جمهوري اسلامي بار ديگر بر سر دانشجويان و دانشگاههاي ايران تاخته است!

روز گذشته عوامل جمهوري اسلامي بدانشگاه اميرکبير در تهران هجوم برده و اقدام به دفن پنج جنازه بي نام و نشان در اين دانشگاه به عنوان سربازان گمنام نمودند. اين اقدام اعتراض دانشجويان را برانگيخته است که دانشگاه قبرستان و محل دفن و آنهم اجسادي را که نمي شناسند و دليل دفن ايشان را نميدانند نيست! شگفتا حکومتي که بخاطر سرپوش گذاردن به جنايات هولناک خود قصد تخريب و از ميان بردن گورستان خاوران را اطلاع ميدهد که موجب اعتراض سازمانهاي حقوق بشري در جهان گرديد، ناگهان جنازه هائي را براي بخاکسپاري بدانشگاه ميبرد.

اين جمع بيفرهنگ از ابتداي تسلطشان بجامعه هدفشان اين بود که دانشگاه ها را بتسخير خود درآورند. نماز جمعه را در دانشگاه خواندند و برنامه هاي حکومتي شان را از دانشگاه بگوش مردم رساندند و کوشش نمودند که دانشگاه را مرکز ديني نمايند و رئيس آنرا از معممين، بجاي دانشمندان علوم جديد انتخاب نمودند. در حاليکه علوم ديني، علومي بر مبني يقين و علومي که در دانشگاهها تدريس ميشود بر اساس شک مبتني است، که باهم جمع نميشود. دانشمندان علوم ديني در گذشته در دانشگاه تدريس ميکردند و حوزه علميه هيچگاه خيال تسخير دانشگاه را بسر نداشت، چه ايشان وابستگي بحوزه علميه را کافي براي اعتبار و احترام خود در ميان مردم ميدانستند. تنها اين گروه بيفرهنگ است که بيهوده ميکوشد تا با گسترش حضور ناخوانده خود در دانشگاههاي کشور بزعم خود براي خود اعتبار و احترام دست و پا کند، و با جعل عناوين دکتري در علوم در جلوي نامهاي خود تا بحد تقلب در استفاده جعلي از عنوان دکتري دانشگاه لندن، بر گرگ لباس ميش بپوشاند. و امروزه با مقبره سازي و امامزاده سازي در دانشگاههاي کشور بهانه اي براي حضور عوامل سرکوب رژيم ميجويد. حکومتيان امروزه با آگاهي بر اينکه در دانشگاهها راهي ندارند و حضور سردمدارانشان در دانشگاهها موجب خفت و ملامت ايشان گرديده است در مقابله با مخالفت و مقاومت دانشجويان عده بيشماري از جوانان را تنها بدليل مخالفت با حکومت، ستاره دار، ممنوع التحصيل و يا در زندانها شکنجه نموده اند.

ما دفن جنازه در دانشگاه را استفاده ابزاري از جنازه ها، بيحرمتي به حريم دانشگاه و راه تازه اي براي باز کردن پاي عوامل رژيم به دانشگاههاي کشور مي شناسيم و امامزاده سازي در دانشگاهها را ترفند رژيم براي از ميان بردن حرمت دانشگاه ميدانيم. ما خواستار کوتاه ساختن دستهاي ناپاک جمهوري اسلامي از دانشگاههاي ايران هستيم. ما از خواسته هاي بحق دانشجويان و همچنين از مبارزه آنان براي حفظ صيانت دانشگاه در برابر تجاوزات غيرقانوني جمهوري اسلامي با تمام نيروئي که در اختيار داريم پشتيباني مينمائيم.

ما بسرکوب دانشجويان مبارز شديداً اعتراض نموده و آنرا دليلي بر بي اعتباري رژيم ميشناسيم!
مأمورين ضرب و شتم حکومتي بايد از دانشگاههاي کشور بيرون رانده شوند! دانشگاه محل دانش آموختن است و احترام بدانشگاه و حفظ صيانت دانشگاه و دانشجويان وظيفه حکومت است!
دانشجويان زنداني را آزاد کنيد و دست از آزار و شکنجه و محروم ساختن آنان برداريد!
برقرار باد مبارزات جوانان ايران براي برچيدن بساط ديکتاتوري و استقرار آزادي و دموکراسي در ايران!

هيات اجرائي سازمانهاي جبهه ملي ايران در خارج از کشور
مهندس کامبيز قائم مقام ـ مهندس بهمن مبشري - دکتر همايون مهمنش
هفتم اسفندماه 1387 برابر بيست و پنجم فوريه 2009

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .