بيانيه سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران به مناسبت اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوري دهم؛

پايگاه اطلاع رساني سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران:

بسم الله الرحمن الرحيم
ملت شريف ايران!
مشارکت پرشور و حماسه آفرين شما در انتخابات رياست جمهوري دهم در قالب حضوري سبز، مدني و مسئولانه براي تعيين سرنوشت خويش تصويري زيبا و تحسين برانگيز از ملتي فرهيخته و با فرهنگ در انظار جهانيان به نمايش گذاشت.

اگرچه اين حضور پرشکوه به نحو زشت و نفرت انگيزي به بازي گرفته شد اما شما هرگز نبايد به خاطر خلق اين صحنه با شکوه که بيانگر درک و فهم عميق و مسئولانه يک ملت نسبت به سرنوشت و و مشارکت در اداره امور خويش بود، خود را ملامت و يا احساس پشيماني کنيد. کمترين دستاورد اين حضور گسترده، خسارت و هزينه سنگيني بود که بر اقتدارگرايان تحميل کرد و نقاب از چهره خودکامگان قانون شکن و دروغپرداز برداشت؛ چرا که در صورت عدم حضور گسترده شما اقتدارگرايان مي توانستند همين نتيجه را بدون هرگونه هزينه و با ظاهري دموکراتيک به نفع خود رقم بزنند و مدعي قانون گرايي و التزام و تعهد در برابر خواست و رأي مردم باشند و اين دستاورد کمي نيست. بنابراين هرگز نبايد از مشارکت گسترده خود در انتخابات احساس پشيماني و خسران کنيد.

در عين حال ما به عنوان تشکل سياسي متعهد به آرمانهاي شما ملت بزرگ وظيفه خود مي دانيم به خاطر عدم پيش بيني دقيق آنچه رخ داد و در نتيجه ناکامي در پاسداري از آراء شما عذر خواهي کنيم. ما البته بروز تقلبات و اعمال نفوذها را پيش بيني مي کرديم و براي مقابله با آن تمهيداتي نيز انديشيده بوديم، در عين حال مطمئن بوديم حضور گسترده و فراگير شما در پاي صندوق هاي رأي اقتدارگرايان را به تمکين در برابر خواست و اراده شما ناگزير خواهد ساخت و هرگز گمان نمي کرديم آنان براي حفظ قدرت خود اين گونه صريح و بي پرده بديهي ترين موازين را زير پا بگذارند. آنچه در اين انتخابات رخ داد علاوه بر تقلبات و تخلفات گسترده و بي سابقه در صندوق هاي رأي، سوء استفاده حداکثري از تمامي امکانات و فرصت هاي در اختيار براي مهندسي آراء، رأي سازي بود.

کارشکني سازمانيافته در حضور نمايندگان نامزدها در شعب اخذ رأي به طوري که تنها در شهر تهران، انتخابات بدون حضور نمايندگان نامزد ما در 50 درصد شعب اخذ رأي برگزار شد، ممانعت از حضور نمايندگان نامزدها به هنگام پلمب صندوق ها و در نتيجه امکان خالي نبودن صندوق هاي بسياري از شعب در آغاز اخذ رأي، عدم تأمين برگه هاي تعرفه رأي در بسياري از شهرهاي بزرگ و کوچک و در نتيجه محروم ساختن بسياري از هموطنان از دادن رأي در حالي که در اين دوره براي اولين بار حدود سيزده ميليون برگه رأي اضافي به چاپ رسيده بود، بستن درهاي شعب اخذ رأي قبل از پايان مهلت قانوني رأي گيري در بسياري از شهرستان ها به رغم وجود صف هاي طولاني مردم ممانعت از حضور برخي از نمايندگان نامزد ما به هنگام شمارش آراء، اخراج نمايندگان نامزدها از سايت هاي تجميع و شمارش نهايي آراء، قطع سيستم پيامک و اخلال کامل در سيستم رايانه اي تدارک ديده شده در ستاد ميرحسين موسوي که مي توانست اطلاعات دقيقي از تخلفات و نيز نتايج آراء صندوق هاي رأي در سراسر کشور را به تفکيک و به سرعت در اختيار مسئولان ستاد قرار دهد، و ... تنها بخش هاي آشکار تقلبات و تخلفات رخ داده در اين انتخابات به شمار مي رود.

آقايان در مهندسي آراء و اعلام نتايج ساختگي نتايج انتخابات چنان شتابزده و ناشيانه عمل کرده اند که فراموش کردند سهمي براي آراء باطله و سفيد در نظر بگيرند. در نتيجه اين انتخابات نه تنها از نظر ميزان مشارکت بلکه از نظر گستردگي و انواع تقلبات در تاريخ معاصر ايران کم نظير و بلکه بي نظير است به طوري که مي توان آن را انتخاباتي با مشارکت حداکثري و تخلفات حداکثري ناميد که به کودتايي نرم عليه مردمسالاري و اراده و خواست ملت شبيه است تا يک انتخابات با حد اقل شرايط و موازي قانوني. اين انتخابات در واقع نقطه اوج روند نامبارکي است که از انتخابات مجلس هفتم عليه جمهوريت و مردمسالاري در اين کشور آغاز شد و اکنون مي رود تا به نقطه عطفي در مسير تحول ساختار سياسي و قدرت نظام جمهوري اسلامي در محو اساس جمهوريت تبديل شود. از اين رو تأييد و يا سکوت در برابر اين بدعت آشکار در حکم خيانت به آرمان هاي انقلاب اسلامي ايران است.

اکنون پس از انتخابات مي توان به نحو روشن تري دريافت که مقصود برخي اقتدارگرايان در روزهاي پيش از برگزاري انتخابات از احتمال وقوع انقلاب مخملي در واقع آماده سازي زمينه هاي ذهني لازم برا انجام کودتايي مخملي بوده است.

با توجه به واقعيات تلخ فوق ما اين انتخابات را فاقد مشروعيت قانوني و شرعي و در واقع کودتايي عليه وجه مردمسالار و جمهوريت نظام به عنوان ميراث بزرگ انقلاب و امام دانسته و مصرانه خواهان تعقيب و پيگرد قانوني برگزار کنندگان انتخابات و برگزاري مجدد انتخابات هستيم. بديهي است نتايج مهندسي شده و مجعول انتخابات چنان که شاهد بوده ايم نارضايتي ها و اعتراضات گسترده اي را در سطح کشور موجب شود. از اين رو ما رفتارهاي خشونت بار و وحشيانه اقتدارگرايان در برابر اعتراضات مسالمت آميز و مدني مردم نسبت به انتخابات نامشروع اخير را شديداً محکوم کرده و نسبت به عواقب سوء و زيانباري که اين گونه اقدامات بر اعتماد ملت و انسجام و همبستگي ملي برجاي خواهد گذاشت هشدار مي دهيم. ما همچنين ضمن اين که مردم و جوانان عزيز را در ابراز نارضايتي و اعتراض خود به اين انتخابات رسوا محق مي دانيم از ايشان مي خواهيم خشم خويش را کنترل کرده و از هرگونه رفتاري که مي تواند به اغتشاش هاي کور و بي هدف تبديل شده و براي سرکوب و رفتارهاي خشن بهانه به دست اقتدارگرايان دهد، اکيداً پرهيز کنند.

اقتدارگرايان يک بار توانستند اعتراضات 18 تير را با كشاندن به ورطه خشونت هاي خياباني به 23 تير تبديل کرده و براي مدت طولاني يأس و سرخوردگي را بر جامعه و به خصوص دانشگاه تحميل کنند. شما مردم و به خصوص جوانان عزيز با هشياري و آگاهي خود بايد مانع از تکرار چنين فاجعه اي شويد و سعي کنيد اعتراضات خود را هماهنگ با نظر رهبران اصلاحات و آقاي ميرحسين موسوي ابراز نماييد.

ما همچنين وظيفه خود مي دانيم از آقاي ميرحسين موسوي به خاطر پايمردي و ايستادگي بر عهد خود با ملت و تلاش براي صيانت و دفاع از آراء ايشان تقدير و تشکر کنيم.

سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .