در نامه‌اي به شوراي نگهبان ميرحسين موسوي ابطال انتخابات را خواستار شد
 

به گزارش خبرنگار قلم‌نيوز، متن نامه ميرحسين موسوي به اعضاي شوراي نگهبان به اين شرح است:

"بسمه تعالي

شوراي محترم نگهبان

سلام عليکم
پيرو ده‌ها مکاتبه ستاد انتخاباتي اينجانب با آن شورا داير بر تخلفات صريح انتخاباتي عوامل اجرايي وزارت کشور و نيز يکي از نامزدها که قطعاً در نتيجه انتخابات ٢٢ خرداد ماه مؤثر بوده است و ذيلاً به مواردي از آنها اشاره مي‌شود، عدم صحت انتخابات محرز است و رسيدگي و ابطال آن درخواست مي‌گردد:

١ - در ايام تبليغات خصوصاً در مناظره آقاي احمدي نژاد، اتهامات بزرگي عليه بعضي از شخصيت‌هاي حقيقي ازجمله آيت الله هاشمي رفسنجاني، رياست محترم مجلس خبرگان و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و نيز آقاي ناطق نوري عضو محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام و رئيس بازرسي ويژه مقام معظم رهبري، در رسانه ملي مطرح شد که بنا به اظهار صريح رياست محترم قوه قضاييه و دادستان محترم کل کشور مصاديق روشن عمل مجرمانه بوده است. اين اتهامات خوراک اصلي تبليغات انتخاباتي آقاي احمدي نژاد عليه ساير نامزدها، خصوصاً اينجانب قرار گرفت.
٢ - ايشان در مناظره‌هاي انتخاباتي اقدام به بيان مطالب خلاف امنيت ملي نمود که نتيجه آن زير سؤال بردن بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني سلام الله عليه بود. به علاوه عمل ايشان در افشاي بعضي از موضوعات محرمانه و سري با تلفيق موارد نادرست، ازجمله متهم کردن دولت جمهوري اسلامي و وزارت کشور به سازماندهي اوباش براي حمله به جوانان و مردم و بريدن کراوات‌ها و تراشيدن موي سر جوانان اتهاماتي واهي است که در هيچ مرجع قضايي مورد رسيدگي قرار نگرفته و بديهي است که عملي مجرمانه محسوب مي‌شود.
٣ - کارشکني‌هاي عديده مسئولانه وزارت کشور و بسياري از فرمانداري‌ها، ازجمله فرمانداري تهران در ارائه کارت‌هاي نمايندگان جناب حجت الاسلام والمسلمين کروبي و اينجانب منجر به عدم امکان حضور تعداد قابل توجهي از نمايندگان ما دو نفر در محل شعب اخذ رأي و محل‌هاي شمارش و تجميع آرا گرديد و نمايندگان نامزدها هيچگونه نظارتي بر انتخابات نداشته‌اند.
٤ - برخلاف اعلام کتبي قبلي مبني بر اينکه شمارش آرا و تجميع آن دستي خواهد بود، ستاد انتخابات کشور در حالي که هنوز تعدادي از شعب در حال شمارش آراي مردم بودند اقدام به اعلام نتايج در حجم انبوه نمود. اين در حالي بود که هنوز صورت جلسه‌هاي موسوم به فرم‌هاي ٢٢ و ٢٨ از هيات‌هاي اجرايي دريافت نشده و تنها ملاک ارائه آمار ارقام موجود در سيستم‌هاي رايانه‌اي بود که هيچگونه وجاهت قانوني ندارد و موجب التهاب اجتماعي و نگراني در جامعه براساس آمارهاي فاقد مبناي قانوني مي‌شود.
٥ - صدها شعبه اخذ رأي در مناطق مختلف کشور ازجمله شيراز، تبريز، تهران و... در ساعات قبل و بعد از ظهر دچار کمبود تعرفه اخذ رأي شدند و اين امر موجب توقف چند ساعته رأي گيري در آنها گرديد. با توجه به اينکه تعداد تعرفه‌هاي چاپ شده با فرض بالاترين تعداد متصوره شرکت‌کنندگان به گونه‌اي بوده است که بيش از ١٧ ميليون تعرفه اضافي مي‌توانست در اختيار وزارت کشور باشد تعلل شديدي که در جريان توزيع تعرفه‌هاي انتخاباتي به چشم مي‌خورد کاملاً ابهام برانگيز بود و نشان مي‌داد که اين تعلل و نيز اعلام توقف زمان رأي‌گيري، در حالي که هنوز تعداد قابل توجهي از مردم خواستار شرکت در انتخابات بودند از سر نگراني نسبت به افزايش تعداد آراي ماخوذه از مرز ١٠٠ درصد افراد واجد شرايط بوده است. طبيعي است که چنين اموري شائبه وقوع اقدامات غيرقانوني گسترده و وجود تعداد بي‌شمار آراي تقلبي در صندوق‌ها را تحکيم مي‌کند.
٦ - علاوه بر موارد فوق تخلفات فراوان صورت گرفته در روز و زمان اخذ رأي طي بيش از ٨٠ مورد نامه خطاب به آقاي کدخدايي سخنگوي محترم شوراي نگهبان توسط رابط اينجانب به آن شورا تقديم شده است.
٧ - آقاي احمدي نژاد در وقت تبليغات اضافي که سازمان صدا و سيما به صورت غيرقانوني به ايشان اهدا کرد وقوع اقدامات ضد امنيتي را پيش‌بيني کرد و به طور ضمني موفقيت خود را مسلم دانست و رقبا را متهم به توطئه چيني نمود، که تمامي اينها حاکي از برنامه‌ريزي‌هاي پشت پرده براي دستکاري نتايج انتخابات است. به همين ترتيب تيتر خبر پيروزي آقاي احمدي نژاد در سايت رجانيوز، فارس و ايرنا که چند ساعت قبل از پايان اخذ رأي رويداد و نيز تعيين تيتر روزنامه کيهان با همين عنوان طراحي قبلي اعلام چنين نتيجه‌اي را مشخص مي‌سازد.
٨ - نقص ماده ٤٠ قانون جرائم نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي و مداخله نظاميان و بسيج در انتخابات و شرکت در ميتينگ‌هاي تبليغاتي آقاي احمدي‌نژاد و استفاده گسترده از امکانات دولتي و نقض ماده ٦٨ قانون انتخابات ازجمله تورگردي وزرا در استان‌ها و شهرستان‌ها (تا جايي که پس از سخنراني معاون اول رياست جمهوري در گيلان به ستاد اينجانب حمله شد) و حضور آقاي وزير خارجه در شهرهاي مختلف ايلام، کرمانشاه، سمنان، گيلان و... در جلسات تبليغاتي و استفاده آقاي احمدي‌نژاد از هواپيماي اختصاصي دولت براي حضور در ميتينگ‌هاي تبريز و اروميه و اصفهان و... نمونه‌هاي ديگري از تخلفات از فصول مختلف قانون مذکور به ويژه فصل هفتم آن بوده است.
نظر به موارد فوق انتظار دارم درخواست اينجانب در مورد ابطال انتخابات ٢٢ خرداد ماه مورد رسيدگي و اقدام قرار گيرد.

ميرحسين موسوي"

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .