود، گامبیا (همسایه سنگال) نیز روابطش را با ایران قطع کرده بود.


بازداشت چند شهروند در کردستان

آژانس خبری موکریان سرویس حقوق بشر

چند شهروند سقزی به نام های کاوه خلیفه ای، آزاد رستمی و امید محمد امینی توسط نیروهای امنیتی در این شهر دستگیر شدند.

به گفته خبرنگار آژانس خبری موکریان، این سه شهروند که مورخه 20 آذر ماه بازداشت شده اند روز گذشته به زندان مرکزی سقز منتقل شدند.

تاکنون هیچ علت یا عللی برای بازداشت این شهروندان از سوی مراجع قضائی در سقز اعلام نشده اما شنیده ها حاکی از آن است که این افراد به همکاری با یکی از احزاب متهم شده اند.

از بانه نیز به آژانس خبری موکریان خبر رسیده که یک شهروند اهل بانه به نام عبدا... بهرامی 60 ساله توسط نیروهای امنیتی دستگیر و روانه زندان شده است.

گفته می شود بازداشت این شهروند که حدود 15 روز پیش صورت گرفته به اتهام همکاری با احزاب غیر قانونی بوده است.


احضار دانشجوی ارشد دانشگاه تهران به دادسرای زندان اوین

خبرگزاری هرانا - مهدی تاجیک دانشجوی ارشد دانشگاه تهران سه شنبه هفته جاری طی یک تماس تلفنی به دادسرای زندان اوین فراخوانده شد.

بنا به اطلاع گزارشگران خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران(هرانا)، این فعال مطبوعاتی اردیبهشت ماه سال جاری طی حکمی که از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب صادر شده بود به 27 ماه حبس تعزیری و 30 سال محرومیت مطبوعاتی و سیاسی محکوم گردیده بود. این احضار در حالی صورت می پذیرد که بنا بر شنیده ها پرونده نامبرده هنوز در دادگاه تجدیدنظر بوده و تا هم اکنون حکم دادگاه تجدیدنظر به ایشان یا وکیلشان ابلاغ نشده است. هنوز از جزئیات این احضار اطلاع دقیقی در دست نمی باشد.

شایان ذکر است که تاجیک در حکم دادگاه بدوی به اتهام اجتماع و تبانی به دو سال حبس تعزیری و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به نود و یک روز حبس تعزیری و همچنین به جهت اهانت به رئیس جمهور به یک میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است.

بنا بر نوشته برخی از سایت های خبری ، قاضی شعبه 26 دادگاه انقلاب در ادامه حکم صادره این فعال مطبوعاتی را به مدت 30 سال از حرفه خبرنگاری، تالیف کتاب، سخنرانی، مصاحبه، مقاله نویسی و حتی تحلیل سیاسی محروم نموده است. عضویت ، هواداری و همچنین فعالیت موثر در احزاب و گروههای سیاسی و به طور کل ورود به حوزه مسائل نظری سیاسی از مصادیق این ممنوعیت اعلام شده است.

این فعال مطبوعاتی سال گذشته در پی دستگیری های گسترده فعالین سیاسی ، پس از وقایع عاشورای حسینی در منزل خود بازداشت و چندین ماه در زندان به سر برده و سپس با فرا رسیدن سال جدید با قید وثیقه از زندان آزاد می گردد.

مهدی تاجیک کارشناس فیزیک هسته ای و دانشجوی کارشناس ارشد مطالعات آمریکا دانشگاه تهران می باشد. وی سابقه نویسندگی و خبرنگاری و همکاری با مطبوعات اصلاح طلب را نیز در کارنامه سیاسی خود دارد. این فعال سابق دانشجویی، پیش از این نیز در سال 1385 به جرم انتشار برخی مقالات خود و همچنین تاسیس یک گروه دانشجویی ، توسط نیروهای امنیتی دستگیر و ماهها در زندان 59 سپاه در بازداشت به سر برده است. وی در همان سال توسط دادگاه انقلاب به دو سال و نیم سال حبس تعزیری محکوم گردیده بود.

شایان ذکر است که احضار این فعال مطبوعاتی در حالی است که در روزهای اخیر شاهد بازداشت تعداد قابل توجهی از فعالین مطبوعاتی می باشیم . همچنین روز سه شنبه هفته گذشته (١۶ آذر – ٧ دسامبر)، سه خبرنگار روزنامه شرق و مدیرعامل آن روزنامه علی خدابخش، همچنین امیرهادی انواری، خبرنگار اقتصادی روزنامه های اصلاح طلب، توسط ماموران امنیتی دستگیر شدند، تا به خیل دهها روزنامه نگاری بپیوندند که طی ١٨ ماه اخیر (بعد از انتخابات ریاست جمهوری) دستگیر، روانه بازداشتگاه یا محکوم شده اند. هم اکنون ٣۵ روزنامه نگار و فعال مطبوعاتی، در نقاط مختلف ایران تحت بازداشت یا در حال گذراندن دوران محکومیتی هستند، که قضات دادگاههای انقلاب و تجدیدنظر، تحت فشار و اِعمال نفوذ و تهدید نهادها و ماموران امنیتی، آنها را صادر کرده اند.


تأیید و اجرای حکم هفت سال زندان یک فعال دانشجویی

دانشجونیوز: مهدی خدایی فعال دانشجویی و فعال حقوق بشر که طی دو پرونده به چهار و ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بود با تایید حکم خود محکوم به سپری کردن هفت سال زندان است.

به گزارش رهانا، سامانه «خبری خانه حقوق بشر ایران» این فعال دانشجویی که از تاریخ ۱۲ اسفند ماه سال گذشته در بازداشت به سر می‌برد در مهر ماه سال جاری از طرف شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به سه سال زندان محکوم شده بود.

«تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی» از جمله اتهامات این فعال دانشجویی است که در دادگاه بدوی بدان خاطر به سه سال زندان محکوم شده است. این حکم عینا در دادگاه تجدیدنظر به تأیید رسیده است.

همچنین خدایی در اسفند ماه سال ۸۸ نیز بابت پرونده قبلی خود نیز به چهار سال زندان محکوم شده بود. این حکم از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق برپایی تجمعات و تبلیغ علیه نظام» صادر شده بود.

با تأیید هر دو حکم در دادگاه تجدید نظر استان تهران و اجرای این احکام وی باید به مدت هفت سال در زندان باشد.

خدایی دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد شهر ری، از ابتدای بازداشت خود که نزدیک ۱۰ ماه از آن می‌گذرد تا کنون در بند ۲ الف زندان اوین که زیر نظر سپاه پاسداران اداره می‌شود، به سر برده و هم اکنون نیز علی‌رغم گرفتن حکم سنگین هفت سال زندان به بند عمومی زندان منتقل نشده است.

مهدی خدایی با حسین رونقی ملکی که او نیز با گذشت یک سال از بازداشت و گرفتن حکم در همین بند از زندان به سر می‌برد در یک سلول زندانی هستند.


 نسرین ستوده بدلیل اعتصاب غذا در وضعیت جسمانی بدی بسر می برد

رضا خندان، همسر نسرين ستوده، وکيل زندانی می گويد خانم ستوده همچنان در اعتصاب غذاست و به همین دلیل در وضعیت جسمانی بدی بسر می برد. نسرين ستوده ۱۳ شهريور ماه گذشته به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شد و از آن زمان در سلول انفرادی بسر می برد. خانم ستوده وکالت شماری از بازداشت شدگان پس از انتخابات را بر عهده داشت. او تاکنون چند بار در زندان اعتصاب غذا کرده است و آخرین بار از ۱۵ آذرماه در اعتصاب غذای خشک بسر می برد. به گفته رضا خندان، دادگاه، اتهام جدیدی را با عنوان «بی حجابی» در یک فیلم ویدیوئی به خانم ستوده نسبت داده است.


کتاب خانواده، نماز و مسجد منتشر شد

خبرگزاری بین المللی زنان "ایونا" : « کتاب خانواده، مسجد و نماز» از سوي دفتر مطالعات و پژوهش هاي قم، وابسته به مرکز رسيدگي به امور مساجد کشور، مهرماه سال جاري منتشر و روانه بازار کتاب کشور شد.

به گزارش خبرگزاری زنان، پيشگفتار،‌ مقدمه،‌ مفهوم شناسي، نماز، خانواده در قرآن و سنت، کارکردهاي خانواده در انديشه اسلامي، عوامل تحکيم خانواده، خانواده مسجدي، آسيب شناسي مساجد و نهاد خانواده، راهکارهاي ترويج نماز، راهکارها و عوامل احياي نقش و کارکردهاي مساجد و تقويت نظام ديني خانواده از مهم ترين سرفصل هاي کتاب خانواده، نماز و مسجد به شمار مي رود.

در مقدمه اين کتاب به قلم حجت الاسلام مجتبي فرهنگيان با تحليل و بررسي جداگانه نقش هر يک از سه عنصر خانواده ، مسجد و نماز آمده است: رابطه مسجد و خانواده آنچنان در هم تنيده است که مطالعه يکي بدون ديگري در بافت جغرافيايي معرفتي اسلام فاقد معني و عقيم خواهد بود. در ادامه مقدمه اين کتاب مي خوانيم: نماز در اين ميان حلقه وصل اين دو نها ديرپا و پوياست، نماز تمرين و تکرار انسان بودگي با پس نمائي از معراج نبوي است که قافله بشري را با کاروان سالاري«امام» به غايتي فرا زميني تاويل و تصعيد مي برد تا انسان در هر عصري و با تعلق به هر هزاره اي بتواند با روايت نماز در بستر مسجد، خانواده ديني را بازتوليد نمايد. حجج اسلام علي اکبر گندمکار و ‌مجتبي فرهنگيان از نويسندگان و تهيه کنندگان اين کتاب به شمار مي روند، حجت الاسلام محمود حسين زاده خراساني ويراستاري کتاب خانواده، نماز و مسجد را بر عهده داشته است و هادوي خسروي نيز کار مقابله و نمونه خواني اين اثر را عهده دار بوده است. گفتني است،‌ کتاب خانواده، نماز و مسجد از سوي دفتر مطالعات و پژوهش هاي قم، مرکز رسيدگي به امور مساجد کشور در 336 صفحه براي چاپ نخست در مهرماه سال جاري چاپ و منتشر شده است.


احمد قابل به ۲۰ ماه حبس محکوم شد

احمد قابل، پژوهشگر دينی در ايران، به اتهام «تبليغ عليه نظام و اهانت به آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ايران» به ۲۰ ماه زندان محکوم شده است.

به گزارش تارنمای جنبش راه سبز (جرس)، قابل به اتهام «تبليغ عليه نظام به يک سال و به اتهام اهانت به رهبری به هشت ماه حبس و همچنين به سه سال ممنوعيت مصاحبه و سه سال ممنوع‌الخروجی از محل زندگی (فريمان) و به دليل داشتن گيرنده ماهواره، به جريمه نقدی و مصادره لپ‌تاپ شخصی محکوم شده است محکوم شده است.»

احمد قابل ۲۹ آذرماه ۸۸ زمانی که قصد داشت برای حضور در مراسم خاکسپاری آيت‌الله حسين‌علی منتظری از مراجع تقليد به قم برود، بازداشت شد.


«بازنشستگی سياسی، شرط آزادی يزدی»

«توقف کامل فعليت‌های سياسی» به‌عنوان شرط آزادی ابراهيم يزدی، دبير کل نهضت آزادی ايران که از ۹ مهرماه ۸۹ در بازداشت به‌سر می‌برد، اعلام شده است.

تارنمای کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران به نقل از يک «منبع موثق» خبر داده که بازجوها يکی از شروط آزادی آقای يزدی را «تعهد ايشان برای بازنشستگی سياسی» اعلام کرده‌اند.

به گفته اين منبع که نامش فاش نشده، يزدی اين شرط را نپذيرفته است.

اين منبع همچنين هشدار داده که با توجه به بيماری يزدی هر لحظه احتمال دارد که وی در بند ۲۰۹ زندان اوين فوت کند.

دادگاه رسيدگی به اتهامات ابراهيم يزدی قرار بود ١٦ آذر برگزار شود اما گفته می‌شود به دليل «وخامت» حال يزدی برگزار نشده است

وی افزوده: «بازجوها به دکتر يزدی به دروغ گفته‌اند که دکتر بهداری در گزارش‌اش حال عمومی او را خوب عنوان کرده است و عمر هم دست خداست و اگر هم اتفاقی بيفتد اين گزارش‌ها را منتشر می‌کنيم ‫و نگرانی از فوت شما در اين‌جا نداريم.»

پيش‌تر نيز گزارش‌هايی درباره «وخامت» حال يزدی در زندان منتشر شده بود. وی شامگاه پنج‌شنبه ١١ آذرماه جاری به دليل «درد شديد قلبی و افزايش شديد فشار خون‌» به بهداری زندان اوين منتقل شد.

يزدی که به بيماری سرطان دچار است، به دليل عوارض ناشی از بازداشت قبلی خود، تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته بود.

اين زندانی سياسی ٨۰ ساله روز نهم مهرماه ٨٩ به همراه گروهی از اعضای رهبری نهضت آزادی ايران به اتهام شرکت در مراسم ختم و «نماز جمعه غيرقانونی» در اصفهان بازداشت شد.

همه بازداشت‌شدگان در روزهای بعدی آزاد شدند اما ابراهيم يزدی با گذشت نزديک به دو ماه همچنان در بازداشت و در زندان اوين به‌سر می‌برد.

دادگاه رسيدگی به اتهامات ابراهيم يزدی قرار بود ١٦ آذر در شعبه ١٥ دادگاه انقلاب برگزار شود اما اين منبع «موثق» به کمپين بين‌المللی حقوق بشر گفته که اين دادگاه به دليل «وخامت» حال يزدی برگزار نشده است.

خانواده ابراهيم يزدی، آبان ماه گذشته طی نامه‌ای خطاب به مسلمانان جهان، خواستار تلاش برای آزادی اين فعال سياسی شدند.

همچنين ١٠ تن از فعالان سياسی و خانواده زندانيان سياسی ايران هفته گذشته با انتشار بيانيه‌ای نسبت به بازداشت و ادامه حبس دبيرکل نهضت آزادی ايران هشدار دادند.

محمدرضا خاتمی، زهرا رهنورد، عبدالله رمضان‌زاده، عزت‌الله سحابی، حسين شاه‌حسينی، احمد صدر حاج‌سيدجوادی، هادی کحال‌زاده، فخرالسادات محتشمی‌پور، الهه مجردی و مصطفی معين که اين بيانيه را امضا کرده‌اند ضمن درخواست آزادی ابراهيم يزدی، به مسئولان قضايی ايران هشدار داده‌اند که مسئوليت پيامدهای ادامه بازداشت اين زندانی کهنسال بر عهده آنان است.


درخواست هنرمندان از نوری‌زاد برای پایان دادن به اعتصاب غذا

در پی اعتصاب غذای محمد نوری زاد و وخامت وضعیت جسمانی وی، جمعی از هنرمندان و اهالی سینما ضمن دیدار با خانواده‌ی نوری‌زاد و اظهار همدلی و همدردی با شرایط ایجادشده برای این هنرمند متعهد، خواستار پایان گرفتن وضعیت بحرانی محمد نوری‌زاد شدند.

به گزارش کلمه، این هنرمندان همچنین در نامه‌ای خطاب به محمد نوری‌زاد، نسبت به سلامتی او که با اعتصاب غذای خشک به خطر افتاده، ابراز نگرانی کردند و خواستار آزادی و حضور دوباره‌ی او در کنار خانواده‌اش و خانواده‌ی سینما شدند.

بر اساس این گزارش، متن نامه هنرمندان به نوری‌زاد بدین شرح است:

محمد نوری‌زاد عزیز ما نگرانیم و آرزومند. نگران سلامتی تو که با اعتصاب غذای خشک به مخاطره افتاده است و آرزومند آزادی و حضور دوباره‌ی تو در کنار خانواده‌ات و خانواده‌ی سینما هستیم. ۲۲ آذر ماه ۱۳۸۹

این نامه را رضا میرکریمی، مجتبی میرطهماسب، رخشان بنی‌اعتماد، جعفر پناهی، کیومرث پوراحمد، کمال تبریزی، کامپوزیا پرتوی، محمد رحمانیان، مهتاب نصیرپور، محمد رسول‌اف، مازیار میری، محمدرضا موئینی، حسن برزیده، منوچهر محمدی، مهناز محمدی، داوود رشیدی، محسن عبدالوهاب، ابراهیم سعیدی و بایرام فضلی امضا کرده‌اند.

گفتنی است محمد نوری‌زاد از ابتدای هفته جاری، در اعتراض به عدم رسیدگی به شکایت خود از ماموران وزارت اطلاعات و محکومیت خود او به خاطر این شکایت، آن هم در یک دادگاه سه‌دقیقه‌ای پر از توهین و تهدید، دست به اعتصاب غذا زده و در حال حاضر ممنوع الملاقات است. همسر او نیز در مصاحبه‌ها و نامه‌های اخیر خود، ضمن اشاره به عزم راسخ نوری‌زاد در تحقق تصمیمش، نسبت به جان او ابراز نگرانی کرده است.