دوشنبه بیست و دوم شهریور ١٣٨٩


دیپلمات جداشده: سيستم در حال فروپاشى است

حسين عليزاده، دیپلمات جدا شده از رژيم در فنلاند در يک مصاحبه تلویزیونی گفت، ما هم يک سلول از سلولهاى جامعه ايرانيم. ما هم انسانيم. وجدان داريم. ما اگرچه از سر قضا کارمند دولت شده ايم، اما چه مى دانستيم که قرار است مغولان بيايند و اين طورى حيثيت کشور را به تاراج ببرند؟

وى در مصاحبه با تلویزیون صدای آمریکا با اشاره به موقعيت رو به سقوط رژیم گفت، اين ‌همه ظلم و فجايع را نمى توانستيم توجيه کنيم. اين همه افکار نابخردانه ای که از سوى دولت شاهديم… اصلا سيستم در حال فروپاشى است.

حسین علیزاده در پاسخ به واکنش شتابزده رژیم در مورد جدا شدن خود از جمهوری اسلامی گفت، به آقاى مهمانپرست (سخنگوی وزارت خارجه رژیم) عرض مى کنم فرض مى کنيم اين چيزهايى که شما به کارمندانتان مى بنديد، درست است. آيا اساسا طرح اين مسائل تف سر بالا نيست؟ شما کارمندانى را تربيت مى کنيد که به اندک بهانه ای سيستم را رها کنند و به بهانه هاى مختلفى چون دانشگاه و تجارت از دور خارج شوند؟

وی با اشاره به ریزش نیروهای رژیم افزود، نيروهاى وزارت خارجه از هزار فيلتر و گزينش رد شده اند، چه طور مى شود که از درون سيستم بيرون مى آيند؟ من نه نفر اول هستم، نه مطمئن باشيد که نفر آخر.

حسین عليزاده با اشاره به مسئوليت خود در سفارت رژيم گفت، ما روزى خودمان بچه هايى را که پناهنده شده بودند، دعوت مى کرديم و تشويق به برگشتن مى کرديم. اخیرا يکى از دوستان از ايران به اینجا آمده بود. از ايشان در مورد اينکه اکنون بدنه وزارت خارجه در چه وضعيتى است، پرسيدم، و او گفت، نود درصد نيروهاى وزارت خارجه مانند تو فکر مى کنند.


دولت احمدی نژاد درخواست استرداد لایحه برنامه پنجم توسعه را پس گرفت

دولت احمدی نژاد درخواست خود برای استرداد لایحه برنامه پنجم توسعه را از مجلس پس گرفت. حسین سبحانی‌نیا، عضو هیئت رئیسه مجلس گفت، دولت «با ارائه یک دست‌نویس» به مجلس، تقاضای استرداد خود را پس گرفته است و بدین ترتیب مجلس کار بررسی آن را از سر می گیرد. دولت احمدی نژاد در اعتراض به تغییرات اعمال شده از سوی نمایندگان مجلس در لایحه برنامه پنجم توسعه، یک هفته پیش، در نامه ای خواستار بازپس گرفتن آن شده بود. این برنامه باید از آغاز سال ۸۹ خورشیدی به اجرا گذاشته می شد اما به دلیل تاخیر دولت در تنظیم لایحۀ آن، هنوز روند تصویب آن به پایان نرسیده است.


فرمانده پلیس تهران بزرگ از شناسایی ۱۰۰ نفر از مهاجمان به منزل کروبی خبر داد

حسین ساجدی نیا، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، از شناسایی ۱۰۰ نفر از مهاجمان به منزل مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت، خبر داد. آقای ساجدی نیا روز دوشنبه گفت، پلیس برای دستگیری این افراد، منتظر دستور مراجع قضایی است. عده ای از هوادران رهبر جمهوری اسلامی در شب های موسوم به "قدر" به منزل مهدی کروبی حمله و تیراندازی کردند. همزمان سایت کلمه، از افزایش محدودیت ها برای میرحسین موسوی، دیگر رهبر مخالفان دولت، خبر داده است. طبق این گزارش، افراد مراجعه کننده به دفتر آقای موسوی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از چند ساعت بازجویی آزاد می شوند.


شورای حکام آژانس به موانعی که ایران برسر ِ راه بازرسی ها ایجاد کرده رسیدگی می کند

نشست سالانه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از امروز (دوشنبه) در وین برگزار می شود. یکی از محورهای این نشست یک هفته ای، موضوع ایجاد مانع از سوی ایران بر سر راه بازرسی های بازرسان آژانس است. یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس، در گزارش اخیر خود نوشته بود: ایران با رد بازرسان باتجربه، بر سر راه بازرسی ها مانع ایجاد می کند. آقای آمانو همچنین گفته بود: تهران هنوز از پاسخ دادن به پرسش‌های آژانس در مورد ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته ایش ، خودداری می‌کند.


در آستانه برگزاری نشست مجلس خبرگان حملات لفظی به محمد علی دستغیب افزایش یافت

در آستانه برگزاری نشست مجلس خبرگان، شماری از اعضای این مجلس از آیت الله محمد علی دستغیب به شدت انتقاد کردند. آيت الله حسن ممدوحي، یکی از اعضای خبرگان، در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا آقای دستغیب را به ایجاد "رعب و وحشت" و "اختلافات و اعتقادات غلط و دروغ" در كشور متهم کرد و گفت مجلس خبرگان به نامه وی توجهی نخواهد کرد. آیت الله محمد علی دستغیب، عضو مجلس خبرگان و از منتقدان سرسخت آیت الله خامنه ای، در نامه اخیر خود به مجلس خبرگان، ضمن حمایت از میرحسین موسوی و مهدی کروبی؛ خواستار اجرای دقیق قانون اساسی توسط مجلس خبرگان شده بود. نشست دو روزه مجلس خبرگان از فردا سه شنبه در تهران برگزار خواهد شد.


هيات منصفه مطبوعات، مدير مسوول نشريه اعتماد را مجرم دانست

اعضای هيئت منصفه مطبوعات، الياس حضرتی، مدير مسئول روزنامه اعتماد را مجرم شناخت و وی را مستحق تخفيف در مجازات ندانست. بگزارش خبرگزاريهای ايران، جلسه‌ رسيدگی به اتهامات «الياس حضرتی» به اتهام نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومی و انتشار مطالب خلاف واقع، روز يکشنبه در شعبه‌ ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران، برگزار شد. بر اساس اين گزارش، اتهامات مدير مسوول سايت پارسينه هم در اين دادگاه مورد بررسی قرار گرفت که در نهايت مدير مسوول اين سايت خبری، از اتهام نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومی، تبرئه شد.


تصادفات سه روز تعطيل در ايران، بيش از ۱۳۰ کشته و ۱۶۰۰ زخمی، بر جای گذاشت

رسول ضياء‌الدين، رئيس مرکز کنترل ترافيک پليس راهنمايی و رانندگی ، روز يکشنبه اعلام کرد که بر اثر تصادفات جاده‌ای و خيابانی در تعطيلات ۳ روز پنجشنبه تا شنبه، ۱۳۹ نفر کشته و ۱۶۴۷ نفر زخمی شده‌اند. به گفته رئيس مرکز کنترل ترافيک، عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ از مهم‌ترين علل بروز تصادفات در روزهای تعطيل پنجشنبه تا شنبه گذشته بوده است. ايران به لحاظ سرانه قربانيان حوادث رانندگی، رتبه نخست را در دنيا به خود اختصاص داده است.


رئیس‌دفترِ رئیس‌جمهوری: انديشه كوروش از جنس پيامبران است

اسفنديار رحيم‌مشايی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری روز یکشنبه در مراسم رونمايی از كتيبه كوروش اعلام کرد، اندیشه کوروش هم‌جنس اندیشه پیامبران است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، رئیس‌دفتر محمود احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه بعضی از علما گفته‌اند، كوروش پيامبر بوده، تصریح کرد، در مقامی نیست که این موضوع را اثبات يا نفی كند.

آقای رحیم‌مشایی با اشاره به قدمت کتیبه کوروش در ۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح، گفت: ارزش‌هایی که در این کتیبه به آن اشاره شده، ریشه در آسمان دارد.

روز یکشنبه در مراسمی در موزه ملی ایران، با حضور مسوولان، منشور کوروش کبیر رونمایی شد.

این منشور را موزه بریتانیا به مدت چهارماه به موزه ملی ایران امانت داده است.


باند احمدی نژاد: روحانیت به مسجد بازگردد

سایت حکومتی سفیر: معاون مطبوعاتی ورازت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای اداره جامعه خواستار بازگشت روحانیت به مسجد شد. محمد علی رامین با اشاره به حضور روحانیت در سیاست و یا نهادهای مدنی گفت روحانیت مرکز ثقل فعالیت‌های خود را مسجد قرار دهد.

وی افزود به جای اینكه روحانیت ما كه خاستگاه اصلی او مسجد است، برود درپشت در‌های بسته حزب، NGO و شبیه ساختارهای غربی فعالیت كند، به مسجد برگردد و با بازسازی جایگاه خود و مسجد از ظرفیت عظیم اجتماعی بهره‌های درست برای مصالح عمومی و منافع اسلامی ببرد.

به عقیده آقای رامین «در جامعه اسلامی ما ساختارها، نهادها و ظرفیت‌هایی هست كه در هیچ جای جهان غرب وجود ندارد.»

وی خواستار «استفاده مناسب از اهالی مسجد» شد و گفت دولت اصول‌گرای دهم اکنون فرصت بازخوانی گذشته و «دلیل خلوت و بی‌رونق شدن مساجد» را دارد.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با همشهری ماه افزود «فرض كنید ما الان حدود 70هزار مسجد در كشور داریم كه غالب این مساجد صرفا در حد نمازخانه یا برای برگزاری برخی مناسبت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر روحانیت ما مركز ثقل فعالیت‌های خود را مسجد قرار دهد و این مركز را احیا كند از آنجایی كه ناب‌ترین و خالص‌ترین قشرهای اجتماعی به مسجد رجوع می‌كنند، مسجد محل رجوع قشرهای نخبه و فرهیخته اجتماعی است؛ چه از میان دانشگاهیان و چه از میان اهل فرهنگ، اقتصاد، صنعت، بازار و از همه اقشار اجتماعی محل رجوع روزانه آنها مسجد است.»

وی گفت مسجد می‌تواند منافع ملی را تامین کند و در سطح جهان گسترش دهد.

محمدعلی رامین با بیان این‌که «مساجد باید به مراکز اجتماعی فعال و پویا تبدیل شوند» افزود تمام نیازهای اجتماعی، اخلاقی، تربیتی، آموزشی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در همین مراكز مورد بحث، گفت‌وگو و تبادل نظر و تصمیم‌سازی قرار می‌گیرند. در این صورت است كه می‌شود با یك طراحی ساده اما با پیگیری‌های جدی یك سیستم جهانی جدید را از طریق مساجد ساماندهی كرد. مثلا اگر از میان 70هزار مسجد موجود شما هیات‌ها و كانون‌های فعال اجتماعی را ساماندهی كنید و این 70 هزار مسجد در ایران به 2میلیون و نیم مسجد سایر كشورهای جهان متصل و مرتبط بشوند، یك سازمان جدید جهانی شكل می‌گیرد.»

وی افزود این مراكز دارای یك نوع پیوند اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی به‌طور طبیعی و تاریخی هستند كه این به هم پیوستگی نادیده گرفته شده و همه این مجموعه‌ها رها و گسسته از هم مشاهده می‌شوند.

به عقیده آقای رامین، اگر این به هم پیوستگی احیا و تقویت شود، می‌توان بیش از 2 میلیون و نیم كانون انسانی، اجتماعی، علمی، سیاسی و فرهنگی از درون این مساجد ساماندهی كرد كه با هر تشكل و سازمان جهانی به خوبی رقابت می‌كنند و به مثابه یك سیستم نوین جهانی می‌توانند بر سرنوشت بشریت تاثیر‌گذار بانشد. تمام NGOهای موجود در جهان هم كه زیر سلطه پنج قدرت مسلط تمام تلاش‌هایشان به هدر می‌رود استقلال و آزادگی انسان را برای تحقق عدالت در گستره جهان تحقق می‌بخشند.

وی در گفت‌وگوی خود با همشهری ماه در مورد دیپلماسی عمومی گفت مساجد می‌توانند مقابل شورای امنیت سازمان ملل بایستد و «مجموعه نهاد مسجد در سراسر جهان طرحی نو را به جهانیان ارائه كرده و در تعامل بین‌المللی، ایجاد تفاهم جهانی و اصلاح ساختارهای عادلانه جهانی بالاترین نقش را می‌تواند ایفا كند.»


مخالفت فراکسیون زنان مجلس با آزادی تبعه زن آمریکائی

خبرگزاری بین المللی زنان ایران (خواهران زینب): رئیس فراکسیون زنان مجلس آزادی تبعه آمریکایی را باعث سوء استفاده آمریکا از رافت اسلامی در مواضع بین المللی دانست

طیبه صفایی با اشاره به آزادی جاسوس آمریکایی گفت : مواضع بین المللی جمهوری اسلامی باید طلبکارانه باشد زیرا نظام حسن نیت خود را در همه موارد یک طرفه نشان داه است .

وی افزود : اقدامات خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی مخصوصاً در حمایت از گروه های برانداز کاملاً محرز است و اولین انتظاری که از مسئولان امور خارجه می رود سیاست طلبکارانه از غرب است .

نماینده تهران با توجه به اینکه جمهوری اسلامی در آزادی خانم «سارا شورد» با توجه به روحیه عدالت و محبت در دین برخورد کرده است گفت : مسوولان باید متقاعدسازی کنند زیرا ، اسناد فراوانی از جاسوسی های آمریکا و ادعای استکبار جهانی و برخورد خصمانه آنها داریم .

صفایی اظهار داشت : مسوولین مربوطه باید همه جانبه نگری را اعمال کنند زیرا با توجه به سیاستهای ملایم جمهوری اسلامی در برخورد با آمریکا هیچ کدام از این برخوردها باعث موضع منطقی آمریکا نمی شود و باید به شدت با شیوه های جاسوسی مدارانه آمریکا مقابله کرد .


ادامه محدودیتهای غیرانسانی علیه زندانیان سیاسی

ادامه فشارها و محدودیتهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده به" فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"، ادامه یافتن قطع ارتباط تلفنی و محدودیتهای بیشتر برای ملاقاتهای حضور خانواده ها زندانیان سیاسی با عزیزانشان دو اهرم فشار بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی بر علیه زندانیان سیاسی و خانواده های آنها که بکار برده می شود. علیرغم گذشت نزدیگ به 3 ماه از قطع ارتباط تلفنی زندانیان سیاسی با خانواده هایشان که بدستور بازجویان وزارت اطلاعات صورت گرفته است قطع تلفنها همچنان ادامه دارد، بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران بر قطع باقی ماندن تلفنها اصرار می ورزد.در حال حاضر خانواده های زندانیان سیاسی که عزیزانشان در جریان اعتراضات گسترده مردم ایران دستگیر و محکوم به اعدام شده اند از قطع بودن تلفنها سخت نگران هستند. خانواده های زندانیان سیاسی تاکید دارند در صورت ادامه یافتن قطع تلفنها آنها قصد دارند نسبت به سلب حقوق اولیه خود و عزیزانشان دست به اعتراضاتی بزنند. از طرفی دیگر حقوق اولیه زندانیان سیاسی و خانواده هایشان مانند ؛حق داشتن ملاقات حضوری زندانی سیاسی با فرزندان،همسر،پدر،مادر،خواهر و برادران تا حد زیادی سلب شده است،حق داشتن مرخصی و آزادی زندانی در پایان دوران محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی از آنها سلب شده است این موارد جزیی از قوانین موجود می باشد.ولی بازجویان وزارت اطلاعات و بخصوص عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران قوانین موجود را آشکار نقض می کند و در مصاحبه های خود نقض آشکار آنها را بصورت غیر اخلاقی تکذیب می کند و شیوۀ دروغگویی را پیشه کرده است. از مدتی پیش برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی و خانواده های آنها تعدادی از زندانیان سیاسی را به نقاط دور دست و یا به زندانهایی با شرایط قرون وسطایی تبعید کرده اند و گفته می شود که در روزهای آینده قصد دارند تعداد دیگری از زندانیان سیاسی را تبعید کنند. علیرغم شرایط غیر انسانی و طاقت فرسا و محدودیتهای که دائم بر شدت آن افزوده می شود ولی زندانیان سیاسی از مقاومت و روحیۀ بالایی برخوردار هستند. بطوری که مصطفی بزرگ نیا معروف به جلاد بند 350 و بازجویان وزارت اطلاعات را مستاصل کرده است و به شیوه غیر انسانی تبعید زندانیان سیاسی روی آورده اند. تصمیم گیری در مورد زندانیان سیاسی توسط ولی فقیه علی خامنه ای صورت می گیرد و دستورات غیر انسانی او توسط قوۀ قضاییه،وزارت اطلاعات و زندانبانان علیه زندانیان سیاسی و خانواده های آنها به اجرا گذاشته می شود. فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،تشدید فشارها و اذیت وآزارها و محدودیتهای غیر انسانی توسط بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی در ایران است.

22 شهریور 1389 برابر با 13 سپتامبر 2010 گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید: کمیساریای عالی حقوق بشر کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا سازمان عفو بین الملل


سخنان متناقض مسئولان ایرانی درباره واردات برنج

در حالی که وزارت جهاد کشاورزی ایران از ممنوعیت واردات برنج خبر می دهد، وزارت بازرگانی می گوید که واردات برنج کماکان ادامه دارد.

عباس حاجیان، مدیرکل دفتر حمایت از سرمایه گذاری و توسعه وزارت جهاد کشاورزی گفته در حال حاضر این وزارت خانه واردات برنج را ممنوع کرده است.

آقای حاجیان به خبرگزاری مهر گفت: "در کارگروهی که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شده است، واردات هر نوع محصولی در زمان برداشت ممنوع است."

هم اکنون زمان برداشت برنج در ایران است و کارشناسان بر این اعتقادند که دولت حداقل در زمان برداشت، باید برای چند ماه جلوی واردات را بگیرد تا کشاورزان بتوانند محصولات خود را بفروشند.

این درحالی است که مهدی غضنفری، وزیر بازرگانی ایران پیش از این اعلام کرده بود که واردات برنج تا زمان اعلام آمادگی وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای قانون "افزایش بهره وری محصولات کشاورزی" هم چون گذشته ادامه دارد.

بر اساس قانون "افزایش بهره وری بخش کشاورزی"، محصولات کشاورزی فقط با مجوز وزارت جهاد کشاورزی باید وارد کشور شوند.

حمید صافدل، معاون سازمان توسعه تجارت هم از ادامه واردات برنج با تایید وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: "وزارت بازرگانی بر اساس مجوزهایی که وزارت جهاد ارائه می دهد، کار ثبت سفارش برای واردات برنج را اعلام می کند".

آقای صافدل در ادامه گفت: "البته بزودی ضوابط ثبت سفارش برای واردات برنج تغییر می کند".

در چهار ماهه اول سال ۱۳۸۹ بیش از سی صد هزار تن برنج وارد کشور شده است.

ایران سالانه دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن برنج مصرف می کند، تولید داخلی حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن است و دولت برای تامین نیازهای داخلی هر سال مقداری برنج خارجی وارد می کند.


قطع یارانه برق 'مشترکان پر مصرف' در ایران

در حالیکه هنوز یارانه های نقدی در ایران پرداخت نشده است، یک مقام وزارت نیرو از قطع یارانه برق مشترکان پر مصرف خبر داد و دلیل افزایش بهای قبض آنها را مصرف زیاد عنوان کرد.

محمد بهزاد، معاون وزیر نیرو روز چهارشنبه ۱۷ شهریور (۸ سپتامبر) به خبرگزاری مهر گفت که صورتحساب برق این دوره مشترکان پر مصرف، بدون یارانه محاسبه شده است.

او تاکید کرد که بهای برق در ایران از شش سال پیش افزایش نداشته است و فقط به دلیل شیوه محاسبه بهای برق، با بالارفتن میزان مصرف، متوسط بهای برق هم افزایش پیدا می کند.

پیش تر مجید نامجو، وزیر نیروی ایران به خبرگزاری مهر گفته بود که محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران با جریمه مشترکان پرمصرف برق موافقت کرده و مشترکان پر مصرف برق باید قیمت تمام شده برق را بپردازند.

از چند سال پیش، وزارت نیرو در ایران در قبض های برق مبلغی را به عنوان "مبلغ واقعی" مصرف برق محاسبه می کرد و در بخش دیگری از صورتحساب، با مشخص کردن رقمی به عنوان یارانه پرداختی از سوی دولت و کم کردن این رقم از "مبلغ واقعی"، مصرف کننده ها فقط بخشی از آنچه که بهای واقعی نامیده شده بود، را پرداخت می کردند. 'امتیازی' که وزارت نیرو به گیلانی ها و مازندرانی ها می دهد . پیش تر بعضی از ساکنان شهر های واقع در استان مازندران و گیلان در شمال ایران نسبت به افزایش شدید بهای قبض های برق اعتراض کرده بودند.

آقای بهزاد علت این افزایش را گرمای شدید هوا و استفاده از کولر گازی عنوان کرده و گفته بود که وزارت نیرو اعلام کرده، ساکنان شهر های شمالی می توانند قبض های برق خود را در اقساط طولانی پرداخت کنند.

او همچنین گفته است که وزارت نیرو در حال بررسی اطلاعات سازمان هواشناسی است تا دو استان گیلان و مازندران را در تقسیم بندی مناطق مختلف ایران، از مناطق عادی خارج کند و بهای برق آنها را بر اساس تعرفه مناطق گرم محاسبه کند.

بر اساس تقسیم بندی "الگوی مصرف" وزارت نیرو، ۵ منطقه برق در ایران وجود دارد که شامل منطقه عادی، گرم یک، گرم دو ، گرم سه و گرم چهار است.

آقای بهزاد گفت که درصورت نهایی شدن تصمیم وزارت نیرو، صورتحساب مشترکان گیلان و مازندران را مجددا صادر خواهد کرد و اگر مشترکی پول بیشتری پرداخت کرده باشد به وی برگردانده می شود.

یکی از ساکنان شهر نور، در استان مازندران به بی بی سی فارسی گفت که مبلغ قبض برق خانه اش نسبت به قبل چهار برابر و مبلغ یارانه از این قبض کاملا حذف شده است.

او با اشاره به اینکه در خانه اش از لامپ های کم مصرف استفاده می کرده گفت قبض برق دفتر کارش که به شکل تجاری محاسبه می شده است نیز نزدیک به دو برابر شده و میزان یارانه پرداختی از سوی دولت در این قبض از قبل کمتر بوده است.

او با اشاره به اینکه افزایش بهای قبض های برق برای همه آشنایانش به یک شکل نبوده، تاکید کرد که کیلووات برق مصرفی اش در این دوره مشابه دوره های قبل بوده است اما بهای محاسبه شده حدود چهار برابر است.

پیش تر خبرهایی نیز درباره اعتراض گروهی از ساکنان شهر اهواز، نسبت به افزایش مبلغ قبض های برق شان منتشر شده بود.

سحام نیوز، سایت رسمی حزب اعتماد ملی در گزارشی "افزایش چشمگیر و باورنکردنی تعرفه ها، محاسبه جهشی هزینه ها و حذف مبلغ یارانه ها از برخی قبض ها" را از موارد اعتراضی تعدادی از ساکنان شهر اهواز عنوان کرده بود.

شهر اهواز در جنوب ایران هوای بسیار گرمی دارد و اغلب مردم در این شهر مجبور به استفاده از کولر های گازی هستند.

تابستان امسال و با گرم شدن هوا مقامات وزارت نیرو از مصرف بالای برق در این کشور خبر دادند و ساکنان شهر های مختلف ایران و بخش های صنعتی در این کشور با قطعی های مکرر برق رو به رو شدند.

برخی معتقدند که دولت با قطع یارانه برق برخی از مشترکان قصد دارد مردم را به تدریج به قیمت های واقعی عادت دهد.


تهدید وکیل و همسر نسرین ستوده به بازداشت

رادیو آلمان: همسر نسرین ستوده و وکیل وی از سوی وزارت اطلاعات تهدید شده‌اند که در صورت مصاحبه با رسانه‌ها بازداشت خواهند شد. شیرین عبادی از کانون بین‌المللی وکلا خواسته تا به دستگیری نسرین ستوده و محمد اولیایی‌فرد اعتراض کنند.

رضا خندان، همسر نسرین ستوده، وکیل زندانی و نسیم غنوی، وکیل او از سوی وزارت اطلاعات تهدید شده‌اند که اگر در مورد پرونده نسرین ستوده با رسانه‌ها مصاحبه کنند، دستگیر خواهند شد.

به گفته‌ی آقای خندان، به خانم غنوی گفته شده که حکم جلب او و رضا خندان صادر شده و در صورت مصاحبه هر دو دستگیر خواهند شد.

رضا خندان می‌گوید: «دیروز (۲۱ شهریور( از طرف وزارت اطلاعات با خانم غنوی تماس گرفته و گفته‌اند حکم جلب شما و آقای خندان صادر شده و اگر مصاحبه کنید، شما دو نفر دستگیر خواهید شد. امروز هم که ایشان برای پیگیری پرونده نسرین به دادسرا رفتند، این گفته را تایید کرده‌اند و در آنجا هم همین را به ایشان گفته‌اند».

آقای خندان همچنین می‌گوید در تنها تماس تلفنی‌ای که همسرش از زندان داشته از وی خواسته تا مصاحبه نکند.

همسر این وکیل گفت که خانم ستوده در تماس تلفنی‌اش اصرار داشته که مکان نگهداری‌اش خوب است و مشکل خاصی ندارد ولی در سلول انفرادی نگهداری می‌شود.

نسرین ستوده همچنین به دخترش گفته که مدت طولانی در بازداشت خواهد بود.

به گفته‌ی رضا خندان، وکیل خانم ستوده روز دوشنبه ۲۲ شهریور به شعبه بازپرسی موکلش مراجعه می‌کند، ولی به وی گفته می‌شود که بازپرس مربوطه تا روز شنبه در مرخصی است و هیچ اقدامی تا آن زمان صورت نخواهد گرفت.

نسرین ستوده در تاریخ ۱۳ شهریور ماه بازداشت شد و تا به امروز تنها یک تماس تلفنی کوتاه مدت با خانواد‌ه‌اش داشته است.

شیرین عبادی برنده ایرانی جایزه صلح نوبل در نامه‌ای خطاب به رئیس کانون بین‌المللی وکلا از وی خواسته است تا به دستگیری غیرقانونی همکاران ایرانی‌اش اعتراض کند.

شیرین عبادی در این نامه به دو وکیل ایرانی دربند، نسرین ستوده و محمد اولیایی‌فرد اشاره کرده و همچنین عنوان نموده که نسرین ستوده تحت فشار برای اعتراف علیه خود است.

وی نوشته است: «خواهشمندم به هر طریق ممکن نسبت به دستگیری همکاران در بند خود اعتراض کرده و توجه دولت جمهوری اسلامی ایران را به لزوم استقلال و آزادی بیان وکلا، جهت اجرای عدالت جلب نموده و از امکانات بین المللی خود برای آزادی وکلای زندانی در ایران استفاده نمائید».

رضا خندان همسر نسرین ستوده می‌گوید که اعتراضات بین‌المللی از لحاظ حمایتی می‌تواند مفید باشد، اما هیچ تضمین اجرایی‌ای در داخل کشور ندارد و هیچ ضمانتی نیست که مسئولان به این گونه اعتراضات اهمیت دهند.

محمد اولیائی فرد، وکیل دیگری است که برای لغو مجازات اعدام نوجوانان فعالیت می‌‌کرده و هم‌اکنون در زندان است. وی به یک سال حبس محکوم شده و هم اکنون دوران محکومیت خود را سپری می‌‌کند.


مانور چند شبه يک شی‌ نورانی در آسمان زاهدان

یک شی نورانی از چند شب پیش تاکنون پر نورتر از ستاره ها در آسمان زاهدان ظاهر شده است. به گزارش خبرنگار سياسي آتي نيوز، این شی نورانی که شب ها قابل مشاهده است سوالات و ابهاماتی را ایجاد کرده است البته این درحالی است که هنوز شمار زیادی از شهروندان متوجه وجود این شی نورانی در آسمان زاهدان نشده اند. هنوز هیچیک از مسوولان سیاسی و امنیتی به طور رسمی در این مورد اظهار نظر و آن را تایید نکرده اند اما گفته می شود این شی نورانی شبیه بالن است و جای آن نیز هر شب تغییر می کن. معمولا در مناطق مرزی احتمال مشاهده اشیاء پرنده مانند هواپیمای بدون سرنشین و وسایل نورانی وجود دارد اما نیروهای هوایی ؛ امنیتی ؛ نظامی و سامانه های کنترلی هوایی و رادارها همواره از آسمان این استان محافظت می کنند. یک مسئول امنیتی اظهار داشت: این شیء نورانی از چند شب پیش در آسمان زاهدان قابل مشاهده و به احتمال زیاد بالن است. پیگیری لازم برای انهدام این شی در حال انجام است اما با توجه به اینکه بر فضای شهر قرار دارد احتمال انجام این کار وجود ندارد و شاید در صورت دور شدن از فضای شهر؛ این اقدام انجام شود. این شیء نورانی که از ستاره ها کمی پرنورتر به نظر می رسد كاملا قابل مشاهده است.

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .