ميرحسين موسوي: نبايد مفاهيم زيباي دفاع مقدس را از دست بدهيم

 

ميرحسين موسوي در خصوص احياي فرهنگ دفاع مقدس اظهار داشت: علت ركود فيلم‌هاي با موضوع دفاع مقدس اين است كه برخي مفاهيم دفاع مقدس به نحو نادرستي در جامعه به كار گرفته شده است و تلاش ما بايد در اين جهت باشد كه اين مفاهيم زيبا را از دست ندهيم.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، ميرحسين موسوي كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري عصر امروز در همايشي كه براي ديدار با هنرمندان ترتيب داده شده بود، مهمترين مسئله مربوط به زنان را مسئله تبعيض جنسيتي دانسته و گفت: پس از انقلاب در اين زمينه از نظر قانوني پيشرفت‌هاي خوبي داشته‌ايم ولي هنوز برخي اشكالات پابرجاست كه بايد با كمك دولت و قوه قضاييه پيگيري شود.

وي خاطرنشان كرد: مهم‌ اين است كه ذهنيت جامعه نسبت به مسئوليــت‌پذيري زنان تغيير كند تا در موضوع رفع تبيعض جنسيتي موفق شويم و من در صورت پيروزي در انتخابات به اين موضوع متعهد خواهم بود.

وي در خصوص وضعيت سينماي كشور نيز با اشاره به عملكرد دولت خود در زمان جنگ اظهار داشت: روش برخورد دولت در زمان جنگ نه سانسور بود و نه بازبيني و اگر احياناً فيلمي غيرقابل نمايش بود براي كارگردانان و متخصصين امر نمايش داده مي‌شد تا خودشان در اين رابطه قضاوت كنند.

رئيس فرهنگستان هنر خاطرنشان كرد: اگر مي‌خواهيم يك سينماي سالم داشته باشيم بايد به آن شرايط برگرديم و به خواسته كارگردانان و متخصصان احترام بگذاريم.

موسوي در پاسخ به سؤالي مبني براينكه در صورت انتخاب شدن، كابينه خود را از چه افرادي تشكيل خواهيد داد، گفت:‌ اين يكي از آن شگردهاي تبليغاتي است كه نمي‌توان آن را عنوان كرد ولي بدون شك از همان كساني استفاده خواهم كرد كه با انديشه‌هاي من هماهنگ باشند.

وي يكي از بزرگترين مشكلات جامعه را فرار دولت از قانون و مقررات كشور عنوان كرد و با بيان اينكه در فضاي آشفته نمي‌توان كشور را به پيش برد، درباره نهادهاي موازي با رييس‌جمهور، تصريح كرد: قدرت در هر نهادي مشروط است و در برخي هم ممكن است با ابهاماتي مواجه باشد، اما مشكل كنوني، گريز دولت از قانون و مقررات كشور است و عمل ما به اين قواعد زمينه‌هاي هر نوع تحولي را در قانون فراهم مي‌كند.

موسوي در ادامه برخي از تغيير و تحولات در بعضي مشاغل دولتي از جمله برخي معاونت‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد و برخي خبرگزاري‌ها و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري را موجب عدم ثبات دولت عنوان كرد.

وي در پاسخ به سؤال ديگري مبني براينكه در صورت پيروزي چه برخوردي با فيلتر شدن سايت‌ها و وبلاگ‌هاي شخصي خواهد داشت، گفت: اين موضوع مستقيماً با شعار من در ارتباط است و اگر موردي در چارچوب شعاري كه مطرح كردم مبني بر ايران پيشرفته با قانون، عدالت و آزادي نگنجد، مورد تأييد من نيست و من از تمام ظرفيت دولت براي مقابله با اين امر استفاده مي‌كنم.

اين كانديداي دوره دهم انتخابات رياست جمهوري شرايط حاكم در مطبوعات و رسانه‌هاي كشور را يك شرايط قرنطينه‌اي عنوان كرد و گفت: به نفع كشور است كه اين مشكل حل شود چرا كه هيچ كشوري در جهان با حفظ شرايط قرنطينه‌اي و جلوگيري از آزادي در رسانه‌ها رشد نخواهد كرد.

آخرين نخست وزير ايران، ضمن انتقاد از عملكرد صداوسيما در خصوص فعاليت‌هاي انتخاباتي، اظهار داشت: در همه جاي جهان تمامي رسانه‌ها و حتي راديو و تلويزيون وظيفه گرم كردن انتخابات را دارند اما عملكرد رسانه ملي در خلاف اين مسير است و در خبرهايي هم كه پخش مي‌كنند شاهد جهت‌گيري‌هايي در جهت ايجاد نفاق و دعوا بين برخي كانديداها هستيم كه اين به نفع ملت نيست.

موسوي در خصوص اظهارنظر گذشته خود مبني براينكه در صورت انتخاب شدن گشت‌هاي ارشاد و طرح امنيت اجتماعي را جمع‌آوري خواهد كرد گفت:‌ آنچه در مورد گشت‌هاي ارشاد مورد تعرض است، برخورد با اراذل و اوباش و فحشا نيست بلكه نوع برخورد با كرامت انسان‌ها، خانم‌هاي محترم و خانواده‌هاست.

وي افزود: امروز تورم 25 درصد است و طبيعي است كه اگر اين مقدار به 30 يا 40 درصد برسد بايد گشت‌هاي امنيتي را 4 برابر افزايش داد اما من معتقدم اگر مسائل به صورت ريشه‌اي حل شود ديگر با چنين مشكلاتي روبرو نخواهيم شد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: برخوردهايي كه امروز از طريق گشت‌هاي ارشاد با مردم صورت مي‌گيرد و بداخلاقي‌هاي آنها، قطعاً هزينه‌هايي براي كشور خواهد داشت.

موسوي در پاسخ به سؤال ديگري در خصوص احياي فرهنگ دفاع مقدس خاطرنشان كرد: علت ركود فيلم‌هاي با موضوع دفاع مقدس اين است كه برخي مفاهيم دفاع مقدس به نحو نادرستي در جامعه به كار گرفته شده است و تلاش ما بايد در اين جهت باشد كه اين مفاهيم زيبا را از دست ندهيم.

وي همچنين خطاب به ايرانيان خارج از كشور اظهار داشت: من شعارهايي را مطرح كردم و در حال بسط دادن آنها هستم و اگر اين عزيزان با مواضع من موافقند به هر نوع كه صلاح مي‌دانند مي‌توانند در مورد آن فعاليت كنند.

موسوي همچنين گفت: من خواهان پيشرفت و توسعه كشور هستم كه در گذشته نيز معتقد بودم نه تنها دولت بايد يك كانال تلويزيوني داشته باشد بلكه بايد كانالهايي مختلف ديگري را به بخش خصوصي واگذار كند و اين عقيده قديمي من است.

وي خاطرنشان كرد: حتي مركز مطالعات مجلس نيز متني را منتشر كرده و در آن گفته است كه ادامه اين شرايط به نفع كشور نيست و بايد سياست باز را دنبال كنيم.

رييس فرهنگستان هنر افزود: من در گذشته خطري را براي جامعه احساس نمي‌كردم اما مي‌بينيم كه امروز زمانه عوض شده و مسئله دروغ، ريا و قانون‌گريزي در جامعه ترويج مي‌شود و به همين دليل من احساس وظيفه كردم و خواهان تغيير اين وضعيت هستم.

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .