سرکوبگران جمهوري اسلامي مانع برگزاري مراسم خاوران شدند

 

 

بنا به گزارشي که از تهران رسيده است، سرکوبگران جمهوري اسلامي امروز جمعه ششم شهريور ١۳٨٨ مانع برگزاري مراسم خانواده ها در خاوران شدند. در چند هفته اخير خانواده ها را تحت فشار قرار داده و آنان را از رفتن به خاوران و برگزاري مراسم بيست و يکمين سالگرد برحذر داشتند. امروز ماموران سرکوبگر رژيم خاوران و اطراف آن را به محاصره در آورده و به کسي اجاز رفت و آمد به خاوران را ندادند.
گزارش رسيده را براي اطلاع همه گان عينا در زير منتشر مي کنيم.

گزارشي از خاوران
طبق برنامه اعلام شده امروز به خاوران رفتيم. جمعيت زيادي نيامده بود. نيروهاي انتظامي و امنيتي سراسر جاده خاوران را به اشغال خود در آورده بودند و اجازه عبور به طرف گلزار را نمي دادند. هرکس اصرار و اعتراض مي کرد، او را مي گرفتند و بعد از گرفتن کارت شناسائي اش وي را رها مي کردند. از تجمع خانواده ها به شدت جلوگيري مي کردند. خانواده ها در فاصله اي دورتر در به صورت جمع هاي پراکنده در اطراف خودروهاي خود دورهم جمع شده بودند. موتورسوارها گاه گاهي به خانواده ها هجوم مي آوردند و سعي مي کردند با اذيت و آزار آنها را پراکنده و از محل دور کنند. خيلي از خانواده ها نيامده بودند. يکي از مادران مي گفت جمعي از مادران ، همسران و خواهران جان باخته گان را در يکي دو هفته اخير به اطلاعات احضار کرده اند و بعد از بازجوئي از آنها، تهديد شان کردند که سالگرد برگزار نکنند و به خاوران نروند. به تعدادي هم تلفن ردند و تهديد کرده اند، اگر در مراسم سالگرد در خاوران حضور يابند و يا مراسم برگزار کنند، آنها مسئول هراتفاقي خواهند بود که در خاوران رخ دهد. شنيدم که با افراد سرشناسي نظير ناصر زرفشان تماس گرفته اند و آنها را هم از رفتن به خاوران منع کرده اند.

من و اعضاي چند خانواده گل هائي را که با خود آورده بوديم، بعد از آنکه از رفتن به خاوران نااميد شديم، در کنار جاده روي هم قرار داديم. گروهي بعد از ما در آنجا ماندند که شايد بعد از آنکه ماموران رفتند، بتوانند به خاوران بروند.

در ضمن، درب اصلي خاوران هنوز قفل است و کسي اجازه ندارد در روزهاي عادي هم از اين درب به گلزار وارد شود. هفته گذشته چند تن از خانواده ها به خاوران رفته بودند و بر سرمزار عزيزان شان گل گذاشته بودند. براي ورود به خاوران بايد از درب بالا، از طريق گورستان بهائيان به آن وارد شد. گقته مي شود تمام درختاني که در خاوران کاشته بودند خشک شده است.

م. ع براي کانون زندانيان سياسي ايران(در تبعيد)

کانون زندانيان سياسي ايران(در تبعيد)
۶ شهريور ١۳٨٨ برابر با ۲۸ اوت ۲٠٠٩

 

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .