محاکمه تعداد بیشتری از فعالین کارگری

منصور اسالو به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد
 


سندیکای کارگران شرکت واحد با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرده است که منصور اسالو رییس هیات مدیره این سندیکا که از سه سال ‍یش در زندان است، بار دیگر محاکمه شده است و به یک سال زندان دیگر محکوم شده است. در اطلاعیه سندیکای شرکت واحد آمده است:

منصور اسالو رئیس هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد تهران که به دلیل فعالیتهای سندیکایی خود، به 5 سال زندان محکوم شده بود و هم‌اکنون در حال گذراندن دوره محکومیت خود در زندان است، از سوی دادگاه انقلاب کرج، با اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گفته وکلای آقای اسالو، امکان اعتراض به رأی صادره ظرف ۲۰ روز پس از اعلام حکم وجود دارد که وکلا در موعد مقرر اقدام خواهد کرد.

محاکمه تعداد بیشتری از فعالین کارگری
بنا به اطلاعیه سندیکای کارگران شرکت واحد در تاریخ ۱۰ اگوست ۲۰۱۰، منصور اسالو، رئیس هیئت مدیره این سندیکا که "هم اکنون در حال گذراندن دوره محکومیت خود در زندان است، از سوی دادگاه انقلاب کرج، با اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است". به گفته سندیکای واحد وکلای آقای اسالو امکان اعتراض به این حکم را در ۲۰ روز آینده خواهند داشت.

این حکم جدید در دنباله شدت یافتن دوباره حمله به فعالین و تشکلهای کارگری در دوره اخیر و دستگیری برخی از رهبران سندیکای واحد از جمله سعید ترابیان و رضا شهابی صادر شده است. در حال حاضر آقای ترابیان با قید ضمانت آزاد شده اند و باید منتظر دادگاه خود باشند که به اتهام واهی اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام محاکمه خواهند شد. از سرنوشت رضا شهابی، خزانه دار سندیکا، رسما خبری در دست نیست و طبق اطلاعات رسیده ایشان در زندان اوین و تحت فشارهای شدید مقامات زندان قرار دارند و از نظر سلامتی نیز در شرایط کاملا غیر مساعدی هستند.

علاوه بر این طبق بیانیه کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری در ۹ اگوست ۲۰۱۰ "محاکمه دو فعال کارگری، وفا قادری و صدیق سبحانی، در دادگاه شهر سنندج انجام گرفت و جمعی دیگر از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری شهر اشنویه به اسامی فتاح سلیمانی، عیسی ابراهیم زاده، عباس هاشم پور، حسین پیروتی، رحمان ابراهیم زاده، صمد احد پور و رحمان تنها در دادگاه انقلاب شهر ارومیه محاکمه شدند و آنها دفاعیات خود را ارائه دادند. در حالی این محاکمه ها صورت گرفت که پیش از این، خسرو بوکانی از فعالین کارگری شهر نقده به دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

همچنین کاوه گل محمدی از فعالین کارگری شهر کامیاران برای گذراندن دوره حبس، به زندان سنندج انتقال یافت".

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران احکام صادره علیه کارگران و فعالین کارگری را شدیدا محکوم میکند و کماکان به تلاشهای خود برای آزادی کلیه فعالین کارگری ادامه میدهد.

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران
۱۱ اگوست ۲۰۱۰

 

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .