موسوي درخواست مجوز راهپيمايي کرد

 در اين درخواست مسير راهپيمايي در تهران از ميدان انقلاب تا ميدان آزادي تعيين شده و سخنران مراسم نيز مهندس ميرحسين موسوي خواهد بود.

به گزارش قلم نيوز، رئيس ستاد انتخابات مهندس موسوي طي نامه‌اي از وزير کشور درخواست کرد مجوز لازم براي راهپيمايي آرام مردم در سراسر کشور و در اعتراض به شيوه برگزاري انتخابات در ساعت 16 روز دوشنبه مورخ 25/3/88 را صادر نمايد.
در اين درخواست مسير راهپيمايي در تهران از ميدان انقلاب تا ميدان آزادي تعيين شده و سخنران مراسم نيز مهندس ميرحسين موسوي خواهد بود.
مسير راهپيمايي در ساير استان‌ها و شهرستان‌ها نيز به صورت جداگانه تعيين و اعلام خواهد

-------------------

بيانيه جديد موسوي خطاب به ملت ايران:

به صورت مسالمت آميز و با رعايت اصل عدم برخورد، مخالفت‌هاي خود را نشان دهيد
 

به گزارش قلم نيوز، متن اين بيانيه بدين شرح است:

هموطنان عزيز
از سراسر کشور اخبار بسياري در مورد وقوع اعتراض نسبت به نتايج اعلام شده براي انتخابات اخير به اينجانب مي‌رسد. اطمينان دارم که اين واکنش‌ها نه به خاطر شخص من ، بلکه از سر نگراني نسبت به روش جديدي از زندگي سياسي است که دارد بر کشور ما تحميل مي‌شود. اقداماتي که در طي اين چند روز شاهد آن بوده‌ايم تاکنون در جمهوري اسلامي سابقه نداشته است. اگر مردم با اضطراب تحولات فعلي را دنبال مي‌کنند به خاطر نگراني شديدي است که نسبت به در خطر قرار گرفتن دستاوردهاي عظيم انقلاب خود دارند. کساني که با تخلفات بسيار، نتايج غير قابل باوري را براي انتخابات رياست جمهوري اعلام کرده اند، اينک در صدد تثبيت آن نتايج و شروع دوره ي جديد از تاريخ کشور ما هستند. اينجانب در طول انتخابات به کرات از خطرات قانون گريزي سخن گفتم و تاکيد کردم که چنين شيوه اي ممکن است به استبداد و ديکتاتوري بيانجامد، و امروز ملت ما در نقطه اي قرار گرفته است که اين دورنما را لمس مي کند.
ما به عنوان کساني که به نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي آن پايبنديم اصل ولايت فقيه را يکي از ارکان اين نظام مي‌دانيم و حرکت سياسي را در چارچوب‌هاي قانوني دنبال مي‌کنيم. اميدوارم روند آتي حوادث نادرست بودن اين برداشت را نشان دهددر عين حال هشدار مي‌دهيم که در اين کشور هيچ يک از کساني که به انقلاب اسلامي علاقه دارند چنين روندي را نخواهند پذيرفت اين چيزي است که خون صدها هزار شهيد ما را به مسووليت پذيري در قبال آن فرا مي‌خواند.

مردم عزيز
اينجانب امروز طي نامه‌اي تقاضاي خودرا مبني بر ابطال نتايج انتخابات اخير به شوراي نگهبان ارايه کردم و اين کار را تنها راه حل براي بازگشت اعتماد عمومي و حمايت مردم از دولت مي‌دانم. توصيه موکد و مجدد اين خدمتگزار شما آن است که به صورت مسالمت آميز و با رعايت اصل عدم برخورد مخالفت‌هاي مدني و قانوني خود را در سراسر کشور ادامه دهيد.
ما از مسوولان درخواست کرده‌ايم که مجوز برگزاري يک راهپيمايي بزرگ در تمامي شهرهاي کشوربه ما داده شود تا در طي آن مردم فرصتي براي نمايش مخالفت خود با شيوه برگزاري انتخابات و نتايج آن پيدا کنند. موافقت مسولان با اين امر مي‌تواند بهترين راه حل براي مهار هيجانات فعلي باشد.
از رنگ سبز که نماد معنويت و آزادي و عقلانيت ديني و مداراست و شعار الله اکبر که حاکي از ريشه‌هاي انقلابي ماست دست بر نداريم. اين رنگ و شعاري است که همچنان وحدت بخش صفوف ملت ما و بهترين وسيله ارتباط دل‌ها و خواسته‌هاي ما با هم خواهد بود.
متاسفانه تلاش گسترده‌اي براي قطع تمامي امکاناتي ارتباطي ما با هم صورت مي‌گيرد و به اين نکته توجه نمي‌شود که قطع اين مجاري تنها منجر به آن خواهد شد که واکنش‌هاي موجود از شکلي هدفمند و مهار شده تغيير ماهيت پيدا کند و خداي ناکرده به حرکات کور تبديل شود.
اطمينان دارم که خلاقيت شما راه حل‌هاي ارتباطي جديد و موثري را پايه ريزي خواهد کرد تا بتوانيم از اقدامات خود نتايجي مفيد به حال کشور و نظام و انقلاب بگيريم.
به عنوان يک علاقمند به نيروي انتظامي توصيه مي‌کنم از برخورد خشن با حرکت‌هاي خودجوش مردم خودداري کند و اجازه ندهد که اعتماد مردم نسبت به اين نهاد ارزشمند خدشه دار شود. اين مردم براي احقاق حقوق خود و حقوق شما در صحنه حاضر شده‌اند و برادران و خواهران شما هستند. قدرت نيروهاي نظامي و انتظامي کشور ما همواره در وحدت آنها با مردم بوده است و درآينده نيز چنين خواهد بود.

به اميد روزهاي بهتر

ميرحسين موسوي

--------------------------------

با اعتراض به سانسور کردن ميرحسين و تاکيد بر دفاع موسوي از حقوق حقه ملت

فاتح:مردم در دام آشوب ها گرفتارنشوند/خواستار آزادي دستگيرشدگانيم/مهندس درخواست مجوز راهپيمايي داد

قلم - رييس کميته رسانه و تبليغات ميرحسين موسوي تاکيد کرد که مردم عزيز و شريف ايران مطمئن باشند که مهندس موسوي با تمام توان در جهت دفاع از حقوق آنها تلاش مي کند.

دکتر ابوالفضل فاتح در گفت و گو با قلم نيوز با بيان اينکه همه مراقبت کنند که به شکل قانونمند و با خويشتن داري مسايل خود را بيان کنند از مردم خواست که به دام آشوب ها و رفتار غيرقانونمند گرفتار نشوند.

وي گفت: روشن است که ما به تخريب اموال عمومي به شدت ظنين هستيم و آن را محکوم مي کنيم؛ چرا که مطمئنيم هستيم حساب مردمي که براي دفاع از حق خود سخن مي گويند، از آشوب و آشوب طلبي جداست.

رييس کميته رسانه و تبليغات ستاد موسوي گفت: مطمئنا مردم در ابراز نظر خود موازين قانوني را رعايت کرده و مراقب نامحرمان و بهانه جويان هستند؛

همچنين فاتح از عوامل نيروي انتظامي هم خواست تا خويشتنداري کنند و مرزهاي قانوني را در رفتار خود رعايت کنند.

وي با اشاره به برخي دستگيري ها و برخوردهاي انجام شده گفت: از مسوولان امر انتظار مي رود که جلوي امنيتي شدن فضا را بگيرند و ازخشونت برهيزند.

فاتح با استقبال از خبر آزادي برخي از دستگيرشدگان، تاکيد کردکه ما خواهان آزادي تمام دستگيرشدگان هستيم.

وي همچنين با محکوم کردن فيلتر شدن سايت قلم نيوز و پلمپ کلمه سبز، ايجاد محدوديت در فضاي اطلاع رساني در شرايط فعلي را به نفع کشور ندانست و رفع فيلتر از قلم نيوز و رفع پلمپ کلمه سبز را خواستار شد.

فاتح با اعتراض شديد نسبت به سانسور کردن مهندس موسوي در کشور، اين اقدامات را مغاير با قانون، اخلاق ملي و مصلحت کشور خواند.

وي همچنين درباره برخي شايعات نيز حصر مهندس موسوي و امثال آن ، اين موضوع را قويا رد کرد و از مردم خواست که به شايعات گوش ندهند و اخبار دقيق مربوط به مهندس موسوي را از طريق سايت رسمي وي پيگيري کنند.

فاتح با رد برگزاري سخنراني يا هر گونه اجتماعي از سوي مهندس موسوي در روز يکشنبه تاکيد کرد که هر گونه برنامه يا سخنراني مهندس موسوي حتما از طريق سايت هاي رسمي وي به اطلاع مردم عزيز مي رسد.

رييس کميته رسانه و تبليغات ستاد موسوي در عين حال خبر داد که مهندس موسوي براي برگزاري يک راهپيمايي در روز دوشنبه درخواست مجوز کرده است.

وي در رابطه با هزينه هاي ستاد نيز گفت: پس از رفع پلمپ ستاد، ريز هزينه هاي ستاد در اختيار عموم مردم قرار خواهد گرفت تا مردم خود قضاوت کنند که تا چه اندازه نسبت هاي ناروا به اين ستاد وارد شده است.

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .