‫‫صبح سه شنبه صورت گرفت:يورش نيروهاي امنيتي به منازل فعالان دانشجويي دانشگاه پلي تکنيک و بازداشت دانشجويان


‫سه‌شنبه، ۶ اسفند ۱۳۸۷

‫ادوارنيوز: به دنبال اعتراضات گسترده دانشجويي در جريان خاکسپاري شهداي گمنام در دانشگاه پلي تکنيک تهران و درگيري و ضدوخورد دانشجويان و نيروهاي بسيجي، نيروهاي امنيتي مقارن ساعت ۷ صبح امروز(سه شنبه)در تيم هاي جداگانه و به صورت هم زمان با ورود به منازل احمد قصابان،نريمان مصطفوي و مهدي مشايخي سه فعال دانشجويي دانشگاه پلي تکنيک،آنها را بازداشت و به محل نامعلومي منتقل کرده اند.

‫بازداشت اين ۳ فعال دانشجويي در حالي از سوي خانواده هاي آنان تاييد شده است که وضعيت برخي ديگر از دانشجويان دانشگاه اميرکبير نامشخص بوده و احتمال بازداشت آنها در شب گذشته و يا بامداد امروز وجود دارد.

‫گفتني است ظهر دوشنبه بعد از روزها تلاش تبليغاتي و فشار امنيتي بر دانشجويان در حالي که ۴ تن از فعالان دانشجويي دانشگاه امير کبير در زندان اوين به سر برده و ده ها تن ديگر ممنوع الورود شده اند،نيروهاي بسيجي و نظامي امروز با پيام مقام رهبري ۵ تن از شهداي گمنام را در صحن دانشگاه اميرکبير به خاک سپردند.

‫اين در حالي است که دانشجويان مخالف اين اقدام،با سر دادن شعار و تجمع نسبت به سواستفاده ابزاري از شهدا اعتراض کرده اند. گزارش شاهدان عيني از درگيري گسترده دانشجويان و نيروهاي امنيتي و شبه نظامي حکايت دارد به گونه اي که برخي گزارش ها از بازداشت ده ها دانشجوي دانشگاه پلي تکنيک و انتقال ايشان به کلانتري ۱۰۷ خبر مي دهند. در ميان بازداشت شدگان دختران دانشجونيز ديده شده اند.

‫گزارش هاي تکميلي از آزادي تعدادي از اين دانشجويان بعد از اخذ تعهد و انگشت نگاري خبر مي دهد. دانشجويان آزاد شده تصريح کرده اند که نيروهاي امنيتي به شدت از سر داده شدن شعار "مرگ بر ديکتاتور"و "مرگ بر استبداد"از سوي دانشجويان در جريان مراسم دفن شهدا خشمگين بوده اند.

‫بدين ترتيب اسامي فعالان دانشجويي دانشگاه پلي تکنيک تهران که هم اکنون در بازداشت به سر مي برند عبارت است از:

‫حسين ترکاشوند

‫مجيدتوکلي

‫اسماعيل سلمان پور

‫کورش دانشيار

‫احمد قصابان

‫مهدي مشايخي

‫نريمان مصطفوي