پنجشنبه پانزدهم مهرماه ١٣٨٩


روسیه: تنها پیش پرداخت ایران بخاطر عدم تحویل موشک های اس 300 پس داده می شود

سرگئی چِمِزوف، Chemezov مدیر مجتمع دولتی فناوری روسیه، با تصحیح سخنان خود گفته است که این کشور قصد دارد بخاطر عدم تحویل موشک های اس 300 به ایران، تنها 166 میلیون و 800 هزار دلار پیش پرداخت ایران را پس دهد و خبر پرداخت 800 میلیون دلار غرامت درست نیست. او افزوده که قرارداد این شرکت با ایران برای ساخت موشک های اس 300 به دلیل قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران، فسخ شده، و روسیه از این بابت چیزی به جمهوری اسلامی بدهکار نیست. جمهوری اسلامی عدم تحویل این موشک ها را نقض قرارداد دو طرف خوانده است.


 3 مأمور انتظامی در قلعه‌گنج کرمان کشته شدند

به گزارش خبرگزاری فارس بنقل از فرماندهی نیروی انتظامی استان کرمان، صبح پنج شنبه، 3 مامور انتظامی در درگیری مسلحانه در قلعه گنج کرمان کشته شدند. برپایه این گزارش، ماموران در حال انتقال فردی که متهم آدم ربایی توصیف شده ، از قلعه گنج به استان هرمزگان بودند که اقوام و بستگان متهم به سوی ماموران تیراندازی کردند و سه مامور و شخص متهم کشته شدند. این گزارش می افزاید که دو روز قبل نیز رئیس پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودبار در جنوب استان كرمان در درگيری مسلحانه کشته شده بود.


هشت قاچاقچی مواد مخدر در زندان کرمان به دار آويخته شدند

به گزارش خبرگزاری فارس، هشت قاچاقچی مواد مخدر در زندان کرمان به دار آويخته شدند. اين خبرگزاری از اين افراد تنها با اسامی اختصاری نام برده اما نگفته است که اين اعدام ها در چه تاريخی انجام شده است.


كره جنوبى معاملات با يك بانك ايرانى را به حالت تعليق در مى آورد

خبرگزارى فرانسه بنقل از كارشناسان اقتصادى گزارش داده است، كره جنوبى در راستاى اجراى تحريم هاى سازمان ملل عليه ايران ، انجام معاملات بانكى با يك بانك ايرانى را به مدت دو ماه به حالت تعليق در مى آورد.

بر اساس اين گزارش ، فعاليت هاى شعبۀ بانك ملت در سئول، پايتخت كره جنوبى از ۱۹ مهرماه به حالت تعليق در مى آيد.

يك ماه پيش دولت كره جنوبى اعلام كرد در راستاى اجراى تحريم هاى سازمان ملل عليه ايران، مجموعه اى از تحريم ها را مد نظر قرار خواهد داد.


محمود احمدی نژاد نامه ای خطاب به پاپ نوشت

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی به پاپ بندیكت شانزدهم رهبر كاتولیك های جهان با قدردانی از مواضع وی در محكومیت اهانت به قرآن، تعامل ادیان آسمانی به منظور مهار اقدامات مخرب را ضروری دانست.

به گزارش ایرنا خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی محمود احمدی نژاد همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مساعی مشترك در جهت تغییر آنچه که آنرا ساختار ظالمانه حاكم بر جهان خوانده تأكید كرده است.

پیام محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه توسط حجت الاسلام محمد رضا میرتاجدینی معاون امور حقوقی و پارلمانی رییس جمهوری اسلامی تسلیم پاپ بندیكت شانزدهم رهبر مذهبی كاتولیك ها شد.


به گفتۀ دادستان تهران قوۀ قضاییه نسبت به بستن بازار واکنش نشان می دهد

بدنبال هشدار محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری اسلامی به کسانی که به گفته وی با «پنهان کردن اجناس» در بازار اختلال ایجاد ‌می‌کنند، دادستان تهران، نیز هشدار داده است دستگاه قضایی با «احتکار و بستن بازار» برخورد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران، روز چهارشنبه اعلام کرد، قوه قضائیه با «احتکار و بستن بازار» که به گفته وی باعث برهم زدن نظم جامعه می‌شود، برخورد می‌کند.

پیشتر نیز اسماعيل احمدی‌مقدم، فرمانده نيروی انتظامی جمهوری اسلامی از اعتصاب در بازار با عنوان «فتنه اقتصادی» یاد کرده و گفته بود:‌ «کسانی می‌خواهند با تکيه بر فشارهای اقتصادی دشمن، آشوب، اغتشاش، ناآرامی و نافرمانی مدنی ايجاد کنند».

این اظهارات در حالی بیان میشود که در روزهای گذشته گزارش‌هایی درباره اعتصاب در بازار طلا فروشان در تهران و چند شهر دیگر ایران در اعتراض به اجرای مالیات بر ارزش افزوده منتشر شده بود.


منبع حکومتی: توزیع وصیت‌نامه کوروش در مساجد

سایت حکومتی مشرق: اخیرا برگه هایی موسوم به وصیت‌نامه کوروش در میان نمازگزاران مساجد برخی شهرهای کشور بویژه تهران و یزد توسط افراد ناشناسی بصورت گسترده توزیع شده است. براساس این گزارش، در پایان این برگه که به عنوان "وصیت‌نامه کوروش" نامگذاری شده، از تلاش های شبانه روزی مشایی و بقایی بخاطر برگرداندن منشور کوروش به کشور از طرف دوستداران کوروش تقدیر و تشکر ویژه شده است!


وکیل دراویش گنابادی را بازجويی و تهدید کردند

سایت جرس: یکی از وکلای دراویش گنابادی که برای مطالعه پرونده تخریب حسینیه بروجرد به دادگاه انقلاب آن شهرستان مراجعه کرده بود، بعد از مطالعه پرونده و خروج از دادگاه، توسط ماموران انتظامی و لباس شخصی مورد بازخواست و تهدید قرار گرفت.

به گزارش مجذوبان نور، صبح روز چهارشنبه 14 مهر ماه، امیر اسلامی وکیل برخی از دراویش بروجرد، برای مطالعه پرونده تخریب حسینیه دراویش گنابادی در بروجرد و تهیه رونوشت از مستندات کیفرخواست دادستان جهت تهیه مقدمات دفاع از موکلین به شعبه اول دادگاه انقلاب بروجرد مراجعه کرد. این وکیل، پس از چهار ساعت مطالعه محتویات پرونده در حضور مسوولان، از دادگاه خارج شد، اما توسط ماموران نیروی انتظامی و فردی لباس شخصی که خود را "ستار" معرفی می‌کرد، بدون هیچ حکمی، توقیف و به اتاق یگان انتظامی دادگستری هدایت شد.

ماموران، این وکیل را قریب به یک ساعت مورد بازخواست و تفتیش بدنی قرار دادند و علاوه بر این رونوشت مستنداتی، شامل گزارش‌هایی از مراجع امنیتی وانتظامی را که از دلایل صدور کیفرخواست محسوب می‌شد، از این وکیل با زور و جبر گرفته و ‌وی را مورد تهدید و ارعاب قرار دادند.

بنا بر این گزارش این مامورین، امیر اسلامی را که از وکلای پایه یک دادگستری و عضو کمیسیون حقوق بشر کانون وکلا است، تهدید کرده‌اند که حق هیچ‌گونه دخالت و حضور در پرونده دراویش بروجرد و حتی ورود مجدد به دادگاه را ندارد.

مصطفی دانشجو وکیل سابق دادگستری نیز که همراه امیراسلامی بوده، توسط ماموران مورد تهدید قرار گرفته است. یادآور می‌شود حسینیه دراویش گنابادی در بروجرد، آبان ماه سال 1386، به طور کامل توسط بعضی ماموران دولتی و افراطیون تخریب شد.


صدور۲۵۰۰ مبلغ اسلامی غیرایرانی از حوزه قم!

خبرگزاری حکومتی فارس: به گزارش مرکز خبر حوزه قم، طی یک سال اخیر بیش از ۲۵۰۰ مبلغ اسلامی غیرایرانی از حوزه قم به کشورهای خودشان اعزام شده ‌اند. حجت‌الاسلام رضا خراسانی‌نژاد مدیر ارتباطات و بین‌الملل مجتمع آموزش عالی فقه گفت، در زمینه برنامه ‌های تبلیغی، فعالیتهای خوبی در مجتمع آموزش عالی فقه شکل گرفته است. در ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان و محرم سال گذشته و رمضان امسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مبلغ غیرایرانی به کشورهای خود فرستاده شده ‌اند. این طلاب بعد از بازگشت از مراکز تبلیغی نیازهای مردم و همچنین نیازهای خود را بیان می ‌کنند که بر آن اساس کارگاههای علمی برگزار می‌ شود.


یک مرکز جهانی تازه برای کنترل معاملات با رژیم

رادیو آلمان: اینترنت، وسیله کنترل اطلاعاتمرکز جهانی World-Check اعلام کرد با ایجاد یک بانک اطلاعاتی تازه شرایطی فراهم آورده تا بتوان تمام دادوستدهای شرکت‌‌ها و افراد خارجی با ایران را کنترل کرد. هدف، سنجش این داد و ستدها با تحریم‌های بین‌المللی است.

سیستم نظارت بر معاملات و مبادلات ارزی خارجی با ایران روز چهارشنبه از سوی مرکز جهانی World- Check در لندن معرفی شد. با استفاده از این سیستم، می‌توان کنترل کرد که معاملات شرکت‌ها و افراد خارجی با ایران، چه به صورت کالا و چه به صورت ارز، با تحریم‌های بین‌المللی انطباق دارد یا نه.

مشکل کالاهای دو کاربردی

در چارچوب تحریم‌های بین‌المللی صدور کالاهای دارای کاربرد دوگانه به ایران ممنوع شده است. منظور کالاهائی است که می‌توانند هم کاربرد غیرنظامی و هم کاربرد نظامی داشته باشند. این تعریف برای بسیاری از شرکت‌های غربی مشکل‌آفرین بوده است. آن‌ها، در موارد بسیار به درخواست خریداران کالاهائی که ظاهرا تنها مصرف غیرنظامی دارند، پاسخ داده‌اند. اما در آخرین مراحل، مراکز کنترل دولتی اطلاع داده‌اند که کالای مورد‌نظر می‌تواند به‌همان صورت موجود یا با اندک تغییراتی کاربرد نظامی نیز داشته باشد.

به گفته مسئولان World-Chek اکنون با استفاده از بانک اطلاعاتی این مرکز، هر شخص حقیقی یا حقوقی، می‌تواند پیش از اقدام دریابد که آیا کالا یا ارزی که به ایران صادر می‌کند مجاز است یا نه.

به عنوان معیار سنجش، بانک اطلاعاتی این مرکز، به قوانین تصویب شده از سوی دولت آمریکا در ژوئن ۲۰۱۰، قطعنامه شماره ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل متحد و تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا، کانادا، استرالیا، ژاپن و سایر کشورها استناد می‌کند.

World-Check برپایه اطلاعات ویکی پدیا بزرگترین مرکز اطلاعات رایانه‌ای جهان است که به منظور کنترل خطرهائی که افراد، موسسات و تکنولوژی مدرن می‌توانند ایجاد کنند، تاسیس شده است. این مرکز از پشتیبانی اطلاعاتی بیش از ۴۵۰۰ موسسه، ۱۲۶ کشور و ۴۹ بانک بزرگ در جهان برخوردار است. همکاران بانک اطلاعاتی ورلد چک در ۲۴۰ منطقه و کشور، با ۵۰ زبان زنده دنیا برای آن کار می‌کنند.

کنترل سپاه پاسداران

به گزارش خبرگزاری آلمان، World- Check از سال‌ها پیش به ویژه فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را زیرنظر گرفته است. اطلاعات این مرکز سبب خواهد شد شرکت‌ها و افرادی که در معاملات خود با ایران مقررات تحریم‌ها را نقض می‌کنند، حتی اگر خود در محل انجام معامله حضور نداشته باشند، مشمول مجازات‌های مالی و قضائی شوند.

همزمان با معرفی سیستم نظارتی تازه ورلد چک، استوارت لوی رئیس بخش مبارزه با تروریسم وزارت دارائی آمریکا گفت: «وزارت دارائی، هر بانکی را، صرفنظر از این که کجا باشد، در صورت پشتیبانی از برنامه‌های اتمی و موشکی جمهوری اسلامی پاسخگو می‌داند.»


مرگ 10 جوان هنرمند در تصادف جاده ای

خبرگزاری فارس: تصادف مینی بوس سنگ آهن مرکزی بافق با تریلی خودروکش تبعه ازبک در بازگشت از مس سرچشمه در جاده انار ـ شهربابک، 15 كشته و زخمي بر جاي گذاشت.

عصر دیروز بر اثر برخورد يك دستگاه تريلي با يك دستگاه ميني‌بوس 15 نفر در محور شهربابك به انار كشته و زخمي شدند.

محمد مهدوي فرمانده انتظامي شهرستان انار در اين زمينه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انار اظهار داشت: عصر امروز بر اثر برخورد يك دستگاه تريلي خودروكش تبعه ازبك با يك دستگاه ميني‌بوس كه از شهربابك به بافق يزد در حركت بود، هشت نفر كشته و هفت نفر به شدت زخمي شدند.

وي با بيان اينكه زخمي‌ها به بيمارستان رفسنجان و انار انتقال داده شدند، افزود: علت تصادف انحراف به چپ تريلي خودروكش است.

بر پایه گزارش های رسیده، گروه «مارش» سنگ آهن بافق مرکزی، متشکل از 15 جوان بافقی که برای اجرای برنامه موسیقی به مس سرچشمه رفته بودند، در بازگشت دچار حادثه تصادف شده و حال مجروحان این حادثه نیز وخیم اعلام شده است.

استاندار يزد با صدور پيامي، درگذشت جمعي از پرسنل شركت سنگ آهن مركزي بافق در سانحه تصادف را تسليت گفت و در شهرستان بافق 3 روز عزاي عمومي اعلام كرد.


ردپای روس ‌ها در آلودگی نیروگاه بوشهر

جام جم آنلاین: سایت ایران دیپلماتیک از وجود ردپای روس‌ها در آلودگی نیروگاه اتمی بوشهر به کرم اینترنتی استاکس‌نت خبر داد و به نقل از یک منبع آگاه نوشت: برخلاف آنچه عموم مردم تصور می‌کنند، این کرم بیش از یک سال است که گسترش یافته و چیز تازه‌ای نیست.

این منبع‌ آگاه افزود: این کرم نخستین بار در تیرماه امسال توسط یک شرکت امنیتی بلاروسی در کامپیوتری که متعلق به یک ایرانی بود، کشف شد. احتمال می‌رود کرم استاکس‌نت از طریق پیمانکار روس که در حال حاضر این نیروگاه را می‌سازد، یعنی شرکت اتم استروی اکسپورت منتشر شده است.

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .