سه شنبه بیست و سوم شهریور ١٣٨٩


مسئول دفتر میرحسین موسوی بازداشت شد

وبسایت کلمه گزارش داد مسئول دفتر میرحسین موسوی، از سران مخالفان دولت، بازداشت شده است. کلمه بدون افشای نام وی نوشت، این بازداشت در راستای افزایش محدودیت ها برای میرحسین موسوی روی داده است. همچنین به گفته مرضیه پاسدار، همسر احمد قابل، از روحانیون منتقد دولت، آقای قابل نیز امروز (سه شنبه) پس از احضار به دادستانی مشهد بازداشت شده است. خانم پاسدار به رادیو فردا گفت، دلیل بازداشت آقای قابل یک سخنرانی در شهر نجف آباد و اظهار نظر درباره شرایط زندان وکیل آباد مشهد و اعدام ها در ایران اعلام شده است.


سارا شورد کوهنورد آمريکايی، از ايران خارج شد

سارا شورد، يکی از سه آمريکايی بازداشت شده در ايران، امروز ايران را به مقصد عمان ترک کرد. سفارت سوييس که حافظ منافع آمريکا در ايران است اعلام کرد خانم شورد از فرودگاه مهرآباد خارج شده است. رسانه های ايران روز سه‌شنبه خبر دادند خانم شورد پس از ارائه ضمانت بانکی برای توديع وثيقه، از زندان آزاد شده است. دادستان تهران برای آزادی اين شهروند آمريکايی ۵۰۰ ميليون تومان وثيقه درنظر گرفته بود ولی خانواده او اعلام کرده بودند که توانايی پرداخت اين مبلغ را ندارند. سارا شورد، به همراه دو شهروند آمريکايی ديگر حدود يکسال پيش به اتهام ورود غير قانونی در کوهستان‌های مرزی ميان ايران و عراق بازداشت شده بود.


دادستان تهران، سعید مرتضوی را "شاخص ترین" متهم پرونده بازداشتگاه کهریزک خواند

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، از سعید مرتضوی بعنوان "شاخص ترین" متهم پرونده بازداشتگاه کهریزک یاد کرد. آقای دولت آبادی امروز (سه شنبه) در گفت و گو با رادیو گفت و گوی صدا و سیما همچنین خبر تعلیق سعید مرتضوی از سمت معاونت دادستان کل کشور را تایید کرد. سعید مرتضوی هم اکنون بعنوان رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشغول به کار است. به گفته مقام های قضایی جمهوری اسلامی سه تن از مسئولان این قوه در ارتباط با پرونده بازداشتگاه کهریزک از کار تعلیق شده اند.


هاشمی رفسنجانی توهین به روحانیون را "جنایت" خواند

اکبرهاشمی رفسنجانی، رییس مجلس خبرگان، توهین به روحانیون را "جنایت" خواند. آقای رفسنجانی روز سه شنبه در آغاز نشست دو روزه مجلس خبرگان خواستار رعایت قانون در کشور شد و گفت، جریانی که در ایران به "جریان خودسر" شهرت دارد، برای کشور یک "سم" است. در هفته های گذشته فشار بر روحانیون مخالف دولت از جمله مهدی کروبی و محمد علی دستغیب به شدت افزایش یافته است. پس از حمله به منزل مهدی کروبی در شب های قدر، سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ با صدور بیانیه ای مهاجمان را "افراد خودسر" خواند.


توزیع یک جزوه توسط حامیان "مکتب ایرانی"

سایت حکومتی آتی نیوز: به تازگي جزوه‌اي تحت عنوان "مكتب ايراني در فرمايشات امام خامنه‌اي" منتشر شده است.

توزیع جزوه ای از گزیده سخنان رهبر انقلاب برای تایید ایده مکتب ایراني يكي از آخرين راه حلهايي است كه توسط مروجان اين ايده، تشخيص داده شده است.

اين جزوه اولين بار در پایان دیدار دانشجویان با محمود احمدی نژاد توزیع شده بود.

بخش اعظم سخنان رهبر انقلاب كه در اين جزوه گردآوري شده، راجع به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص عظمت ایران بوده و ارتباطی به سخنان رحيم مشایی ندارد. همين برداشت يك طرفانه سبب برخی اعتراضات در بین دانشجویان حاضر در جلسه نيز شده بود.

مروجان رسانه‌اي اين شعار، در این جزوه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، ایده های جدید مشایی را راهی برای تجدید عظمت ایران عنوان كرده‌اند، موضوعي كه هيچ سنخيتي با مفهوم جملات رهبر انقلاب ندارد.


ستار لقائی، روزنامه نگار و نويسنده باسابقه روز دوشنبه به علت بيماری در ۶۴ سالگی در بيمارستانی در لندن درگذشت.

 آقای لقايی متولد سال ۱۳۲۵ در تربت حيدريه بود و پس از دوران دبيرستان کار مطبوعاتی خود را در مجله تهران مصور آغاز کرد.

ستار لقائی کار حرفه ای مطبوعاتی را با مجله تهران مصور آغاز کرد و در سال ۱۳۵۳ سردبيری مجله هفتگی کودک و زندگی را برعهده گرفت. آقای لقائی تا چند ماه قبل از انقلاب اسلامی رئيس هيات تحريريه مجله جوانان رستاخيز بود. او پس از انقلاب مدت سی و يک سال در لندن زندگی کرد و مدتی از مديران کانون نويسندگان در تبعيد و انجمن قلم بود. اولين داستان بلند ستار لقائی به نام همبستران مرداب در سال ۱۳۴۶ در تهران منتشر شد.


تبعید یکی دیگر از زندانیان بند 350 زندان اوین

خبرگزاری هرانا - زندانی سياسی حميد حائری در تداوم تبعید و فشار بر زندانیان سیاسی بند 350 به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، روز گذشته حميد (ماشالله)حائری ۵۷ ساله که در ۱۵ آذر ماه ۱۳۸۷ با يورش مامورين وزارت اطلاعات به منزل آنها دستگير و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل و سپس توسط قاضی محمد مقیسه به 15 سال حبس محکوم شده بود جهت تحمل حبس خود به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

حمید حائری از زندانیان سیاسی در دهه 60 که توسط شعبه 28 دادگاه انقلاب قاضی محمد مقیسه به اتهام محاربه به 15 سال حبس تعزیری محکوم شد.

حميد حائری از بيماری حاد قلبی رنج می برد و تاکنون دوبار دچار سکته قلبی شده اند همچنين در قلب او ۲ استند بکار برده شده است.آقای حائری مدت کوتاهی قبل از دستگيری در يک سانحه رانندگی دچار شکستگی جمجمه و خونريزی مغزی شده بود او همچنين در اثر سانحه رانندگی از ناحيه لگن دچار آسيب شديد شده بود و مدتی طولانی در بخش آی .سی . يو بيمارستان بستری بودند.


حکم اعدام یک زن کرد به دایره اجرای احکام ابلاغ شد

خبرگزاری هرانا - محبت محمودی طی تماسی تلفنی با اعضای «سازمان حقوق بشر کردستان» اعلام کرده است که حکم اعدام وی به دایره اجرای احکام ابلاغ شده و وی ممکن است به‌زودی اعدام شود.

به گزارش «خبرگزاری حقوق بشر کردستان»، وی ضمن ارسال نامه‌ای به این سازمان خواستار تعیین یک وکیل جدید برای خود شده و از سازمان‌های حقوق بشری و مردم درخواست کرده که برای آزادی وی تلاش کنند. محبت محمودی از سال ۱۳۷۹ به جرم قتل مردی که قصد تجاوز به وی را داشت در زندان مرکزی ارومیه دوران محکومیت خود را می گذراند. این زن متاهل پس از تحمل ۹ سال زندان سرانجام توسط دادگاه ارومیه در آستانه‌ی اعدام قرار گرفت که حکم قطعی اعدام او توسط دیوان عالی نیز تایید شد. تایید حکم اعدام نام‌برده توسط دیوان عالی در ۲۰ تیرماه سال جاری در زندان ارومیه به وی ابلاغ شد که با دستور قوه‌ی قضائیه به اجرا درخواهد آمد.

آن‌گونه که در خبرها آمده است، تا کنون هر دو همسر مرد مقتول مخالف اعدام محبت هستند اما برادر مقتول خواهان اجرای حکم اعدام محبت محمودی است.


با انداختن چفیه بر گردن کوروش به بسیج توهین شد!

سایت فرارو- یک فعال سیاسی اصولگرا معتقد است که تجلیل از کوروش ادامه بحث "مکتب ایرانی" است. حسین کنعانی مقدم با انتقاد شدید از رییس جمهور و اسفندیار رحیم مشایی گفت: «بهتر بود آقای احمدی نژاد و آقای مشایی یک بار تاریخ را مرور می‌کردند.»

روز گذشته محمود احمدی نژاد از منشور کوروش در موزه ملی ایران رونمایی کرد تا برای دومین بار این منشور در ایران دیده شود. اما در این مراسم اظهاراتی مطرح شد و حاشیه‌هایی داشت که باز هم اعتراض برخی از فعالین سیاسی را در پی داشت.

در این مراسم اسفندیار رحیم مشایی در امتداد اظهارات قبلی خود کوروش را از جنس پیامبران دانست و با بیان این که131 سال قبل منشور کوروش کشف شد و 2هزار و 400 سال پیش از آن، این منشور از فنا شدن محفوظ مانده است، گفت: «چرا ما نباید این مسأله را نشانه و آیتی از خدا ندانیم.»

همچنین رییس جمهور نیز با تمجید از این پادشاه ایران باستان اظهار کرد که کورش بعد از فتح بابل، فرمان آزادي عقيده و انديشه را صادر كرد و اين همان چيزي است كه همه پيامبران و يگانه‌پرستان آن را فرياد مي‌زدند.

از طرف دیگر در این مرسم محمود احمدي نژاد رييس جمهور پس از رونمايي از منشور اصلي كوروش در موزه ملي ايران به طور نمادين به گردن سرباز هخامنشي و کاوه آهنگر كه با پوشش خاص آن زمان در سالن حضور داشت چفيه انداخت.

حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز و فعال سیاسی اصولگرا در گفت و گو با "خبرنگار فرارو" با انتقاد از اظهارات احمدی نژاد و مشایی گفت: «اسراری پنهان در پشت این لوح کوروروش بود. بهتر بود آقای احمدی نژاد و آقای مشایی یک بار تاریخ را مرور می‌کردند.»

وی اظهار کرد: «لوح کوروش منشور آزادی یهودیان بود. در بابل وقتی کورورش آن جا را فتح کرد به یهودیان آزادی داد و آن‌ها را به اورشلیم برد که الان بیت‌المقدس است.»

کنعانی مقدم با اشاره به ایرانی ستیزی یهودیان براساس روایت تورات تصریح کرد: «هر ساله یهودی‌ها عیدی را به نام عید پوریم می‌گیرند که در آن تعبیر به عید جشن ایران‌کشی است.»

این فعال سیاسی عنوان کرد: «براساس آن‎چه که در تورات آمده است در زمان خشایار شاه با وساطت استر (زن یهودی پادشاه) که برادر زاده مردخای یکی از اعضای دربار پادشاه ایران بود(قبر مردخای در همدان)، به یهودیان دستور داده شد که سه روز فرصت داده شد ایرانیان را بکشند در گفته می‌شود هفتاد و پنج هزار نفر ایرانی از زن و کودک تا پیرو جوان قتل عام می شوند.»

وی افزود: «در جشن ایران کشی که همه ساله در اسفندماه در اسرائیل برگزار می شود در آن روز منشور و کتاب استر را می‌خوانند و علت این که ایرانیان در روز 13 فروردین از شهرها خارج می‌شوند این بود که در روز 13 فروردین در آن روز این فرمان صادر شده بود و مردم ایران برای فرار از قتل عام به خارج از شهر پناه می‌برند.»

کنعانی مقدم در ادامه با اشاره به اظهارات اسفندیار رحیم مشایی در مراسم روز گذشته گفت: «بحث دیگر مسئله مکتب ایرانی است که پشت ماجرای منشور کوروش پنهان است و متاسفانه ما به یاد سخنانی افتادیم که شاه در جشن‌های 2500 ساله گفت که "کوروش آسوده بخواب، ما بیداریم." اگر همین پیام در این مراسم اعلام شده است می‌توان گفت که ما به دنبال احیای نظام سلطنتی هستیم که مخالف نظام ولایی است.»

این فعال سیاسی اصولگرا با انتقاد از چفیه انداختن احمدی نژاد بر گردن سرباز هخامنشی تصریح کرد: «چفیه انداختن بر گردن تمثال سرباز هخامنشی هم بی احترامی به بسیج بود.»

وی اضافه کرد که ما کورورش را منجی یهود می دانیم در تورات آمده است که کورورش مسیح خداوند است و منجی یهود چگونه این موضوع را پنهان می‌کنیم.

دبیرکل حزب سبز تاکید کرد: «این مسئله تائیدی بر مکتب ایرانی است که خود نوعی پان ایرانیسم با لعاب اسلامی است و یک نگاهی انحرافی خطرناک است و ما امیدواریم که این تبدیل به مبنا نشود چرا که در سخنان دوستان از پیامبر بودن کوروش و این که این حفظ این کتیبه آیت خداوندی است مطرح شده است که به هر حال نشان دهنده است که بعضی از دوستان که این مطالب را مطرح می‌کنند حداقل یک بار هم تاریخ را نخوانده‌اند.»

کنعانی مقدم گفت: «به نظر می رسد ما باید در این خصوص عکس العمل مناسبی داشته باشیم چون این پایه گذاری همان مکتب ایرانی است که خواه ناخواه ما را به دنبال احیای نظام سلطنتی خواهد برد.»


شماره تلفن جهت صیغه روی جعبه های پیتزا

سایت حکومتی صراط نیوز نزدیک به لباس شخصی ها: سایت جرس وابسته به وزیر ارشاد دولت اصلاحات که این روزها از لندن فتنه گران را هدایت می کند در خبری کاملا کذب و البته به شدت مضحک آورده است : " ترویج آزاد ازدواج موقت در تبلیغات محله های تهران (!) "

این سایت در ذیل خبر خود آورده است : "بسته های تبلیغاتی کنار تبلیغ پیتزا و مراکز خرید و فروش بالا و پایین شهر تازگی ها خدمات دیگری هم ارایه می کند. تسهیل امر ازدواج با دستاویزی به نام ازدواج موقت این روزها تجارت تازه ای را در بروشورها و برگه های تبلیغاتی به راه انداخته است."

جرس در ادامه به نقل از یکی از خبرچین های خود مدعی است که بسته ای به درب منزل وی آورده اند که شماره تلفن جهت صیغه بر روی آن بوده است (!)

اگر چه شاید این شماره را دوست دختر این خبر چین برایش ارسال کرده باشد اما بهاءالله مهاجرانی در سایت وابسته خود دست به توهم آفرینی زده و در ادامه آورده است : " علاوه بر منطقه پونک چنین تبلیغاتی در منطقه ونک، شهرک غرب و سعادت آباد تهران نیز مشاهده شده است(!) " گفتنی است جرس در ادامه در حالی احادیثی را که تاکید کننده بر متعه هستند به شدت به باد تمسخر گرفته است که کسی فراموش نمی کند ماجراهای آقای بهاءالله را ...


بازداشت مجدد احمد قابل به خاطر افشای اعدامهای مخفیانه

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: احمد قابل، پژوهشگر دینی و از شاگردان آیت الله منتظری که چندی پیش اعدام های دسته جمعی زندان وکیل آباد مشهد را افشا نموده بود، صبح امروز و در پی مراجعه به بازپرسی شعبه 903 دادگاه انقلاب مشهد، برای دومین بار طی یک سال اخیر بازداشت و روانه زندان وکیل آباد مشهد گردید. به گفته وی در مدت حضور وی در این زندان بیش از 50 نفر از جمله دو نوجوان زیر 18 سال اعدام شده اند.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، علت بازداشت وی فعالیت های پس از آزادی از زندان، از جمله افشاگری در مورد اعدام های مخفیانه زندان وکیل آباد عنوان گردیده و از دیگر موارد اتهامی احمد قابل سخنرانی های وی در شهرهای مشهد، نجف آباد، فریمان و مصاحبه های انتقادی وی با رسانه ها بوده است.

قابل که از منتقدان جمهوری اسلامی و بویژه شخص رهبر جمهوری اسلامی می باشد، در خرداد ماه سال جاری بازداشت و 170 روز در زندان وکیل آباد مشهد بوده، و درباره اعدام های پنهانی در این زندان گفته بود که طی 170 روزی که وی در زندان وکیل آباد مشهد بوده بیش از 50 زندانی که دو نفر از آنان نیز زیر 18 سال بوده اند بطور مخفیانه اعدام شده اند.

چندی پیش و در پی انتشار خبر اعدام 70 تن دیگر در زندان وکیل آباد مشهد، احمد قابل گفته بود: «من در این خصو ص تحقیق مجزایی نداشته ام و این خبر را در رسانه ها خو انده ام و تنها می دانم که خانواده قربانیان هنگام تحو یل جنازه این رقم را در فرمها خو انده اند اما این را می دانم که می توان به قاعده آن را پذیرفت و ظاهرا جایی برای انکار وجود ندارد. به هر حال ماموران زندان و سایر زندانیان بخشی از این جامعه اند و اخبار این چنینی سینه به سینه پخش می شوند. خصوصا که اتفاقاتی از این دست در کشور ما کم رخ نداده است.»

بنا بر اخبار منتشره، هم اکنون صدها زندانی دیگر در زندان وکیل آباد مشهد در انتظار اجرای حکم اعدام خود می باشند که با توجه با پایان ماه رمضان و از سرگیری اجرای احکام اعدام، انتظار شروع مجدد اعدام های پنهانی و گروهی در این زندان می رود.


مرگ دلخراش یک پناهجوی نوكیش مسیحی ایرانی

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان از شهر" نِو شَهیر " تركیه به نقل از منابع ایرانیان مسیحی در آن كشور ، یك جوان ایرانی پناهجو به نام " كامران نامور " معروف به انوش درروز شنبه ۱۳ شهریورماه۱۳۸۹ (۴ سپتامبر ) به علت برق گرفتگی با دستگاه سنگبری غیر استاندارد در محل كار خود كشته شد .

به دنبال این حادثه كه موجی از غم و اندوه را برای پناهجویان ایرانی در تركیه به خصوص ایرانیان مسیحی به دنبال آورد ، كارگاه سنگبری محل حادثه بطور موقت تعطیل شد و جسد این فرد كه یك نوكیش مسیحی بود توسط پلیس جهت تحقیقات و كالبد شكافی و یافتن علت واقعی مرگ به آنكارا منتقل شد .

مطابق گزارشات رسیده ، انوش متولد ۱۳۵۴ در تهران بود . او در یك خانواده علاقه مند به فعالیتهای سیاسی رشد میكند و در دهه ۶۰ شمسی به دنبال درگیریهای سالهای پس از انقلاب چند نفر از اعضای خانواده اش را به جوخه های اعدام میسپارند . به گفته دوستانش آنطور كه وی خود نقل كرده است ، چند ماه پس از ترور اسدالله لاجوردی در اول شهریور ۱۳۷۷ او به عنوان مرتبط با آن جریان بازداشت میشود . لاجوردی دادستان انقلاب دهه شصت جمهوری اسلامی بود . بسیاری او را عامل كشتار ، شكنجه و آزار هزاران جوان ایرانی در آن سالها میدانستند .

انوش پس از دستگیری وادار به اعتراف تلویزیونی میشود و به این خاطر از اعدام او صرفنظر میكنند . اما به یك زندان طولانی و تبعید به شهرستان سیرجان پس از آن محكوم میشود . پس از تحمل سالها زندان وقتی كه او را میخواستند به سیرجان منتقل كنند از دست ماموران میگریزد و به صورت غیر قانونی به تركیه فرار میكند .

بنا به همین روایت یكی از دوستانش به شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان گفته است ، انوش در دوره زندان طولانی اش از طریق یك زندانی مسیحی كه گویا با او هم بند بوده است پیام نجات از طریق عیسی مسیح را میشنود و در همان زندان به مسیحیت ایمان می آورد . او هرگز فرصت تعمید گرفتن پیدا نمیكند اما شروع به مطالعه كتاب مقدس می كند .

انوش در سال ۱۳۸۸ وقتی بطور غیر قانونی قصد داشت از تركیه به یونان برود و در آنجا درخواست پناهندگی دهد ، توسط پلیس مرزی دستگیر و به تركیه بازگردانده شد . او به ناچار در تركیه درخواست پناهندگی به كمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد داد و بوسیله پلیس مطابق مقررات مجبور به اقامت اجباری در شهر نِوشَهیر تا تعئین تكلیف پرونده اش شد .

او كه در ایران نتوانسته بود به هیچ كلیسائی برود در استانبول به كلیسای ایرانیان میرود و از همان جا به برادران و خواهران مسیحی در شهر محل اقامتش معرفی میشود . در آنجا توسط جمع مسیحیان كه بیشتر آنها پناهجویان و پناهندگان ایرانی هستند پذیرفته میشود و در جلسات پرستشی آنها شركت میكند. اما به دلیل فقر مالی و نداشتن هیچگونه حمایت مادی به زودی مانند بیشتر پناهجویان ایرانی جذب كارسیاه و سنگین با دستمزد پائین میگردد .

این نوكیش مسیحی پناهجو در یك كارگاه سنگبری در همان محل اقامت خود مشغول به كار میشود و در حالی كه بیش از ۴ ماه از تاریخ مصاحبه اش با كمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گذشته بود و هنوز هیچ جوابی دریافت نكرده بود دچار حادثه دلخراشی شد كه منجر به فوت وی می شود. پس از این حادثه صاحب كارگاه مورد نظر از طرف پلیس بازداشت گردید كه پس از سه روز با قرار وثیقه آزاد شد .

مطابق گزارش پلیس محلی این حادثه در اثر برق گرفتگی شدید ناشی از كاركردن با یك دستگاه معیوب خارج از رده به وقوع پیوسته است . همكاران متوفی كه در محل حاضر بوده اند این نكته را تائید كردند و به این ترتیب بر شاایعات موجود بین پناهجویان ایرانی مبنی بر اینكه این حادثه عمدی و طرح ریزی شده بود نقطه پایانی گذاشته شد . این شایعات باعث ایجاد جو نا آرامی بین پناهجویان در منطقه شده بود كه از این مرگ بسیار متاسف بودند .

یاد آوری میشو‏د كه نِو شَهیر با فاصله ۴ ساعت در جنوب شرقی آنكارا و در مركز تركیه نزدیك شهر كایسری قرار دارد . این شهر با حدود نود هزار نفر جمعیت مركز استانی به همین نام میباشد . این شهر یكی از شهرهائی است كه توسط پلیس تركیه برای اقامت پناهجویان و پناهندگان ایرانی تا تا مشخص شدن وضعیت شان انتخاب میشود . صدها پناهجوی ایرانی از جمله حدود یكصد مسیحی در این شهر به همین دلیل اقامت دارند و اكثر آنها ضمن انتظار طولانی از چند ماه تا چند سال برای گرفتن جواب یا انتقال به كشور سوم ، برای هزینه زندگی خود مجبور به كار ( سیاه) در كارگاههای غیر استاندار و بدون ایمنی كافی با دستمزد بسیار پائین حتی تا حدود یك سوم دستمزد واقعی میشوند .

نه تنها ساكنان اجباری شهر مذكور بلكه همه پناهجویان و پناهندگان ایرانی در تركیه به شدت از وضع بد خود در آنجا گله مندند . اینها كه جمعیتی بالغ بر چند هزار نفر را شامل میشوند و از هیچگونه امكانات بیمه و بهداشت برخوردار نیستند و از همه بدتر در بلاتكلیفی از نظر وضعیت قانونی خود به سر میبرند ، هر روز احساس میكنند شرایطشان هیچ بهبود نمی یابد و تازه بدتر هم میشود .

در چنین شرایطی یك حادثه منجر به فوت مانند آنچه برای "انوش نامور "رخ داد یا حادثه شكستن پای یك پناهجوی دیگر كه صاحب كارش به بهانه رساندن به بیمارستان او را از كارگاه خارج و در بین راه ولش كرد كه نتواند ثابت كند در كارگاه این بلا سرش آمده ، تاثیر نامطلوب دوچندانی در ذهن همه باقی میگذارد .


خامنه ای پلید: این گذشته‏ تاریخی به چه دردی می‏ خورد؟

خبرنامه دانشجویان ایران (مزدوران بسیجی در دانشگاهها): بخش هایی از بیانات مقام معظم رهبری در سخنرانی سالهای گذشته درباره آثار تاریخی باقی مانده از پادشاهان هخامنشی بدین شرح است:

همدانِ امروز از همدانِ صد سال پیش و شاید از همدان قرنهای قبل خیلی سرپاتر است. من افتخار نمی‏کنم که این‏جا پایتخت مادها یا پایتخت تابستانی هخامنشی‏ها بوده. فرنگی‏ها اصرار داشتند هخامنشی‏ها را بالا بیاورند و مطرح کنند. این گذشته‏ تاریخی به چه دردی می‏خورد؟ شما ببینید در ایام تحویل، مردم در چه مکانهایى اجتماع مى‌کنند. دیشب در اطراف آستان قدس رضوى، با این‌که نیمه‌ شب بود، جاى سوزن انداختن نبود. همینطور هزاران انسان علاقه‌ مند، از خواب و خانه و زندگى و محیط خانواده بیرون آمدند و به مرقد امام بزرگوار رفتند. خوب؛ حالا یک نفر هم پیدا مى‌شود که از سر اشتباه و ندانم کارى، به جاى مرقد امام رضا و مرقد امام بزرگوار و مرقد حضرت معصومه، تخت جمشید را زنده مى‌کند. البته تخت جمشید، یک اثر معمارى است. اما این غیر از آن است که ما دلها و ذهنها و جانهاى مردم را متوجه به نقطه‌اى کنیم که در آن خبرى از معنویت نیست، بلکه نشانه‌ طاغوتی گرى است. گفته می شود که اینها متعلق به جباران تاریخ بوده و به یک نحوى به یکى از جباران تاریخ و طاغوتهاى بشرى ارتباط پیدا می کنند. در همان ساختمانها که امروز بعد از گذشت دو هزار سال، ویران است، زمانى به مناسبت همین روز نوروز، خدا مى‌داند که چقدر بى‌گناه، در مقابل تخت طاغوتهاى زمان به قتل مى‌رسیدند. این افتخارى ندارد.


منبع حکومتی: صدای انفجار مهیب در پتروشیمی بندر امام

سایت حکومتی البرز: درحالیکه صدای مهیب انفجار دریکی از واحدهای پتروشیمی بندر امام شنیده شده و شعله های آتش از فاصله دور نیز قابل رویت است هنوز اطلاعات دقیقی از علت بروز حادثه منتشر نشده است. دقایقی پیش بخشی از پتروشیمی بندر امام (ره) درجنوب کشورمان منفجر شد. به گزارش البرز با انفجار واحدی HD این واحد عظیم صنعت پتروشیمی کشور شعله های آتش به هوا برخواسته بطوریکه زبانه های آتش از فاصله دور قابل رویت است. بامداد امروز انفجار پتروشیمی بندر امام (ره) این منطقه را کانون توجه ساکنین منطقه کرده است. هنوز اطلاعات دقیقی از علت بروز حادثه و خسارات و تلفات احتمالی آن منتشر نشده است . شرکت بزرگ پتروشیمی بندرامام (ره) سالانه با 29نوع فرآورده گوناگون 5میلیون تن از انواع مختلف محصولات را تولید که ارزشی تقریبی آن 2میلیارد دلار برآورد میشود که این میزان از تولید به خارج از کشور صادر میگردد.

در ماه گذشته نیز انفجار مهیبی در مجتمع پتروشیمی پردیس روی داد که دهها کشته و مجروح برجای گذاشت.


تشدید فشارها بر دانشجویان دانشگاه بین اللمللی قزوین

در تعطیلات تابستانی دانشگاه ها ودر حالی که خبری از اعتراضات دانشجویی نیز وجود ندارد، دادگاه چند تن از دانشجویان و اساتید دانشگاه بین المللی قزوین تشکیل شد.

بنا بر گزارش ارسالی به دانشجونیوز، مسئولین دانشگاه بین المللی قزوین و به خصوص حراست دانشگاه، نقش پر رنگی در روند رسیدگی پرونده های متهمین داشته اند و حتی گوی سبقت را از نهاد های امنیتی در جهت سرکوب معترضین ربوده اند.

بر این اساس در اواسط و اواخر تابستان پیام حیدر قزوینی، فرهاد فتحی، سعید سکاکیان، فرزام معینی، مجتبی رحیمی، محمد رضا شعبانی و سجاد عالی از فعالین دانشجویی و درویشی، ایمانیه، رئیسان وفضلی از اساتید این دانشگاه در دادگا ه های استان قزوین به علت اتهاماتی که مربوط به اعتراضات دانشجویی سال گذشته بوده محاکمه شدند.

پیش از این نیز پیام حیدر قزوینی دبیر سابق تشکل دانشجویان اصلاح طلب این دانشگاه و نیز مسئول شاخه دانشجویی ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در استان قزوین، به علت شکایت 2 تن از افراد منسوب به بسیج در دادگاهی دیگر حاضر شده بود که بنا بر اخبار رسیده،قاضی پرونده به رغم تمامی فشارها حکم به برائت این دانشجو داده است. با این حساب، حیدر قزوینی در انتظار صدور حکم دیگر دادگاه خویش و نیز حکم تجدید نظر کمیته انضباطی دانشگاه می باشد. وی ترم گذشته تحصیلی با حکم "اخراج و 3 سال محرمیت از تحصیل در کلیه دانشگاه ها"محکوم شده بود که علی رغم گذشت بیش از 4 ماه از صدور حکم بدوی، کمیته تجدید نظر دانشگاه علاوه بر ممنوع الورود کردن وی به دانشگاه از صدور حکم قطعی برای وی امتناع کرده است که این امر نقض صریح قوانین و مقررات دانشگاه می باشد که حد اکثر زمان صدور حکم تجدید نظر را 1 ماه میداند. این امر گواه روشنی بر عدم رعایت قوانین ومقررات دانشجویی در تنها داشگاه دولتی استان قزوین است که پیش از این و در جریان صدور احکام دیگر دانشجویان معتنرض نیز به خوبی مشهود بود.

علاوه بر حیدرقزوینی، دیگر فعالین دانشجویی این دانشگاه از جمله سکاکیان،هنر خواه، معینی، آذر نیوش، کرانیان، کیاشمشکی، ترابی وآرامش نیز پیش از این با احکام انضباطی مواجه شده بودند که هم اینک همگی محکومیت خویش را سپری می کنند و ممنوع الورود به دانشگاه هستند.

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .