موسوي:کساني اتوبوس آتش زدندکه ديشب به خوابگاه دانشجويي حمله کردند / نيروهاي دولتي دست ازخشونت بردارند


به گزارش خبرنگار قلم نيوز، ميرحسين موسوي در اجتماع ميليوني مردم تهران و راهپيمايي آنها از مقابل دانشگاه تهران تا ميدان آزادي در اعتراض به نحوه شمارش آرا اظهار کرد: سلام بر شما ملت عزيز، سلام بر شما هموطنان. آمده ام تا اداي احترام به اين همه ايستادگي و آگاهي بکنم. گروههاي سياسي متعددي درخواست مجوز کرده بودند تا يک راهپيمايي در اعتراض به تقلبات وسيع در انتخابات صورت گيرد. چون اجازه داده نشد و بنده شنيدم ممکن است مردم حضور پيدا کنند، آمدم تا همه را ضمن دعوت براي دفاع از حق خود به آرامش دعوت بکنم . آمده ام ، تا بهاري سبز «استقامت کنم» تا «نماد سبز» را به «يغما» نبرند .

وي بيان کرد: شما مردم بت شکن هستيد ، شيشه شکن نيستيد . آن کساني ديروز اتوبوسها و موتورها را آتش زدند که ديشب به خوابگاههاي دانشجويي حمله کردند و وحشيانه ضمن شکستن دست و سر و پا ، عده اي را از پنجره ها بيرون ريختند و عده زيادي را دستگير کردند .

موسوي تاکيد کرد که بنده قوياً خواهان آزادي بي درنگ همه اين عزيزان هستم و از نيروهاي دولتي مي خواهم،دست از خشونت عليه مردم و فرزندان آنها بردارند .

وي ادمه داد: مردم ما با شعارهاي الله اکبر و زير سايه پرچم سبز اهل بيت (ع) به صورت مسالمت آميز احقاق حق خود را مي خواهند و احساس مي کنند به شعور آنها بي احترامي شده است . من نامه اي به شوراي نگهبان نوشته ام و موارد تخلف را شرح داده ام، گر چه اميدوار به شوراي نگهبان نيستم. تعداد زيادي از اعضاي شوراي نگهبان در طول انتخابات بي طرفي خود را نگه نداشتند و از کانديداي دولتي حمايت کردند .

موسوي بيان کرد: من از شما ملت عزيز، زنان و مردان، دانشجويان، روحانيون، هنرمندان، بازاريان، کارگران و کارمندان وهمه اقشار تشکر مي کنم، به ويژه از اقليت هاي عزيز.

وي افزود: ما بايد با الله اکبر هايمان و از طريق راههاي قانوني به دنبال حق پايمال شدة مردم خود باشيم و بتوانيم جلوي اين پديده، اين دروغ آخرين، يعني اين تقلب و شعبده بازي حيرت آور بايستيم.

موسوي اظهار کرد: راه حل بنده، ابطال اين انتخابات مخدوش است و اين کمترين هزينه را براي ملت ما خواهد داشت وگرنه از اعتماد ملت به دولت و نظام هيچ چيزي باقي نخواهد ماند. البته من به همه عزيراني که به تشخيص خود، ساير کانديداها را انتخاب کرده اند،احترام گذاشته و سر تعظيم فرود مي‌آورم و اعتراضم به عدم مراعات امانتداري و تخلف فاحش دست اندرکاران انتخابات است.

وي ادامه داد: مردم ما بر سر اين حق خود ايستاده اند و من هم آماده ام همه گونه هزينه اي را براي تحقق آرمان هاي شما ملت عزيز بپردازم .

-------------------------------------

خاتمي: اعتماد مردم لطمه ديده است / بايد به اعتراضات مسالمت آميز و مدني مردم توجه شايسته شود


به گزارش خبرنگار قلم نيوز، سيد محمد خاتمي که براي شرکت در مراسم راهپيمايي ميليوني مردم تهران در اعتراض به نتايج انتخابات رياست جمهوري به ميان مردم در خيابان آزادي تهران رفته بود؛ با سپاس از مردم به خاطر هوشياري؛ حق خواهي و رفتار مدني؛ ضمن توصيه بر تداوم حضور مدني و آرام و متين و اعتراض منطقي آنان گفت: صدها هزارنفر در مسيري که تنها در روزهاي انقلاب و بزرگداشت انقلاب اسلامي چنين جمعيتي به خود ديده در حقيقت اعتراضي روشن و صريح است به آنچه که به عنوان نتيجه انتخابات اعلام شده و نشان از اين دارد که اعتماد مردم که بزرگترين پشتوانه انقلاب و کشور است لطمه ديده و همه بايد براي بازگرداندن اعتماد ملي تلاش کنيم.

وي خاطرنشان کرد: پاسخ به درخواست بر حق اين مردم براي صيانت از آرائشان تجديد اين انتخابات يا تعيين يک هيأت صاحب صلاحيت بي طرف و شجاع و حقيقت ياب (و نه آنان که خود در اين ماجرا متهم هستند) براي بررسي ماجرايي است که بر اين انتخابات گذشته است؛ انتخاباتي که دلايل و شواهد کافي مانع از اعتماد به نتايج اعلام شده آن مي گردد!

خاتمي در پايان تاکيد کرد: همه بايد قدر اين ملت شريف؛ بزرگوار و آگاه را بدانند و به اعتراضات مسالمت آميز و مدني آنان توجه شايسته بنمايند. اين مردم پايه هاي نظام ما هستند و نظام را از خود مي دانند و اگر اعتراضي هست در اين است که چرا معيارهاي اصلي انقلاب که از مهمترين آنها محوريت مردم و اهتمام به رأي و نظر آنهاست مورد خدشه و انحراف قرار مي گيرد.

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .