‫سپاه پاسداران ۲۰ روز ديگر شرکت مخابرات ايران را مي خرد


‫بزرگ‌ ترين معامله تاريخ بورس كشور در ۱۸ شهريور برگزار مي شود و بنياد تعاون سپاه پاسداران قصد دارد دراين معامله بزرگ با تشکيل کنسرسيومي سهام ۵۰+۱ درصدي مخابرات ايران را خريداري کند.

‫پيشتر نيز ۳ بار قرار بود با واگذاري سهام شركت مخابرات ايران در بورس اين شرکت بزرگ دولتي به بخش خصوصي واگذار شود اما هر بار به بهانه اي عرضه سهام مخابرات در بورس به تعويق افتاد.

‫معاون واگذاري و امور حقوقي سازمان خصوصي سازي يك‌سال پس از به تعويق افتادن سهام مخابرات اعلام کرده که زمان قطعي واگذاري سهام مخابرات در بورس ۱۸ شهريور است و با واگذاري سهام شرکت مخابرات ايران همه بخش هاي آن از تلفن ثابت، موبايل(اپراتوراول)، ارتباطات ديتا و زيرساخت‌هاي آن از انحصار بخش دولتي خارج و به بخش خصوصي منتقل شود.

‫با اين حال به روال واگذاري هاي مشابه در دولت نهم و به ويژه واگذاري کارخانه هايي چون تراکتورسازي تبريز، اين بار هم يکي از موسسات زنجيره اي وابسته به سپاه پاسداران خريدار اصلي سهام اين شرکت دولتي خواهد بود.

‫بنياد تعاون سپاه پاسداران خر يدار اصلي سهام شرکت مخابرات ايران است.اين بنياد که از جمله ده ها موسسه وابسته به سپاه و خود به تنهايي محموعه اي شرکت ها و موسسات فرعي است که در امور اقتصادي و تجاري فعاليت مي کنند، مذاکراتي با شستا و يک شخص حقيقي انجام داده تا با تشکيل کنسرسيومي متشكل از بنياد تعاون سپاه، شستا(شرکت سرمايه گذاري سازمان تامين اجتماعي) و يك شخص حقيقي خريدار بلوك ۵۰+۱ درصدي مخابرات باشند. كه اسم شخص حقيقي که قرار است در اين کنسرسيوم حضور داشته باشد اعلام نشده اما روزنامه تهران امروز خبر داده که اين شخص حقيقي يك سرمايه گذار چيني است كه به واسطه يك فرد ايراني قصد دارد با سپاه پاسداران براي خريد سهام اصلي شرکت مخابرات سهيم شود.

‫در ماه هاي اخير قرارگاه خاتم سپاه پاسداران نيز به اتفاق شرکت توسعه سرمايه گذاري، سهام شركت دولتي صدرا که در حوزه نفت و سکوهاي نفتي فعاليت مي کند را در جريان خصوصي سازي اين شرکت از دولت خريدند.

‫پيشتر نيز موسسه مهر اقتصاد ايرانيان يکي ديگر از موسسات زنجيره اي سپاه پاسداران تنها با پرداخت ۴۵ ميليارد تومان در ابتدا و ۱۳۲ ميليارد تومان طي اقساط ۵ ساله کارخانه تراکتور سازي تبريز را از دولت نهم خريد.

‫اين واگذاري عجيب حتي صداي برخي از متحدان احمدي نژاد را نيز در آورد تاجايي که عشرت شايق نماينده هوادار دولت نهم در همان روزها اعلام کرد «قيمت هاي در نظر گرفته شده براي دارايي کارخانه تراکتور سازي تبريز طي ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته در مقايسه با قيمت امروزي، صدها برابر کمتر است و ارزيابي جديدي هم نشده و براي هيچ کس پوشيده نيست که اين کار حراج دارايي هاي دولتي است.»

‫بنياد تعاون سپاه مجموعه اي از موسسات مختلف اقتصادي و تجاري است که از آن جمله مي توان به«شرکت مهندسي افق صابرين»،«موسسه مالي اعتباري انصار»،«موج نصر گستر» و ده ها موسسه و شرکت مشابه نامبرد.اين بنياد نظامي همچنين« ۴۵ درصد سهام گروه بهمن»،« ۴ درصد سهام گروه سايپا»، و« ۲۵ درصد سهام پتروشيمي کرمانشاه» را در ماه هاي اخير خريداري کرده است.

‫جنبش راه سبز

 

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .