موسوي: جنبش حق‌طلبانه مردم کوچکترين ارتباطي با خارج ندارد

سرشت جنبش مردم،جنبه مسالمت‌آميز دارد


قلم - ميرحسين موسوي تاکيد کرد: شعار کليدي مردم در راه سبزي که برگزيده‌اند، "جمهوري اسلامي نه يک کلمه کمتر و نه يک کلمه بيشتر" است.

مهندس ميرحسين موسوي روز شنبه در گفت‌وگويي کوتاه با قلم‌نيوز، درباره شعارهاي نهضت سبز در در اجتماعات اظهار کرد: شعارهايي مورد حمايت راه سبز ميليوني مردم است که فراتر از قانون اساسي جمهوري اسلامي نرود. خواسته مردم دفاع از جمهوريت نظام در کنار اسلاميت آن است و شعار جمهوري اسلامي نه يک کلمه کم نه يک کلمه زياد در بيان اين جنبه از مطالبات آنان نقش راهبردي دارد.

موسوي همچنين با تاکيد بر ظرفيت‌هاي قانون اساسي افزود: ما به دنبال آزادي، عدالت و کرامت انساني هستيم و اينها اهدافي هستند که تحققشان با اجماع و تاکيد گسترده و تحول‌آفرين مردم بر چارچوب قانون اساسي و مطالبه‌شان براي اجراي کامل و دقيق آن امکان‌پذير است. ما بايد بدانيم براي آن که تغيير به سمت مطلوب صورت گيرد، اجماعي در مورد چنين چارچوبي جنبه سرنوشت ساز دارد و گرنه وارد يک دوران هرج و مرج خواهيم شد.

 وي درباره ماهيت مطالبات مردم افزود: سرشت جنبش مردم جنبه مسالمت‌آميز دارد و متکي به خواست عمومي براي استيفاي حقوقشان است که در انتخابات گذشته پايمال شده است.

موسوي با اشاره به دروغ‌پراکني‌هاي رسانه غيرملي و برخي افراد و تريبون‌ها تاکيد کرد: به‌رغم ادعاي مخالفان، اين جنبش حق‌طلبانه و معنوي کوچکترين ارتباطي با خارج ندارد و کاملا داخلي است و ملت ما به خوبي نسبت به اهميت اين فاصله‌گذاري با بيگانگان آگاه است و بر اساس تجربيات دويست‌ساله خود نسبت به نيات اجانب با سوءظن برخورد مي‌کند. وي همچنين افزود: در حرکت عظيمي که در سراسر جهان از سوي ايرانيان مقيم خارج در دفاع از مردم داخل کشور صورت گرفت، به طور محسوسي اين فاصله‌گذاري نمايان بود و جا دارد از همه اين هموطنان سپاس‌گزاري و تقدير شود.

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .