اعتراض ايرانيان خارج از کشور به نتايج آراء

طي دو روز گذشته، همزمان با گسترش اعتراض‌ها در شهرهاي مختلف کشور، ايرانيان مقيم کشورهاي ديگر نيز با تجمع در برابر سفارتخانه‌هاي جمهوري اسلامي و دفاتر سازمان ملل اعتراض خود را به نتايج شمارش آراء انتخابات اعلام کردند.

شهر ميلان شنبه ۲۳ خردادماه شاهد تظاهرات دانشجويان ايراني مقيم ايتاليا بود. دانشجويان پلاکاردهايي با شعارهاي «راي من کجاست» و «تقلب در انتخابات کار غيراخلاقي است» در دست داشتند.

به گزارش زمانه، در مالزي نيز روز گذشته جمعي از ايرانيان مقيم اين کشور با حضور در برابر سفارت ايران و دفتر سازمان ملل در کوالالامپور اعتراض خود را به آنچه آن را «تخلفات انتخاباتي» خواندند، اعلام کردند.

بنا به گزارش‌هاي رسيده، امروز يکشنبه درهلند، تجمع «تجمع اعتراضي – دانشجويي» نسبت به آنچه «تخلف در نتايج آراي انتخابات رياست جمهوري» عنوان مي‌شود، برگزار شد.

تجمع کنندگان همچنين نسبت به «اعمال خشونت عليه معترضين در ايران» واکنش نشان دادند. اين تجمع مقابل سفارت ايران در لاهه برگزار شد.

در آلمان نيز امروز سه تجمع در شهرهاي برلين، مونيخ و کلن برگزار خواهد شد. بنا بر فراخواني که از سوي جمعي از ايرانيان مقيم ايالت نوردراين وست فالن آلمان داده شده‌ است، ايرانيان مقيم اين منطقه روز يکشنبه در مقابل ساختمان WDR کلن تجمع خواهند کرد.

در اين فراخوان آمده ‌است: «ما چه از موافقين شرکت در اين انتخابات باشيم و چه نه، وظيفه داريم از حقوق انساني مردمي که در خيابان‌ها مورد يورش پليس قرار مي‌گيرند دفاع کنيم.»

سفارت ايران در برلين و سرکنسول‌گري ايران در مونيخ از ديگر اماکني است که ايرانيان مقيم آلمان درصدد برگزاري تجمع اعتراض‌آميز در مقابل آنها هستند.

در سوئد هم ايرانيان امروز در برابر پارلمان اين کشور دست به اعتراض خواهند زد. از سوي ديگر، ايرانيان ساکن بلژيک اعلام کرده‌اند که مقابل سفارت ايران در بروکسل تجمع خواهند کرد.

اخبار رسيده از تورنتو، امارات، بوستون، لس‌آنجلس و سيدني نيز حاکي از برگزاري گردهمايي‌هاي اعتراض‌آميز در اين مناطق است.

 رادیو زمانه

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .