با انتشار اولين بيانيه عنوان شد؛

کروبي: نتايج اعلام شده مضحک است/ اين تازه اول داستان است

در سوگواري جز مرثيه چه مي‌توان خواند؟

 

23 خرداد 1388 ساعت 15:02

آفتاب: مهدي کروبي در اعتراض به روند شمارش آرا بيانيه اي را صادر کرد. وي در اين بيانيه اعلام کرده است که در مقابل اين مهندسي و تنظيم ناشيانه راي ملت سکوت نخواهد کرد.

به گزارش گروه سياسي آفتاب، مهدي کروبي در بيانيه‌هاي ديگر گزارش‌هاي اقدامات خود را براي صيانت از آراي مردم منتشر مي‌کند.

متن کامل اولين بيانيه کروبي به شرح زير است:‌

 

بسم الله الرحمن الرحيم
ملت شريف ايران

22 خرداد ماه که از حيث مشارکت کم سابقه شما مردم عزيز مي‌توانست جشنواره بزرگ جمهوريت در نظام امام خميني (ره) باشد به سوگواري تبديل شد،‌ و در سوگواري جز مرثيه چه مي‌توان خواند،‌ مرثيه‌اي براي اعتبار و آبروي راي فردي که به عشق و ايمان براي تغيير اوضاع کشور به صحنه آمدند و چنين تخلف در امانت ديدند. نتايج اعلام شده براي انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري چنان مضحک و شگفت است که در بيان و بيانيه نمي‌آيد و بايد فکر ديگري کرد. اين شيوه راي گيري و شمارش آرا يادآور شمارش آرا مرحوم مدرس است که حتي از شمارش رايي که آن مرحوم به خويش داده بود دريغ کردند و تکرار دروغ پردازي‌هاي تلويزيوني يادآور آمارهاي منتشر شده در مناظره‌هاست.

شگفتا که مشارکت ملت به ابزار تحکيم دولت تبديل شد،‌ و از دموکراسي به سوء استفاده از مشارکت ملت بسنده شد. بديهي است که نتايج و نهاد برآمده از چنين شمارش آرايي فاقد مشروعيت است و مورد قبول اينجانب نيست.

من به پيشگاه ملت شکايت مي‌برم و دستان همه راي دهندگان به خصوص دانشجويان، ‌روشنفکران، ‌زنان محرومين و افراد مورد تبعيض اعم از دگر انديشان، ‌اقليت‌هاي قومي و مذهبي، ‌دراويش، ‌اهل حق را مي‌بوسم و حتما در مقابل اين مهندسي و تنظيم ناشيانه راي ملت سکوت نخواهم کرد و به عنوان فردي مستقل در چارچوب فکري و سياسي خاص خود و بر اساس مواضع و بيانيه‌هايي که منتشر کرده‌ام در صحنه خواهم ماند و گزارش اقدامات خود را در بيانيه‌هاي بعدي به اطلاع ملت بزرگ ايران خواهم رساند. اين تازه اول داستان است.

مهدي کروبي
23 خرداد 1388

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .