‫‫پيام تسليت کروبي در پي شهادت چندتن از هموطنان در روز عاشوراي خونين
‫رژيم شاه هم حرمت عاشورا را نگه مي داشت
‫اگر دين نداريد لااقل آزاد مرد باشيد


‫بسم اله الرحمن الرحيم
‫انا لله و انا اليه الراجعون
‫ملت بزرگ و شريف ايران

‫بدنبال انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ که اوج عدم تمکين و تبعيت جرياني از اصول قانون اساسي، جمهوريت نظام، و آموزه امام خميني (ره) که همواره مي فرمودند "ميزان راي ملت است"، شاهد حوادث بسيار تلخ و فراموش نشدني نظير به شهادت رسيدن تعدادي از هموطنان در راهپيمايي هاي مسالمت آميز، بازداشت هاي غير قانوني فعالان سياسي، برگزاري دادگاه هاي نمايشي، خشونت بي حد وحصر در قبال بازداشت شدگان در کهريزک و امثالهم و ... بوديم .

لجاجت، خيره سري و عدم تمکين به قانون و حقوق مردم هفت ماه است که کشور و مردم را به پرداخت هزينه اي جبران ناپذير دچار کرده است . متاسفانه ابعاد جديد تري از برخوردهاي غيرقانوني در دهه اول محرم الحرام اتفاق افتاد که دل هر انسان آزاده اي را به درد مي آورد. در شب عاشورا عده اي از اوباش اجير شده به حسينه جماران که کانون مواضع بي نظير و روشنگرانه امام خميني (ره) بود به بهانه سخنراني شخصيتي که مواضع اش همواره در چارچوب نظام بوده و از خطوط قرمز عبور نمي کرده، با هماهنگي مراکزي خاص، بطور وحشيانه اي حمله کردند و به تخريب اين حسينه پرداختند. در اين يورش، مردم اعم از زن و مرد را با هتاکي و فحاشي کتک زدند و اموال آنان را از بين بردند و در کنار منزل امام با شکستن درب و پنجره ها به ايجاد رعب و وحشت پرداختند. در شب عاشوراي حسيني، شيعه حسين (ع) را در ماتم حسين (ع) مي زنند و هر آنچه که مي خواهند در امنيت کامل انجام مي دهند.

‫امروز در عاشوراي حسيني از بدو صبح با خشونتي وصف ناپذير بر مردم يورش بردند و جمع زيادي را مجروح، دستگير و بنابرگزارش هاي رسيده تعدادي از هموطنان را به شهادت رساندند . آنان که هويت و شناسنامه اين انقلابند و در روزگار مبارزه در صف اول مبارزان بودند، بياد دارند که در عاشوراي ۱۳۴۲ تظاهراتي عظيم با شعارهايي تند عليه شاه صورت گرفت اما رژيم ستم شاهي حرمت عاشورا نگاه داشت و کشتار، سرکوب و دستگيري رهبران مبارزه و در راس آن امام را به روزهاي بعد موکول کرد. براستي چه شده است که حکومت برخواسته از قيام عاشورا، در روز عاشورا دست بر خون مردم برده و جماعتي وحشي را به جان مردم انداخته است.

‫يا رب چه شده است که حرمت عاشورا و عزاداران فرزند زهرا (س) در ظهر عاشورا نگاه داشته نمي شود و آنان را به خاک و خون مي کشند. يا رب چه شده است که حرمت خون مردم در اين ماه عزيز هم رعايت نمي گردد. يا رب چه شده است که برگزاري مراسمِ ختم مرجع تقليدي مجاهد و مبارز تحمل نمي گردد و مراکز مقدس، بيت و حسينه بنيانگذار اين نظام در شب عاشورا مورد تهاجم و تخريب قرار مي گيرد.

‫اينجانب اين مصيبت بزرگ و گناه نابخشودني را به محضر حضرت صاحب الزمان (عج)، ملت بزرگ ايران و خانواده هاي آسيب ديده تسليت عرض مي کنم و در پرتو آموزه جاودانه اباعبداله در ظهر عاشورا فرياد مي زنم که اگر دين نداريد لااقل آزاد مرد باشيد.

‫مهدي کروبي
‫۶ دي ۱۳۸۸ برابر با ۱۰ محرم الحرام ۱۴۳۲


تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .