زندانیان عقیدتی در اعتصاب غذا را آزاد کنید
 

 

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که قوه قضائیه ایران باید هفده زندانی عقیدتی که ظرف ده روز گذشته در اعتصاب غذا به سر برده اند و وضعیت جسمانی آنان روز به روز در حال وخامت است را فورا آزاد کند.

این هفده زندانی شامل رهبران جنبش دانشجویی، روزنامه نگاران، و فعالان حقوق بشر هستند.

هادی قائمی سخنگوی کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: “این زندانیان هیچ جرمی مرتکب نشده اند و تنها دلیل زندانی شدنشان اعتقادات و باورهایشان است. ایران باید فورا آن ها را آزاد کند.”

مطابق اطلاعاتی که به دست کمپین رسیده، این هفده زندانی در سلول های انفرادی در بند ۳۵۰ زندان اوین نگهداری می شوند و ارتباط آنان با خانواده هایشان قطع شده است.

کمپین عمیقا نگران وضعیت سلامتی و امنیتی زندانیان عقیدتی است. سه نفر از زندانیان، بهمن احمدی امویی، کیوان صمیمی، و مجید توکلی از امروز به “اعتصاب غذای خشک” دست زده اند و حتی از پذیرفتن آب آشامیدنی نیز خودداری می کنند.

چهارده نفر دیگر به “اعتصاب غذای تر” خویش ادامه می دهند، به این معنا که تنها مایعات را می پذیرند. این گروه شامل عبدالله مومنی، علی ملیحی، حسین نورانی نژاد، کوهیار گودرزی، ضیاء نبوی، مجید دری، بابک بردبار، غلامحسین عرشی، محمد حسین سهرابی راد، علی پرویز، حمید رضا محمدی، جعفر اقدامی، پیمان کریمی آزاد، و ابراهیم بابایی است.

یک عضو خانوادهء یکی از زندانیان به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که وضعیت جسمانی زندانیان بند ۳۵۰ ظرف دو ماه گذشته به وخامت گراییده و ماموران به صورت سیستماتیک از تکنیک های تحقیر آنان برای گذاشتن فشار روی زندانیان و خانواده های آنان استفاده می کنند. دادستان تهران تاکنون راجع به بد رفتاری با زندانیان سکوت اتخاذ کرده است و هیچگونه پاسخگویی به اعضای خانواده هایی که مکررا تلاش کرده اند تا وضعیت اضطراری زندانیان را به توجه او برسانند نشان نداده است.

کمپین از قوهء قضاییهء ایران می خواهد که کلیهء زندانیان عقیدتی را که فقط به دلیل اعتقادات و باورهایشان در بند هستند را آزاد کند. کمپین مقامات ایران را مسئول سلامتی و امنیت زندانیان عقیدتی که در حال حاضر در اعتصاب غذا به سر می برند می داند.

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .