مهدي کروبي: احمدي نژاد را رئيس جمهور نمي دانم/ نمايش امروز احمدي نژاد مضحک است

 

خبرنامه اميرکبير: در پي تقلب هاي گسترده در انتخابات رياست جمهوري، مهدي کروبي در دومين بيانيه خود در مورد اين انتخابات تقلبي اعلام کرد احمدي نژاد را رئيس جمهور نمي داند. مهدي کروبي همچنين در بيانيه خود واکنش هاي خود جوش مردم نسبت به اين تقلب ها را نشان دهنده آگاهي دانست.

متن اين بيانيه به شرح زير است:


بسم الله الرحمن الرحيم
ملت بزرگ ايران

واکنش هاي خود جوش شما به اعلام نتايج دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري نشان دهنده آگاهي و تعهد شما نسبت به ايران اسلامي و عدم مشروعيت نتيجه اعلام شده براي انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ است گرچه مي دانيد و مي دانيم که اگر امکان داشت اين واکنش ها از راههاي قانوني و در چارچوب هاي مدني انجام مي شد از مطلوبيت بيشتري برخوردار بود. اما در حال با توجه به حضور آگاهانه شما مطمئن باشيد نامزدهاي مورد علاقه شما در اين دوره انتخابات از حق خود و شما کوتاه نخواهند آمد . نتيجه اعلام شده انتخابات برآمده از دو انحراف اساسي در مسير تاريخ انقلاب است.

اول: انحراف از جمهوريت نظام که نقطه شروع ان برگزاري دومين انتخابات مجلس خبرگان رهبري در سال ۱۳۶۹ و رد صلاحيت گسترده ياران امام (ره) پس از رحلت بنيان گذار جمهوري اسلامي بود و اين انحراف سبب شد جمهوري مورد نظر امام مخدوش شود و امروزه حتي افرادي که در اين انحراف مقصر بودند از آن آسيب مي بينند و کار به جايي رسيده که از کليت جمهوري اسلامي، هر دو رکن جمهوريت واسلاميت با اين انتخابات و اعلام نتايج مخدوش ان زير سوال رفته است.

دوم: انحراف از اصلاحات که با فرصت سوزي و از دست دادن خودخواهانه موقعيت هاي بي نظيري که ملت ايران در حوادث پس از دوم خرداد ۱۳۷۶ در اختيار ما قرار داده بود شروع شد با سوء مديريت و اجازه مصادره ان توسط نااهلان و سود جويان منتهي به انتخابات مجلس هفتم و سپس تشکيل دولت نهم که مهم ترين مخالف اصلاحات در سال ۱۳۸۴ و تثبيت او در سال ۱۳۸۸ گرديد. من بار ديگر اعلام مي کنم انتخاباتي که با حضور پرشور ملت ايران برگزار شد نبايد وسيله سوء استفاده قرار گيرد و نتايح اعلام شده بر اين انتخابات نامشروع و دولت برآمده از ان فاقد وجاهت ملي و صلاحيت اجتماعي است و از اينرو آقاي محمود احمدي نژاد را رييس جمهور ايران نمي دانم. اما از ان جايي که به اصل نظام جمهوري اسلامي باور راسخ دارم و اين نوع انتخابات را تعريض به ميراث و راه امام مي دانم و از ان جايي که هنوزم به ظرفيت نهادهاي قانوني در جمهوري اسلامي باور دارم از شوراي نگهبان مي خواهم با ابطال انتخابات و در راستاي خواست به حق ملت واکثريت مردم بار ديگر اين انتخابات را تجديد نمايد و اين بار به حق ، از آراي مردم پاسداري کند. بديهي است اين راه حل براي برون رفت از وضع موجود و اتمام حجتي با نهادهاي حقوقي و قانوني مي باشد. فارغ از قضاوت من درباره برخي از اعضاي تاثير گذار شواري نگهبان و عوامل تاثير گذار پشت صحنه ان به ملت عزيز ايران عرض مي کنم که ضمن اعلام نظرات صريح خود درباره عدم مشروعيت نتايج انتخابات از ظرفيت هاي قانوني موجود بهره ببرند و از نيروي انتظامي و امنيتي مي خواهم حقوق شهروندي منتقدان و معترضان را رعايت نمايند و نگذارند با انتشار تصاوير موحش و موهن در رسانه هاي خارجي موجبات وهن نظام جمهوري اسلامي فراهم آيد و بدانند که شکرانه بيرون اوردن اقاي محمود احمدي نژاد از صندوق هاي راي ضرب و شتم مردم، دستگيري و تهديد امنيتي فعالان سياسي واجتماعي و ايجاد جو امنيتي در کشور نيست. همچنين به دولت و دست اندرکاران هم يادآوري مي نمايم که قطع وسايل ارتباط جمعي، سايت ها، موبايل ها، پيامک ها و تلويزيون ها در شان جمهوري اسلامي که همواره مورد تاييد حضرت امام (ره) بوده است نمي باشد. کار به جايي رسيده است که حتي از انتشار اطلاعيه ها و بيانيه هاي اينجانب در روزنامه ها و حتي روزنامه اينجانب خودداري مي شود و مطبوعات مورد تهديد قرار مي گيرد.

اينجانب با تاکيد بر هويت مستقل و اصلاح طلبانه خود درخواست ابطال اين انتخابات منحرف شده را به نام صيانت از اراي شما پيگيري نموده و در صورتي که دولت و شوراي نگهبان بر ان اصرار داشته باشد، تصميمات خود را در اطلاعيه هاي بعدي به اطلاع ملت بزرگ ايران خواهم رسانيد. نمايش غير قانوني امروز از سوي آقاي احمدي نژاد که خود را قبل از تاييد انتخابات و رسيدگي به شکايات، رييس جمهور منتخب ناميده است نيز پرده ديگري از اين نمايش مضحک است.

در پايان ضمن تشکر مجدد از حضور آگاهانه شما در صحنه، به ملت شريف و جوانان غيور اين سرزمين توصيه مي نمايم که با حضور خود در صحنه و مراقبت از تحولات جاري ارامش را حفظ نمايند تا بهانه به دست غوغا سالاران، انحصار طلبان و سرکوب گران ندهند.

والسلام عليکم
مهدي کروبي – ۲۴ /۳ /۸۸

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .