افشاي سناريوي حکومت ايران درباره مرگ ترانه موسوي


در حالي که رسانه‌هاي دولتي ايران گزارش‌ها درباره‌ي مرگ "ترانه موسوي" را "شايعه" مي‌خوانند، مهدي کروبي در گفت‌وگوي مفصل خود با روزنامه‌ي اعتماد ملي، قتل اين دختر جوان را تاييد و سناريوي "مسئولان" درباره مرگ ترانه را افشا کرد.

پس از مراسم مسجد قبا که روز هفتم تيرماه به ياد قربانيان انفجار دفتر حزب جمهوري اسلامي ( ۷ تير۱۳۶۰) برگزار شد، وبسايت‌هاي خبري از بازداشت تعدادي از جوانان از جمله خانم ترانه موسوي خبر دادند. مدتي بعد تعدادي از اين بازداشت‌شدگان آزاد شدند، اما از ترانه موسوي خبري نشد. به گفته‌ي مهدي کروبي، پس از چندي به خانواده‌ي ترانه خبر مي‌دهند که بيايند و جسد دخترشان را تحويل بگيرند.

در منابع خبري غيررسمي اعلام شد که جسد ترانه موسوي پس از گذشت يک ماه از بازداشت وي، در حالي که بدنش به شدت سوخته شده بود، در حومه‌ي قزوين پيدا شد. برخي خبرهاي تاييد نشده حاکي از حضور کوتاه وي در بيمارستان در دومين هفته‌ي بازداشت به دليل جراحات وارده در اثر تجاوز جنسي بود.

طراحي سناريو

کروبي در گفت‌وگوي خود با روزنامه‌ي اعتماد ملي، که متن آن در وبسايت "سحام‌نيوز" منتشر شده، مي‌گويد: «در همان زمان به جاي آنكه تحقيقاتي درباره اين موضوع انجام شود (...) برخي مسئولان در انديشه طراحي سناريويي براي به انحراف كشاندن اين موضوع در داخل و خارج بودند».

دبيرکل حزب اعتماد ملي افزود: «براي اجراي اين سناريو به وسيله فردي كه نام او را نمي‌برم، متوجه شدند كه خانواده‌اي عروسي دارند به نام "ترانه موسوي" كه در كانادا زندگي مي‌كند و تنها نياز به آن بود كه به صحنه‌سازي بپردازند و خانواده اين دختر را وادار به انجام مصاحبه‌اي كنند كه در آن بگويند دخترشان زنده است و در كانادا زندگي مي‌كند».

کروبي مي‌افزايد: «سپس چند نفر از افراد نظامي، ‌انتظامي و اطلاعاتي كه چهره‌هايي شناخته شده هستند، به منزل اين خانواده محترم و شريف مي‌روند و خطاب به خانواده مي‌گويند كه ترانه موسوي دچار سانحه سوختگي شده و براي آنكه معلوم شود اين عروس آنها هست يا خير بيايند و جنازه‌اش را تحويل بگيرند».

"ترانه"‌اي که در کانادا زندگي مي‌کند گويا چهل ساله است و بگفته‌ي آقاي کروبي، وقتي خانواده‌ي او عکس "ترانه‌"ي واقعي را مي‌بيند، مي‌گويد که اين فرد عروس آنها نيست و ترانه آنها در ايران زندگي نمي‌کند.

ترانه ساکن کانادا به جاي ترانه مقتول

به گفته‌ي مهدي کروبي ماموران نظامي و اطلاعاتي در نهايت اين خانواده را راضي مي‌کنند که «براي حفظ نظام و در مقابله با جنجال‌سازي‌هاي رسانه‌هاي بيگانه به صلاح است كه با آنها همكاري كنند».

ماموران از خانواده‌ي "ترانه موسوي" ساکن کانادا مي‌خواهند که «در مقابل دوربين قرار بگيريد و بگوييد كه ترانه زنده است».

به اين ترتيب «مادر و پدر ترانه موسوي در مقابل دوربين قرار گرفتند و گفتند كه دخترشان زنده است و در كانادا زندگي مي‌كند». ماموران در برابر اين پرسش که «با ترانه واقعي چه كار خواهند كرد» گفته‌اند كه «شما کاري به اين كارها نداشته باشيد و نگران نباشيد».

ترانه موسوي واقعي ۲۸ ساله بود و در تقاطع خيابان ميرداماد و شريعتي کلاس آرايشگري داشت. يکي از دوستان نزديک ترانه شاهد بازداشت وي در نزديکي مسجد قبا و انتقال از محل با يک خودروي "ون" بوده است. بنابر گزارش‌هاي مختلف، خانواده‌ي ترانه موسوي به شدت تهديد شده‌اند که در برابر مرگ فرزند خود سکوت کنند.

 

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .