ستاد کروبي: برنامه راهپيمايي به سمت نماز جمعه لغو شده است

 

 

 

حزب اعتماد ملى همراه با مجمع روحانيون مبارز از وزارت كشور ايران خواسته اند تا مجوزى براى راهپيمايى روز شنبه صادر كند و همزمان اعلام شد تظاهرات روز جمعه به سمت نماز جمعه لغو شده است.

 

 

ستاد مهدي کروبي در بيانيه اي گفته است: «به دنبال در خواست مجوز تجمع در ميدان انقلاب به منظور اعتراض به نتايج مخدوش اعلام شده انتخابات رياست جمهوري، برنامه قبلي اعلام شده در خصوص حضور در نماز جمعه با لباس مشکي لغو گرديد.»

در همين حال، رسول منتجب نيا، قائم مقام حزب اعتماد ملى در نامه اى به صادق محصولى، وزير كشور، از او خواسته است تا براى روز شنبه، ۳۰ خرداد، مجوز راهپيمايى از مسير ميدان انقلاب تا آزادى را براى اعتراض به نتايج اعلام شده انتخابات صادر كند.

قرار است اين راهپيمايى از ساعت چهار عصر آغاز و در ساعت هفت شب به پايان برسد.

پيشتر مجمع روحانيون مبارز، از تشكل هاى اصلاح طلب، در نامه اى به وزارت كشور براى انجام راهپيمايى در همين مسير در روز شنبه درخواست مجوز كرده بود.

تظاهرات روز شنبه از آن رو اهميت دارد كه يك روز پس از سخنان آيت الله على خامنه اى، رهبر جمهورى اسلامى، در نماز جمعه تهران برگزار خواهد شد.

هنوز مشخص نيست كه با چندين راهپيمايي گسترده هفته گذشته، آيا رهبر ايران بر مواضع سابق خود در تاييد انتخابات دهم و حمايت از محمود احمدى نژاد باقى خواهد ماند و يا موضع تازه اى را اتخاذ مي کند.

آيت الله خامنه اى ظرف يك هفته گذشته دو بار اعلام موضع كرده و در آنها از محمود احمدى نژاد به عنوان رييس جمهور منتخب نام برده است.

وزارت كشور كه مسئول برگزارى انتخابات جنجال برانگيز رياست جمهورى ايران در روز ۲۲ خرداد است هنوز به درخواست تشکل هاي اصلاح طلب براى صدور مجوز واكنشى نشان نداده است.

هفته گذشته نيز مير حسين موسوى، نامزد اصلاح طلبان در انتخابات دهم، خواستار صدور مجوز راهپيمايى اعتراض آميز شده بود ولى وزارت كشور با آن موافقت نكرد.

به رغم پاسخ منفي وزارت كشور، بيش از يك ميليون نفر روز دوشنبه به خيابان آزادى تهران ريختند كه در آن مير حسين موسوى، محمد خاتمى، مهدى كروبى و بسيارى از شخصيت هاى اصلاح طلب شركت كردند.

آقاى موسوى و هواداران وى كه از روز شنبه اعتراضات خود را آغاز كرده اند مى گويند در انتخابات روز ۲۲ خرداد تقلب هاى گسترده اى به نفع محمود احمدى نژاد صورت گرفته است و لذا خواستار ابطال انتخابات و برگزارى مجدد آن هستند.

در واكنش به اين اعتراض ها، نيروهاى موسوم به لباس شخصى، نيروى انتظامى و گارد ويژه، معترضان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و در جريان تظاهرات روز دوشنبه هشت نفر نيز با آتش نيروهاى بسيجى كشته شدند.

در هفته اخير بسيارى از شخصيت هاى اصلاح طلب بازداشت و به نقاط نامعلومى منتقل شده اند. خبرى از وضعيت اين افراد و علت بازداشت آنها نيست.

حوادث ايران كه از زمان پيروزى انقلاب بهمن ۱۳۵۷ بى سابقه است با واكنش هاى جهانى روبرو شده است و مقام هاى كشورهاى اروپايى و آمريكا از دولت ايران خواسته اند تا مردم را سركوب نكند و صداى آنها را بشنود.

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .