کروبي در جمع حاميان انتخاباتي اش عنوان کرد


تقلب و بي مهري ها در روحيه ما اثر ندارد

 از دروغ هاي نسنجيده اي که به مردم گفته مي شود شرمنده ام


۲۸ تير ۱۳۸۸

سحام نيوز : مهدي کروبي با انتقاد از فضايي که پس از انتخابات رياست جمهوري دهم شکل گرفته است گفت: "من به عنوان عضو اين نظام از دروغ هاي واضح و نسنجيده اي که گفته مي شود شرمنده ام."


دبير کل حزب اعتماد ملي در مراسمي که به مناسبت عيد مبعث رسول اکرم و براي تقدير از تلاش هاي حاميان انتخاباتي اش برگزار شد با اشاره به حوادث انتخابت رياست جمهوري دهم که البته آنها را اقداماتي فراقانوني خواند گفت: "به دنبال انتخاباتي که برگزار شد متاسفانه حوادثي روي داد که البته گزارش هاي آن در رسانه هاي داخلي و خارجي منعکس شد، حوادثي که براي ما تازگي دارد و بسيار عجيب و غريب و غيره منتظره بود." وي با ابراز تاسف از برخوردهايي که با اعتراضات آرام مردم صورت گرفت تاکيد کرد: "پس از انتخابات مردم درخواستي قانوني داشتند و تنها خواسته شان اين بود که مي گفتند "رأي ما چه شده است" مردم بسيار آرام، ساکت و منطقي راهپيمايي ميليوني برگزار کردند ولي متاسفانه مانع اين حرکت و تظاهرات آرام مردم شدند و شما شاهد آن بوديد که چه غوغايي در تهران و شهرستان ها برپا شد و با سپر ، کلاهخود، باتوم، گاز اشک آور و گلوله به مردم حمله کردند.
اما پس از روي دادن اين حوادث اتفاق جالبي روي داد، آن هم اينکه همين افرادي که بر روي مردم گلوله گشودند اينک مي گويند ما مردم را نکشتيم و افراد ديگر اين کار را انجام دادند و اين ديگر داستان عجيبي دارد. "
وي با تاکيد بر اينکه اينک در عصر ارتباطات زندگي مي کنيم تصريح کرد: "مردم خود شاهد آن بودند که نيروي مسلح چگونه با مردم برخورد مي کردند و حتي زنان را به داخل جوي ها پرتاب مي کردند و با توجه به اينکه در عصر ارتباطات هستيم اين اتفاقات در تمام دنيا منعکس شد که بايد گفت متاسفانه آبروي امام (ره) که بنيان گذار جمهوري اسلالمي بود و نظام اسلامي ايان را مخدوش کرد. "
کروبي خطاب به عاملان چنين حوادثي گفت: "آيا کساني که اين کارها را انجام مي دهند نمي دانند که در کجا زندگي مي کنند، و يا اينکه فراموش کرده اند اينک عصر ارتباطات است."
مهدي کروبي سپس براي تبيين شرايطي که اينکه در آن به سر مي بريم به شرذح اتفاقي که روز جمعه در حاشيه نماز جمعه روي داد پرداخت و افزود: "روز جمعه من حدود ساعت 12 به روزنامه اعتماد ملي رفتم و سپس از آنجا با ماشين به سمت نماز جمعه حرکت کردم ، وقتي جمعيت مرا ديدند به سمت من آمدند و من از ماشين پياده نشده و به سمت دانشگاه حرکت کردم در همين حال مردم نيز پشت سر من حرکت مي کردند. وقتي جلوتر رفتيم مشاهده کردم که يک طرف موتور سواراني با اسلحه ايستاده اند و گاز اشک آور نيز در فضا پيچيده است وقتي نروم و من هم احتمال مي دادم که اگر جلوتر بروم درگيري رخ مي دهتد مانند اتفاقي که در مسجد قباد سالگرد شهيد بهشتي روي داد و بنابراين به مردم علامت دادم که بروند و خودم هم با علامت نشان دادم که مي خواهم براي اداي نماز جمعه بروم. بنابراين ماشيني آوردند تا به سمت دانشگاه بروم ، من نيز علي رغم آن که هميشه با ماشين وارد دانشگاه مي شدم وقتي مقابل داتنشگاه رسيدم پياده شدم در انحا ديگر کسي نبود جز نيروهاي امنيتي منتسب به خودشان به محض انکه من از ماشين پياده شدم شروع کردن به سردادن شعار مرگ بر ضد ولايت فقيه و من با توجه به سوابقم از اين شعاري که داده مي شد تعحب کردم . در ان زمان فردي انجا نبود ولي همه مشاهده کرديد که عکس هاي مختلي از اين صحنه که به سمت من حمله کردند و عمامه ام را انداخته اند منتشر شده است . پس چگونه اينها مي خواهند برخوردهاي که با مردم صورت گرفته را کتمان کنند و يا به گردند ديگري بياندازند . چرا که همه اين اتفاقات مقابل چشم مردم صورت گرفته است . "
مهدي کروبي تاکيد کرد: "مقابل چشم مردم جوانان را کشته اند و اينک مي گويند ما اصلاً اسلحه اي دراختيار نداشته ايم من به عنوان عضو اين نظام از اين دروغ هاي واضح و نسنجيده شرمنده هستم. " وي تاکيد کرد : " اکنون ان قدر به مردم دروغ گفته شده است که هر شايعه اي را مردم باور مي کنند و اين براي من يادآرو دوران مبارزه ام قبل از پيروزي انقلاب اسلامي است . در زماني که ماجراي حمله به مدرسه فيضيه در قم رخ داد مي گفتند که بسياري از روحانيون را به درياچه نمک انداخته اند و يا پس از حادثه 15 خرداد ٤٢ گفته مي شد که نزديک به 15 هزار نفر به شهادت رسيده اند . اين دروغ ها که گفته مي شد و اصل ماجرا را تکذيب مي کردند و موجب مي شد که اين شايعات در ذهن مردم پذيرفته شود . اکنون نيز به نظر مي رسد که همان ماجرا ها در حال تکرار شدن است و اين قدر به مردم دروغ گفته مي شود که ديگر نمي توان هيچ حرفي را باور کرد مردم نيز شايعات را باور مي کنند و هر آماري که ارايه شود را مي پذيرند . " وي خطاب به مسئولان امنيتي و انتظامي گفت: "اگر شما معتقديد که اين اعمال از سوي نيروهاي منتسب به شما نبوده پس چرا تاکنون کسي را معرفي نکرده ايد؛ آخر اين چه کاري است که مي گويند عده اي با اسلحه هاي آمريکا،انگليس و اسرائيل کشته شده اند البته شايد هم در داخل کسي بوده که تيراندازي کرده ولي شما بايد با مدرک و سند اين حرف ها را ثابت کنيد."
کروبي با اشاره به نامه نگاري هاي برخي از مسئولان به امام زمان گفت: "ابتدا آقايان مي گويند که اين افراد توسط نيروهاي ما کشته نشده اند و انگاه به امام زمان نامه مي نوسيند و مي گويند که دست ما خالي بوده و هم شهيد داده ايم و هم مظلوميم و هم ستم کشيده ايم و اين ديگر جاي بسي تعجب است . "
وي نسبت به بي توجهي به اصول ديني و مسئله اعتقاد به امام زمان و انتظار گفت : " متاسفانه امروز شرايط به گونه اي شده است که درباره امام زمان اين گونه صبحت مي شود و ان قدر اين مسئله فاجعه اميز است که حتي نمي توان جلوي ان را گرفت . " وي با اشاره به خاطره اي از امام خميني (ره) گفت : " به خاطر دارم در زمان جنگ تحميلي هنگامي که حضرت امام شنيد که برخي از رزمندگان در جبهه ها اين گونه درباره امام زمان صحبت مي کنند و عده اي هستند که مي گويند با امام زمان صحبت کرده و يا خواب او را ديده اند سريع خواستار پيگري موضوع شده و گفتند که افرادي که اين ادعا ها را مطرح مي کنند بازداشت کنيد و چنين برخوردي از سوي حضرت امام موجب شد تا ان ماجرا ديگر تکرار نشود . ولي امروز فضا به گونه اي است که هر روز يک فردي چنين ادعاهايي را مطرح مي کند . " وي افزود : " ما به عنوان شيعه اثني اعشري معتقديم که امام زمان (عج) در غيبت هستند و امام زنده مي باشند و در انتظار فرج ايشان هستيم ولي ايا اين گونه صحبت کردن با ايشان درست است ؟ آيا بايد به آقا هم دروغ گفت ؟ خوب مي توانستيد در نامه به ايشان بگوييد که اين افراد يک عده آشوب گر بوده اند که مي خواستند آشوب کنند که با انها برخورد کرديم ولي چرا دروغ گفتيد ؟ "
مهدي کروبي ابراز تاسف کرد از اينکه پس از گذشت 30 سال از پيروزي جمهوري اسلامي ايران تلاش هاي دوستانش با انجام اقدامات فراقانوني بي ثمر مانده است . ولي وي حاميانش را به اميد و حرکت در مسير هدف تعيين شده دعوت کرد و گفت : " هرچند که در عرصه اين انتخابات اتفاق تلخ و غم انگيزي روي داد و لي يادتان باشد که تفکر ازتجاعي که اکنون وجود دارد به دنبال اين است که ما را در اين وضع نگه دارد ولي ما بايد با هوشياري و اميدواري حرکت کرده و اهدافي را که بدان اعتقاد داريم فراموش نکنيم . " کروبي همچنين با تبيين اهداف برگزاري اين مراسم گفت : " اکنون که تنش ها ميان نامزدها و داوطلبان کاهش پيدا کرده است من به اين فکر افتادم که يک نشستي را با دوستاني داشته باشم که در ايام انتخابات از بنده حمايت کرده اند و از انان تقدير و تجليل کنم و از سوي ديگر مي خواستم اين مراسم برگزار شود تا ديگران هم بدانند که ما زنده هستيم و به راهي که انتخاب کرده ايم ادامه مي دهيم . کساني که مي خواهند ما را به حاشيه برانند بايد بدانند که فراز و نشيب ها ، بي مهري ها و تقلب ها هيچ کدام در روحيه ما اثر ندارد ." وي افزود : " من از 48 سال پيش وارد عرصه مبارزاتي شده ام و به ياري خدا به راهم ادامه مي دهم . " کروبي خواستار حفظ ارتباط با کساني شد که در عرصه انتخابات به حمايت از او پرداخته اند و گفت : " دوستاني که در انتخابات همراه من بوده اند دو دسته هستند يک عده د وستاني هستند که از دوستان حزبي من مي باشند و نسبت به يکديگر به مانند يک خانواده هستيم و عده اي ديگر دوستان غير حزبي ام هستند که نسبت به بنده محبت دارند و در اين مسابقه با من همراه بودند و بنده نيز علاقه مند هستم که اين ارتباط محفوظ بماند البته اين ارتباط سياسي نيست بلکه يک ارتباط عاطفي و فکري مي باشد . بنابراين پيشنهاد مي کنم که رابطيني از ميان اين دوستان انتخاب شوند که همواره با من در ارتباط باشند . " مهدي کروبي در پايان گفت : " هرگز نااميد نباشيد و درراهي که انتخاب کرده ايد ثابت قدم باشيد . "
همچنين مهدي کروبي به تعدادي ديگر از حاميانش اشاره کرد که متاسفانه امروز در زندان به سر مي برند و ابراز اميدواري کرد که هرچه سريعتر انها آزاد شوند .
گفتني است در اين مراسم علاوه بر حاميان غير حزبي و حزبي مهدي کروبي برخي از خانواده هاي بازداشت شدگان حوادث اخير نيز حضور داشتند .
اين مراسم قرار بود که در تالار سنتي عيقيق برگزار شود که به علت عدم ارائه مجوز از سوي فرمانداري تهران در دفتر امام جماراني برگزار شد .

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .