کروبي با انتقاد از سخنان رييسي و انتشار يک نمونه از اسناد تاکيد کرد
مستنداتم را به کميته ويژه قوه قضائيه ارائه کردم / آماده ارائه ساير مستندات نيز هستم
 

کروبي با تکذيب سخنان ابراهيم رييسي و ديگر عضو اين کميته مبني بر اينکه کروبي سندي را در اين جلسه ارائه نکرده است گفت : " من در اين جلسه سه سند ارائه کردم . نخست فيلم اظهارات همين فردي که تحت تاثير تهديد هاي نماينده مرتضوي ناپديد شده است را ارائه کردم ، دومين سند بنده درباره آزار يک خانم بود و سومين سند هم درباره يک آقايي بود که پس از دستگيري بلاي بسياري بر سر او آورده بودند که يک سي دي و نظر پزشک قانوني درباره ايشان را نيز ارائه کردم . البته در اين جلسه دو مورد هم گزارش شفاهي دادم ."
به گزارش سحام نيوز ابراهيم رييسي معاون اول رييس قوه قضاييه ديروز در حاشيه مراسمي اظهار داشته که در جلسه کميته ويژه قوه قضائيه براي رسيدگي به حوادث اخير که با حضور کروبي برگزار شده است وي هيچ سند و مدرکي ارائه نکرده و تنها اظهاراتي را بيان داشته که مورد بررسي قرار مي گيرد . در اين راستا مهدي کروبي با ابراز تاسف از اظهارات رييسي گفت : " پس از انکه مطالبي را درباره آزار بازداشت شدگان حوادث اخير را منتشر کردم حملات تندي نسبت به اينجانب صورت گرفت ، ولي در همان زمان افراد بسياري که مورد آزار وشکنجه قرار گرفته بودند به نزد من مي آمدند و خواستار احقاق حقوقشان بودند .
در همان زمان نماينده اي از سوي آقاي دري نجف آبادي به نزد من آمد و خواستار ديدار با يکي از بازداشت شدگاني شد که مورد آزار قرار گرفته اند ايشان بسيار حسن نيت داشت و به اين فرد قول داد که حقوق وي را پيگري خواهد کرد . ولي متاسفم از اينکه نماينده آقاي مرتضوي بر خلاف نماينده آقاي دري نجف آبادي که با اين فرد بسيار خوب رفتار کرد ، به تهديد اين فرد پرداخت به طوري که اين فرد مدتي است که ناپديد شده است .
پيرو اين ماجرا نامه اي به آيت الله لاريجاني نوشتم و از ايشان درخواست کردم که هياتي بي طرف اين مسائل را مورد بررسي قرار دهد . پيرو اين نامه بود که آقاي لاريجاني کميته اي را تشکيل دادند که آقايان اژه اي ، خلفي و رييسي عضو آن هستند . اين کميته چند روز پس از آنکه تشکيل شد از من دعوت کرد تا براي ارائه مستنداتم به آنجا بروم ، بنده نيز حضور يافتم و درجلسه اي که چندين ساعت طول کشيد مقدمات قضيه را به صورت مبسوط شرح دادم و البته آنجا نيز تاکيد کردم که بنابر اجبار و براي احقاق حقوق کساني که مورد آسيب قرار گرفته اند اين نامه را منتشر کردم . " کروبي به بيان جزئيات ديگري از آنچه در اين جلسه مطرح شده است پرداخت و گفت : " در اين جلسه من از آقاي مرتضوي و نماينده ايشان نيز گله کردم . به آقايان گفتم که هرچه نماينده آقاي دري نجف آبادي رفتاري مناسب با فرد بازداشت شده اي که مورد آزار قرار گرفته بود داشت نماينده آقاي مرتضوي به گونه اي تهديد آميز با اين فرد صحبت کرد و به نظر مي رسد که آقاي مرتضوي و نماينده ايشان به دنبال پاک کردن صورت مسئله هستند . "
کروبي با تکذيب سخنان ابراهيم رييسي و ديگر عضو اين کميته مبني بر اينکه کروبي سندي را در اين جلسه ارائه نکرده است گفت : " من در اين جلسه سه سند ارائه کردم . نخست فيلم اظهارات همين فردي که تحت تاثير تهديد هاي نماينده مرتضوي ناپديد شده است را ارائه کردم ، دومين سند بنده درباره آزار يک خانم بود و سومين سند هم درباره يک آقايي بود که پس از دستگيري بلاي بسياري بر سر او آورده بودند که يک سي دي و نظر پزشک قانوني درباره ايشان را نيز ارائه کردم . البته در اين جلسه دو مورد هم گزارش شفاهي دادم ، يک گزارش بنده درباره ماجراي ترانه موسوي بود که گفتم خانواده اين دختر از زماني که اين ماجراها پيش آمده ديگر حتي دختري را که همراه ترانه بوده اند به منزلشان راه نمي دهند و شما به عنوان افرادي حکومتي بايد با مراجعه به نزد خانواده اين فرد اصل ماجرا را پيگري کنيد و به بيمارستان امام خميني کرج مراجعه کرده و نظر پزشک را درباره جراحاتي که روي بدن اين دختر قرار داشت دريافت کنيد و علاوه بر آن يک گزارش ديگر هم ارائه کردم . "
وي با تاکيد بر اينکه اين جلسه بسيار معقول و منطقي بود، گفت : " در آن جلسه من تاکيد کردم که هيچ گونه حرفي درباره جزئيات اين جلسه نمي زنم بلکه گفتم خودتان اسناد را بررسي و گزارشي را تنظيم کنيد و نتيجه را اعلام کنيد . حتي به آقايان گفتم که چنانچه لازم باشد اسناد ديگري را نيز به شما ارائه خواهم کرد . از سوي يگر آقاي خلفي نيز خاطرنشان ساخت که آيت الله لاريجاني تاکيد کرده بايد تا انتهاي قضيه مورد بررسي قرار گيرد . در اين جلسه آقايان قبول کردند که بايد مسائل با دقت بررسي شود و حتي اين موضوع مورد بررسي قرار گيرد که آيا افرادي که اين مطالب را بيان مي کنند و اظهار مي کنند که مورد آزار قرار گرفته اند آيا حرفشان صحيح است يا خير و چنانچه مشخص شد واقعيت دارد بررسي شود که آيا افرادي که چنين خشنونت هايي را انجام داده اند از نيروهاي حکومتي و يا از ميان ارازل و اوباش بودند،که با آنها برخورد شود و تاکيد شد که بايد عاملان اين جنايات طبق قانون مجازات شوند. اما در جلسه يکي از آقايان گفت که چه اقدامي انجام دهيم که همه صحبت ها يکنواخت و هماهنگ باشد که قرار بر اين شد کسي صحبتي نکند و پس از آنکه گزارش جمع بندي شد نتيجه اعلام شود . بنابراين هنگامي که بنده در حاشيه مراسم مرحوم حکيم در مقابل پرسش خبرنگاراني که درباره اين جلسه مي پرسيدند قرار گرفتم تنها گفتم جلسه اي مثبت و خوب بود و تاکيد کردم که آقايان قصد بررسي مسائل را دارند . "
کروبي با انتقاد از مطالبي که از سوي ابراهيم رييسي مطرح شده است گفت : " قرار بر اين بود که قضايا با دقت بررسي شود و سپس مصاحبه اي انجام شود ولي متاسفانه ديروز آقاي رييسي مصاحبه اي کرد و اظهار داشت که بنده هيچ گونه سند ومدرکي را در اين جلسه ارائه نکرده ام و تنها اظهاراتي داشته ام که مورد بررسي قرار مي گيرد . من از اين مطالبي که ايشان مطرح کردند بسيار متعجب شدم البته اين درحالي است که راديو نيز به عنوان رسانه اي به اصطلاح ملي چندين بار اقدام به پخش اين مصاحبه کرد . پيرو اين مصاحبه من مي دانستم که امروز روزنامه ها نيز مطالبي را در اين باره خواهند نوشت و چنانچه حدس من درست بود چرا که روزنامه کيهان در ستون گفت و شنود خود مطلبي سراسر توهين آميز را عليه اينجانب نوشته است که آن را به صورت کامل براي شما مي خوانم و از شما مي خواهم که به صورت کامل آن را منتشر کنيد . البته در پايان اين مصاحبه پاسخ روزنامه کيهان را نيز خواهم داد .
اين روزنامه چنين نوشته است :
" گفت: ادعاي كروبي درباره برخورد آنچناني با افراد بازداشت شده بدجوري دست شيخ اصلاحات را توي پوست گردو گذاشته.
گفتم: خب! مگه مجبوره دروغ بگه كه حالا پيش چشم همه سنگ روي يخ بشه!
گفت: مدتي است به اين شهر و آن شهر و اين شهرك و آن شهرك سرك مي كشه تا شايد نمونه اي پيدا كنه حتي گفته شده كه به بعضي ها پول هنگفتي هم پيشنهاد شده ولي افاقه نكرده!
گفتم: موسوي و خاتمي بدجوري اين شيخ اصلاحات را فداي قدرت طلبي خودشان كردند.
گفت: حالا هم اگر خودش رو به چند تا آدم مومن و متعهد و دلسوز معرفي كنه، شايد راه كاري براش پيدا بشه!
گفتم: چه عرض كنم؟!... يارو به دكتر مراجعه كرده بود. دكتر ازش پرسيد؛ چه دردي داري؟ يارو گفت؛ اگر مي دونستم كه پيش شما نمي اومدم!"
کروبي به انتقاد از کميته ويژه لاريجاني براي رسيدگي به حوادث اخير پرداخت و گفت : " من از اين هياتي که تشکيل شده به ويژه از آقاي رييسي انتقاد هايي دارم . برخلاف سخنان آقاي رييسي همانطور که گفتم در اين جلسه چندين سند و گزارش ارائه کردم ولي شايد تعريف سند در نزد اين آقايان متفاوت از آنچه هست که ما تعريف مي کنيم . شايد از منزل اين دوستان سند يعني اينکه دوباره درگيري پيش بيايد و افراد را بازداشت کنند و چشمهايشان را ببندند و در محل هايي خاص يا داخل ماشين مورد شکنجه و آزار قرار دهند و کسي اين ماجرا را رويت کند و گزارش دهد که اين چنين اتفاقي نمي افتد و يا اينکه چند شاهد عادل از کهريزيک چنين گزارش دهند هرچند که از نظر برخي هيچ شاهد عادلي در اين بازداشت گاه وجود ندارد و همه کساني که در اين زندان بوده اند جز ارازل و اوباش و جاسوس و عامل بيگانه اند و يا اينکه کساني هستند که فريب خورده اند که حرفشان براي اين آقايان قابل قبول نيست . "
وي افزود : " من اسنادم را از بازداشت شدگاني که مورد آزار قرار گرفته اند تهيه کردم ما نظر پزشکي درباره بازداشت کساني که مورد آزار قرار گرفته اند دريافت و از آنها فيلم تهيه کرده ايم که هنگامي که به اين جلسه رفتم يک سي دي را به همراه اسامي و آدرس اين افراد به اين کميته تحويل دادم و ديگر نسخه آن را در نزد خودم نگه داشتم و البته هنوز برخي از اسناد و فيلم ها را به آنها نيزارائه نکرده ام . "
وي گفت : " مستنداتي که من مطرح کردم تنها مسائلي نيست که از جانب من مطرح شده باشد چرا که آقاي علي مطهري نماينده محترم تهران در همان جلسه اي که به همراه کميته پيگيري مجلس به نزد من آمدند گفتند که مادر پسري که مورد آزار قرار گرفته است به نزد ايشان رفته و به گفته آقاي مطهري از وضعيت روحي نامساعدي برخوردار بوده و مدام گريه مي کرده است . آقاي مطهري مي گفت که از نظر عقلي صحت گفتار اين مادر نزديک به يقين بوده است . به گفته آقاي مطهري اين مسئله براي قبل آن است که آقاي صادق لاريجاني مسئوليت رياست قوه قضائيه را برعهده بگيرد و رفت و آمدهاي آقايان و رفتارشان با اين فرد و خانواده اش به طوري بوده است که مادر اين پسر به نزد آقاي مطهري آمده و تاکيد کرده که از احقاق حقوق خودشان منصرف شده اند و ديگر هيچ حرفي براي گفتن ندارند . بنابراين به نظر مي رسد که برخي از آقايان به دنبال ايجاد فضاي تهديد و ارعاب هستند تا ديگر کساني که مورد آزار قرار گرفته اند از بيان آنچه بر آنها گذشته منصرف شوند . "
وي افزود : " من توقع داشتم که اين هيات همان طور که مطرح شده است مسائل را بررسي کند و چنانچه قرار است که مصاحبه اي شود نيز مسائل بدون حب و بغض و بدون پيش داوري مطرح شود ولي متاسفانه آقاي رييسي و به دنبال ايشان برخي از روزنامه ها اين گونه مسائل را مطرح کردند . "
وي همچنين در پاسخ به مديران روزنامه کيهان که نوشته اند شيخ سنگ روي يخ شده است و يا اينکه افرادي را تطميع کرده تا بيايند و اين مسائل را مطرح کنند مي گويم : " دوستان عزيز من بدانند که هنگامي که اين افراد به نزد من مي آمدند من به انها مي گفتند که ما دو محکمه داريم يکي در اين دنيا و ديگر در قيامت که همه چيز روشن خواهد شد و بنابراين به آنها گفتم هيچ کس در پيشگاه خداوند نمي تواند فرار کند و بايد هر آنچه که واقع شده است را بيان کنيد . " وي افزود : " اين دوستانمان در کيهان هستند که از قضايا پيش از آنکه واقع شوند آگاه هستند مي خواهند جناياتي را که شده است پنهان کنند . اين دوستاني که با گل به در منازل اين افراد مي روند و به آنها وعده پول و معالجه مي دهند ميخواهند که اين قضايا را کتمان کنند ما که پولي نداريم به اين دوستان بدهيم و اهل اين مسائل هم نيستيم . ولي مثل اينکه اين آقايان از تهمت و افترا و دروغ ابايي ندارند و قصد دارند تا از بودجه بيت المال به منافع ملي ضربه بزنند . "
کروبي در نهايت تاکيد کرد :" بنده در قبال کم لطفي دوستاني که گفته اند من سندي براي ارائه کردن نداشته ام تنها جزئي از آنچه را که در اختيار دارم منتشر مي کنم . اين گواهي پزشکي فردي است که البته خودش مدعي ان نيست که به صورت کامل به وي تجاوز شده است و در واقع يکي از مسائلي را منتشر مي کنم که محل بحث و آزار مشکوک است و چنانچه لازم باشد اسناد ديگري را منتشر مي کنم تا اين دوستان بدانند که از اين به بعد بايد چگونه رفتار کنند . "

آنچه در پي مي آيد گواهي پزشک قانوني يکي از بازداشت شدگان حوادت اخير مبني بر تاييد شکنجه و آزار مي باشد که متن کامل آن طي نامه رسمي و اداري با سربرگ اداره کل پزشک قانوني استان تهران خطاب به يکي از کلانتري ها از طرف رييس مرکز پزشکي قانوني نوشته که در پي مي آيد و نامه کامل در اختيار دفتر مهدي کروبي محفوظ است .

رياست محترم کلانتري ....
با سلام
احتراما ، عطف به نامه شماره ...... مورخ 2/6/88 آقاي ....... فرزند .... معاينه شد . 1- سياه شدگي و تورم زير چشم راست 2- کبودي و تورم زير چشم چپ 3- سائيدگي در سمت چپ ناحيه پس سري 4- خراشيدگي ( حارصه ) ساعد راست و بازوي راست و چپ 5- سائيدگي عميق ( داميه ) بطور دور تا دور مچ و پاي راست و چپ که مي تواند در اثر تماس با جسم سخت قابل انعطاف نظير طناب حادث شده باشد 6- دو ناحيه جراحت ( حارصه) جداگانه خلف ساق پاي راست 7- خراشيدگي ( حارصه ) گونه چپ 8- سوختگي درجه دو سطحي مدور در ناحيه مچ دست راست ،سر ، ناحيه پس سر گردن ، شانه دست چپ ، پشت دست راست و چپ جمعا به ميزان دو درصد ( 2%) سطح بدن 9- کبودي در هر دو طرف باسن و ناحيه خارجي مقعد مشهود است که در اثر اصابت جسم سخت ،ضايعات ( يک تا هفت و 9 ) حادث و جسم داغ ضايعات بند 8 حادث شده اند ضمنا جراحات موازي و متعدد و سطحي در ناحيه خلف ران راست و ناحيه باسن راست و چپ مشهود است که در خصوص نحوه حدوث ان تحقيقات قضائي و انتظامي کمک کننده است، ضمنا نامبرده از ناحيه معقد اظهار تالم مي نمايد که جهت معاينه بررسي لواط و ... نياز به معرفي نامه در اين خصوص مي باشد ضمنا شکستگي در استخوان گونه راست ندارد .

 

سحام نيوز

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .