پيام حضور افراد کمسيون امنيت در زندان گوهردشت، شکنجه هاي وحشيانه زندانيان سياسي بود

 

بنابه گزارشات رسيده از بند 1 زندان گوهردشت کرج،زنداني سياسي بهروز جاويد طهراني صبح امروز ساعاتي قبل ازبازديد افراد کمسيون امنيت با ضرب وشتم وحشيانه که منجر به خونريزي شديد قسمتي از بدن او شده بود همراه بود . و او را براي ساعاتي به سلولهاي انفرادي بند 5 منتقل کردند.

صبح امروز دوشنبه 5 مرداد ماه زندانيان بطور غير مسقيم از حضور جمعي از اعضاي کميسيون امنيت مطلع شدند .افراد اين کميسيون که به بند 1 زندان گوهردشت براي بازديد مراجعه کرده بودند. قبل از آمدن به اين بند علي حاج کاظم رئيس زندان و خادم مسئول اين شکنجه گاه قصد انتقال زنداني سياسي بهروز جاويد طهراني به سلولهاي انفرادي بند 5 را داشتند. هنگامي که آقاي بهروز جاويد طهراني علت انتقال را جويا شد. علي حاج کاظم و خادم همراه با پاسداربندها با باتون برقي به سوي او حمله ور شدند و او را براي چندمين بار آماج باتونها خود قرار دادند .شاهدان اين ضرب وشتم مي گويند که بدن آقاي جاويد طهراني در حالي که خون آلود بود به سلولهاي انفرادي بند 5 منتقل کردند . آنها او را تا بعد از بازديد اين افراد در آنجا نگه داشتند و سپس مجددا به بند 1 منتقل کردند.

همچنين روز شنبه 3 مرداد ماه بر اثر فشارهاي بين المللي ناچار به دادن ملاقات کابيني کوتاهي به خانوادۀ آقاي جاويد طهراني شدند. خانواده زنداني سياسي بهروز جاويد طهراني هنگامي که بهروز را از پشت کابين ملاقات ديدند بهت زده شدند از شکنجه هايي سبعانه که عليه او بکار برده شده بود. دستها و پاهاي او در اثر شکنجه هاي وحشيانه سياه شده بود ،کتف سمت راستش در رفته بود، کليه هاي او در اثر شکنجه هاي طاقت فرسا بشدت آسيب ديده است و خون ادرا مي کند، زانوهاي او در اثر ضربات باتون متورم و به سختي قادر به راه رفتن است.و به لحاظ جسمي بشدت ضعيف شده بود.

خادم رئيس شکنجه گاه بند 1 آقاي جاويد طهراني را به دفتر خود فرا مي خواند و در يک طرح رذيلانه با نصب دوربين مخفي بدون اينکه آقاي جاويد طهراني متوجه شود از او مي پرسد: آيا من ترا شکنجه کردها م ؟ و سئوالهاي ديگر و از اين طريق سعي در گرفتن اعترافات تلويزيوني مي کند. به اعتقاد آقاي جاويد طهراني بازجويان وزارت اطلاعات و خادم در حال اجراي طرح حذف فيزيکي اش هستند.در حال حاضر سوژه اصلي براي حذف فيزيکي وي مي باشد.

زنداني سياسي بهروز جاويد طهراني بخاطر شکنجه هاي جسمي وروحي که در بند 1 معروف بند آخر خطي ها عليه وي روا داشته شده بودو او را به سوي مرگ تدريجي سوق مي داد. از روز سه شنبه 23 تيرماه اقدام به اعتصاب غذا نمود و او همچنان در اعتصاب غذا بسر مي برد.

کساني که در شکنجه و اذيت و آزار او نقش دارند و او را به سوي مرگ تدريجي سوق ميدهند عبارتند از علي حاج کاظم رئيس زندان که بدستور وي به اين شکنجه گاه منتقل شده است،علي محمدي معاون زندان ، کرماني و نبي الله فرج نژاد رئيس و معاون حفاظت و اطلاعات زندان،خادم رئيس بند 1 زندان همراه با تعدادي از پاسداربندها صورت مي گيرد. علي محمدي معاون اجرائي زندان گوهردشت کرج خطاب به آقاي بهروز جاويد طهراني گفته است: که در اين شرايط از شر تو هم راحت خواهيم شد.

بازجويان وزارت اطلاعات بخصوص سعيد شيخان و نفرات فوق الذکر قصد حذف فيزيکي اين زنداني سياسي را دارند و اين موضوع را هم کتمان نکرده اند و بارها به بهروز گفته اند. پس از قتل زنده يادان امير حسين ساران، ولي الله فيض مهدوي، عبدالرضا رجبي؛ بهروز جاويد طهراني سوژه بعدي آنها است جان او در معر ض خطر جدي است.

افراد کميسيون امنيت همچنين براي بازديد به بند 6 زندان گوهردشت رفته بودند. آنها از سالن 17 که در طبقۀ اول مي باشد وارد شدند. در آن زمان که حوالي ساعت 09:30 تمامي زندانيان بي دفاع را به محوطه اي بردند که در زير آفتاب شديد و گرماي زياد قرار داشتند تعدادي از آنها دچار گرما زدگي شده بودند و به نظر مي آيد حضور، افراد چنين کمسيونهايي که با تبليغات گسترده همراه بود بر درد و رنج و فشار زندانيان مي افزايند و هنگام حضور آنها زندانيان تحت شکنجه هاي وحشيانه قرار مي گيرند و يا در زير گرماي شديد و آفتاب سوزناک قرار مي گيرند. گويا اين افرادي براي ديدن ديوارها به آنجا مراجعه کرده اند تا زندانيان.

آنها از بند 4 که محل تجمع زندانيان سياسي است بازديد نکردند . بندي که در حال حاضر 7 برابر ضرفيتش زنداني در آن جاي داده اند و بعضي از گزارشها حاکي از آن است که زندانيان عادي کهريزک را از مدتها پيش تخليه و به اين زندان منتقل کردند.

همچنين يکي از زندانيان عادي که در بند1 بسر مي برد و بنام آقاي آموزگار مي باشد.سن او بيش از 70 سال مي باشد نسبت به شرايط غيرانساني حاکم بر آنجا اعتراض مي نمايد که مورد غضب خادم قرار مي گيرد. خادم به زندانيان شرور و خطرناک دستور مي دهد که اورا مورد ضرب وشتم قرار دهند.جان اين زنداني سالخورده و بي دفاع در معرض خطر جدي قرار دارد.

فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران،نسبت به خطر جدي که جان زنداني سياسي بهروز جاويد طهراني را مورد تهديد ميدهد هشدار ميدهد.و از کمسيون حقوق بشر و سازمانهاي حقوق بشري خواستار اقدامات فوري براي نجات جان اين زنداني سياسي است.

فعالين حقوق بشر ودمکراسي در ايران
5 مرداد 1388 برابر با 27 ژولاي 2009

گزارش فوق به سازمانهاي زير ارسال گرديد:

دفتر دبيرکل سازمان ملل

کميسارياي عالي حقوق بشر

کمسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا

سازمان عفو بين الملل

سازمان ديدبان حقوق بشر

 

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .