اطلاعيه شماره ۲ کميته برگزاري مراسم اول ماه مه ۸۸


دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۴ مه ۲۰۰۹

کارگران، مردم آزاده!
پيرو اطلاعيه شماره يک اين کميته که در آن يورش وحشيانه پليس و نيروهاي امنيتي به تجمع روز جهاني کارگر در پارک لاله تهران (در عصر جمعه يازده ارديبهشت) و دستگيري بيش از صد و پنجاه نفر از کارگران، خانواده هاي آنان، مردم حاضر در پارک، فعالان جنبش هاي زنان و دانشجويان،اعلام شده است، اکنون موارد زير براي آگاهي و اقدام به اطلاع شما ميرسد:
با گذشت چهار روز از سرکوب و دستگيري در مراسم، کماکان حدود ۱۳۰ نفر - از زن و مرد – در زندان اوين (بند ۲۴) در شرايط نامطلوبي در بازداشت به سرميبرند.
خانواده هاي اين عزيزان دستگير شده در اين مدت به کرات و مداوم در مقابل مراکزامنيتي و قضايي از جمله دادگاه انقلاب در خيابان معلم مراجعه کرده اند و تا کنون توسط عوامل پليس خانواده ها بار ها تهديد به دستگيري و سرکوب شده اند و مراجع قضايي پاسخهاي ضد نقيض به سوالهاي خانواده ها داده اند. بستگان اين عزيزان هر روز بيش از پيش با همدلي و اتحاد اعتراض خود را در مقابل دادگاه انقلاب فرياد ميکنند.
با وجود اينکه به تعدادي از خانواده هاي مراجعه کننده گفته شده است براي بسياري از دستگيرشدگان وثيقه هاي سنگين ۵۰ تا ۱۰۰ ميليون توماني صادر شده است، بسياري از دستگيرشدگان با روحيه ي بسيار بالا اعلام کرده اند که ازادي ما بايد بدون قيد و شرط باشد و ما هيچ گونه قرار، اعم از کفالت يا وثيقه را نخواهيم پذيرفت.
کميته برگزار کننده ي مراسم اول ما مه، ضمن محکوم کردن اين برخوردها، وجدان بيدار همه ي آزادگان جهان را به اين نکته جلب مينمايد که آن همه ضرب و شتم و سرکوب اين عزيزان که نشات گرفته از ماهيت سرکوبگرانه ي اين حاکميت سرمايه داري است اکنون و در حالي که اين افراد بي دليل در زندان محبوس هستند،به اين شکل ادامه يافته است که براي آزادي انان که – هر روز بيجهت به تاخير افتاده است- از طرف خانواده ها بايد تاوان مالي پرداخت شود.آيا اين دستگاه پليسي-امنيتي حکومت ايران نيست که بايد تاوان هزينه هاي روحي و مادي اين برخوردهاي غير انساني را پرداخت نمايد؟!

کارگران، زنان،دانشجويان و مردان آزاديخواه!
خانواده هاي اين عزيزان دربند هر روزه متحدانه و با روحيه ا ي استوار براي اعتراض به برخوردهاي غير انساني دستگاه هاي پليسي و قضايي در محل دادگاه انقلاب گرد هم ميآيند. اکنون و هر روز دوشادوش انان براي همدلي و اتحاد بيشتر به جمع انان بپيونديم!

کارگران و تشکل هاي کارگري ايران و جهان!
حاکميت حامي سرمايه داري درايران در روزهاي قبل علاوه بر سرکوب هايي که در نقاط مختلف ايران براي سرکوب کارگران و مراسم هاي انان انجام داده در يورشي ديگر به جلسه ي تعاوني مصرف کارگران فلز کار مکانيک در نعمت اباد- تهران حمله برده است و تعدادي از اين کارگران را دستگير کرده است.
همچنين همانطور که مطلعيد مراسم اول ماه مه و اعلام مطالبات کارگران جزو حقوق مسلم و خدشه ناپذير کارگران است. ما خود را در صفوف همبستگي با تمامي کارگران جهان مي بينيم و از شما دعوت مي کنيم ضمن اينکه با نهايت توان و ظرفيت خود به بازتاب اخبار و گزارشات سرکوب هايي که در روز جهاني کارگر بر کارگران شرکت کننده در اين مراسم رفته است، مي پردازيد با ايجاد فشار از هر طريق ممکن براي آزادي بي قيد و شرط دستگيرشدگان مراسم اول ماه مه در تهران و ايران و حمايت از مطالبات انان برخيزيد!!

تهران – ايران- چهارده ارديبهشت
کميته ي برگزاري مراسم اول ماه مه ۸۸

• سنديکاي کارگران شرکت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
• سنديکاي کارگران نيشکر هفت تپه
• اتحاديه آزاد کارگران ايران
• هيات بازگشايي سنديکاي کارگران نقاش و تزيينات ساختمان

• شوراي همکاري فعالين و تشکل هاي کارگري:
- کميته پيگيري براي ايجاد تشکل هاي آزاد کارگري
- کميته هماهنگي براي کمک به ايجاد تشکل هاي کارگري
- جمعي از فعالين کارگري
- - شوراي زنان

• کانون مدافعان حقوق کارگر

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .