موسوي: سنگها را بسته و سگها را گشوده ايد؛ هرچه سريعتر به اين بازي خاتمه دهيد

 ديدار ميرحسين موسوي با خانواده زندانيان سياسي
 

مير حسين موسوي صبح امروز و به مناسب عيد سعيد مبعث در جمع خانواده زندانيان سياسي حضور يافت و ضمن شنيدن صحبتهاي خانواده ها در مورد چگونگي بازداشت و نگهداري عزيزانشان و نيز برخورد ناشايست محاکم قضايي با خانواده هاي آنها، دقايقي به سخنراني پرداخت.

موسوي در ابتداي سخنان خود با تبريک عيد بزرگ مبعث، خطاب به خانواده‌هاي زندانيان گفت: يقينا شما خانواده‌ها تنها نيستيد. خانواده عزيزاني که امروز در بند هستند، به بزرگي همه ملت ايران‌اند، چرا که آنها به خاطر دفاع از ارزشها و آرمانهاي اين ملت زنداني شده اند و اين مساله يک مساله ملي است و ملي باقي خواهد ماند.

وي در ادامه و با آرزوي آزادي هرچه سريعتر اين عزيزان، گفت: ما به يک دورنماي بزرگتر و منظر وسيعتري نياز داريم تا بدانيم چرا اين هزينه‌ها پرداخت مي‌شود، ما به دنبال جامعه‌اي اسلامي، ديني و آزاد هستيم؛ جامعه‌اي که مردم خود بر سرنوشت خود مقدر باشند و بتوانند در جهت تحقق آرمانها و آرزوهاي خود حرکت کنند.

ميرحسين موسوي در ادامه با تقبيح تلاشهاي زيادي که در جهت پرونده‌سازي براي زندانيان صورت مي‌گيرد، افزود: بسياري از اين زندانيان چهره‌هاي شناخته‌شده‌اي هستند که سالها براي اين کشور و اين نظام زحمت کشيده‌اند. چه کسي باور مي‌کند که اينها با بيگانگان بسازند و منافع کشور خود را در جهت خواست آنان بفروشند؟ آيا کشور ما اينقدر حقير و کوچک شده که مي‌خواهيد حرکت اعتراضي عظيم ملت را به بيگانگان نسبت دهيد؟ آيا اين توهين به ملت ما نيست؟ آيا اين توهين به 40 ميليون راي‌دهنده نيست؟ آيا اين توهين به دانشجويان، اساتيد ، نخبگان و مديران زحمتکش کشور ما نيست؟ متاسفانه خطيبي در نماز جمعه مي‌گويد اعترافات در حال گرفته شدن است و در صورت صلاحديد پخش مي شود و مساله تمام شده است. اما ما مي‌گوييم با مساله‌ي جديدي به نام بيداري ملت مواجه شده‌ايد؛ يک ملتي که دوباره متولد شده و به صحنه آمده تا از دستاوردهاي خود دفاع کند. با دستگيري‌ها و پرونده‌سازي‌ها نمي‌توان اين مساله را خاتمه داد. هر چه زودتر به اين بازي خاتمه دهيد و فرزندان ملت را به ملت برگردانيد.

موسوي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه در طول ساليان اخير همواره منتقد صدا و سيما بوده و اعتقاد داشته اين رسانه در جهت منافع ملي حرکت نمي‌کند، گفت: چهره‌اي که بعد از انتخابات از رسانه ملي ديديم، به هيچ وجه قابل تصور نبود. سنگها را بسته اند و سگها را باز کرده اند. افرادي دعوت شده‌اند تا با دروغ و تهمت و هتک حرمت، داستان‌سرايي و فضاسازي کنند، در حالي که 13 ميليون جمعيت به قول شما و اکثريت به قول ما حق ندارند از خود دفاع کنند. مانند تبليغات ماشين رختشويي تهمتهاي افراد را تکرار مي‌کنند و امکان دفاع را براي ملت فراهم نمي‌آورند و امروز وجدان عمومي جامعه نشان مي‌دهد که تا چه اندازه به يک رسانه‌ي مستقل و ملي نياز داريم. وقتي امکان گفت‌و‌گو و تبادل آرا در رسانه‌ي ملي سلب مي شود، فشارها خود را در جاي ديگر بروز مي‌دهند و مردم به رسانه‌هاي بيگانه روي مي‌آورند. ما نمي خواهيم ملت به رسانه‌هاي بيگانه اتصال پيدا کنند و مي‌پرسيم چرا ملت نبايد خبرهاي خودش را از رسانه‌هاي خودش بشنود؟

وي در ادامه به يکي از پرونده‌سازي‌هاي صورت گرفته براي يکي از اعضاي ستاد خود اشاره کرد و گفت: يکي از اعضاي ستاد را تحت فشار گذاشته‌اند که اعتراف کن 4 ميليارد توماني را که از ستاد گرفته‌اي، چه کرده‌اي! حال آنکه کل هزينه‌هاي ستادهاي تبليغاتي بنده کمتر از سه و نيم ميليارد تومان بوده است و اينها چون خود ميلياردها تومان خرج کردند، به خيال خود دنبال منابع مالي ما مي‌گردند.

وي با اشاره به پلمپ دفتر روزنامه کلمه سبز و دستگيري کارمندان آن، گفت: آقاي شاهرودي مي‌گويد روزنامه کلمه سبز توقيف نيست و مي‌تواند انتشار يابد و ما مي گوييم اين چه روزنامه آزادي است که دفترش پلمپ شده و کارمندانش دستگير شده‌اند؟ مشکل ما متاسفانه همين بي‌قانوني‌هاست که کسي هم پاسخگوي آن نيست. ما معترض بي‌قانوني هستيم، ما مي‌گوييم برخوردهاي صورت گرفته در روزهاي اخير و اينکه عزيزان ما اکنون در زندان هيچ دسترسي به وکيل ندارند و حتي امکان ملاقات با خانواده‌هاي خود را ندارند، بي‌قانوني است. اينکه بر خلاف نص قانون اساسي اجازه برگزاري تجمعات اعتراضي داده نمي‌شود، بي‌قانوني است. ما مدعي اجراي قانون اساسي هستيم و مي‌گوييم ساختارشکنان کساني هستند که موارد زيادي از قانون اساسي را بنا به ميل خود ناديده مي‌گيرند و اجرا نمي‌کنند. بايد بدانيم که اين قانون اساسي راحت به دست نيامده و رنج و مشقت و ايثارگري و تجربه‌هاي 300 ساله‌ي نياکان ما در پشت اين قانون است و بايد از آن حراست کرد.

موسوي در ادامه افزود: اکنون برگرداندن اعتماد از دست رفته، بزرگترين ضرورت است و اين مساله به هر شکل ممکن بايد انجام بگيرد. يقين بدانيد دولتي که در فضاي بي‌اعتمادي به وجود آيد، دولت ضعيفي خواهد بود و چون پشتوانه و مشروعيت مردمي ندارد، مرتبا به بيگانگان امتياز خواهد داد و اين به صلاح نظام و ملت نيست. براي استقرار اين نظام خونهاي بسياري ريخته شده و هزينه‌هاي زيادي پرداخت شده است. بايد ببينيم شهداي ما از انقلاب چه مي‌خواستند؟ آيا پيام شهدا بستن فضا و آباد کردن زندانها بود يا آنها براي استقرار آزادي و حاکميت بر سرنوشت خود جان مي دادند؟ و اکنون نيز اگر ما هزينه مي‌دهيم و شهيد مي‌دهيم، براي حفظ و حراست از همين ارزشهاست. ما مي‌خواهيم کمترين هزينه پرداخت شود، اما از هزينه دادن نمي‌هراسيم و اعتقاد داريم راه امام و شهدا بايد ادامه پيدا کند.

وي در انتها با انتقاد شدي از جو امنيتي حاکم بر جامعه، خطاب به کساني که مي‌پندارند با ايجاد رعب و وحشت مي توانند مردم را ساکت کنند، گفت: ملت ما بعد از 30 سال آنقدر رشد پيدا کرده است که براي ساکت کردن آن نمي‌توان به روشهاي قبل از انقلاب بازگشت. بگذاريد مردم آزادانه حرف و اعتراض خود را بيان کنند و يقين بدانيد يک فضاي آزاد، امنيت را در کشور ما بهتر از نيروهاي نظامي حفظ خواهد کرد .

موج سبز آزادي


تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .