يک هفته بي خبري از وضعيت دکتر محمد ملکي

 

خانواده ملکي:

از هفته گذشته که اعلام شد دکتر محمد ملکي به سلول انفرادي بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شده ، تاکنون هيچ خبري از وي در دست نيست و او تماسي با خانواده نداشته است. اواخر هفته گذشته در پي حضور همسر محمد ملکي در دادگاه انقلاب جهت ملاقات با قاضي پرونده اعلام شد که قاضي و منشي دفتر او به مرخصي رفته اند.

از آنجا که محمد ملکي در دوران درمان سرطان پروستات بسر ميبرد، ۵شنبه گذشته طبق روال درماني نوبت تزريق دارو داشته است ليکن بنا به شرايط زندان که مناسب دوران استراحت پس از تزريق نميباشد، بنا به دستور پزشک ايشان، فعلا روند تزريق داروها متوقف شد. اين دوره درماني که در ۶ ماه گذشته انجام شده بود، وضعيت درمان او را به شرايط تحت کنترل درآورده بود و تزريقهاي پيش رو قرار بود تا جهت ثابت نگه داشتن وضعيت درمان انجام شود که با بازداشت وي اجبارا متوقف گرديد.

از آنجا که بخاطر اثرات فرآيند درمان، دکتر ملکي از ضعف جسمي رنج ميبرد و بيشتر در منزل استراحت ميکرد، نگه داشتن او در سلول انفرادي و احتمال دشواري دسترسي وي به امکانات بهداشتي و درماني، خانواده را نسبت به سلامتي اش به شدت نگران ساخته است.

محمد ملکي، رييس اسبق دانشگاه تهران و منتقد سياسي، شنبه گذشته پس از تفتيش منزلش بازداشت گرديد و به اتهام واهي «اقدام عليه امنيت ملي از طريق شرکت در اغتشاشات و تحريک به شرکت در اغتشاشات بعد از انتخابات» به بند ۲۰۹ زندان اوين انتقال داده شد. اين اتهام در حالي مطرح شده است که وي در انتخابات شرکت نکرده بود و بدليل کسالت ناشي از بيماري، فعاليتي درباره حوادث پس از انتخابات نداشت.

 

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .