در ديدار با جمعي از اهالي رسانه و مطبوعات


موسوي: منشوري فراتر از جبهه و گروه سياسي تدوين مي‌کنيم

نبايد فرايند شکل‌گيري اين دولت فراموش شود
 

به گزارش خبرنگار قلم‌نيوز، نخست وزير کشورمان در دوران دفاع مقدس پيش از ظهر چهارشنبه در ديدار با جمعي از اهالي برخي از رسانه‌هاي کشور با اعلام اينکه اين منشور ظرف چند روز آينده منتشر خواهد شد، تاکيد کرد: مي‌خواهيم ظرفيت‌هاي مغفول قانون اساسي را عملياتي کنيم.

وي با اشاره به نمادسازي‌ها در جنبش اجتماعي مردم اظهار کرد: ما مي‌خواهيم اين منشور، وجهي از به هم پيوستگي مردم باشد و مشخص باشد که اينها به جنبش سبز پيوسته‌اند. ما به دنبال شعاري هستيم که بتواند پيوستگي مردم را بيشتر کند و مورد استفاده‌ي مردم قرار بگيرد.

موسوي خاطرنشان کرد: فضايي که مي‌خواهيم منشور را در آن منتشر کنيم فضايي است که حتي شخصي مثل آقاي هاشمي را هم تحمل نمي‌کند. وقتي در بخش‌هايي از حاکميت امثال آقاي هاشمي هم تحمل نشوند جامعه لاجرم به سمت نظامي‌تر شدن و امنيتي‌تر شدن پيش خواهد رفت که هيچ‌کس از اين مساله استقبال نخواهد کرد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين تصريح کرد: ما و کساني که متعلق به اين جنبش هستند بايد طوري عمل کنيم که ضمن اين‌که ساختارشکني به مفهوم کساني که مي‌خواهند خارج از قانون اساسي حرکت کنند اتفاق نيفتد، مطالبات مردم لحاظ شود. ما در منشور خود اين دغدغه را داريم که هم پيوستگي مردم حفظ شود، هم منافع ملي لحاظ شود و هم به مطالبات مردم پاسخ داده شود.

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به تخلفات صورت گرفته در انتخابات اخير اظهار کرد: اين يک ضرورت ملي است که به طور دائم به بحث انتخابات اخير پرداخته و اين مساله زنده نگه داشته شود و اين مساله در انبوه وقايع اخبار پس از انتخابات نميرد و هيچ‌کس فراموش نکند که اين دولت در چه فرآيندي شکل گرفته است. با توجه به اين‌که مدافعان تقلب تريبون‌هايي نظير صدا و سيما در اختيار دارند، مطبوعات بايد پرداختن به مسايل پيش آمده در اين انتخابات را از جمله وظايف خود بدانند.

نخست وزير کشورمان در دوران دفاع مقدس در ادامه با تاکيد بر لزوم توجه به قانون اساسي، تصريح کرد: نيروهاي مدافع جامعه بايد حامي قانون اساسي باشند؛ چرا که قانون اساسي در خود ظرفيت‌هايي دارد که اگر عملياتي شود حتي گرايش‌هاي ساختارشکنانه را هم متقاعد مي‌کند.

وي تاکيد کرد: اگر از چارچوب قانون اساسي خارج شويم جامعه با يک آنارشي لجام‌گسيخته روبه‌رو خواهد شد که جمع کردن آن غير قابل پيش‌بيني خواهد بود. بنابراين همه‌ي نيروها بايد در چارچوب قانون اساسي حرکت کنند تا خسارت‌هاي اين فضاي شبه کودتاي تحميل شده را به حداقل برسانند.

رييس فرهنگستان هنر در بخش ديگري از سخنان خود به حساسيت مردم نسبت به دخالت بيگانگان و تلاش براي گرفتن اعترافات نادرست از بازداشت شدگان اشاره کرد و گفت: اگر از همه بازداشت‌شدگان هم اعتراف بگيرند باز هم افکار عمومي اينها را قبول نمي‌کند؛ چرا که مردم در وقايع اخير حضور داشته‌اند و ديده‌اند که ابعاد اين مساله چقدر بوده است. شعارها و رفتارهاي مردم نشان مي‌دهد که اگر برخي افراد بخواهند ترفندهايي براي اتصال جنبش سبز مردم به بيگانگان به کار ببندند بيهوده خواهد بود.

وي با اشاره به سفرهاي تبليغاتي خود در ايام پيش از انتخابات اخير، عنوان کرد: در اين سفرها متوجه شدم که مردم چقدر به هويت ايراني خود اهميت مي‌دهند و در استان‌هاي مختلف کشور، مردم عرق زيادي بر روي ايراني بودن خود دارند.

موسوي افزود: دولت پشتيباني آراي مردم و در نتيجه مشروعيت ندارد، بنابراين در عمل ناچار خواهد بود به کشورهاي خارجي امتيازاتي بدهد که به نفع کشور ما نخواهد بود. ما بايد طوري عمل کنيم که سرمايه‌هاي عظيم اجتماعي که در انتخابات شرکت کردند بتوانند منسجم باشند و شرايط مفيدي براي آنها به وجود بيايد.

بر اساس اين گزارش، مهندس موسوي در بخش ديگر سخنان خود به فعاليت رسانه‌هاي مجازي اشاره کرد و گفت: رسانه‌هاي مجازي تاثير به‌سزايي در اطلاع رساني داشتند و اين ارتباطات بايد تقويت شود و بايد فضاسازي لازم در اين زمينه صورت گيرد و رسانه‌هاي مکتوب و خبرگزاري‌ها هم بايد مردم را به استفاده از اين رسانه‌هاي مجازي تشويق کنند. يکي از نقاط قوت اين فضاهاي مجازي اين است که اعمال سانسور بر روي آنها دشوارتر است.

نخست وزير کشورمان در دوران دفاع مقدس در پايان، به مساله بازداشت شدگان روزهاي پس از انتخابات اشاره و تاکيد کرد: تا وقتي که آخرين نفر از زندانيان روزهاي پس از انتخابات آزاد نشود، پرونده‌ي اين انتخابات باز خواهد بود، مضافا اين‌که مشروعيت اين دولت نيز زير سوال خواهد بود.

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .