جبهه مشارکت ايران اسلامي، نتايج انتخابات را غير قابل قبول داست:
عملا انتخابات در کشور بي معنا شده است و مردمسالاري هويت خود را از دست داده است.

‫۹ تير ۸۸

‫نوروز: جبهه مشارکت ايران اسلامي با ابراز تاسف عميق و محکوم کردن اين بدعت عجيب و باور نکردني، در برگزاري انتخابات در کشور، صريحا نتايج اين انتخابات را غير قابل قبول داست و آثار و تبعات بي توجهي به هنجارها و روندهاي قانوني و تلاشهاي خير خواهانه اي را که براي از ميان نرفتن فرصت انتخابات و مشارکت خوب مردم به وجود آمده بود را متوجه کساني دانست که در اين روند مخرب نقش داشته و يا با آگاهي در برابر آن سکوت کرده ادد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني نوروز، متن کامل اين بيانيه به شرح زير مي باشد:

بسم الله الرحمن الرحيم
با اعلام نظر رسمي شوراي نگهبان درباره دهمين انتخابات رياست جمهوري اسلامي ايران دوره جديدي در تاريخ سياسي ايران آغاز مي شود.

سي سال پس از تاسيس جمهوري اسلامي که با شعار آزادي، استقلال و حاکميت ملي استقرار يافت، شاهد برآمدن دولتي هستيم که از دل انتخابات مهندسي شده بيرون آمد و اکنون رئيس آن به جاي آنکه نماينده اراده ملي باشد، برآيند خواست از پيش تعيين شده عده قليلي است که بارها و بارها با گفتار و رفتار خود، جمهوريت نظام و اصل همراهي و سازگاري دين و مردم سالاري را زير سئوال برده اند.

براي پيروان امام (ره)، معتقدان به جمهوري اسلامي نه يک کلمه کم و نه يک کلمه زياد و دلسوزان ايران، لحظات سختي است که جز با توکل به خداوند بزرگ، ايمان به پيروزي حقيقت و صبر و بردباري و فروخوردن خشم مقدس ناشي از زخم بزرگ بي عدالتي، تحمل آن ممکن نيست.

انا لله و انا اليه راجعون
اين اولين بار است که کودتاگران عليه جمهوريت نظام، با بدترين و خشن ترين شيوه ها مهمترين رکن جمهوريت يعني رياست جمهوري را هدف قرار مي دهند مقامي که اگر بر آمده از آراي واقعي ملت نباشد مي تواند سر آغاز استبدادي بزرگ باشد و آنچه در سالهاي قبل گوشه هايي از آن را نشان داده بودند، ناچيز و بي مقدار جلوه مي کند.

پيش از اين در انتخابات فرمايشي مجلس هشتم و انتخابات دستکاري شده مجلس هشتم نشانه هاي روشني از عزم کساني که به جمهوري اسلامي اعتقادي ندارند هويدا شد که در صدد بلا موضوع کردن انتخابات بودند، متاسفانه اين روند مخرب جدي گرفته نشد و ما امروز شاهد وضعيتي هستيم که عملا انتخابات در کشور بي معنا شده است و به تبع اولي مردمسالاري هويت خود را از دست داده است.

آنچه کودتاگران در يکسال منتهي به خرداد 88 انجام دادند به قيمت خدشه دار شدن اعتماد مردم به اصل نظام و ازبين رفتن سرمايه هاي اجتماعي و از دست رفتن مشروعيت داخلي و بين المللي بسياري از ارکان نظام تمام شده است.

جبران اين خسارت عظيم، کاري بس دشوار و شايد محال باشد و آثار آن هر چند امروز بخوبي روشن شده است ولي درک عمق فاجعه نيازمند گذشت زمان و بازخواني تاريخي اي حادثه است.

جبهه مشارکت ايران اسلامي با ابراز تاسف عميق و محکوم کردن اين بدعت عجيب و باور نکردني، صريحا نتايج اين انتخابات را غير قابل قبول مي داند و آثار و تبعات بي توجهي به هنجارها و روندهاي قانوني و تلاشهاي خير خواهانه اي را که براي از ميان نرفتن فرصت انتخابات و مشارکت خوب مردم به وجود آمده بود را متوجه کساني مي داند که در اين روند مخرب نقش داشته اند يا با آگاهي در برابر آن سکوت کردند.

هرچند از ديدگاه ما هنوز فرصت براي جبران اين بي اعتمادسازي بزرگ باقي است و مي توان با استفاده از محدود راهکارهاي قانوني موجود مانع از آن شد تا مشروعيت نظام دستمايه بازي کودکانه کساني شود که سوار بر اسب بي مهار قدرت، سرنوشت همه چيز و همه کس را با سرنوشت خود گره مي زنند.

جبهه مشارکت ايران اسلامي، وظيفه ملي و قانوني خود مي داند، از همه قشرهاي مردم که با شور و شوق و اميد تغيير در عرصه انتخابات حاضر شدند تشکر و قدرداني کند و از سوي ديگر از اينکه ميليونها راي اين مردم ناديده انگاشته شده است و تنها صرف تفاخر کساني شده است که عامل اين نابسامانيها هستند اظهار تاسف کند.

ما همچنان مصر بر ادامه راهي هستيم که در يک کلمه آن را اصلاحات مي خوانند؛ ما همچنان مصر بر عمل در چارچول قانون هستيم؛ تمام تلاش ما آن خواهد بود که نشان دهيم آنچه اين روزها به نام دين، انقلاب و نظام برما رفته است، نسبتي با گوهردين ، آرمانهاي بلند امام و خواسته هاي شهيدان و مطالبات بر حق ملت و موازين قانون اساسي ندارد؛ ما در اين راه از تمام توان خود با رعايت مصالح ملي و حرکت در چارچوب قانون بهره خواهيم گرفت تا از اين انحراف عظيم جلوگيري کنيم.

ما به عنوان يک حزب قانوني وظيفه خود مي دانيم در کنار ملت، با حفظ آرامش و از راههاي مدني و مسالمت آميز، مانع تحقق خواسته هاي مخالفان جمهوريت و اسلاميت نظام و مشوه کنندگان چهره دين و انقلاب و کشور شويم و از همه مردم، احزاب و گروهها و نهادهاي مدني مي خواهيم از هر حرکتي که بهانه به دست خشونت جويان بدهد و زمينه را براي استبداد فراهم مي کند بپرهيزد.

ما از مسئولين مي خواهيم عليرغم اينکه بسياري از نصايح و خير خواهي ها را ناديده گرفته اند و با تحليلها و روشهاي غلط و مخرب و با امنيتي و نظامي کردن جامعه، بر بحرانهاي جاري افزوده اند، اکنون حداقل پس از استقرار و تثبيت آنچه مي خواسته اند، انبوه بيگناهاني را که تنها جرم آنها شورآفريني در انتخابات بوده است آزاد کنند و از پرونده سازيهاي بي حاصل و دروغ دست بردارند و اجازه دهند نهادهاي مدني و مستقل از حکومت دوباره کارخود را هرچند با محدوديتهاي فراوان آغاز کنند.

جبهه مشارکت ايران اسلامي ضمن درود به روان پاک شهيدان مظلوم حوادث اخير و تسليت به خانواده معظم آنها، بر عهد هميشگي خود با ملت بر سر ايستادگي بر حق و پايداري در منافع ملت و پيگيري آرمان دير پاي ايرانيان يعني آزادي و حکومت قانون، پافشاري خواهد کرد.

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .