‫ شماره تلفن براي پيگيري خانواده‌ها

دفتر پيگيري حقوق بازداشت شدگان اخير اعلام كرد

‫‫۲۷ تير ۱۳۸۸

‫با گذشت يك هفته از آغاز به كار كميته مشترك كروبي و موسوي براي پيگيري حقوق بازداشت‌شدگان و آسيب‌ديدگان حوادث اخير ديروز دفتر اين كميته افتتاح و شماره تلفن آن براي تماس خانواده‌هاي اين عزيزان اعلام شد. اين خبري بود كه عليرضا بهشتي، سخنگوي اين كميته پس از جلسه روز پنجشنبه آن را اعلام كرد. بهشتي با اعلام شماره تلفن  ۷۷۶۳۷۶۹۶   تاكيد كرد كه خانواده‌هاي‌ بازداشت‌شدگان و آسيب‌ديدگان حوادث اخير مي‌توانند از شنبه طي تماس با اين تلفن مسائل خود را مطرح كنند. البته وي اعلام كرد كه خانواده بازداشت‌‌شدگان اخير همچنين از طريق پست الكترونيكي كه آدرس آن متعاقبا اعلام مي‌شود، مي‌توانند مسائل مربوط به بازداشت اعضاي خانواده خود را به اطلاع اين كميته برسانند.

‫البته اين نتيجه‌اي بود كه در جلسه روز پنجشنبه اين كميته اتخاذ شده است. در اين راستا بهشتي با اشاره به جلسه روز پنجشنبه كميته پيگيري امور زندانيان بعد از انتخابات گفت: روز پنجشنبه دومين جلسه اين كميته برگزار شد و در اين جلسه در خصوص مجاري پيگيري از طريق قانون، تماس با مقامات ذي‌ربط، تشكيل بانك اطلاعات و ديدار با خانواده‌هاي بازداشت‌شدگان بحث و تبادل نظر شد و ديدار با مقامات مسوول در دستور كار اين كميته قرار گرفته است. كميته مشترك ميان كروبي و موسوي براي پيگيري امور خانواده بازداشت شدگان و آسيب‌ديدگان حوادث اخير از شنبه هفته گذشته كار خود را آغاز كرد و در مدت يك هفته با انتخاب مكاني به عنوان دفتر كميته و اعلام شماره تلفن، آماده همكاري با خانواده بازداشت شدگان و آسيب‌ديدگان اخير براي احقاق حقوقشان است. بنابراين پس از جلسه‌اي كه كروبي و موسوي به صورت مشترك برگزار كردند قرار بر اين شد كه اين كميته پيگير امور مربوط به بازداشت شدگان و آسيب‌ديدگان حوادث اخير باشد و چنين است كه به نظر مي‌رسد دفاتر مهدي كروبي و ميرحسين موسوي كه تا قبل از تشكيل كميته‌اي مشترك براي پيگيري حقوق بازداشت‌شدگان و آسيب‌ديدگان اخير، به صورت مستقل در صدد پيگير امور آسيب‌ديدگان حوادث اخير بودند نيز اطلاعاتشان را براي تكميل بانك اطلاعاتي اين كميته مشترك در اختيار آن قرار دهند.

‫سايت پايگاه اطلاع‌رساني حزب اعتمادملي ديروز آماري را از اطلاعاتي كه تاكنون كميته پيگيري حقوق بازداشت‌شدگان حوادث اخير در دفتر مهدي كروبي جمع‌آوري كرده است را منتشر كرد. آماري كه به بانك اطلاعاتي اين كميته مشترك افزوده خواهد شد. به نوشته اين سايت تاکنون بيش از ۱۳۰ نفر به دفتري كه مهدي كروبي براي پيگيري امور بازداشت شدگان و آسيب‌ديدگان حوادث اخير در نظر گرفته بود مراجعه و خواستار پيگيري و حل مشکل خود شده‌اند. از تعداد مذکور ۵۶ نفر مربوط به افراد بازداشت شده تهران و شهرستان‌ها، ۲۷ نفر آسيب‌ديدگان و زيان ديدگان که با باتوم، تير و وسايل ديگر مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته يا به منزل مسکوني آنان حمله شده يا به آتش کشيده شده و ۴۶ نفر از مفقودين بوده‌اند که تاکنون هيچ اطلاعي از آنان در دست نيست. گفته شده كه ۴ نفر از بازداشتي‌هاي مذکور جزو خانواده‌هاي شهدا بودند. البته اين درحالي است كه تاكنون صدها نفر نيز به‌صورت تلفني و بدون ذکر نام بازداشت شدگان خود، به دليل مسائل امنيتي، خواستار پيگيري و رايزني شيخ اصلاحات براي آزادي آنان شدند

‫اعتماد ملي

 

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .