تشکر دفتر تحکيم وحدت از بيش از ۵۰ انجمن اسلامي: حمايت گسترده انجمن هاي اسلامي عزم ما را در ادامه راه استوارتر کرد


خبرنامه اميرکبير: در پي اعلام حمايت ۵۲ انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه هاي کشور از دفتر تحکيم وحدت، اين اتحاديه با انتشار نامه اي از حمايت انجمن هاي اسلامي سراسر کشور تشکر کرد. متن اين نامه به شرح زير است:

 

بار ديگر در مقابل فشارهاي روزافزون و همه جانبه اي که اين روزها بر جنبش دانشجويي ايران وارد مي شود، حضور گسترده و يکپارچه انجمن هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه هاي سراسر کشور در مقابل اعمال خلاف قانون و غيراخلاقي دولتمداران فعلي و همچنين حمايت بي شائبه و قاطعانه اين انجمن ها از منتخبين خود در دفتر تحکيم وحدت، که اين روزها تحت فشار شديد رسانه اي حاميان دولت قرار گرفته اند، مايه دلگرمي کليه اعضاي اتحاديه بزرگ انجمن هاي اسلامي، دانشجويان آزاديخواه و فعالين و کوشندگان راه آزادي، عدالت و دموکراسي شد. به نمايش گذاردن انسجام و اتحاد اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان سراسر کشور ديو استبداد را چندين گام به عقب رانده و اين حرکت به جا و شايسته تقدير مطمئنا يکي از عوامل موثر در زمين گير کردن يکي ديگر از سناريوهاي طراحي شده در چند سال اخير جهت محو فعاليت هاي منتقدانه در دانشگاه ها خواهد بود.

اين بيانيه اگر چه از يک سو نشان دهنده پشتيباني وحمايت انجمن هاي اسلامي از دفتر تحکيم وحدت بود، از سوي ديگر بر ادامه فعاليت هاي آزاديخواهانه اين تشکل دانشجويي تاکيدي بيش از پيش داشت و از همين جهت مسئوليت دفتر تحکيم وحدت را، که پشتوانه مشروعيت خود را آراي قاطبه دانشجويان در دانشگاه هاي کشور مي داند، در تداوم مسير در پيش گرفته شده که همانا دفاع از آزادي، دموکراسي و حقوق بشر است، سنگين تر کرد. دفتر تحکيم وحدت ضمن تشکر از کليه انجمن هاي اسلامي امضاکننده اين بيانيه اعلام مي نمايد در مقابل فشارهاي وارده از آرمان ها و اصول خود ذره اي عقب نشيني نخواهد کرد و به دفاع از اين آرمان ها و همچنين حقوق دانشجويان و تشکل هاي دانشجويي ادامه خواهد داد.

در همين خصوص لازم به ذکر است از ابتداي سال تحصيلي جاري فشار مسئولين انتصابي دانشگاه ها بر انجمن هاي اسلامي زيرمجموعه دفتر تحکيم وحدت فزوني يافته است. اين فشارها پيرو اطلاعيه مخدوش صادره توسط هيئت نظارت وزارتين در خصوص فعاليت هاي اين اتحاديه، شدتي مضاعف يافته است. همان گونه که در بيانيه مذکور آمده انجمن هاي اسلامي دانشجويان امروز در کليه دانشگاه ها تحت فشارند که يا به آرمان هاي خود و کليت جنبش دانشجويي پشت کنند يا اين که تشکل خود را به خوان يغماي دولت بسپارند. اما از آن جا که ادله مطروحه در اين خصوص بر خلاف نص صريح آيين نامه هاي دانشگاهي بوده و همچنين شکايت دفتر تحکيم وحدت نيز در اين زمينه نزد مراجع ذي صلاح در حال رسيدگي است، انجمن هاي اسلامي دانشگاه ها، عليرغم فشارهايي که بعضا از اين طريق به آن ها تحميل شده است، تاکنون به درستي در مقابل اين فشارها مقاومت کرده و زير بار زياده خواهي هاي خلاف قانون منصوبين دولت نهم نرفته اند.

تجربه سه سال و نيم گذشته نشان داده است همان طور که دانشگاه ها تحت هيچ سناريويي تبديل به پادگان نخواهند شد و همان طور که شعله گرمابخش انتقاد و اعتراض دانشجويان، با هر زدن، بستن و بازداشت کردني خاموش نشدني است، انجمن هاي اسلامي نيز با هر گونه تهديد و تحت هر فشاري از اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه هاي سراسر کشور (دفتر تحکيم وحدت) دست نخواهند کشيد. اما نکته قابل توجه اين است که در ادامه بازي کثيف و بي فرجام رسانه اي بر عليه دفتر تحيکم وحدت طي چند ماه اخير؛ وزارت علوم، وزارت بهداشت و رسانه هاي همسو با دولت گرفتار نوعي لجبازي کودکانه شده اند، رفتاري که در تمام ارکان تصميم گيري و اجرايي دولت در طول اين مدت قابل مشاهده است.

مسئولين وزارت علوم و وزارت بهداشت اگر چه خود بر اين نکته واقف هستند که حتي اگر اعضاي انجمن اسلامي يک دانشگاه تحت فشارهاي فراوان و بنا به مصلحت و بر خلاف ميل باطني خود زير بار خواسته نا به جاي مسئولين آن دانشگاه بروند، اين اقدام آن ها مقطعي بوده و ارتباط آن ها با مجموعه انجمن هاي اسلامي و دفتر تحکيم وحدت قطع نخواهد شد، ولي با اين وجود جز به اين امر و انتشار اين موضوع در خبرگزاري هاي همسو با خود، راضي نشده و جز بر اين روش عطش اقتدارطلبي و حس انتقام جويي آن ها فروکش نخواهد کرد. جالب آن که در آستانه سي امين سالگرد پيروزي انقلاب، که قرار بود در آن مارکسيست ها هم آزاد باشند، اکنون انجمن هاي اسلامي نيز براي فعاليت هايشان با مشکلات فراواني از سوي دولت مواجه اند.

به اميد روزي که ايران و ايرانيان دولتمرداني لايق، شايسته و کارآمد را تجربه کنند. دولتمرداني با حداقلي از درايت و شعور که منابع پربار اين کشور را صرف بي تدبيري و لجبازي هاي کودکانه خود نکنند و درخور ملت آزاديخواه ايران باشند. دفتر تحکيم وحدت بار ديگر ضمن قدرداني از حمايت بي دريغ بيش از ۵۰ انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه هاي سراسر کشور، اعلام مي کند به پشتوانه عظيم دانشجويي خود و همچنين انجمن هاي اسلامي شجاع و آرمانخواه زيرمجموعه خود همواره افتخار مي کند.

دفتر تحکيم وحدت

۱۴ بهمن ماه ۱۳۸۷

 
 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .