بيانيه خانواده‌هاي زندانيان سياسي: ششم آبان تجمع خواهيم کرد!

 

خانواده‌هاي جمعي از زندانيان سياسي در بيانيه‌اي از تجمع خود در روز ششم آبان خبر دادند. متن اين بيانيه به شرح زير است:

بسم رب المظلومين

بيش از چهارماه از اسارت فرزندان مظلوم اين ديار مي گذرد. عزيزان ما در بازداشتگاه هاي وزارت اطلاعات دولت بعد از نهم و يا دربند سپاه هستند که به دستور شورايعالي امنيت ملي که رئيس آن احمدي نژاد است که خود طرف مناقشه اصلاح طلبان مي باشد. در اين چهارماه کوشش کرده اند با پرونده سازي و اتهام زدن و اخذ اعترافات به روش استاليني به عمل خود وجهه قضايي بدهند. اغلب کساني که در اسارتند يا خانواده شهيد يا جانباز جنگ و يا هم جانباز و هم خانواده شهيد و يا از فرزندان انديشمند، خدوم و پر تلاش انقلاب اسلامي اند. اغلب آنان کساني هستند که ساليان سال را در مبارزه براي استقرار نظام جمهوري اسلامي با آرمان آزادي و استقلال و پيوند اسلاميت و جمهوريت مبارزه کرده اند. آنان از عاشقان خاندان اهل بيت (ع) بوده اند. هميشه نگران سلطه اقتدارگرايان بوده و از افتادن انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيم داشته اند. و همين احساس خطر، آگاه و بيدار در صحنه نگاهشان داشته است.

امروز آنان در زندانند و خانواده هايشان به شدت تحت انواع فشارها قرار دارند و نمونه اخير آن تهاجم و دستگيري دسته جمعي شرکت کنندگان در مراسم دعاي کميل در منزل يکي از اعضاي جوان جبهه مشارکت ايران اسلامي بود که اکثر آنان را بستگان و دوستان او و خانواده هاي زندانيان سياسي تشکيل مي دادند.

متأسفيم که مي بينيم اگر زينب کبري(س) پس از حادثه خونبار کربلا به اسارت رفت و در کاخ يزيد در برابر او و سپاهش به يزيد تاخت و خطبه تاريخي اش را خواند اما يزيديان حق فرياد و اعتراض را از او نگرفتند اما امروز در ايران همسران و فرزندان اسراي اصلاحات که براي تسلاي خويش گرد هم مي آيند تا با دعاي کميل که يادگار امام علي (َع) است به درگاه خداوند و اهل بيت او متوسل شوند مورد هجوم ماموران امنيتي قرار مي گيرند و به اسارت مي روند. اين رفتار سياه در ادامه فشارها و شکنجه روحي و رواني بر اسراي اصلاحات و فشارهاي وارده برخانواده هاي مظلوم آنان و قانون شکني هايي است که نشان مي دهد گروه حاکم حتي به قوانين خود هم اعتنايي ندارد و بر ما آشکار شده است که ديگر به اين گروه اميدي نمي توان بست.

متاسفيم که بايد بگوييم در اين چهارماه که هر روزش چون سالي برما و عزيزان دربندمان گذشته است همه راههاي قضايي و حقوقي را رفته ايم و امروز دريافته ايم که کانون اصلي تصميم گيري در بيرون از قوه قضائيه است. علاوه بر دهها مراجعه بي ثمر به دستگاه قضايي و امروز و فردا کردن ها وبه اين مرجع و آن مرجع پاس داده شدن ها و اقدامات ديگر از جمله ديدار با ديگر مسوولان و علما و مراجع و انتشار نامه هاي سر گشاده و صدور بيانيه را به انجام رسانديم و نتيجه اي نگرفتيم اين در حالي است که خانواده ها از اطلاع رساني و گفت و گو منع مي شوند اما با توجه به محدوديت رسانه اي ؛ ما همچنان عکس العمل در مقابل ظلم و اطلاع رساني در مورد عزيزانمان را وظيفه خود مي دانيم. امروز که ما از دادخواهي که طبق قانون اساسي و شرع حق شهروندان است مايوس شده ايم، حجت بر ما ومسئولين تمام است و لذا خود را با تمام توان و قوا براي هر رنج و سختي در اقدامات بعدي، مهيا کرده ايم .

در اين مرحله ضمن اعتراض به احکام سنگيني سياسي و ناعادلانه براي تعدادي از مديران و خدمتگزاران و جوانان متدين و تلاشگر اصلاح طلب و نيز ادامه دستگيري ها و بحراني تر کردن شرايط ، کمترين مطالبه مان که از حقوق اوليه ما به شمار مي رود، خروج بازداشت شدگان از بلاتکليفي و آزادي آنها و تبديل قرار بازداشت ها و نيز پايان بخشيدن به روند کند رسيدگي به پرونده آزادگان دربند، اعلام مي کنيم با توجه به اينکه طبق قانون احياي دادسراها در صورتيکه بازداشت متهم چهارماه به طول انجاميد و براي متهم تعيين تکليف نشد دادسرا موظف است متهم را آزاد کند ؛ در حال حاضر بيش از چهارماه از بازداشت اغلب عزيزان ما مي گذرد اما اراده هاي فراقانوني مانع از آزادي آنان مي شوند. لذا ما ضمن تمناي امنيت و آرامش براي کشور چون گذشته بيش از اين اجازه سوء استفاده از آرامش و متانت خود را به زياده خواهان اقتدارگرا نمي دهيم تا آنان بتوانند همچنان بر فشار هاي غيرقانوني و غير حقوقي خود ادامه دهند و به حکم آيه شريفه «لاَّ يُحِبُّ اللّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوَءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاَّ مَن ظُلِمَ .نساء/۱۴۸» و به حکم دين مقدس اسلام انظلام را حرام و تظلم را تکليف شرعي خود مي دانيم واقدامات بعدي خود را آغاز خواهيم کرد.

تجمع مسالمت آميز ما در تاريخ ششم آبان ماه براي دريافت پاسخ، اولين اقدام ما خواهد بود که باهدف اتمام حجت براي آزادي عزيزانمان انجام خواهد شد. و اگر مسوولين همچنان تظاهر به نديدن ما و نشنيدن پياممان که تاکنون هم گوش فلک را کر کرده است، بنمايند و به رويه هاي پيشين ادامه دهند، در گام بعدي دست به تحصن خواهيم زد که در زمان خود مکان آن را اعلام خواهيم کرد و اگر باز هم نتيجه اي نگرفتيم دست به اعتصاب غذاي دسته جمعي مي زنيم تا آنانکه قدرت؛ چشم و گوش شان را بسته است شايد به خود آيند و همزمان در صورت بي پاسخ ماندن اعتراضات شکايت به نهادهاي حقوق بشري و کيفري بين المللي قرار خواهيم برد. گام هاي بعدي ما در موقع خود اعلام خواهيم شد و بدين وسيله اعلام مي کنيم که تا تمکين زورگويان بي مروت و انصاف به رهايي آزادگان دربندمان از پاي نخواهيم نشست. تا سرنوشت خود را به دست خود تغيير دهيم و تأييدش را از حضرت حق تمنا کنيم که «ان الله لايغير مابقوم حتي يغييروا بانفسهم»

 

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .