هجمه بي سابقه چماقداران خشک مغز و لزوم هشياري دانشجويان

بيانيه انجمن اسلامي پلي تکنيک پيرامون دفن تابوت هاي گمنام در دانشگاه

 

خبرنامه اميرکبير: انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميرکبير، پيرامون پروژه دفن تابوت ها گمنام در اين دانشگاه بيانيه اي صادر کرد. متن اين بيانيه به شرح زير است:

بارديگر دانشگاه شاهد پروژه اي است که در جريان آن مورد هجمه بي سابقه چماقداران خشک مغز قرار گرفته است. پروژه اي که نه تنها دانشجويان و دانشگاهيان با آن مخالفند بلکه تمام ارزش ها و آرمان ها نيز در آن بازيچه اقتدارگرايان و مستبدان قرار گرفته است. روزهايي را سپري مي کنيم که فاصله دانشگاهيان و حاکميت بيشتر از هر زمان ديگري بر همگان فاش گشته است. اصرار بر سوء استفاده از قهرمانان جنگي کشور در دانشگاه از سوي داعيه داران اسلام تا جايي پيش رفته است که براي دفن تابوت هاي گمنام در دانشگاه، دانشگاه را به تعطيلي و خفقان کشانده اند. قهرماناني که روزي براي دفاع از تماميت ارضي اين مرزوبوم و حفظ شرف و انسانيت، جان خود را بر کف دست نهاده اند و وارد ميدان نبرد شده اند. به اميد اين که فرداي اين کشور هم چون کره شمالي نگردد و جوانان آن بتوانند با آزادي و شرافت در راستاي تعالي ميهن خويش تحصيل کنند و زير بار خفت و خواري قرار نگيرند. کساني که با فريادهاي آشناي تکريم شهدا قصد ايجاد فضاي قبرستاني در دانشگاه را دنبال مي کنند و نيت بر اين دارند که قهرمانان ما را بهانه اي براي ايجاد پايگاه جديدي عليه دانشجويان قرار دهند نشان دادند که براي شهيد و شهادت هيچ ارزشي قائل نيستند و تنها به دنبال سوء استفاده از اين ارزش ها هستند. چه بسا که هر روز خبر تازه اي از اجحاف در حق خانواده هاي شهدا و جانبازان جنگ شنيده مي شود و نام اين قهرمانان با اين حرکات به بوي تعفن زورمداران و نان به نرخ روز خوران آغشته خواهد شد.

دانشجويان که از تحصيل در دانشگاه هايي با نام اين قهرمانان، چون شريف، چمران و…، احساس غرور مي کنند بارها و بارها مخالفت خود را با اين سوء استفاده ها ابراز کرده اند. اما گويا تنها چيزي که در اين ميان اهميتي براي سرکوبگران ندارند مخالفت دانشجويان است و اين دانشجو است که در دانشگاه جايگاهي ندارد و دانشگاه به خواست اقتدارگرايان بايد قبرستان زندگان گردد. دانشجويان پلي تکنيک تهران و انجمن اسلامي دانشجويان اين دانشگاه بارها مخالفت خود را با پروژه دفن شهدا در دانشگاه اعلام نموده اند و اهداف حکومت از اين اقدام را محکوم کرده اند. پروژه اي که در راستاي ۱- ايجاد فضاي قبرستاني در دانشگاه و جلوگيري از وجود هر گونه تفکر مخالف با تفکر حاکم بر دانشگاه ۲- ايجاد پايگاه جديدي براي نيروهاي خودسر حکومت و صدور مجوز ورود آن ها به دانشگاه ۳- تحريک احساسات مذهبي و ميهن پرستي دانشجويان و سوء استفاده از اين احساسات ۴- پررنگ کردن حضور مداحان حکومتي که سردمداران چماق به دستان جريان حاکم هستند در دانشگاه و ۵- سرکوب دانشجويان و ايجاد فضاي خفقان در دانشگاه و از بين بردن اندک آزادي هاي موجود در دانشگاه با سوء استفاده از نام شهيد انجام مي گيرد؛ که اگر غير از اين بود مسئولين امر به پيشنهاد برگزاري يادمان شهدا و ساخت بناي يادبود و عدم تدفين که از سوي دانشجويان و از طريق انجمن اسلامي و شوراهاي صنفي مطرح گشت عمل مي کردند و بي اعتنايي بدان برهاني است در اثبات ابزار قرار دادن پيکرهاي فرزندان ميهن براي دستيابي به اهداف فوق.

اين پروژه که به پشتيباني نيروهاي امنيتي و تئوريسين هاي افراطي جريان اقتداگرا در پلي تکنيک در شرف وقوع است تا به حال قربانيان زيادي گرفته است. بازداشت حسين ترکاشوند (دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي امير کبير) مجيد توکلي (عضو سابق شوراي مرکزي) کوروش دانشيار و اسماعيل سلمانپور (اعضا شوراي مرکزي) اولين ضربه اقتدارگرايان به دانشجويان اميرکبير در راستاي اجراي اين پروژه بود. اعتراض دانشجويان به اين مسئله و فاش کردن ارتباط اين بازداشت ها با پروژه دفن شهيد اين واقعيت را براي اقتدارگرايان واضح ساخت که دانشجويان پلي تکنيک تهران از پاي نخواهند نشست و به مبارزه خود در راه آزادي ادامه خواهند داد. پس حمله به دانشجويان شکل تازه اي به خود گرفت و بيش از ۱۵ دانشجوي پلي تکنيک به کميته انضباطي و نهادهاي امنيتي احضار شدند و ۸ دانشجو نيز به دانشگاه ممنوع الورود شدند. اما دانشجويان که با بيش از ۳۰۰۰ امضا مخالفت خود را با اين پروژه ابراز کرده بودند باز هم از پاي ننشستند و اعتراضات خود را تا به امروز ادامه دادند.

فضاي تبليغاتي رسانه هاي اقتدارگرايان در روزهاي گذشته و همچنين تجربه دفن شهيد در دانشگاه هاي ديگر نشان دهنده آن است که در فضايي که چماق به دستان با تمام تجهيزات نظامي و امنيتي خود در مقابل دانشجو ايستاده اند و در شرايطي که رئيس دولت متبوع ايشان ورود خود به دانشگاه اميرکبير را فتح دانشگاه مي داند، اين بار نيز قصد دارد با روانه ساختن نيروهاي حلقه به گوش خود آن هم با ايجاد گروه هاي هيئتي و مردم فريب سعي در سوء استفاده از قهرمانان ملي و ايجاد فضاي پادگاني و امنيتي در دانشگاه و سرکوب دانشجويان دارد. در چنين شرايطي انجمن اسلامي پلي تکنيک از برخورد وحشيانه و غيراخلاقي بانيان اين پروژه که توسط آن دانشگاه را وارد فضاي خفقان و سرکوب مي کند و اين مجوز را براي اقتدارگرايان صادر مي کند که با چکمه هاي تحجر و سرکوب وارد فضاي دانشگاه شوند اعلام خطر مي کند و اعلام مي دارد در اين بازي کثيف که حرمت دانشگاه و شهيد در آن شکسته خواهد شد وارد نمي شود و براي صيانت از آرمان والاي فداييان آزادي اين مرز و بوم که همانا فراگيري دانش در امنيت و آرامش براي همگان بوده است، با عدم حضور فعال در مراسم تشييع بهانه کليد زدن پروژه حذف دانشجويان از صحنه را از طراحان اين مجال خواهد ستاند.

انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اميرکبير بار ديگر مخالفت شديد خود را با دفن شهدا در دانشگاه ابراز مي دارد و به نهادهاي امنيتي هشدار مي دهد که روحيه ظلم ستيزي دانشجويان جواب اين هتک حرمت را در آينده خواهد داد. دانشجويان نشان خواهند داد که اجازه نمي دهند فضاي پادگاني و قبرستاني در دانشگاه حاکم شود. انجمن اسلامي اميرکبير همچنين تشکر و قدرداني صميمانه خود را از دانشجويان فهيم دانشگاه که همچون گذشته بر سر آرمان هاي خويش ايستاده اند اعلام مي دارد.

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .