اطلاعيه شوراي مرکزي دفتر تحکيم وحدت درباره بازداشت خودسرانه اعضاي شوراي مرکزي و خانوادهايشان

 

با نزديک شدن به پايان دوره رياست جمهوري محمود احمدي نژاد موج بازداشت و فشار به جامعه مدني شدت بيش از گذشته يافته است.

در حالي که 25 نفر از دانشجويان به ناحق در زندان هاي امنيتي سراسر کشور به سر مي بردند ،اعضاي شوراي مرکزي دفتر تحکيم وحدت مهدي عرب شاهي،ميلاد اسدي، فريد هاشمي و امين نظري و بهاره هدايت اعضاي شوراي مرکزي دفتر تحکيم وحدت،مجيد دري و سعيد فيض الله زاده دانشجويان محروم از تحصيل دانشگاه علامه نيز بازداشت شدند و عده بازداشت ها به 32 نفر رسيد.

اين اتفاق در حالي رخ داد که اين دانشجويان به شيوه ايي کاملا مدني و آرام با چيدن سفره هفت سين در کنار زندان اوين به بازداشت و تداوم بازداشت ساير دانشجويان اعتراض داشتند. بازداشت شدگان از محل زندان اوين به پليس امنيت قدس و وزرا منتقل شده اند.

نکته حائز اهميت موضوع آنجاست که در کنار بازداشت اعضاي شوراي مرکزي ، خانواده تعدادي از ايشان؛ پدر و مادر ميلاد اسدي جلال اسدي وخانم اسدي و خانم بهبهاني مادر نريمان مصطفوي دانشجوي زنداني و اردشير رضوان از بستگان ايشان نيز در بين بازداشت ها بوده اند.

بايد توجه داشت که روند روبه رشد سرکوب و گسترده شدن برخوردها و تسري يافتن آن حتي به ميان خانواده دانشجويان نشان از ضعف مطلق و عدم مشروعيت است.

اگر چه نيروهاي امنيتي گمان مي برند با سرکوب گسترده و بي امان دانشگاه خواهند توانست ازبيان مطالبات بر حق دانشگاه جلوگيري کنند وليکن دانشجويان نيز نشان داده اند که در مقاومت عليه زور ، از پا نخواهند نشست. و در برابر نيرويي که قصد پاک کردن صورت مسئله را دارد ، مقاومت خواهند کرد.

اما جاي سوال اينجاست که آيا اين مقاومت و پايداري از سوي دانشجويان ، ساير نيروهاي سياسي و تشکل ها و احزاب را حد اقل به دفاع از حقوق اوليه و بديهي دانشجويان ترغيب نمي کند؟

در پايان بدين وسيله با محکوم کردن تمامي بازداشت هاي خود سرانه و استمداد از تمامي نهاد ها و افراد فعال در عرصه حقوق بشر ، اعلام مي نماييم که خواستار آزادي هر چه سريعتر تمامي دانشجويان بازداشتي هستيم.

دفتر تحکيم وحدت

اول فرودين 1388

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .