‫اطلاعيه سازمان دانش آموختگان ايران: آيا عبدالله مومني زنده است؟

 

 


‫پنج‌شنبه، ۱۹ شهريور ۱۳۸۸

‫ادوارنيوز:‌ درپي ابراز نگراني شديد خانواده عبدالله مومني پس از گذشت ۳۵ روز بي خبري مطلق از سلامتي وي، و انتشار برخي شايعات نگران کننده، سازمان دانش آموختگان ايران (ادوارتحکيم وحدت) اطلاعيه‌اي را بدين شرح منتشر ساخت:

‫اطلاعيه سازمان دانش آموختگان ايران (ادوارتحکيم وحدت)

‫آيا عبدالله مومني زنده است؟

‫ملت شريف ايران؛

‫اينک که اثبات شده است در اين ملک هيچ دادرسي بر سر کار نيست، ناچار از آنيم که ديگر بار از دردها و مصائب با شما بگوييم. قريب سه ماه از بازداشت آقايان احمد زيدآبادي و عبدالله مومني دبيرکل و سخنگوي سازمان دانش آموختگان ايران مي‌گذرد و همچنان هيچ مرجعي حاضر به پاسخگويي در مورد اتهامات و حتي محل نگهداري آنان نبوده و همچنانکه پيش از اين بيان داشتيم اين اقدام چيزي جز يک گروگان‌گيري تمام عيار براي سرپوش نهادن بر کودتاي ۲۲ خرداد نيست.

‫امروز ۳۵ روز است که از عبدالله مومني هيچ اطلاعي در دست نيست. آخرين خبر از وي مربوط است به ملاقات همسر و دو فرزنداش با او در حياط زندان اوين؛ همسر مومني وضعيت وي را در آن ملاقات اينگونه توصيف کرده بود:‌ «همسرم شديدا تحت فشار روحي و جسمي و شکنجه است و نزديک ۲۰ کيلو وزن کم کرده است. آن کسي که ديديم اصلا عبدالله مومني نبود؛ فقط يک پوست و استخواني بود که تعادل روحي و رواني و قدرت حرف زدن وايستادن و راه رفتن نداشت. هيچ چيزي از عبدالله نمانده است».

‫اين آخرين اطلاعي است که از عبدالله مومني، در دست است و پس از گذشت ۳۵ روز اينکه حتي از يک تماس تلفني وي نيز با خانواده دريغ شده به باور ما متاسفانه ممکن است ناشي از آن باشد که جان عبدالله مومني به مخاطره افتاده باشد.

‫تاسف آورتر آنکه آگاه شديم پرونده آقايان عبدالله مومني و احمد زيدآبادي در اختيار قاضي مسئول فجايع بازداشت‌گاه کهريزک است؛‌ فردي که نه تنها به رغم ادعاي دروغگويان، به دليل مشارکت در جناياتي بي سابقه، از کار برکنار نشده است بلکه ناجوانمردانه‌تر از پيش به آزار خانواده‌هاي مظلوم و ستم‌کشيده زندانيان سياسي مي‌پردازد.

‫از سوي ديگر شايعات هولناک و به شدت نگران کننده‌اي که در مورد سلامتي عبدالله مومني منتشر شده، همسر او را وحشت زده و خواب را از ديدگان فرزندان بيگناه‌اش ربوده است، وضعيتي که دستکم با شنيدن صداي پدر براي چند لحظه مي‌تواند تا حدي از شدت آن کاسته شود؛ خواسته‌اي کوچک که بيش از يک‌ماه است از آنان دريغ شده است.

‫همسر عبدالله مومني معتقد است «حتما اتفاق ناگواري افتاده است که از عبدالله هيچ خبري نيست». او از همه مي‌خواهد که «هر کاري» از دستشان بر مي‌آيد براي اطلاع از سرنوشت همسرش انجام دهند.

‫اکنون پرسش ما از هر نهاد يا شخصي که در اين آدم ربايي‌ها نقشي دارد تنها يک جمله است! آيا عبدالله مومني زنده است؟

‫سازمان دانش آموختگان ايران اسلامي (ادوار تحکيم وحدت)
‫۱۹/۶/۱۳۸۸

 

-----------------------------------------

 

 

علي جمالي عضو شوراي مرکزي سازمان دانش آموختگان: مؤمني سه ماه است در وضعيت اسف‌بار در زندان به سر مي‌برد
 

با گذشت قريب به هشتاد روز از بازداشت عبدالله مؤمني- عضور شوراي مرکزي و سخنگوي سازمان دانش‌آموختگان ايران( ادوار تحکيم وحدت)- هنوز هيچ خبري از آزادي وي و يا حتي اتهامات وارده به او و علت بازداشت‌اش به خانواده و وکيل وي داده نشده‌است. اين در حالي است که اکنون بيش از سي‌وپنج روز است که مؤمني هيچ گونه تماسي با خانواده‌اش نداشته‌است و وضعيت وخيم جسمي و روحي او در آخرين ديدارش با خانواده‌اش، سبب نگراني فزاينده نسبت به وضعيت وي شده‌است.

علي جمالي- عضو شوراي مرکزي سازمان دانش‌آموختگان ايرن- با ابراز نگراني نسبت به وضعيت سخنگوي اين سازمان در زندان اوين، در مورد علت اين برخوردها از سوي نيروهاي امنيتي با عبدالله مؤمني، به خبرنگار ما گفت:" متأسفانه اين گونه برخوردها هيچ‌گونه جنبه حقوقي و قضايي ندارد که بتوان براي آن دليلي را جستجو کرد و صرفاً به تمايلات شخص قاضي و دستورات صادره از نهادهاي امنيتي باز مي‌گردد، بازداشت گسترده و غيرقانوني فعالان سياسي و مطبوعاتي آن هم بدون هيچ دليل موجه و قابل قبولي نشان مي‌دهد که متأسفانه رفتارهاي دستگاه قضايي جمهوري اسلامي ايران با موازين حقوقي قابل سنجش نيست. به طور مشخص در مورد آقاي مؤمني بيش از 35 روز از آخرين تماس ايشان مي‌گذرد و مشخص نيست قاضي پرونده به چه دليلي در طول اين 35 روز ايشان را از بديهي‌ترين حقوق‌شان محروم کرده‌است."

جمالي درباره پي‌گيري‌هاي وکيل عبدالله مؤمني و خانواد در مورد رسيدگي به پرونده وي مي‌گويد:" مانند خانواده‌ها و وکلاي ديگر زندانيان سياسي، کوشش‌هاي آن‌ها نيز تا کنون بي‌نتيجه بوده‌است، وکيل ايشان تا کنون موفق به مطالعه پرونده و ملاقات با ايشان نشده‌است. خانواده ايشان نيز پس از آخرين تماسي که 35 روز پيش با ايشان داشته‌اند، اکنون در بي‌خبري کامل به سر مي‌برند و اين موضوع باعث ايجاد نگراني فراوان در نزد خانواده و دوستان ايشان شده‌است."

اين عضو سابق دفتر تحکيم وحدت با شفاف خواندن عمل‌کرد مؤمني در طول سال‌هاي فعاليت‌اش گفت:" هنوز هم پس از گذشت سه ماه علت بازداشت آقاي مؤمني براي ما محل سؤال است." وي مي‌افزايد:" اين‌ که آقاي مؤمني و سازمان متبوع ايشان پس از سال‌ها در انتخابات حضور مي‌يابند و مردم را به شرکت در انتخابات تشويق مي‌کنند و به رغم انتقادات فراوان مي‌کوشند به شرايط موجود تن دهند و پس از آن نيز هيچ‌گونه فعاليتي در جهت نقض قانون و ايجاد ناامني انجام نمي‌دهند، ولي به ناگاه بازداشت شده و با شرايط بسيار اسف‌بار و نگران‌کننده، 3 ماه را در زندان مي‌گذرانند، موضوعي است که ما هنوز نتوانسته‌ايم دليل قابل قبولي براي آن بيابيم و ناچاريم مانند رفتارهاي ديگر حاکميت با استدلال " النصر بالرعب" آن را تحليل کنيم."

جمالي با بيان اين‌که علي‌رغم فشارهاي مسئولان رده بالاي نظام مبني بر تعيين تکليف بازداشت‌شدگان، هنوز هم خبري از رسيدگي به پرونده عبدالله مؤمني و حضور وي در دادگاه نيست، اين وضعيت را نگران‌کننده‌ خواند و گفت:" من گمان مي‌کنم رفتارهاي سياسي آقاي مؤمني در طول چند ماه گذشته به گونه‌اي بوده‌است که حتي براي آوردن ايشان به دادگاه فرمايشي و نمايشي نيز دليل موجهي در دست کودتاچيان وجود ندارد. از سوي ديگر اين احتمال را نيز نمي‌توان از ذهن دور کرد که ممکن است در پروژه فعلي تيم عملياتي کودتا، آقاي مؤمني فعلاً جايي ندارد و بايد منتظر بود و ديد در روزهاي آينده چه اتفاقاتي رخ مي‌دهد." وي با اشاره به وضعيت بد جسمي و روحي عبدالله مؤمني در تنها ديدار وي با خانواده‌اش گفت:" من اصلاً تمايل ندارم به احتمالات بدتر بيانديشم و تلاش مي‌کنم خود را قانع کنم که عدم حضور عبدالله در دادگاه هيچ ارتباطي به وضعيت جسمي و روحي او ندارد."

دبير کميته سياسي سازمان دانش‌آموختگان در مورد مراسم افطاري اين سازمان در مقابل زندان اوين در هفته گذشته نيز به خبرنگار ما گفت:" ما تصميم گرفتيم پس از 15 روز از شروع ماه مبارک رمضان روزه‌هاي خود را در کنار دوستان دربندمان و در کنار ديوارهاي زندان اوين افطار کنيم. ولي متأسفانه همين مراسم ساده نيز براي حکومت کودتا قابل تحمل نبود و ما و خانواده زندانيان با زبان روزه مورد هجوم و هتاکي مأموران انتظامي و امنيتي قرار گرفتيم. ما به چشم خود ديديم که عوامل کودتا چگونه به آموزه‌هاي ديني مسلمانان در مورد حرمت روزه‌داران و ثواب افطار نمودن پشت پا زده و اوامر اربابان خود را بي‌رحمانه اجرا مي‌کنند. پس از اين اتفاق ما و حدود 50 نفر از خانواده‌هايي که دعوت سازمان را پذيرفته‌بودند، اندکي دورتر از زندان رفته و در حاشيه اتوبان روزه خود را افطار کرديم تا جلوه‌اي ديگر از رفتارهاي علوي نظام اسلامي بر همگان روشن گردد."

 

 

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .