نامه همسرمحمد ملکي به بازپرس پرونده
درباره نگراني از سلامتي دکتر ملکي

 


يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۳ سپتامبر ۲۰۰۹

بنام خداي سبحان
بازپرس محترم شعبه 2 مجتمع قضائي دادگاهها و دادسراهاي انقلاب اسلامي
جناب آقاي سبحاني
احتراما به عرض ميرساند :
همسر اينجانب آقاي دکتر محمد ملکي در تاريخ شنبه 31 مردادماه 1388 ساعت 8 صبح توسط مامورين دادسراي انقلاب تهران بازداشت و در حال حاضر در بند 209 زندان اوين نگهداري مي شود . اکنون 76 سال از عمر ايشان سپري شده است و به لحاظ وضعيت سني و از سوي ديگر به اين لحاظ که از سال 1360 تا به حال به دفعات حبس هاي مختلف را تحمل نموده از بيماري هاي متعدد رنج مي برد و رنج زندان جسم وي را نحيف کرده است . ايشان از يک سو از حيث سرطان پروستات در مخاطره به سر مي برد ، از يک سو با درد دائمي دست چپ ، ستون فقرات و مهره هاي گردن به دليل آويزان نمودن طولاني مدت در دهه 60 در زندان دست و پنجه نرم مي کند ، از يک سو تحت نظارت دائمي متخصصين مغز و اعصاب بوده است و از يک سو نگهداري طولاني در سلول انفرادي به ديد چشم چپ ايشان آسيب وارد نموده است . اما آنچه که امروز به عنوان يک خطر جدي مطرح است ، بيماري آريتمي قلب ايشان است . طي تماس تلفني که آقاي دکتر ملکي روز پنج شنبه 19 شهريورماه 1388 ساعت 4 عصر با اينجانب داشتند ، اظهار کردند که بيماري تغييرات شديد ضربان قلب وي به لحاظ تنش هاي ناشي از بازداشت و نقل و انتقال جهت بازجوئي عود نموده است . با توجه به اينکه اينجانب با بيماري هاي متعدد همسرم و عوارض آن ، آشنائي دارم ، به عرض مي رساند که متغيير بودن شديد ضربان قلب ( آريتمي ) ، تا مرز بيهوشي پيش ميرود و در حال حاضر اين بيماري حيات ايشان را تهديد مي کند . به عرض مي رساند که پرونده پزشکي بيماري آريتمي ايشان در کلينيک آريتمي تهران تحت شماره 112782 بايگاني شده است . درمان اصلي بيماري آريتمي ايشان در بيمارستان دي صورت مي گرفته و در آن بيمارستان پرونده پزشکي دارند .
از جنابعالي به عنوان بازپرس رسيدگي کننده پرونده همسرم تقاضا دارد با توجه به مخاطره ناشي از اين بيماري و عود آن ، با در نظر گرفتن فوريت امر ، دستور فرمايند ضمن رعايت هرآنچه که جنابعالي جهت تمهيدات امنيتي ضروري مي دانيد ايشان را جهت درمان به بيمارستان دي منتقل فرمايند . بديهي است که ايشان نه مي خواهند و نه مي توانند فرار کنند ، به لحاظ وضعيت ناشي از چندين بيماري نياز به تمهيدات امنيتي چنداني نيز ندارند .

جناب آقاي بازپرس :
مسئوليت سلامتي آقاي دکتر محمد ملکي با مقام قضائي پرونده ، مقامات مافوق ، رياست زندان اوين و بازجوهاي ايشان است . شرعا و قانونا تقاضا دارد به اين مسئوليت فکر نموده و عمل کنيد . جهت اطمينان از صدق گفتار اينجانب مي توانيد موضوع را از بيمارستان دي استعلام نموده و با در نظر گرفتن فوريت امر به مسئوليت قانوني و شرعي خود عمل کنيد .

قدسي ميرمعز
همسر دکتر محمد ملکي
21 شهريور 1388

رونوشت :
· دادستان محترم عمومي و انقلاب تهران
· رياست محترم زندان اوين
· کميسيون محترم اصل نود مجلس شوراي اسلامي جهت ملاحظه
· کميسيون محترم موضوع ماده 15 قانون حفاظت از حقوق شهروندي

 

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .