هشدار دفتر تحکيم وحدت : تحمل اين خونريزي ها را نداريم

 


دفتر تحکيم وحدت با صدور اطلاعيه‌اي حوادث خونين عاشورا را محکوم کرد و تاکيد کرد: که جامعه دانشگاهي تاب و تحمل اين جنايت ها و خونريزي ها را ندارد.

متن بيانيه دفتر تحيکم وحدت به مناسبت "تراژدي تلخ حوادث تاسوعا و عاشوراي حسيني" بدين شرح است:

الذين يکفرون بايات الله و يقتلون النبيين بغير الحق و يقتلون الذين يامرون بالقسط من الناس فبشرهم بعذاب اليم.

داغ جنايت ها و کشتار مردم سبزپوش در ماه هاي اخير هنوز کهنه نشده، اما جانيان و آمران آن جنايت ها خشمگين و ناتوان از يافتن علت واقعي اعتراضات مردم، عنان بريده اند و بار ديگر متعرض جان و مال مردم شده اند. خيابان هاي تهران بار ديگر به خون جوانان رنگين شد. بغض نفرت و خشم از ستمکاران در روز عاشورا گلوي آزادي خواهان را فشرد و روز حق خواهي ملت ايران در عاشوراي حسيني روزي تاريخي و سرنوشت ساز را رقم زد. ديروز در تهران عاشورا برپا بود. در يک سوي آن مسلماناني پاک ايمان بودند و در دگر سو پليد چهرگاني شناخته شده. بت پرستاني که رداي اسلام را بر تن داشتند و به قصد قدرت، قرآن به سر نيزه ها مي کردند و بازيچه اي بودند براي اشرافيت و جاهليت جديد.

درد اور است که عده اي در موضع قدرت، داعيه ي اقدام عاشورايي دارند و با سر دادن شعار هاي حسيني بر عليه اکثريتي مظلوم عقده گشايي مي کنند، حيات آدميان مي ستانند تا بر کاخ قدرت مطلقشان گردي از انتقاد يا مشروطيت ننشيند، در حالي که پيام کربلا بينش عاشورايي است و نه ترويج خشونت گرايي و قتل مردم در تظاهرات مدني.

اري مي شود با عشق حسين بهتر زيست اما حسيني که ازادي خواه و عدالت طلب بود و وقتي بدويت و جهل همه راه ها را بر او بست دست به شمشير برد.
از روز تلخ وفات حضرت ايت الهه منتظري (ره) تا به امروز حوادث ناگواري در کشور روي داده است و رفتار حاکمان موج خشونت را بر عليه رهبران و هوادران جنبش سبز ايران گسترده و فشارها را روز به روز تشديد کرده است.

طي هفته گذشته، حمله به بيوت مراجع عاليقدر شيعه چون حضرات ايات صانعي و طاهري، بازداشت اعضاي بيت مکرمه فقيه عالي قدر مرحوم آيت الله منتظري و حمله چماق به دستان به رهبر شجاع جنبش سبز اقاي کروبي دلواپسي ها را افزايش داده بود. اين در حاليست که نگراني در مورد حفظ جان مراجع در حکومتي که داعيه حفظ دين و حوزه هاي علميه را دارد مايه رسوايي و ننگ است. در کنار اينها، حادثه روي داده در تاسوعاي حسيني براي سيد محمد خاتمي در حسينيه جماران و حمله و هتاکي به ملت عزادار ايران موج بي اعتمادي را در جامعه بيش از بيش گسترده کرد.

ضرب و جرح مردم عزادار و نيز بازداشت گسترده و فله اي صورت گرفته در طي 24 ساعت گذشته، از جمله بازداشت مهدي عربشاهي، دبير تشکيلات دفتر تحکيم وحدت، عمادالدين باقي فعال حقوق بشر و دکتر ابراهيم يزدي دبير کل نهضت آزادي ايران، جز نشاني از بي ثباتي و بي مسئولتي آقايان علامت ديگري را در خود ندارد.

دفتر تحکيم وحدت شهادت چهار تن از هموطنانمان در روز عاشورا را به خانواده هاي اين شهيدان گرانقدر و نيز ملت سبزمان تسليت عرض مي نمايد و سنت الهي را به ياد بازماندگان مي آورد که «شهدا زنده اند». سناريوسازي هاي حکومت نيز که از شامگاه ديشب آغاز شده و جنايت هاي صورت گرفته را به زمين و زمان نسبت مي دهد کوس رسوايي است که مدت هاست نواي شومش به گوش هوشياران رسيده است و از قبال آن سودي براي افسانه سرايان وجود ندارد. حاکميت کاري نکند که خاطرات عاشوراي 42 و 57 در سومين دهه پس از انقلاب شکل واقعيت به خود بگيرد.

و هشدار مي دهيم که جامعه دانشگاهي ايران تاب تحمل جنايت و خونريزي را ندارد. از سويي جا دارد ساير مراجع مکرم موضع شفاف خود را بر چنين حوادثي اعلام دارند تا سيه روي شود هر که در او غش باشد.

از ملت سبز ايران مي خواهيم که اعتراضات خود را چارچوب هاي مدني و مسالمت آميز دنبال کند، تا پياده نظام تا دندان مسلح دولت کودتا که سرسپرده ي خشونت و ترور است بيش از اين دست تجاوز به جان و حيثيت مردم بلند نکند. راه ما راه آزادي و پيشرفت ايران است، حريم مان جان انسانها و شرافت پاک نهاد انساني است و پيمانمان براي پيشبرد جنبش سبز مردم ايران تا لحظه پيروزي پا برجاست.


اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشگاه هاي سراسر کشور
دفتر تحکيم وحدت

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .