خبرهای برگزیده- یکشنبه بیست و سوم آبان ١٣٨٩


 یک جوان معترض به خامنه ای را زیر شکنجه کشتند

هرانا؛ یک جوان معترض به رهبر ایران به طرز مشکوکی در بازداشتگاه سپاه جانباخت

خبرگزاری هرانا – هفته گذشته یک جوان سی ساله به نام "حمید مدملی" که به اتهام توهین به رهبر ایران در تماس با یک شبکه فارسی زبان توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده بود به طرز مشکوکی در بازداشتگاه نامعلومی جانباخت.

بنابه اطلاع گزارشگران هرانا، حمید مدملی اهل محله سرآسیاب شهرستان مسجد سلیمان چندی پیش به دلیل ارتباط با یک شبکه فارسی زبان ماهواره ای و انتقاد به رهبر ایران و رئیس جمهوری توسط اطلاعات سپاه پاسداران در منزل مسکونی اش در تهران بازداشت شد.

ماموران امنیتی سپاه در هنگام مراجعه به منزل این شهروند، با ضرب و شتم شدید وی را به مکان نامعلومی منتقل کردند و پیگیری های خانواده این زندانی با گذشت چندین ماه از زمان بازداشت راه به جایی نبرد.

سر انجام پس از پیگیری های مستمر ماموران اطلاعاتی جسد این جوان را با تدابیر امنیتی در زادگاه اش "مسجد سلیمان" به خاک سپرده و برادر وی را نیز به دلیل شکایت از ارگان مربوطه تهدید کردند.

شلاق مجازاتی وحشیانه و غیرانسانی - بهروز جاوید تهرانی

متن زیر که توسط زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی در مورد اجرای حکم ضد بشری و قرون وسطایی شلاق نوشته شده برای انتشار در اختیار "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" قرار گرفته است. اجرای حکم ضد بشری شلاق که چند سال است در مورد زندانیان سیاسی متوقف شده بود دوباره برای ایجاد رعب و وحشت در بین مردم آن را به اجرا آورده اند. متن نوشته به قرار زیر می باشد: صبح چهارشنبه 19 آبان این هفته بلندگوی بند اسم من را صدا زد تا با لباس مرتب به اجرای احکام بروم در آنجا با حضور رئیس اجرای احکام حسن آخریان ما را به جرم بر هم زدن نظم و آرامش عمومی که به خاطرش به حبس و شلاق محکوم شده بودم 74 ضربه شلاق زدند . حکمی که مربوط به تحصن در مقابل سازمان ملل صادر شده بود.تحصنی بدون شعار و در کمال سکوت و بطور نشسته نمی خواهم اکنون به تفسیر و تعبیر این ... بپردازم که چرا اینک و به چه کیفیتی این حکم در مورد من اجرا شد بلکه مهمتر اینکه گذشت از نوع اتهامی که به خاطرش محکوم به شلاق گردیده بودم . نفس این مجازات مصداق بارز شکنجه ،تحقیر آمیز، وحشیانه و غیر انسانی است و وجدان هیچ انسانی آزاده ای نه در حال و نه در گذشته و نه آینده اینگونه مجازاتها را بر نمی تابد . آرزوی روزی را دارم که قوانین کشور ما مبرا از اینگونه مجازاتهای بدوی و بربری گردیده و قوانینی مبتنی بر استانداردهای بالای حقوق بشری وضع گردد و دیگر هیچ زندانی سیاسی حتی یک ساعت هم در زندان بسر نبرد

بند 2 سالن 4 زندان رجایی شهر کرج 20 آبان 1389

یک فعال کارگری دیگر در سقز بازداشت شد

خبرگزاری هرانا - روز پنچ شنبه مورخ ۲۰ / ۸ / ۸۹، عمر اسماعیل پور فعال کارگری، در شهرستان نقده از طرف حفاظت سپاه پاسداران احضار و بازداشت شد

به گزارش کمیته هماهنگی، تا کنون هیچ اطلاعی از محل و وضعیت این فعال کارگری به دست نیامده است پیشتر نیز دو تن از فعالان کارگری این شهر به نامهای صدیق خسروی و ابراهیم اسماعیل پور بازداشت و به زندان مرکزی نقده منتقل شدند.

دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی در هفته های اخیر فشار بر فعالین کارگری را به دلیل شدت یافتن اعتراضات ایشان افزایش داده است و بازداشت آنها را در دستور کار خود قرار داده است.

پلیس سرکوبگر؛ تشکیل یک نیروی جدی پلیس

خبرگزاري فارس: فرمانده نيروي انتظامي اعلام كرد تا يك ماه آينده پليس تبادل اطلاعات و فناوري (فتا) تشكيل مي‌شود.

به گزارش خبرنگار انتظامي خبرگزاري فارس، سردار اسماعيل احمدي مقدم امروز (يک‏شنبه) در همايش تخصصي فناوري اطلاعات و ارتباطات در نظم و امنيت اجتماعي گفت: فناوري‌ها بر سرعت، سهولت و دقت خدمات و كارها تاثير گذاشته‌اند و اين يكي از مشخصات فناوري‌هاي نوين است.

وي اظهار داشت: در گذشته ارزاني و كيفيت در تعارض بودند اما فناوري‌هاي نوين اين تعارض را حل كردند، در حوزه فناوري اطلاعات هر چه پيش مي‌رويم علي رغم افزايش تورم با كيفيت بالا و كاهش قيمت مواجه مي‌شويم.

سردار احمدي مقدم با اشاره به مشكلات و مضرات فناوري‌هاي نوين گفت: متاسفانه اين فناوري‌ها مشكلاتي براي جامعه بشري به وجود مي‌آورند كه يكي از آنها تغيير در شيوه زندگي و كاهش تحرک است كه موجب گسترش امراض رواني و مشكلات جسمي مي‌شود.

اين مقام ارشد نيروي انتظامي تصريح كرد: گسترش فناوري‌هاي نوين گروه جديدي از چالش‌ها را براي انسان به وجود آورده است كه كاهش كنترل و افزايش جرائم و بستر‌هاي آن از مهمترين چالش‌ها است.

سردار احمدي مقدم گفت: پيشرفت علم جهاني شدن مهاجرت و توسعه شهرنشيني از مؤلّفه‌هاي مهم ناامني به شمار مي‌رود و افزايش پديده جرم و بستر‌هاي آن را سرعت مي‌بخشند.

وي با بيان اينكه فناوري‌هاي نوين با اين چالش‌هايي كه دارند اما يك ضرورت محسوب مي‌شوند، اظهار داشت: نقش فناوري‌هاي نوين در زندگي انسان غير قابل كتمان است و در يك مسير اجباري و يك‎طرفه گام برمي‌داريم و اين آبي است كه ما را با خود مي‌برد و كشور در اين زمينه زمان را هدر داده است.

سردار احمدي مقدم در ادامه افزود: نياز به شناخت تهديدات، فرصت‌ها و معالجه و پيشگيري در اين حوزه داريم و اگر چاره‎انديشي نكنيم دچار انفعال خواهيم شد.

فرمانده نيروي انتظامي تصريح كرد: قدرت‌هاي اصلي فناوري‌هاي نوين با اين پديده مشكل دارند و در آخرين سند امنيت ملي آمريكا تروريسم سايبري يك تهديد مهم تلقي شده است.

وي اظهار داشت: فناوري يك ابزار نيست، ورود فناوري تمام زيرساخت‌ها، نگرش فرهنگ سازماني و مديريت بنيان‌ها و . . . را متحول مي‌كند. فناوري خود را تحميل مي‌كند.

سردار احمدي مقدم گفت: 2 سال پيش كه به افغانستان سفر كردم وضعيت تلفن‌هاي همراه در كابل از وضعيت تلفن در تهران بهتر بود.

وي با برشمردن پيش‎نيازهاي گسترش فناوري در نيروي انتظامي اظهار داشت: توسعه زيرساخت‌هاي علمي يكي از اين پيش‎نيازها است. اگر توسعه نيابيم واردكننده خواهيم شد كه اصلا مناسب كشور نيست.

سردار احمدي مقدم افزود: در حال حاضر بسياري از زيرساخت‌هاي نيروي انتظامي بومي و علمي است و توليدكننده به شمار مي‌رويم.

فرمانده ناجا در ادامه گفت: اگر نيروي انساني متناسب با رويكرد جديد پيش نرود با چالش‌هايي مواجه خواهيم شد، ايجاد مديريتي يك‎پارچه مي‌تواند بسترساز و پشتياني‎كننده باشد و ايجاد انگيزه كند.

وي اظهار داشت: سرمايه اوليه در ايجاد فناوري‌هاي نوين تاثيرگذار است و بسيار زودبازده، نصب دوربين در محور مشهد تهران موجب كاهش هزينه‌هاي مستقيم و غيرمستقيم نيروي انتظامي شد.

فرمانده ناجا با انتقاد از تخصيص بودجه به تحقيقات و فناوري گفت: بايد به سختي بودجه مورد نياز تحقيقات و فناوري را افزايش دهيم اما براي ساختن ساختمان‌هاي جديد و افزايش حقوق كاركنان هيچ‎گونه مقاومتي را شاهد نيستيم. هنوز ضرورت نياز به تحقيقات احساس نشده است.

*1500 ميليارد تومان بودجه تحقيقات و پژوهش در برنامه پنجم توسعه

فرمانده نيروي انتظامي گفت: طي برنامه چهارم نيروي انتظامي 400 ميليارد تومان بودجه مستقيم و غيرمستقيم در بخش تحقيقات و فناوري هزينه كرده است. اين ميزان در برنامه پنجم 1500 ميليارد تومان برآورد شده است.

وي اظهار داشت: توسعه دانش، پژوهش‌ فناوري و جامعه‏محوري، بنيان‌هاي پليس مدرن محسوب مي‌شود. فرمانده نيروي انتظامي گفت: پليس فتا (پليس تبادل اطلاعات و فناوري) تا يك ماه آينده به صورت رسمي آغاز به كار خواهد كرد. رئيس جمهور نيز در اين زمينه كمك مالي كرده است كه تشكر مي‌كنيم.

سردار احمدي مقدم افزود: در بحث انگشت نگاري 20 سال طول كشيد تا فرانسوي‌ها نرم‎افزار و سيستم‌هاي لازم را براي ما فراهم كنند كه اين نرم‏افزار بعد از 3 ميليون ركورد به مشكل برمي‌خورد و هر تعمير آن 40 هزار دلار هزينه داشت. اما جوانان پژوهشگر ايراني با كمترين هزينه توانستند سيستمي را طراحي كنند كه مشكلات فرانسوي‌ها را نداشت.

* 13 پليس خارجي خواستار كمك نيروي انتظامي هستند

فرمانده نيروي انتظامي اعلام كرد از 13 پليس ساير كشورها درخواست‌هايي در حوزه IT، آموزش و فناوري داريم كه علت آن اين است كه نيروي انتظامي چشم‎داشتي به وابستگي سياسي از كشورهاي ديگر ندارد كه اين موجب استقبال مي‌شود.

فرمانده نيروي انتظامي گفت: در نيروي انتظامي بنا بر هوشمند سازي، تصميم سازي و تكنولوژي‌هاي جديد است.


تعداد وکلای بازداشت شده اخیر ۵ نفر است

دانشجو نیوز: دادستان تهران گفت: تعداد ۵ نفر از وكلای دادگستری اخيرا به دستور بازپرس شعبه امنيت دادسرای "شهيد مقدس" بازداشت شده‌اند.

به گزارش فارس، جعفری دولت‌آبادی روز يكشنبه با اعلام اين خبر گفت: ۳ نفر از اين افراد در فرودگاه "امام خمينی‌" به هنگام بازگشت از سفر آنتاليای تركيه بازداشت شدند.

وی ادامه داد: ۲ نفر ديگر از وكلای دادگستری مرتبط با افراد ياد شده نيز در تهران بازداشت شده‌اند.

دادستان تهران اتهام وكلای بازداشت شده را ارتكاب جرايم امنيتی و انجام اعمال خلاف شئونات جمهوری اسلامی در خارج از كشور اعلام كرد و گفت: رسيدگی به پرونده متهمان ياد شده كماكان ادامه دارد.

در ماه‌های گذشته چندین وکیل دادگستری در ایران بازداشت یا به دادگاه احضار شده‌اند.

نسرين ستوده یکی از این وکلا است که در ایران عمدتاً وکالت پرونده‌های حقوق بشری را بر عهده می‌گیرد. وی ۱۳ شهريور ٨٩ پس از مراجعه به دادگاه، بازداشت شد و از آن زمان تا کنون در زندان اوين زندانی است.

در همین حال محمد سیف‌زاده، وکیل دادگستری و عضو کانون مدافعان حقوق بشر ایران نیز ١٠ آبان جاری به ٩ سال حبس و ١٠ سال محرومیت از شغل وکالت محکوم شد.

به نظر میرسد که وکلا نیز همچون فعالین سیاسی و دانشجویی تحت فشار زیادی از سوی دولت دهم قرار دارند.

ممانعت از آزادی دانشجوی دربند

خبرگزاری هرانا - پس از گذشت نزدیک به سه سال بار دیگر با آزادی محمد پورعبداله، فعال دانشجویی چپ مخالفت شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، قاضی اجرای احکام با عفو و آزادی مشروط محمد پورعبدالله دانشجوی آزادی خواه و برابری طلب مخالفت کرد.

علیرغم موافقت دادستانی تهران و صدور حکم مبنی بر آزادی مشروط محمد پورعبدالله دانشجوی آزادی خواه و برابری طلب دانشگاه تهران، قاضی اجرای احکام مربوطه، با برخورداری وی از حق عفو مشروط و آزادی مخالفت نمود.

محمد پورعبداله، دانشجوی مهندسی شیمی دانشگاه تهران، بیست‌و‌چهارم بهمن ماه سال ۸۷، در منزل دستگیر و بیش از یک ماه در سلول انفرادی بند ۲۰۹ نگهداری شد و پس از آن در روز بیست و هشتم اسفند به زندان قزل حصار منتقل گردید. نگهداری وی در زندان قزل حصار در شرایطی صورت می‌گیرد، که این زندان در طبقه بندی سازمان زندان ها محل نگهداری مجرمانی با جرایم شرارت، قتل، تجاوز و… می‌باشد.

محمد پورعبداله در دادگاه شعبه‌ی پانزدهم دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران” مجموعا ًبه شش سال حبس تعزیری محکوم شده بود.سپس این حکم در شعبه 36 دادگاه تجدید نظر استان تهران به 3 سال حبس تعزیری کاهش یافت. محمد پورعبداله در مدت مذکور نتوانست همچون دیگر زندانیان از شرایط مرخصی استفاده کند و اکنون با گذشت مدت نزدیک به سه سال امکان استفاده از آزادی مشروط و یا عفو مشروط را نیافته است.

در پی تلاش وکلا و خانواده محمد پورعبداله قاضی و دادستانی تهران با آزادی وی موافقت نمودند ولی به دلیل مخالفت قاضی اجرای احکام وی آزاد نخواهد شد و می بایست تا پایان مدت زمان حبس خود در زندان بماند. قاضی دلایل خود را برای عدم موافقت با آزادی، دو بار بازداشت این دانشجو در خصوص یک پرونده و تماس تلفنی وی از زندان با بیرون اعلام نموده است.


سمت جدید رئيس دانشگاه سابق "ايران"

دانشجونیوز: طي حكمي از سوي دكتر لاريجاني، رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران، دكتر سيدعلي ابطحي، به عنوان عضو هيئت رئيسه دانشگاه و رئيس مجتمع آموزشي درماني حضرت رسول اكرم(ص) منصوب شد.

به گزارش وب‌دا، در اين حكم آمده است: «اكنون كه در اجراي ابلاغيه معاون محترم توسعه مديريت و سرمايه نيروي انساني رياست جمهوري، دستور اخير وزير محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در مورد ساختار جديد، دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني مستقر در استان تهران ابلاغ گرديده است، نظر به تعهد و تجارب ارزنده جنابعالي در بخش‌هاي آموزشي و درماني كشور به عنوان عضو هيأت رئيسه دانشگاه و رئيس مجتمع آموزشي درماني حضرت رسول اكرم (ص) منصوب مي‌گرديد. اميدوارم با عنايت به خداوند متعال، راه‌هاي ارتقاء آن مجموعه ارزشمند را پيگيري فرماييد»

گفتني است؛ دكتر ابطحي رئيس سابق دانشگاه علوم پزشكي ايران و در حال حاضر مشاور وزير و استاديار دانشگاه علوم پزشكي تهران است.

تجمع مهندسان گندم مقابل مرکز همايش‌های صدا و سيما

سایت حکومتی آتی نیوز: 4000 نفر از مهندساني که در سراسر کشور در طرح خودکفايي طرح گندم نقش به سزايي داشتند در شرايط بلاتکليفي استخدام بسر مي برند.

يکي از اين افراد كه در تجمع مهندسان ناظر طرح گندم در مقابل ورودي مرکز همايش هاي صدا و سيما سخن مي گفت، اظهار داشت: هشت سال است که مسئولان به مهندسان ناظر طرح گندم وعده جذب و استخدام داده اند اما با گذشت اين مدت از استخدام و جذب در وزارت جهاد کشاورزي خبري نيست.

وي ادامه داد: از آغاز به کار در وزارت جهادکشاورزي به همه وعده استخدام در اين وزارتخانه را داده بودند در حالي که با گذشت چند سال اين موضوع به شکل عملي از دستورکار مسئولان خارج شده است.

وي خواسته اصلي تجمع کنندگان را تغيير وضع استخدام از شرکتي به استخدام در وزارت جهاد کشاورزي اعلام و اضافه کرد: وقتي با گذشت پنج شش سال از همکاري در اين وزارتخانه به ما گفتند که بايد شرکتي شويد در حالي که بعد از جذب به عنوان نيروهاي شرکتي حقوق ما کاهش يافت.


اسبچه خزر باید به نام ایران ثبت جهانی شود/انگلستان به دنبال ثبت اسبچه خزر!

خبرگزاری مهر: رئیس هیئت اسب سواری استان گیلان گفت: در ثبت جهانی اسبچه خزر کشور باید تعجیل کرد چرا که بعد از مرگ خانم لوئیز فیروز در این امر مهم هیچ اقدامی صورت نگرفته به حدی که انگلستان به دنبال ثبت جهانی اسبچه خزر ایران به نام خود است. هوشنگ افشار در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری هشتمین جشنواره ملی زیبایی اسبچه خزر در منطقه آزاد انزلی خبر داد و افزود: این مسابقات با حضور باشگاههای پرورش دهنده اسب و نهادهای ذیربط 27 آبان ماه جاری در باشگاه تکتاز واقع در منطقه آزاد انزلی برگزار می شود.

وی درخصوص اهداف برگزاری این جشنواره ملی اظهارداشت: ایجاد انجمن ملی اسب کاسپین با مشارکت پرورش دهندگان اسبچه خزر در سطح کشور و با حمایت مرکز اصلاح نژاد و معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی، حمایت از پرورش دهندگان این اسب گرانبها و تشویق مسئولان برای برگزاری همایش شناسایی اسبچه خزر در زادگاه این اسب از جمله اهداف برگزاری این جشنواره را تشکیل می دهد.

رئیس هیئت اسب سواری گیلان با بیان اینکه زادگاه و مأمن اولیه اسبچه خزر به عنوان نیای تمامی اسبهای جهان در سواحل جنوبی دریای خزر و به ویژه استان گیلان است بر لزوم احیاء و معرفی آن تاکید کرد.

وی همچنین در خصوص نحوه تشخیص میزان خلوص نژادی اسبچه خزر خاطر نشان کرد: با این هدف DNA اسب از هر تار موی اسبچه استخراج می شود تا در کتاب انساب بین المللی درج شود، موضوعی که بعد از گذشت چهار سال از درگذشت خانم لوئیزفیروز اسمی از ایران در این کتاب ثبت نشده است.

افشار یادآورشد: ثبت جهانی مالکیت معنوی و اصالت اسبچه خزر به نام ایران و کرانه های جنوبی دریای خزر به عنوان یک موضوع ملی حمایت و توجه بیش از پیش مسئولان ذیربط را طلب می کند.

از هفت دوره پیشین جشنواره ملی زیبایی اسبچه خزر شش دوره در استان گیلان و یک دوره در استان اصفهان برگزار شده است.


بنگاههای خدمات شهری در حال ورشکستگی کامل

بخش عمده ‌ای از شرکتهای فعال در زمینه خدمات شهری درحال ورشکستگی هستند. این بنگاههای خدماتی معمولا کار تامین نیروهای خدماتی برای منازل، شرکتها، سازمانها و نهادهای خصوصی و دولتی را برعهده‌ دارند. این بنگاههای تامین نیرو با توجه به شرایط مالی افراد جامعه، از رونق خوبی برخوردار بودند زیرا بخشی از مردم و نیز شرکتها و نهادها ترجیح می‌دادند در برابر انجام اموری مانند تمیز کردن ساختمان و انجام امور منزل و یا نظافت راهروها، پله‌ها و نمای ساختمان هزینه بپردازند و این‌گونه کارها که در بیشتر موارد وقت ‌گیر و سخت هستند را به نیروهای خدماتی بسپارند. اما درآمد کم مردم، گرانیها و رکود حاکم بر اقتصاد کشور موجب شده است مردم قید استفاده از نیروهای خدماتی را بزنند و خود به امور منزل و ساختمانهای خود بپردازند. شرکتها و نهادهای خصوصی و دولتی نیز به‌ دلیل محدودیتهای سخت بودجه ‌ای، از همان نیروها و پرسنل ادارات خود برای این کارها بهره می ‌گیرند و با کم کردن عنوان و پستها، بخشی از نیروها را در این ‌گونه مشاغل بکار می ‌گیرند. وضع در برخی جاها بدتر از این هم شده است. به‌ گونه ‌ای که برخی کلا قید این امور را زده ‌اند و تمیزی و نظافت ظاهر و نظافت نمای ساختمان و یا داخل راهروها و راه ‌پله ‌ها را فراموش کرده ‌اند و یا هر چند ماه یک بار انجام می ‌دهند. به هر حال به نظر می ‌رسد با توجه به گرانیهای سرسام ‌آور کالاها در بازار، مردم ترجیح می‌دهند برخی امور را که تا پیش از این به نیروهای خدماتی می سپردند، خود برعهده بگیرند.

اولتیماتوم بیست روزه پرستاران به دولت

خبرگزاری مهر: رئیس شورای عالی نظام پرستاری از مهلت 20 روزه جامعه پرستاری به دولت برای تجدید نظر در مخالفت با استخدام 23 هزار پرستار خبر داد و گفت: در این مدت خواستار ملاقات با رئیس جمهوری و وزیر بهداشت هستیم و اگر انتظارات ما نتیجه نداد راهکارهای دیگری بکار خواهیم بست.

شمس الدین شمس در خصوص نتایج جلسه اضطراری شورای عالی نظام پرستاری که روز گذشته برگزار شد به خبرنگار مهر گفت: ما تصمیم گرفتیم با صدور بیانیه ای موضع جامعه پرستاری نسبت به مخالفت با استخدام 23 هزار نیروی پرستاری را اعلام کنیم.

وی با عنوان این مطلب که در بیانیه شورای عالی نظام پرستاری خطاب ما در وهله اول دولت و سپس نمایندگان مجلس است افزود: ما معتقدیم با پرداخت اضافه کار نمی توان مشکلات جامعه پرستاری را حل و فصل کرد و تنها با اجرای قانون ارتقای بهره وری نیروهای بالینی نظام سلامت وضعیت کنونی پرستاران از بحران خارج می شود.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: هدف از تصویب قانون ارتقای بهره وری دادن اضافه کار به پرستاران نبوده است بلکه ما می خواستیم با اجرای این قانون فرصت بیشتری برای استراحت به پرستار اختصاص دهیم تا سر حال بر بالین بیمار حاضر شود این در حالی است که بسیاری از پرستاران ما به صورت اجباری اضافه کار انجام می دهند و داوطلب آن نیستند.

شمس با اشاره به بیانیه ای که تا ساعاتی دیگر در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت افزود: در این بیانیه مهلت 20 روزه ای به دولت داده ایم که در خصوص استخدام پرستاران اعلام موضع کنند. ضمن اینکه خواستار ملاقات با رئیس جمهوری و معاون نظارت راهبردی و برنامه ریزی ریاست جمهوری و همچنین وزیر بهداشت و معاونان این وزارتخانه شده ایم.

بومي سازی فناوریهای امنيت فضای تبادل اطلاعات

روزنامه مردمسالاری: در جلسه ديروز مجمع تشخيص مصلحت نظام دو بند از سياست هاي مربوط به توسعه علوم و بومي سازي فناوري هاي امنيت فضاي تبادل اطلاعات و ارتباطات بررسي و تصويب شد. به گزارش ايسنا، در جلسه ديروز مجمع تشخيص مصلحت نظام قبل از ادامه پيگيري تدوين سياست هاي کلي براي ايجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور، به دليل اهميت موضوع، بررسي و تدوين سياست هاي کلي براي توسعه علوم و بومي سازي فناوري هاي امنيت فضاي تبادل اطلاعات و ارتباطات در دستور کار قرار گرفت و دو بند از اين سياست ها به تصويب رسيد. حفظ امنيت شبکه هاي اطلاعاتي و ارتباطي کشور، نيازمند سياستگذاري و طراحي برنامه هايي جامع ملي براي صيانت از منافع، اسرار و اقتدار ملي در فضاي فناوري امنيت اطلاعات و ارتباطات الکترونيک است. ايمن سازي زيرساخت هاي حياتي کشور در برابر دسترسي بيگانگان و حملات الکترونيک و ايجاد و توسعه نظام هاي فني بخشي و فرابخشي براي تامين امنيت فضاي سايبر، از الزامات امنيت ملي به شمار مي آيد. بومي سازي فناوري امنيت شبکه هاي نرم افزاري و سخت افزاري الکترونيکي، امري حياتي است که با تامين منافع ملي و استقلال کشورها، رابطه اي تنگاتنگ دارد. در اين جلسه که علاوه بر اکثريت اعضا، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، رييس سازمان پدافند غيرعامل کشور، نماينده ستاد کل نيروهاي مسلح، مدير عامل شرکت فناوري اطلاعات ايران و ساير مقامات و کارشناسان مربوطه از دولت، نيروهاي مسلح و وزارت اطلاعات نيز حضور داشتند. پس از ارائه گزارش کميسيون علمي، فرهنگي و اجتماعي مجمع تشخيص مصلحت نظام، اعضا و کارشناسان مربوطه به تبادل نظر پرداختند و پس از تصويب کليات موضوع، بررسي جزئيات و بندهاي اين سياست ها در دستور کار قرار گرفت.


گرانی ۲۹ قلم کالا در آستانه حذف یارانه‌ها

سایت کلمه: در آستانه آغاز هدفمندی یارانه‌ها، بررسی نوسان قیمت ۴۴ کالای خوراکی در هفته گذشته نشان می‌دهد، قیمت ۷ کالا از جمله قند و شکر کاهش، ۸ کالا از جمله روغن و گوشت قرمز ثابت و ۲۹ کالای دیگر به ویژه حبوبات، سبزی‌های تازه و مرغ افزایش یافته است.

به گزارش فارس، در حالی در آستانه اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها قرار داریم که تنظیم بازار یکی از مهمترین اقدامات دولت و دستگاهها برای کنترل قیمت‌ها به‌ویژه خوراکی‌ها و کالاهای اساسی است و اطلاع از چند و چون جزئیات تغییر قیمت‌ها در این ایام می تواند دولتمردان را در نظارت بیشتر بر بازار و قیمتها یاری دهد.

بر اساس این گزارش که تغییر قیمت‌ها را در هفته منتهی به ۲۱ آبان نشان می‌دهد، بهای تخم مرغ با ۱٫۵ درصد افزایش نسبت به هفته قبل شانه‌ای ۲۸۴۰ تا ۳۴۰۰ تومان در میادین شهرداری و ۳۵۰۷ تومان در سطح شهر به فروش رفت که این رقم نسبت به هفته مشابه ماه قبل هم با افزایش ۲٫۴ درصدی همراه بود.

در گروه برنج نیز، قیمت تمام اقلام این گروه افزایش ۰٫۳ درصدی نسبت به هفته قبل داشتند به طوری که برنج وارداتی غیر تایلندی به قیمت کیلویی ۱۹۴۵ تومان، برنج داخله درجه یک ۲۹۵۴ تومان و برنج داخله درجه دو ۱۹۳۹ تومان در بازار عرضه شد و هر کدام به ترتیب در هفته گذشته با رشد ۲٫۱ درصد، ۰٫۱ درصد و ۰٫۸ درصد مواجه شدند. همچنین قیمت برنج نسبت به هفته مشابه ماه قبل یک درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش، در هفته گذشته قیمت سبزی‌های تازه با رشد ۱۰٫۳ درصد و حبوبات با رشد ۵٫۶ درصد رکورد بیشترین افزایش را شکستند. در گروه حبوب بهای تمام اقلام این گروه به ویژه نخود نسبت به هفته قبل افزایش یافت. این چندمین هفته است که بهای حبوبات سیر صعودی دارد به طوری که قیمت گروه حبوبات نسبت به هفته قبل ۵٫۶ درصد، نسبت به ماه قبل ۱۰٫۶ و نسبت به سال قبل ۲۲٫۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

گرانترین کالای این گروه لوبیای قرمز به قیمت کیلویی ۲۶۲۵ تومان با ۱٫۲ درصد رشد قیمت عرضه شد، در حالی که ارزانترین آن نخود با قیمت ۲۰۶۹ تومان و ۱۲٫۴ درصد گرانتر از هفته قبل است.

قیمت انواع حبوبات در واحد کیلو در هفته گذشته به شرح زیر گزارش شده است: (درصد رشد قیمت) نخود ۲۰۶۹ تومان (۱۲٫۴)، لپه نخود ۲۲۰۳ (۴٫۸)، عدس ۲۲۶۲ (۵٫۴)، لوبیا چیتی ۲۵۲۹ (۲)، لوبیا چشم بلبلی ۲۵۰۴ (۶٫۲)، لوبیا سفید ۲۱۸۸ (۳٫۵) و لوبیا قرمز ۲۶۵۶ تومان (۱٫۲).

در گروه سبزی‌های تازه نیز قیمت تمام اقلام این گروه به ویژه بادنجان و کدو سبز نسبت به هفته قبل افزایش یافت، به طوری که بادنجان با ۵۳٫۳ درصد رشد به میانگین قیمت ۱۰۷۰ تومان و کدوسبز با افزایش ۳۳٫۶ درصد به قیمت ۱۰۱۷ تومان در سطح شهر تهران به فروش رسید.

در این هفته لوبیای سبز پرچمداری بالاترین قیمت گروه را از خیار گرفت و به قیمت هر کیلوگرم ۱۲۰۰ تومان عرضه شد که ۲۴٫۶ درصد رشد قیمت نسان می دهد. در کل میانگین افزایش قیمت در این گروه ۱۰٫۳ درصد بود که نسبت به ماه قبل با ۱۸ درصد و نسبت به هفته مشابه سال قبل با ۴۴٫۹ درصد رشد همراه بود.

در هفته گذشته خیار با قیمت ۱۱۵۴ تومان، گوجه فرنگی ۹۰۰ تومان، سیب زمینی ۶۳۰ تومان، پیاز ۵۸۰ تومان و سبزیهای برگی ۵۲۴ تومان عرضه شد و این سبزی‌ها به ترتیب افزایش قیمت ۹٫۲ درصد، ۲۰٫۳ درصد، ۴٫۸ درصد، ۲٫۸ درصد و ۰٫۴ درصد داشته اند.

طی هفته گذشته در گروه میوه های تازه، قیمت پرتقال درجه یک، لیمو شیرین و انگور کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه به ویژه خربزه و انار افزایش داشت. در کل قیمت میوه نسبت به هفته قبل افزایش ۱٫۴ درصدی را تجربه کرد اما نسبت به هفته مشابه ماه قبل با یک درصد کاهش قیمت همراه بود.

گران‌ترین میوه این گروه گلابی به قیمت میانگین کیلویی۳۰۱۲ تومان و ارزانترین هندوانه به قیمت ۳۵۳ تومان در سطح شهر تهران بوده است.

قیمت سیب قرمز تخم لبنان کیلویی ۱۵۲۸ تومان، سیب زرد تخم لبنان ۱۴۴۶، پرتقال درجه یک ۲۸۹۸، پرتقال درجه دو ۱۴۸۳، نارنگی ۱۷۶۴، لیمو شیرین ۱۴۱۲، انار ۲۰۵۳، انگور ۱۵۳۳ و خربزه ۹۷۶ تومان در سطح شهر تهران بوده است.

در هفته گذشته خربزه با افزایش ۱۱٫۷ درصدی و بعد از آن انار با رشد ۶٫۶ درصدی همراه بود، پرتقال درجه دو و لیمو شیرین هم تفاوت معنی‌داری نسبت به هفته قبل نداشت.

در حالی طی هفته های گذشته شاهد رشد قیمت قند و شکر بوده ایم که در هفته اخیر قند ۰٫۳ درصد و شکر ۳٫۴ درصد ارزانتر از گذشته فروخته شد. هرچند قیمت قند و شکر در مقایسه با هفته مشابه ماه قبل ۵٫۶ درصد و هفته مشابه سال قبل ۳۹٫۲ درصد رشد دارد.

در هفته گذشته شکر ۱۰۵۰ تومانی میادین شهرداری به قیمت ۱۲۴۴ تومان در سطح شهر تهران به فروش رفت و قیمت قند هم به کیلویی ۱۴۲۹ تومان رسید.

همچنین در این هفته بهای گوشت تازه گاو و گوساله و گوشت مرغ اندکی افزایش ولی قیمت گوشت گوسفند کاهش جزئی داشت؛ به طوری که گوشت گوسفند با استخوان هر کیلوگرم ۱۷۳۴۸ تومان و گوشت گاو و گوساله بی‌استخوان هر کیلوگرم ۱۱۶۴۱تومان و مرغ هم هر کیلوگرم ۲۹۵۵ تومان در سطح شهر عرضه شد. مرغ در هفته گذشته ۰٫۹ درصد گرانتر شده بود.

بر اساس این گزارش در هفته مورد بررسی، قیمت چای خارجی و روغن نباتی جامد بدون تغییر بود به طوری که هر بسته ۵۰۰ گرمی چای خارجی به قیمت ۵ هزار و ۲۷۷ تومان و هر حلب روغن نباتی جامد ۵ کیلویی به قیمت ۱۰ هزار و ۵۸۷ تومان در سطح شهر تهران عرضه ‌شد.

البته روغن نباتی مایع در هفته گذشته با کاهش ۰٫۱ درصد به قیمت لیتری ۱۹۶۰ تومان به فروش رفت. همچنین در هفته منتهی به ۲۱ آبان در گروه لبنیات قیمت تمام اقلام این گروه ثابت بود و افزایشی نداشت.

آتش به جان دانش‌آموزان ایرانی افتاده است

سایت آفتاب: ماجرای غم‌انگیز صورت‌های سوخته و نفس‌های بند آمده دانش‌آموزان كم سن و سال، چندین سال است در فصل زمستان قلب‌ها را می‌فشارد و قطرات اشك را میهمان خانه چشمان می‌كند؛ خانواده‌ها به دنبال مقصر می‌گردند و در نهایت پرسش‌ها بی‌جواب می‌ماند و حسرت‌ها بر دل.

چه كسی حتی فكرش را می‌كرد كه بخاری نفتی كلاس مدرسه كوچك سفیلان با آن گرمای مطبوعش، درست در بیست و چهارمین روز از دی‌ماه سال 1383، آتش وجودش را به سوی "فاطمه، لاله، فرشته، زینب، پریسا، الهام، شمسی، رشید، مهرشاد، محمد، میثم، نوذر و جمال " روانه سازد و پیكر ظریفشان را معصومانه به درون خاک كشد.

دو سال بعد از این حادثه تلخ و پیگیری‌ها از استاندارد نبودن سیستم گرمایشی این مدرسه و هزاران اما و اگر، حادثه تلخ دیگری نیز رقم خورد و این بار 8 دانش‌آموز دبستانی روستای درودزن زیبایی‌شان را تقدیم چراغ علاءالدین كردند.

از آن روز تاكنون، بارها و بارها بخاری نفتی یا چراغی در مدرسه‌ای آتش گرفته است و گاهی با هوشیاری مدیر و معلمان مدرسه و گاهی با خوش‌شانسی نبود دانش‌آموزان در كلاس به خیر گذشته است؛ هر چند كه در این مسیر آسیب‌هایی نیز به معلم و مدیر ناجی رسیده است. و این سؤال مطرح است كه چه روزی ماجرای تلخ آتش‌سوزی‌ها و جمع‌آوری بخاری‌های نفتی غیر استاندارد به پایان می‌رسد.

ردیفی در قانون بودجه با نام استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی پیش‌بینی شد

علی كریمی فیروزجایی، رئیس كمیته آموزش و پرورش كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با فارس با اشاره به حادثه مرگ یك دانش‌آموز زاهدانی در حادثه آتش‌‌سوزی در یک مجتمع شبانه‌روزی می‌گوید: بخش زیادی از این موضوع به سیستم‌های گرمایشی در مدارس مخصوصاً بخاری‌های غیر استاندارد برمی‌گردد كه در سال‌های گذشته حتی منجر به فوت دانش‌آموزان و معلمان شده است.

وی ادامه می‌دهد: امسال برای نخستین بار در كشور در قانون بودجه سال 89، ردیفی تحت عنوان استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی پیش‌بینی شد؛ البته در لایحه دولت 20 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود كه ما در مجلس در آن ایام، این رقم را به 40 میلیارد تومان افزایش دادیم.

آموزش و پرورش بخاری‌های نفتی قطره‌ چكانی را جمع‌آوری كند

كریمی اظهار می‌دارند: آموزش و پرورش مكلف است در گام نخست، بخاری‌های قطره‌ چكانی مدارس را كه بیشترین خطرات از آنها متوجه دانش‌آموزان است، تعویض كند و در دراز مدت نیز در مدارس، سیستم گرمایش مركزی را جایگزین كند البته در تمام مدارس جدید‌الاحداث این موضوع رعایت می‌شود.

وی اضافه می‌كند: آموزش و پرورش پیش‌بینی كرده است كه با رقمی معادل 500 میلیارد تومان طی 5 سال تمام سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس استاندارد می‌شود.

استفاده از بخاری تفتی كاربراتوری در مدارس روستایی بخشنامه شد

مرتضی رئیسی، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با فارس اظهار می‌دارد: ما نیز از اینكه بخش زیادی از مدارس كشور غیراستاندارد و فرسوده است، متأثریم؛ هرچند در طی پنج سال اخیر اقدامات خوبی برای بهسازی مدارس به ‌ویژه از لحاظ سازه‌ها و تأسیسات مكانیكی آنها انجام داده‌ایم اما به هر حال این مشكلات باقی است.

رئیسی تصریح می‌كند: امسال نیز مانند سال‌های گذشته به تمام ادارات آموزش و پرورش و مدارس ابلاغ كرده‌ایم كه استفاده از سیستم‌های گرمایشی غیراستاندارد و بخاری‌های چكه‌ای ممنوع است و باید ازسیستم‌هایی كه منبع تأمین حرارت آنها دور از دسترس دانش‌آموزان است و در مدارس روستایی نیز حداقل از بخاری‌های نفتی كاربراتوری، استفاده شود.

* 500 میلیارد تومان برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی تمام مدارس نیاز داریم رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور از اختصاص ردیف مستقل در بودجه سال 89 با عنوان "استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس " برای نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش خبر می‌دهد و افزاید: این اعتبار در ابتدا 40 میلیارد تومان بود كه در نهایت با كاهش اعتبارات عمرانی به 28 میلیارد و 800 میلیون تومان رسید و در ردیف‌های بودجه امسال قید شد.

وی خاطرنشان می‌كند: آخرین اطلاعات ما این است كه 50 درصد از این اعتبارات بزودی ابلاغ می‌شود و ما نیز پیگیر سرعت وصول آن هستیم زیرا تخصیص اعتبارات از اختیار ما خارج بوده و در اختیار معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری است.

رئیسی اظهار می‌دارد: برای وصول هرچه سریعتر این اعتبارات بارها از سوی وزیر آموزش و پرورش با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی مكاتبه شده است و احتمالاً توزیع استانی این اعتبارات نیز انجام شده است اما با توجه به فرارسیدن فصل سرما امیدواریم هرچه سریعتر این اعتبارات ابلاغ شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان می‌كند: بر اساس برآوردی كه در سال 1386 انجام داده‌ایم، برای استانداردسازی سیستم گرمایشی تمام 460 هزار كلاس درس موجود در كشور، حدود 500 میلیارد تومان اعتبار لازم است تا سیستم‌های حرارتی مدارس به‌صورت استاندارد از قبیل "حرارت مركزی" درآید.

آتش كدام مدرسه را نشانه گرفته است؟

به نظر می‌آید مسئولان آموزش و پرورش باید جدی‌تر به مسئله آتش‌سوزی در مدارس بپردازند و در اقدامی جدی، مشكل سیستم گرمایشی مدارس را حل كنند تا سرمای زمستان امسال با خبر ناگوار آتش گرفتن كلاس درسی تا مغز استخوان نفوذ نكند و بی‌توجهی‌ها منجر به پرپر شدن گل‌های باغ زندگی نشود.


کروبی خطاب به جنتی: کسانی که در مقابل فرزند تروریست تو مقاومت کردند فتنه گر می نامی؟

 خبرنگارسحام نیوز: جناب آقای کروبی ضمن عرض خسته نباشید؛ آقای جنتی در نماز جمعه روز گذشته خود “مرخصی دادن به توطئه گران را مانند مرخصی دادن به سارقان دانست” و از قوه قضائیه در این خصوص گله مندی کرد.آقای جنتی همچنین در بخش دیگری از سخنانش خواستار برخورد شدیدتر این قوه با زندانیان سیاسی شده است. شما تبعات اینگونه سخنان را آنهم از تریبون نماز جمعه چگونه تحلیل می کنید و آیا اینکه در چنین شرایطی این گونه رفتارها می تواند چه تاثیری بر قوه قضائیه و روح قضاوت داشته باشد؟ بسم الله الرحمن الرحیم آقای جنتی مواردی را در خطبه های هفته پیش گفتند که باعث شگفتی من شد. وی راوی سخنان نیروهای اطلاعاتی بود که از دستگاه قضایی گله مند بودند. بنده چند نکته در خصوص این سخنان بیان می کنم و آرزومندم که در آینده شاهد اینگونه رفتارها و سخنان نباشیم. اولین نکته جایگاه روحانیت وعلما است. که در تمام ادوار پناهگاه مردم بودند در مقابل حکومتها. فراوان در تاریخ داریم که علما وقتی از حکومت ناراحت می شدند در خصوص دستگیری و آزار مردم، با حکومت برای آزادی زندانیان وساطت و رایزنی می کردند. همکنون نیز بنا به گفته خانواده زندانیان سیاسی مراجع عظامی همچون آیت الله العظمی وحید خراسانی وعده پیگیری وضعیت زندانیان را به خانواده شان داده اند. من سخنی با ایشان دارم. مگر خودمان در دوران خفقان وقتی عده ای زندانی می شدند و در خطر اعدام بودند به خانه علما و مراجع نمی رفتیم؟ مگر در ماجرای قتل حسن علی منصور خود شما آقایان بست ننشستید که مراجع وساطت کنند که این افراد اعدام نشوند؟ مگر مرحوم آیت الله العظمی حکیم بارها تذکر و وساطت برای زندانیان نمی کرد؟ از جمله آقای کاظم موسوی بجنوردی رهبرحزب ملل اسلامی که محکوم به اعدام شده بود و درخواست عفوی هم نکرده بود، وساطت نکردند؟ که آن حکم اعدام به حبس ابد تبدیل گردید. حالا چه شده که چون حاکمیت از خود ماست باید تشویق کنیم که مردم را بکشند ویا زندان کنند مگرامیرالمومنین کسی را که شمشیر بر فرقش زد سفارش نکرد که او را شکنجه نکنید واگرشهید شدم یک ضربه بیشتر به اونزنید حالا یک حادثه ای پیش آمده و عده ای را گرفته اند. آیا این افرادی را که گرفته اند قاتل امیرالمومنین هستند؟ دست به اسلحه برده اند؟ یک جمعیتی از خود همین نظام آمده اند و گفته اند رای ما چه شد؟آیا جمعی را که دستگیر کرده اید باید با آنان با خشونت رفتار کرد؟ بیایید آمار بگیریم و ببینیم این افرادی که در زندانند چه کسانی هستند؟ این افراد مردم همین کشورند. جزو خانواده شهدا و یا جبهه ای هستند. دانشجو و استاد هستند. شما به جای اینکه بیایید تشویق به رفتارانسانی و اسلامی نمایید، دادگاه ها را توصیه به خشونت می نمایید؟ آقای جنتی آیا از درون خانواده این افراد خبر دارید که چه بر آنان می گذردوچه چهره ای از روحانیت و اسلام در پیش آنها ترسیم خواهد شد؟ وقتی خانواده محمد نوری زاد، زیدآبادی و مومنی – که با همسر برادر شهیدش ازدواج کرده است وبرای اعتراف گیری سرش رادرچاه توالت می کردند- و یا وقتی این حرف ها را خانواده دو شهید مانند طبرزدی وعرب سرخی بشنود چه احساسی به آنها دست می دهد؟ من به خانواده این زندانیان می گویم که به خدا این روحانیت نیست. آقای جنتی سن زیادی از شما گذشته شما پسرتان حسین درزندان بود. می دانید مادر آن فرزند چه احساسی داشته؟ موضوعی را بازگو می کنم که نقد و توصیه به شماست و نه سرزنش. مگر حسین شما زندانی و جزو مجاهدین خلق (منافقین) نبود؟ مگر بعد از زندان در خانه شما نبود؟ مگر همسر و زندگی برایش فراهم نکردید؟ اما وی و همسرش در همان سالهای اولیه انقلاب درخانه تیمی و دردرگیری با نیروهای انقلاب کشته شدند. فرزند ایشان را خود شما گرفتی و بزرگ کردی. مگر کسی به شما خرده گرفت؟ من قصد سرزنش ندارم اما می خواهم حس و حال پدر بودن را برایتان زنده کنم. می خواهم بدانید احساس خانواده زندانی از هرمسلک ، مسلمان و غیرمسلمان،سنی و درویش و غیره چه می تواند باشد. یکی از بزرگان از قول آیت الله طاهری نقل می کرد که اختلاف جنتی با من به خاطر ندادن ملاقات از طرف من به فرزند منافقش حسین بود.

آقای جنتی شما فکر کن خانواده حسین مرعشی، عیسی سحر خیز، مهدی خزعلی، محمد داوری که از خانواده جانبازان و شهدا هستند و نیز نسرین ستوده که بنا به قول همسرش که وی را در دیدار اخیر نشناخته بود، چه سختی هایی را تحمل می کنند؟ آقای جنتی صحبت های من و شما که روحانی هستیم از دیدگاه مردم به حساب شخص گذاشته نمی شود بلکه به حساب روحانیتی که بیش از هزار سال خدمت کرده و از حقوق مردم دفاع کرده است ، می گذارند. آقای جنتی این رفتار تو است که افراد سرخورده از نظام این صحبت ها را به حساب روحانیت می گذارند. آقای جنتی در چه فضایی زندگی می کنید؟ چه کسانی به شما مشاوره می دهند؟ به تعببیر خودتان سپاه واطلاعات. همین افراد اتاق فکر ومشاوران شما هستند. اینها که گله می کنند می خواهد که احکام این زندانیان نیز زیر نظر سپاه و اطلاعات باشد. آقای جنتی آیا شما در نماز جمعه از خون آنان که زیر شکنجه کشته شدند دفاع کردی و از این شکنجه ها سخنی گفتی؟ آیا شد در نماز جمعه بگویی که آقایان اطلاعاتی و نیروهای مسلح، سه پزشک تا به حال ترور شده اند، ببینید چه کسی آنان را کشته؟ چرا از پزشکان و اساتید دانشگاه کشته شده سخن نمی گویید؟ پرونده دکتر معتمدی چه شد؟ آن پرونده استاد دانشگاه مرحوم محمدی به کجا رسید؟ شما که ادعا می کنید ما در هوا تروریست را می گیریم و از داخل پاکستان عطارزاده را می آوریم! شما ببینید چه هیولای زشت و پلیدی از روحانیت در ذهن بچه های این مردم و خانواده های آنان با این سخنان بوجود می آورید! آقای جنتی تو دبیر شورای نگهبانی که کارش نظارت بر انتخابات و قوانین مجلس است! شما را با قوه قضائیه چه کاری است؟ می دانید نتیجه این سخنان شما چیست؟ نتیجه اش همان قتل های خودسرانه ای است که در گوشه و کنار مملکت اتفاق افتاد. نتیجه این حرف ها همان قتل های زنجیره ای کرمان شد. این رفتارها و سخنان است که باعث این اقدامات می شود. آقای جنتی شما به این افراد میگویی فتنه گر. و آنان هم به شما می گویند فتنه گر که این حرف ها را میزنی و فتنه به پا میکنی.شما جواب اعمال خودت را بده. اگر یک دستگاه عادلانه ای در کشوروجود داشت و یک هیات منصفه ای تشکیل می شد آن وقت به شما نشان می دادیم که طی این ۲۱ سال شما چه کرده اید و چقدر حقوق مردم را ضایع کرده اید؟ با نظامیان و اطلاعاتی ها که می نشینید و بررسی می کنید و هر کسی را بخواهید رد می کنید و یا تایید می کنید. همین ها اعضای مجلس خبرگان را تعیین می کنند. چقدر حوزه های انتخاباتی را باطل اعلام کردید که حوادثی مانند کوهدشت و فریدون کنار و قزوین در آن رخ داد؟ چه اتفاقی در آن حوزه ها افتاد و چند نفر کشته شدند؟ شما مسئول آن اتفاقات هستید. آقای جنتی همین رفتارهاست که باعث ضربه زدن به استقلال قوه قضائیه می شود. حرف های شماست که باعث می شود بازجوها به زندانیان بگویند که قاضی کاره ای نیست و همه کاره ما هستیم! من تعجب می کنم چرا جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به ایشان چیزی نمی گویند؟ همیشه بزرگان ما در این کارها پیش قدم بوند اما حالا نمی دانم چرا اینطور نیست؟ آقای جنتی شما به عنوان دبیروهمه کاره شورای نگهبان اقدام به تهدید نمایندگان مجلس در برابر حق استیضاح وزرا می نمایید، و قصد قطع نمودن بازوهای نظارتی نمایندگان بر دولت و وزرا را دارید؛ آیا با این رفتارها چیزی از رسالت مجلس و نمایندگان مردم باقی خواهد ماند؟ آقای جنتی به شما یادآور می شوم که برخی از این افرادی که اکنون در زندان هستند و نیز افرادی که شما همکنون آنان را فتنه گر می خوانید و تقاضای برخورد شدیدتر با آنان را دارید، کسانی بودند که در سال های آغازین انقلاب در مقابل امثال فرزند تروریست شما مبارزه و ایستادگی کردند. متاسفانه سخنان تان آنقدربه دور از انصاف و منطق است که از دیدگاه برخی افراد مغرض این شائبه بوجود می آید که شما می خواهید انتقام خون پسرتان را از این زندانیان، جبهه رفته ها و مبارزین سابق بگیرد، که البته من به این دیدگاه اعتقاد ندارم. در پایان من از تمامی مراجع و بزرگان می خواهم که برای حفظ آبروی اسلام و روحانیت و نیز جلوگیری از ضایع شدن حقوق زندانیان اقدامی را انجام دهند تا مبادا خدای ناکرده در آینده شاهد اقداماتی باشیم که دیگر راهی برای جبران آن نباشد. والسلام


ممانعت از برگزاری مراسم ختم برای پدر زندانی سیاسی

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانبانان ولی فقیه از برگزاری مراسم ختم پدر زندانی سیاسی کریم پور صمدی در بند 2 زندان گوهردشت کرج ممانعت به عمل آوردند. با توجه به اینکه نزدیگ به یک هفته از فوت پدر زندانی سیاسی کریم پور صمدی می گذرد. زندانیان سیاسی قصد داشتند برای تسلی خاطر همبند خود زندانی سیاسی کریم پور صمدی به همراه ایشان مراسم یادبود و ختمی را در زندان گوهردشت بند 2 بر پا نمایند که متاسفانه با مخالفت ماموران روبرو شد و به ایشان تذکر دادن که حق برگزاری هیچ مراسمی را در داخل زندن نداری. شایان ذکر است حدود 4 ماه پیش از طرف وزارت اطلاعات با منزل پدر زندانی سیاسی کریم پور صمدی تماس تلفنی گرفته شد و به وی گفتند : «پسرتان را سحرگاه امروز اعدام خواهیم کرد» و همین امر باعث آن حملۀ مغزی و لخته شدن خون در مغز ایشان گردید و مرگ ناگهانی وی را در بر داشت در واقع قاتل پدر کریم پور صمدی وزارت اطلاعات و دولت جابر و خود کامه آخوندی است . شایان ذکر است قرار بازداشت وی در پرونده با توجه به نبود هیچ مدرکی توسط دادگاه انقلاب تبدیل به قرار وثیقه مالی 50 میلیون تومانی شده است اما تا به امروز ایشون را آزاد نکردند. بدلیل عدم اجازه آخرین وداع و حضور در مراسم خاکسپاری پدرش باعث ایجاد فشارهای روحی و عاطفی علیه این زندانی سیاسی شده اند. از کلیه سازمانهای دفاع از حقوق بشر در داخل و خارج خواهشمندیم برای حفظ حقوق زندانیان سیاسی از هر راهی تلاش نمایند تا ملت ایران و ملتهای جهان بدانند دولتی کاملا دیکتاتوری حاکم است و خون ملت در شیشه نگه می دارد و اصلا به هیچ قوانین انسان دوستانه پای بند نیستند.

23 آبان 1389 برابر با 14 نوامبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید: کمیساریای عالی حقوق بشر کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا سازمان عفو بین الملل


بیانیه سازمان دانش‌آموختگان درباره احکام صادره برای اعضای سازمان

به گزارش دانشجونیوز: سازمان دانش‌آموختگان ایران (ادوارتحکیم وحدت) به دنبال تایید حکم حبس حسن اسدی‌زیدآبادی، عضو شورای مرکزی و مسوول کمیته حقوق‌بشر این سازمان، بیانیه‌ای صادر کرد.

شورای مرکزی سازمان در بیانیه خود با اشاره به احکام صادر شده برای دیگر اعضای سازمان، آورده است:" روزهايي پيشتر شاهد احکام نا عادلانه آقایان دكتراحمد زید ابادی، عبدالله مومنی و علی ملیحی بوده ايم و اكنون نوبت به دو عضو ديگر از مجموعه ادوار رسيده كه به 5 سال حبس قطعی و 4 سال حبس تعزیری محکوم گردند. به راستي آقاياني كه چنين احكامي را براي افرادي چون حسن اسدی زید آبادی و علي جمالي اعضا شورای مرکزی و مسؤولان کمیته هاي حقوق بشر و سياسي سازمان دانش آموختگان صادر كرده اند، اندكي حتي در پيشگاه وجدان خويش شرمسار نيستند؟ اگر از پيشگاه دادگاه افكار عمومي مردم نمي هراسند آيا رستاخيزي را درپيش رو نمي نگرند؟"

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

هر طليعه اي كه در كشور ما مي دمد و هر روزي كه از نو بر مي آيد، انگار كورسوهاي اميد به اجراي عدالت را در اين كشور بيشتر از پيش كم سوتر و خاموش تر مي سازد. روزگار غريبيست. اگر همه جاي دنيا روزشان با اميد و سرزندگي آغاز مي شود در اين مملكت اما افزوده شدن حكم ناعادلانه اي بر احكام ناعادلانه ديگر، جدا شدن پدر و مادري از فرزندشان يا جدا شدن كودكي از مادر در بندي يا هجران اجباري همسري يا طعم تلخ دوري در طفوليت در كام نيكاني، هديه هر روز دستگاه قضاي اين مرز و بوم براي مردمان آزاديخواه شده است.

اعمال فشارهای غیر قانونی بر فعالان سیاسی کشور و احزاب قانونی آنچنان به عمل روزمره اي تبديل شده كه انگار دستگاه قضا كاري به جز اين براي خود متصور نيست. دستگاه قضا به جای رسیدگی به شکایات مظلومانی چون عبدالله مومنی که به طور غیرقانونی محاکمه و محکوم شده اند، تأیید احکام باور ناپذیر برای آزادمردان این سرزمین را در دستور کار خویش قرار داده است.

روزهايي پيشتر شاهد احکام نا عادلانه آقایان دكتراحمد زید ابادی، عبدالله مومنی و علی ملیحی بوده ايم و اكنون نوبت به دو عضو ديگر از مجموعه ادوار رسيده كه به 5 سال حبس قطعی و 4 سال حبس تعزیری محکوم گردند. به راستي آقاياني كه چنين احكامي را براي افرادي چون حسن اسدی زید آبادی و علي جمالي اعضا شورای مرکزی و مسؤولان کمیته هاي حقوق بشر و سياسي سازمان دانش آموختگان صادر كرده اند، اندكي حتي در پيشگاه وجدان خويش شرمسار نيستند؟ اگر از پيشگاه دادگاه افكار عمومي مردم نمي هراسند آيا رستاخيزي را درپيش رو نمي نگرند؟

به راستي اين عزيزان چه جرمي جز فعاليت مسالمت آميز سياسي داشته اند؟ دكتر احمد زيد آبادي چه جرمي جز نصيحت خير خواهانه و نقد مصلحانه داشته است كه مستحق حكمي چنان و محروميت كاملاً غير قانوني از مرخصي علي رغم توديع وثيقه در طول يك و نيم سال گذشته شده است؟ جرم نابخشودني مؤمني و مليحي چيست؟ علي جمالي و حسن اسدي زيد آبادي كدام قانون اين مملكت را زير پا نهاده اند كه چنين احكامي بر ايشان روا مي شود؟ امروز ديگر هيچ كس را شك و ريبي نمانده است كه بدون تردید اگر این پرونده ها در یک روند نسبتاً عادلانه دادرسی مورد بررسی قرار می گرفت و فرایند حقوقی به درستی طی می شد، شاهد صدور چنین احکام ناعادلانه ی برای افرادی که در چارچوب احزاب قانونی به فعالیت سیاسی و حقوق بشری می پردازند و تنها و تنها در عرصه عمومی به نقد و بررسی عملکرد نظام سیاسی پرداخته اند، نمی بودیم. اينان هر كجاي دنيا كه بودند بر تاج سر جاي داشتند و در اينجا در كنج تاريك زندان.

سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی ضمن ناعادلانه دانستن احکام صادره برای اعضا شوراي مركزي خود و بي اساس دانستن اتهاماتي كه به ايشان وارد شده است، خواستار آزادی سریع و صدور حكم برائت براي آقایان حسن اسدی زید آبادی ، علي جمالي و سایر زندانيان بي گناه سياسي، خصوصا اعضای در بند این سازمان می باشد و به نشستگان بر سرير لرزان قدرت نيز تذكار مي دهد كه اين راه به نفع ايشان نيز هست اگر نيك بينديشند. به هر حال امواج خروشان ملت سبز ايران راه خويش را با هر فراز و نشيبي به سوي سرمنزل مقصود طي خواهد نمود.

ادوارنیوز

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .