‫بيانيه شماره ۱۰ مهندس ميرحسين موسوي در مورد دادگاه گروهي از فعالان نهضت سبز


‫قلم - مهندس ميرحسين موسوي در مورد دادگاه گروهي از فعالان نهضت سبز بيانيه منتشر کرد.

‫در اين بيانيه آمده است:

‫بسم الله الرحمن الرحيم

‫مي‌گويند فرزندان انقلاب در دادگاهي که ديروز تشکيل شده بود به ارتباط با بيگانه و برنامه‌ريزي براي ساقط کردن نظام جمهوري اسلامي اعتراف کرده‌اند.

 اينجانب در سخنان آنان دقيق شدم و در حقيقت آن چنين چيزي نيافتم، بلکه شنيدم که با ناله‌اي عميق از سرگذشت دردناک خود در اين پنجاه روز مي گفتند؛ انسان‌هايي له شده که ممکن بود به هرچيز ديگري هم که به آن الزام شود اقرار کنند به راستي چه چيز ديگري جز داستان رنج‌هايي که کشيده‌اند ممکن است بگويند. مي‌گفتند محسن روح‌الاميني حق داشت که شهيد شد. مي گفتند که اگر ۵۰ روز ايستادگي نکرده بوديم اين نمايش هفته‌ها پيش برگزار مي‌شد. مي‌‌گفتند هرچه را که به آنان مي‌گفتند تا گفته باشند که اينها حرف‌هاي ما نيست.

‫دندان شکنجه‌گران واعتراف‌گيران ديگر به استخوان مردم رسيده است تا جايي که اينک از ميان کساني قرباني مي‌گيرند که خدمات بزرگ به کشور و نظام در کارنامه دارند و به تهديد ديگراني سرگرمند که در نشو و نماي اين نهضت و تاسيس نظام برخاسته‌ از آن برجسته‌ترين نقش‌ها را بر عهده داشته‌اند. آيا کساني را که آرزوي شهادت در راه نوراني انقلاب اسلامي داشته‌اند به چيزي کمتر از آن تهديد مي‌کنيد؟ يا پس از به مسلخ بردن جمهوريت نظام، اسلاميت و آبروي آن را هم با اين بي‌آبرويي‌ها هدف گرفته‌ايد؟ تنها داوري قطعي وجدان بشري از مشاهدة دادگاه‌هايي اينچنين فرمايشي سقوط اخلاقي و بي‌اعتباري صحنه‌گردانان آن است.

‫صحنه‌هايي که ديديم و ديديد جز تدارکي ناشيانه براي شروع به کار دولت دهم نيست. از دادگاهي که همه چيزش تقلبي است انتظار دارند عدم وقوع تقلب در انتخابات را اثبات کند. اگر شما اهل تقلب نيستيد آن را در رعايت ظواهر اوليه يک دادرسي قضايي به نمايش بگذاريد. با دادخواستي سبکف با طرح مطالبي بي‌ربط، با استناد به کتاب‌هايي که به خروار خمير مي‌شوند، با تکيه بر گزارش خبرنگاراني که نامشان را هم کسي نشنيده است و با استناد به اعتراف‌هايي که رنگ شکنجه‌هاي قرون وسطايي از آن هويداست انتظار دارند ملت را به چه چيز قانع کنند؟ آيا نخوانده‌اند که پيامبر اکرم (ص) فرمود براي کسي که بعد از شکنجه اقرار کند حدي نيست يا کسي که در زندان يا قيد و بند باشد و او را تهديد کرده باشند اقراري براي او نيست (الغدير جلد ششم).

‫مردم ما با فرزندان خود که ديشب پس از ۵۰ روز بي‌خبري چهرةشان را ديدند احساس همدردي مي‌کنند. برادران ما! غمگين نباشيد. بدانيد که مردم وضعيت شما را درک مي‌کنند و مي‌دانند که حفظ جان شما واجب‌تر از هر چيز ديگر است. زود خواهد بود که ملت محاکمه مرتکبين اين فجايع را شاهد باشد و بازجويان و شکنجه‌گراني که اين‌گونه با جان و آبروي او بازي مي‌کنند بشناسد.

‫وَلَوْ يُؤَاخِذُ اللّهُ النَّاسَ بِظُلْمِهِم مَّا تَرَکَ عَلَيْهَا مِن دَآبَّةٍ وَلَکِن يُؤَخِّرُهُمْ إلَى أَجَلٍ مُّسَمًّى فَإِذَا جَاء أَجَلُهُمْ لاَ يَسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً وَلاَ يَسْتَقْدِمُونَ
‫و اگر خداوند مردم را به [سزاى] ستمشان مؤاخذه مى‏کرد جنبنده‏اى بر روى زمين باقى نمى‏گذاشت ليکن [کيفر] آنان را تا وقتى معين بازپس مى‏اندازد و چون اجلشان فرا رسد ساعتى آن را پس و پيش نمى‏توانند افکنند

‫ميرحسين موسوي

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .