كروبي با نگارش نامه اي به شوراي نگهبان اعلام كرد
چنانچه هياتي مستقل تشكيل شود نماينده ام را معرفي خواهم كرد


۶ تير ۱۳۸۸ ساعت ۲۲:۲۲

سحام نيوز : پيرو تشكيل هيات ويژه رسيدگي به شكايات كانديداهاي انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري مهدي كروبي با نگارش نامه اي به شوراي نگهبان خواستار تعيين هياتي مستقل و با عضويت افرادي معتدل تر براي رسيدگي به شكايات شد . متن كامل اين نامه به شرح زير است :‌

بسمه تعالي
شوراي محترم نگهبان
با سلام
عطف به نامه مورخ 5/4/88 آن شورا، ضمن استقبال از اين که تصميم بر تعيين هيأتي مستقل براي رسيدگي به شمارش ده درصد از صندوق‌ها گرفته و نماينده‌اي را نيز از سوي اينجانب دعوت کرده‌ايد، نکات زير جهت تکميل اين تصميم پيشنهاد مي‌گردد:
1 -برخي از آقايان هيأت ، پيش از اين مواضع شديد و جانبدارانه‌اي داشته‌اند و طبعاً از هم‌اکنون موضع آنان و نقشي که در هيأت ايفا خواهند کرد، روشن است. از اين رو پيشنهاد مي‌شود موضوع به حکميتي مستقل ومرضي الطرفين و با عضويت افرادي معدل‌تر واگذار شود.
2ـ تعيين شمارش آرا به عنوان تنها وظيفه اين هيأت کافي نيست ، زيرا اعتراض بنده به چهار عنوان ذيل که قبلا هم طي نامه مورخ 25/3/88 بطور مشروح اعلام کرده ام مربوط است که هر يک از آنها به تنهائي براي ابطال انتخابات کافيست :
الف-بررسي صلاحيت فردي وانطباق آن با اصل 115 قانون اساسي
ب- تخلفات پيش از برگذاري انتخابات
ج- تخلفات روز انتخابات
د- تخلفات در نحوه اعلان نتايج انتخابات
ملاحظه مينمائيد که هرگز شمارش 10 درصد صندوقها مشکلي را حل نميکند. مخصوصا اينکه معلوم نيست در اين دو هفته چه تغييراتي درون صندوقها براي توجيه آراء اعلان شده بعمل آمده باشد .لازم بذکر است که دو روز پس از برگزاري انتخابات و بدنبال مصاحبه وزير محترم کشور دال بر اينکه اطلاعات مربوط به صندوق ها را در اختيار نامزد ها ميگذاريم وطي نامه شماره 4872 مورخ24/3/88خواستار ارسال CD حاوي اطلاعات صندوقها شديم ؛ اما متاسفانه اين اطلاعات که از روز بعد از راي گيري در اختيار وزارت کشور بود به نامزد ها داده نشد و پس از تاخير ده روزه بتدريج آنهم بطور ناقص در سايت وزارت کشور قرار گرفته است.وزارت کشور بايد به اين سوال بزرگ پاسخ دهد که چرا اطلاعات صندوق ها را در اختيار نامزد ها قرار نداد..آيا اين بدان مفهوم نيست که مجريان انتخابات در صدد تطبيق دادن محتويات صندوق ها با نتايج آراي اعلام شده بودند.در چنين شرايطي چگونه مي توان با بازشماري چند صندوق ابهامات را برطرف نمود .
3- مسأله اصلي اصالت آرا موجود در صندوق‌هاست که اين کار با رسيدگي اسامي رأي‌دهنگان وتطبيق با سايت سازمان ثبت احوال و نيز رسيدگي کارشناسي به تکراري بودن خط در برگه‌هاي رأي امکان‌پذير است. بعلاوه بالاتر بودن آراي بسياري ازحوزه ها از 90 درصد مشاركت موضوع بسيارشبهه برانگيزي است كه معرف خيلي از مسايل است و قبلا هم شوراي نگهبان با همين استدلال در مواردي انتخابات را باطل كرده است. و در نهايت مطالعات آماري متعدد و علمي كه مويد تقلبي بودن انتخابات و عدد سازي است هم بايد مورد توجه قرار گيرد..
با همه اينها چنانچه هيات مستقلي از جانب آن شورا مسئوليت حکميت کامل در امر بررسي همه جانبه انتخابات را به عهده بگيرد اينجانب از آن استقبال کرده و متعاقبا نماينده خود را معرفي خواهم کرد .

مهدي کروبي

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .