ميرحسين موسوي: پنج شنبه با نماد سوگواري، تجمع يا راهپيمايي کنيد

براي همدردي با خانواده هاي شهدا و مصدومان وقايع اخير

 

به گزارش خبرنگار قلم نيوز ، متن بيانيه ميرحسين موسوي به اين شرح است:

بسمه تعالي

ملت شريف ايران

همانگونه که مي دانيد طي روزهاي گذشته و در نتيجه برخوردهاي غيرقانوني و خشونت بار با منتقدان و معترضان نسبت به نتايج انتخابات رياست جمهوري شماري از هموطنانمان مصدوم و تعدادي نيز به شهادت رسيده اند. اينجانب ضمن عرض تسليت به خانواده هاي شهدا و همدردي با مصدومان و مجروحان از همگان درخواست مي کنم بعد از ظهر روز پنج شنبه بيست و هشتم خردادماه به هرصورت ممکن، اعم از اجتماع در مساجد و تکايا با استفاده از نمادهاي سوگواري همدردي خود را با بازماندگان اعلام کنند و بديهي است که خود نيز در اين مراسم شرکت خواهم کرد.

ميرحسين موسوي

 


 

فراخوان کروبي براي راهپيمايي روز جمعه با لباس سياه

بسم رب الشهدا و الصديقين

ملت بزرگ ايران

حماسه ۲۵ خرداد شما در راهپيمايي آرام از ميدان امام حسين تا ميدان آزادي تهران دو نشان بر چهره ايران گذاشت: اول اعتراض ملت به خيانت دولت در امانتي که به آنها سپرده شده بود و آرايي که مالک حقيقي آنها مردم ايران بودند و ارباب دولت ربودند، دوم آرامش و متا نت ملت در شيوه اعتراض که در فضايي سرشار از سکوت برگزار شد که سکوت سرشار از ناگفته هاست.

متاسفانه کساني که عظمت اين رفتار مدني مردم تهران و ديگر شهرهاي ايران آنان را مي آزارد کوشيدند با اتهام افکني و مهندسي آشوب – که چون مهندسي انتخابات در آن زبردست هستند – برخي رفتارهاي اعتراض آميز مانند آتش زدنها و تخريب ها را به نام ملت ايران و حاميان اصلاحات و تغيير بنويسند و در اين جريان گروهي از هم ميهنانمان را در ميدان آزادي و کوي دانشگاه به شهادت رساندند. من با تسليت اين شهادت ها اعلام مي کنم اين ملت از آشوب به دور است و اينان مي خواهند با هراساندن مردم کوچه و خيابان از آشوب و بزرگنمايي آنها در صدا و سيما و رسانه هاي وابسته و سانسور رسانه هاي آزاد اصل اعتراض ملت را ناديده بگيرند چرا که اگر صداقت داشتند به جاي پخش صحنه هاي خشونت بار بعد از راهپيمايي ۲۵ خرداد شکوه اصلاح طلبانه و صلح طلبانه بودن اين راهپيمايي ملي و ميليوني را نشان مي دادند.


اينجانب که خود در روز ۲۵ خرداد قطره اي از درياي حضور شما در خيابان آزادي بودم ضمن دعوت به حضور ملت در ميادين، اعتراض نسبت به توطئه به آشوب کشيدن اجتماعات از سوي عناصر مشکوک هشدار مي دهم که هدف نهايي اين اقدامات پايان دادن به حضور شما ملت عزيز است.ذره اي در تداوم حضور خود و ذره اي در مشکوک بودن اين آشوب ها ترديد نکنيد.

اينجانب از آنجايي که انتخابات ۲۲ خرداد را نامشروع مي دانم و نتايج برامده از آن را قبول ندارم و اين فرد را براي رياست جمهوري اسلامي ايران به رسميت نمي شناسم. از همه مردم تهران دعوت مي کنم ساعت ۱۱ صبح روز جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ با لباس سياه به نشانه سوگواري براي شهداي راه جمهوريت نظام اسلامي ايران از ميدان ۷ تير تا محل برگزاري نماز جمعه حضور يابند و با حضور آرام و آگاهانه خود اعتراض خويش به انتخابات را اعلام کنند و خواسته ابطال انتخابات نامشروع ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ را به گوش عالي ترين مقام کشور برسانند.

حضور شما در نماز جمعه تهران – که به امامت رهبري نظام برگزار مي شود – باطل کننده القائات افرادي است که معتقدند اصلاح طلبان خواهان آشوب و حرکت در وراي چارچوب قانون هستند. قانون اساسي به همه شما اين حق را داده است که در خيابان ها حضور يابيد و بدون هرگونه تخريب اموال عمومي صداي خويش را به گوش حاکمان برسانيد و به نشانه جدايي خود از صفوف اخلال گران مشکوک با نشان هاي سياه خويش را از ايشان جدا سازيد.

مهدي کروبي ۲۷ خرداد ماه ۱۳۸۸

سحام نيوز



نامه مشترک ميرحسين موسوي و سيد محمد خاتمي خطاب به رييس قوه قضائيه

بسمه تعالي
حضرت آيت الله هاشمي شاهرودي ، رياست محترم قوه قضائيه
با سلام وتحيت

افزون برمکانت قوه قضاييه و محوريت آن در دادگستري وتامين عدالت و حقوق مردم فحسن توجه جنابعالي به حقوق شهروندي ومواضع منصفانه شما در قبال مسايل جاري قضايي سبب مي شود که در باب قضاياي نگران کننده روزهاي اخير از جنابعالي درخواست رسيدگي و پيگيري عاجل واساسي است.

درفضاي اجتماعي امروز شاهد حضور مردمي هستيم که احساس مي کننددر حق آنها جفاشده است ودر اعتراض خود رفتاري کاملا مدني را نشان مي دهند.

طبق گزارشهاي متقن برخوردهاي خشونت آميز بااجتماعات وافرادعادي و نيز حمله به مجتمع هاي مسکوني و منازل مردم به جرم اينکه اعتراض خود را با ذکر مبارک الله اکبر نشان مي دهند وضرب و جرح زنان ومردان وتخريب ساختمان وويران کردن ومسائلي صورت مي گيرد که با هيچ يک از معيارهاي قابل قبول جمهوري اسلامي سازگار نيست و نتيجه اي جز بد بيني جامعه به نظام نخواهد داشت.

علاوه بر اين تهاجم به دانشگاهها و خوابگاههاي دانشجويان عزيز و ضرب وشتم و دستگيري جوانان از دختر و پسر مزيد برعلت شده است.مستحضريدکه در چند روز گذ شته موج دستگيري ها بدون رعايت موازين قانوني چهره هاي شاخص سياسي و اجتماعي و متعهدان مردم ، تهران وشهرهاي مختلف را دربرگرفته است.

دستگيري اين شخصيتها وافرادکه قالبا نقش فعال و موثري در خدمت به مردم کشور وجلوگيري از خشونت ورفتارهاي غير مدني دارندنه تنها مشکلي را حل نخواهد کردبلکه موجب تخريب افکار عمومي و تشديد نگراني و ناآرامي ها است.

متاسفيم که اقدام هاي تشنج آميز ودر پي آن برخوردهاي خشن ماموران احيانا به کشتار نيز منتهي شده است.بدون ترديد ايجاد چنين تشنج هايي از موارد مشکوکي است که ساحت مردم بزرگوار که رشد و رفتار مدني خود را از جمله در راهپيمايي شکوهمند روز دوشنبه نشان داده اند از ان بري است. ما همواره مردم را به قانون و نظم و آرامش دعوت کرده ايم ودر اين زمينه از جنابعالي نيز استمداد مي کنيم .


از آن جناب مي خواهيم که بر حکم مسئوليت شرعي وقانوني ونيز احساس مسئوليتي که در دفاع از حقوق شهروندان داريد نسبت به خاتمه دادن به وضعيت نگران کننده و تحريک آميز کنوني و جلوگيري از برخورد خشونت آميز با مردم وآزادي دستگير شدگان ،هرگونه اقدام و مساعدتي را که ميسر است مبذول نمائيد.

ميرحسين موسوي سيد محمد خاتمي

کلمه


نامه سرگشاده مهندس مير حسين موسوي به شوراي امنيت كشور درباره اقدامات غيرقانوني لباس شخصي ها

 

ميرحسين موسوي درباره اقدامات غيرقانوني لباس شخصي ها به شوراي امنيت کشور نامه نوشت.

به گزارش کلمه، متن اين بيانيه به شرح زير است:

بسمه تعالي

شوراي امنيت كشور

طي ايام اخير به كرات مشاهده مي شود كه همرديف با قواي انتظامي افرادي بدون لباس فرم، بدون نشان مشخص و بدو ن جايگاه قانوني معين با سلاح هاي سرد (از قبيل شلنگ، چماق، زنجيز، ميله آهني و ….) و گاهي سلاح گرم در سطح شهر ظاهر مي شوند، قبل از نيروي انتظامي به صفوف تظاهركنندگان حمله مي كنند و ضمن تحريك اجتماعات به تخريب اموال و وسايل نقليه مردم مي پردازند. به آن شورا متذكر مي شوم اين پديده شوم كه متصديان برقراري امنيت و نظم در خلال صفوفشان از نيروهاي لباس شخصي استفاده كنند تنها نشان مي دهد كه نيروي انتظامي از مغايرت اعمال خود با شان و وظيفه قانوني اش كاملا اطلاع دارد، به صورتي كه حاضر نيست ننگ اين اعمال به لباس متحدالشكل او نسبت پيدا كند. آزادي، نظم و امنيت از حقوق اوليه و تومان شهروندان است كه طي مدت اخير هر سه آنها از سوي نيروهاي لباس شخصي مورد تجاوز قرار گرفته است.


ضمن محكوم كردن اين رويه از كليه مقامات ذيربط موكدا درخواست مي شود جهت كمك به حفظ آرامش و امتناع از تحريك اجتماعات خودجوش و مسالمت آميز مردم فورا از مداخلات اين افراد جلوگيري به عمل آورند.

ميرحسين موسوي

رونوشت: شوراي عالي امنيت ملي

کلمه


ميرحسين موسوي: اقدامات وحشيانه و کشتار مردم را محکوم مي کنم

 

ميرحسين موسوي با محکوم کردن اقدامات وحشيانه و کشتار مردمي که صرفا خواستار احقاق حق خود هستند و محکوم کردن دستگيري هاي وسيع اخير هشدار داد که گسترش اين رويه تنها بر زشتي چهره مخالفان ملت و انگيزه مردم را براي توسعه اعتراضات مي افزايد.

به گزارش قلم نيوز، متن کامل بيانيه مهندس ميرحسين موسوي به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

لا يحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم و کان الله سميعا عليما

مردم شريف ايران

تجمع عظيم و بي سابقه شما در روز ۲۵ خرداد که در دفاع از حق و صيانت از رأي تان و دفاع از جمهوريت و اسلاميت نظام انجام گرفت، اصحاب دروغ را آن چنان به خشم آورد که تحمل نياوردند و کوشيدند شيريني اين همايش پرشکوه را با برخورد سبعانه به کام دوستداران ايران تلخ کنند. اينجانب ضمن محکوم نمودن اقدامات وحشيانه و کشتار مردمي که صرفاً خواستار احقاق حق خود هستند، لازم مي دانم نکاتي را درباره اين رخداد و تحولات مربوط به آن به آگاهي ملت برسانم:

۱. همانگونه که مردم فهيم تهران در تجمع روز دوشنبه به روشني نشان دادند ما در پي اعتراض آرام به روند ناسالم برگزاري انتخابات و تحقق هدف ابطال انتخابات و تجديد آن بر اساس راهکارهايي هستيم که عدم تکرار تقلب هاي فضاحت بار انتخاب پيشين را تضمين کند. لذا حساب ما از کساني که با آشوب و تخريب اموال خصوصي و عمومي فضاي جامعه را متشنج کنند و آن را به سوي هرج و مرج ببرند جداست. بلکه اطلاعاتي که به دست ما رسيده است نشان مي دهد اين اصحاب تقلب و دروغ هستند که براي تکميل طرح خود به بانک ها و ادارات و اموال مردم حمله مي کنند و آنها را تخريب مي نمايند. بنابراين عموم مردم را به هوشياري در برابر اين نقشه فريبکارانه و تداوم اعتراض با حفظ آرامش دعوت مي کنم. مردم مي دانند چه کساني خوابگاه دانشجويان را ويران کردند و دانشجويان پسر و دختر را کتک زدند يا در شمال ميدان آزادي مردم را به شهادت رساندند. راهي که ملت براي رسيدن به پيروزي و احقاق حقوق نقض شده اش انتخاب کرده است، استفاده از روش هاي صلح آميز و دوري از خشونت است.

۲- دولت با همکاري سازمان صداوسيما کوشش مي کند اين موج سبز مردمي را وابسته به بيگانگان جلوه دهد. غافل ازآن که اقبال به رسانه هاي خارجي نه ناشي از توفيق اين رسانه ها در جلب مخاطب و يا وابستگي اين جريان مردمي به خارج بلکه حاصل بي تدبيري و فضاي بسته رسانه اي موجود است. دولتي که رسيدن صداي مخالفانش را از طريق چند روزنامه و پايگاه خبري طاقت نمي آورد لاجرم به دست خود، نگاه جامعه را به رسانه هاي بيرون از مرزها معطوف مي کند؛ موج سبز اعتراض هاي ما تنها منعکس کننده يک خواست مستقل و به حق داخلي است که به مداخله ديگران، خوش آمد نمي گويد.

۳- دستگيري هاي گسترده اي که طي روزهاي گذشته از فرزندان انقلاب انجام گرفته است، نشان دهنده اين واقعيت است که عاملان تقلب و سپس بلوا کمترين شناختي نسبت به حقيقت اعتراضات مردم ندارند و با توهم اينکه سازماندهي تشکيلاتي عظيمي در وراي حرکت هاي مردم قرار دارد، خود را تسلي مي دهند تا باور نکنند که طبيعت خودجوش واکنش هاي مردم خبر از ادامه دار بودن آن تا رسيدن به نتيجه مي دهد. اينجانب دستگيري هاي وسيع اخير را محکوم مي کنم و هشدار مي دهم که گسترش اين رويه ها تنها بر زشتي چهره مخالفان ملت و انگيزه مردم را براي توسعه اعتراضات مي افزايد.

۴- اينجانب با ابراز همدردي عميق با خانواده هاي شهيدان و مصدومان از ابتکار دلسوزاني که صميمانه با خانواده هاي اين عزيزان همدردي و همراهي کرده اند سپاسگزاري مي کنم و اين سنت حسنه را برآمده از عواطف پاک ديني و انساني آنان مي دانم.

ميرحسين موسوي

قلم

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .